Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Voor alle koikarpers en andere rauwe auto's uit het land van de rijzende zon.
Plaats reactie

Welke kies jij? Toyota GT86 of de Subaru BRZ

Toyota GT86
71
48%
Subaru BRZ
77
52%
 
Totaal aantal stemmen: 148

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40255
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Bericht door Knot » 01 jan 2012, 11:12

Interieur ziet er naar mijn smaak prima uit, t is gewoon geen BMW daar moeten sommige mensen aan wennen :)

Al zou ik 40-50k te besteden hebben zou ik toch wachten op een krachtigere versie of mogelijke turbo krachtbron, laat het gros deze maar alvast halen dan wacht ik nog wel even.

Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 3874
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Bericht door Enrico » 01 jan 2012, 12:22

Nurburgring edition..... drool...drool.... met een spoiler die de Subaru badge waard is....

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Bericht door Michel P » 01 jan 2012, 13:09

Hielke schreef:
Michel P schreef:Interieur vind ik juist erg fraai, echt oldschool maar dan wel aangepast.

Maar over smaak valt niet te twisten.

Michel
Same here, interieur is schitterend. Zal wel een generatiedingetje zijn Michel :lol:

En in theorie kan het een hele fijne trackcar zijn. In theorie.
Idd dit is functioneel maar toch special.

Als macboy het zelfs als stickselfapper mooi vind...... :df:

Michel

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 34391
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Boomer Life Matters

Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Bericht door JP » 09 jan 2012, 20:13

Afbeelding
Vehicle Stability Control with traction control and five settings
media.subaru.com


Afbeelding

Gebruikersavatar
VLA
Berichten: 2279
Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32

Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Bericht door VLA » 10 jan 2012, 12:22

Een driftversie met 600 pk en 150 kg gewichtsbesparing :

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bron :

http://www.autoweek.nl/autonieuws/18353 ... met-600-pk

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Bericht door Tristan » 10 jan 2012, 12:26

Robin schreef:Soms heb je meningen en soms heb je de realiteit. En de realiteit is niet altijd even leuk. Maar wél de realiteit. :D

Ik had 't gisteren met André nog over de E30 M3. Ook zo'n icoon. Maar die dingen schieten gewoon niet op anno 2012. Na 'n bocht komt vaak iets wat men aanduidt als 'recht stuk' en uit die bocht accellererend wil je ook dat je binnen de kortst mogelijke tijd dat rechte stuk overbrugt om weer lekker de volgende bocht in te duiken.
Leuk. Pas samen met mijn broertje zijn Audi TT 3.2 (250pk) lopen spelen en die moest allen zeilen bijzetten om erbij de blijven. Ook op het rechte stuk. Een goed lopende E30 M3 is geen stakker op rechte stuk.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Bericht door Dennis Cavallino » 10 jan 2012, 13:48

Het is inderdaad gelul dat een E30 M3 niet vooruit komt op 't rechte stuk.

Tuurlijk een Autobahn sprintje van 160 -> topsnelheid slaat anno 2012 nergens op in een E30 M3, maar op een polder- dijk- of bergweg zet het strekken van je rechterbeen zich om in een aardige klim van de snelheidsmeter als je een willekeurige bocht uitaccelereert. Hoe smaller de weg, hoe sneller de E30 M3 t.o.v. moderne equivalenten is. De GT86 wordt ongeveer een zelfde soort auto, die je absoluut niet moet afkraken op basis van Autobahn-capaciteiten en de snelheid die je haalt op een recht stuk weg. Als 'ie in bochtige secties tegenvalt, dan hoor ik 't graag....

Robin
Berichten: 55285
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Bericht door Robin » 12 jan 2012, 09:24

Tristan schreef:
Robin schreef:Soms heb je meningen en soms heb je de realiteit. En de realiteit is niet altijd even leuk. Maar wél de realiteit. :D

Ik had 't gisteren met André nog over de E30 M3. Ook zo'n icoon. Maar die dingen schieten gewoon niet op anno 2012. Na 'n bocht komt vaak iets wat men aanduidt als 'recht stuk' en uit die bocht accellererend wil je ook dat je binnen de kortst mogelijke tijd dat rechte stuk overbrugt om weer lekker de volgende bocht in te duiken.
Leuk. Pas samen met mijn broertje zijn Audi TT 3.2 (250pk) lopen spelen en die moest allen zeilen bijzetten om erbij de blijven. Ook op het rechte stuk. Een goed lopende E30 M3 is geen stakker op rechte stuk.
M'n maatje had 10 jaar geleden 'n E30 M3 stock (195pk?) en ik had 'n 330d. We hebben 't hier over rechte stukken he. Je weet de uitkomst al. :D
In zijn tijd was 't geen stakker, maar moest 't vooral van 't bochtenwerk hebben. Prachtig. Nu is 'n TT 3.2 ook 'n atmo, dus geen turbokracht, plus de E30 M3 ging natuurlijk sneller door de bochtencombinaties waardoor de TT al achterop kwam en om 'm dan op 't rechte stuk weer bij te komen zegmaar heb je dubbel werk. :D

(Dit is dus 'n verkapt compliment naar de wegligging van de E30 M3)

En zo kunnen we allemaal nog wel anecdotes ophangen van de kleinere 'David'auto met minder pk's etc die de dikkere 'Goliath' het leven zuur maakt.
Ik reed op een van die lange snelle doordraaiers Ring A10 toen ook 'ns een 9974S links voorbij met de E90 M3. Moet niet kunnen ofzo . Toch kon 't . :df:

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12608
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Bericht door Downforce Hans » 12 jan 2012, 09:33

jAAAAA Robin..........maar jij bent natuurlijk wel F1 materiaal...........buitenom voorbij is niet voor de gewone sterveling zoals ons weggelegd....................... :mrgreen:

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Bericht door Mathieu » 12 jan 2012, 09:36

Misschien was de doordraaier wel gewoon naar links :sealed:

Robin
Berichten: 55285
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Bericht door Robin » 12 jan 2012, 09:36

Downforce Hans schreef:jAAAAA Robin..........maar jij bent natuurlijk wel F1 materiaal...........buitenom voorbij is niet voor de gewone sterveling zoals ons weggelegd....................... :mrgreen:
LOL, binnendoor had ook gekund, maar ik wilde het netjes houden. :D

Als je Tristsan's verhaal goed leest, kun je daaruit opmaken dat ie indirect ook melding maakt van zijn stuurcapaciteiten(wat prima is en mag), WANT een E30 M3 zonder tractiecontrole shitzooi met dat chassis, is wel ff qua rijden pittiger dan 'n van alle gemakken en electronica plus AWD voorziene TT 3.2.

Dus ook kudos naar Tristan. :beer:

Robin
Berichten: 55285
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Bericht door Robin » 12 jan 2012, 09:38

Mathieu schreef:Misschien was de doordraaier wel gewoon naar links :sealed:
Links /rechts, geen probleem mee. :D

Maar aan de toon te merken zou ik kunnen denken dat jullie m'n verhaal in twijfel zouden kunnen trekken, waarvan je dán weer kunt doordenken dat Mathieu en Hanz eigenlijk de betere rijders zijn indirect. Hoezo valse bescheidenheid verpakt in 'n grapje? :beer:

Robin
Berichten: 55285
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Bericht door Robin » 12 jan 2012, 09:42

Maar ik kwam hier omdat ik de hoop had dat Michel misschien 'n order had geplaatst.
Stond gistern bij die oerlelijke Ferrari California bij m'n dealer. Als de GT86 qua look een 80% versie van de Cali wordt, zou dat mooi zijn. 80% qua grootte etc. Niet qua andere zaken.

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Bericht door Mathieu » 12 jan 2012, 09:43

:coffee:

Robin, ik ben geworden een ritjes bietsende DF keyboard warrior met een tweedehands Toyota Aygo.

Dus van mij dien je niets te verwachten, ik kan alleen goed uit mijn nek l*llen :bag:

Robin
Berichten: 55285
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Bericht door Robin » 12 jan 2012, 09:47

LOL nee man, dat is weer 'n er te dik opliggende vorm van 'bescheidenheid'waarbij ik dan weer moet zeggen dat jij (voorzover we mekaar 1 of 2 keer hebben meegemaakt irl , of meer?) prima 'n potje kan sturen/driften. No worries. :df:

Bij dezen(ook al komt 't slijmerig over)
:hmmm:

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Bericht door Michel P » 12 jan 2012, 11:37

Nee, de mechanische grip en balans van de e30 M3 is zou lekker dat stumperhulpjes niet nodig zijn. Mijn toenmalige 276pk 280nm atmo e30 M3 had die hulpjes ook helemaal niet nodig. Dat is ook de pret die Tristan beleeft aan zijn e30 M3.

Michel

Robin
Berichten: 55285
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Bericht door Robin » 12 jan 2012, 11:40

Michel P schreef:Nee, de mechanische grip en balans van de e30 M3 is zou lekker dat stumperhulpjes niet nodig zijn. Mijn toenmalige 276pk 280nm atmo e30 M3 had die hulpjes ook helemaal niet nodig. Dat is ook de pret die Tristan beleeft aan zijn e30 M3.

Michel
276pk/ 280Nm Dát zijn tenminste waardes, geen wonder dat je geen 76pk en >70Nm minder wilt in de GT86.

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Bericht door MartijnGizmo » 12 jan 2012, 11:40

En anders hang je er gewoon een V8 in als het huidige blok in de soep loopt.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Bericht door Tristan » 12 jan 2012, 11:45

MartijnGizmo schreef:En anders hang je er gewoon een V8 in als het huidige blok in de soep loopt.
Aldus MartijnV8. :tooth:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 34391
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Boomer Life Matters

Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Bericht door JP » 12 jan 2012, 11:46

--
Laatst gewijzigd door JP op 12 jan 2012, 14:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Bericht door RVV » 12 jan 2012, 11:50

Robin schreef:
Michel P schreef:Nee, de mechanische grip en balans van de e30 M3 is zou lekker dat stumperhulpjes niet nodig zijn. Mijn toenmalige 276pk 280nm atmo e30 M3 had die hulpjes ook helemaal niet nodig. Dat is ook de pret die Tristan beleeft aan zijn e30 M3.

Michel
276pk/ 280Nm Dát zijn tenminste waardes, geen wonder dat je geen 76pk en >70Nm minder wilt in de GT86.

Robin blijft maar in peekaas en koppel denken :wink:

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Bericht door Michel P » 12 jan 2012, 14:02

RVV schreef:
Robin schreef:
Michel P schreef:Nee, de mechanische grip en balans van de e30 M3 is zou lekker dat stumperhulpjes niet nodig zijn. Mijn toenmalige 276pk 280nm atmo e30 M3 had die hulpjes ook helemaal niet nodig. Dat is ook de pret die Tristan beleeft aan zijn e30 M3.

Michel
276pk/ 280Nm Dát zijn tenminste waardes, geen wonder dat je geen 76pk en >70Nm minder wilt in de GT86.

Robin blijft maar in peekaas en koppel denken :wink:
Idd Robin, gaat over het balans verhaal, maar ook in de toen standaard trim met 215pk was de E30 M3 heerlijk. Koppel is erg belangrijk als je schakellui wenst te rijden, een sportieve atmo daar moet je met de schakelpook aan de bak om snel te zijn, dat is een deel van de charme, zeker als de balans goed is, en je dus versmelt met de auto.

Michel

Robin
Berichten: 55285
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Bericht door Robin » 12 jan 2012, 14:25

Leg me even uit van dat balansverhaal anders. :D

Doe nou niet alsof je tegen 'n leek praat LOL. (Waarbij jullie dan gaan reply-en dat dat waarsch het geval is en ander gedoe, ik zal jullie voor zijn ). Je kunt alles wel op 'balans' gooien om 'n tekortkoming(relatief) te bedekken, de motor/het vermogen, en eventueel de NL prijs.

Maar at the end of the day is er nog geen enkele besteld hier.....

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Bericht door Tristan » 12 jan 2012, 14:36

Robin schreef:
Maar at the end of the day is er nog geen enkele besteld hier.....
Niet iedereen legt zo maar 40K op tafel. Voor de meesten is de helft net mogelijk. Dus de kans dat er binnen D-F er 5 besteld worden is natuurlijk vrij klein.

Robin
Berichten: 55285
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Bericht door Robin » 12 jan 2012, 14:45

Tristan schreef:
Robin schreef:
Maar at the end of the day is er nog geen enkele besteld hier.....
Niet iedereen legt zo maar 40K op tafel. Voor de meesten is de helft net mogelijk. Dus de kans dat er binnen D-F er 5 besteld worden is natuurlijk vrij klein.
Natuurlijk snap ik dat en mee eens. Maar de concurrentie(in bijv de vorm van die ktu Megane RS) zit ook niet stil. Dan is DIT ding toch ongeveer de HOLY GRAIL als ik dit draadje zo lees. Dit ding kan wat 'n 1987er 325i ook kan. :df:

Dus is die 40k de bottleneck. Wist ik wel. Zei ik al. Dat geldt voor alles. :tooth:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast