Al zou ik 40-50k te besteden hebben zou ik toch wachten op een krachtigere versie of mogelijke turbo krachtbron, laat het gros deze maar alvast halen dan wacht ik nog wel even.
Toyota GT 86 en Subaru BRZ
- Knot
- Berichten: 40878
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Interieur ziet er naar mijn smaak prima uit, t is gewoon geen BMW daar moeten sommige mensen aan wennen 
Al zou ik 40-50k te besteden hebben zou ik toch wachten op een krachtigere versie of mogelijke turbo krachtbron, laat het gros deze maar alvast halen dan wacht ik nog wel even.
Al zou ik 40-50k te besteden hebben zou ik toch wachten op een krachtigere versie of mogelijke turbo krachtbron, laat het gros deze maar alvast halen dan wacht ik nog wel even.
- Enrico
- Berichten: 3903
- Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Nurburgring edition..... drool...drool.... met een spoiler die de Subaru badge waard is....
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Idd dit is functioneel maar toch special.Hielke schreef:Same here, interieur is schitterend. Zal wel een generatiedingetje zijn MichelMichel P schreef:Interieur vind ik juist erg fraai, echt oldschool maar dan wel aangepast.
Maar over smaak valt niet te twisten.
Michel![]()
En in theorie kan het een hele fijne trackcar zijn. In theorie.
Als macboy het zelfs als stickselfapper mooi vind......
Michel
- JP
- Berichten: 35058
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: "No Risk, full poes"
- VLA
- Berichten: 2279
- Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Een driftversie met 600 pk en 150 kg gewichtsbesparing :



Bron :
http://www.autoweek.nl/autonieuws/18353 ... met-600-pk
Bron :
http://www.autoweek.nl/autonieuws/18353 ... met-600-pk
- Tristan
- Berichten: 13441
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Leuk. Pas samen met mijn broertje zijn Audi TT 3.2 (250pk) lopen spelen en die moest allen zeilen bijzetten om erbij de blijven. Ook op het rechte stuk. Een goed lopende E30 M3 is geen stakker op rechte stuk.Robin schreef:Soms heb je meningen en soms heb je de realiteit. En de realiteit is niet altijd even leuk. Maar wél de realiteit.
Ik had 't gisteren met André nog over de E30 M3. Ook zo'n icoon. Maar die dingen schieten gewoon niet op anno 2012. Na 'n bocht komt vaak iets wat men aanduidt als 'recht stuk' en uit die bocht accellererend wil je ook dat je binnen de kortst mogelijke tijd dat rechte stuk overbrugt om weer lekker de volgende bocht in te duiken.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Het is inderdaad gelul dat een E30 M3 niet vooruit komt op 't rechte stuk.
Tuurlijk een Autobahn sprintje van 160 -> topsnelheid slaat anno 2012 nergens op in een E30 M3, maar op een polder- dijk- of bergweg zet het strekken van je rechterbeen zich om in een aardige klim van de snelheidsmeter als je een willekeurige bocht uitaccelereert. Hoe smaller de weg, hoe sneller de E30 M3 t.o.v. moderne equivalenten is. De GT86 wordt ongeveer een zelfde soort auto, die je absoluut niet moet afkraken op basis van Autobahn-capaciteiten en de snelheid die je haalt op een recht stuk weg. Als 'ie in bochtige secties tegenvalt, dan hoor ik 't graag....
Tuurlijk een Autobahn sprintje van 160 -> topsnelheid slaat anno 2012 nergens op in een E30 M3, maar op een polder- dijk- of bergweg zet het strekken van je rechterbeen zich om in een aardige klim van de snelheidsmeter als je een willekeurige bocht uitaccelereert. Hoe smaller de weg, hoe sneller de E30 M3 t.o.v. moderne equivalenten is. De GT86 wordt ongeveer een zelfde soort auto, die je absoluut niet moet afkraken op basis van Autobahn-capaciteiten en de snelheid die je haalt op een recht stuk weg. Als 'ie in bochtige secties tegenvalt, dan hoor ik 't graag....
-
Robin
- Berichten: 56204
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
M'n maatje had 10 jaar geleden 'n E30 M3 stock (195pk?) en ik had 'n 330d. We hebben 't hier over rechte stukken he. Je weet de uitkomst al.Tristan schreef:Leuk. Pas samen met mijn broertje zijn Audi TT 3.2 (250pk) lopen spelen en die moest allen zeilen bijzetten om erbij de blijven. Ook op het rechte stuk. Een goed lopende E30 M3 is geen stakker op rechte stuk.Robin schreef:Soms heb je meningen en soms heb je de realiteit. En de realiteit is niet altijd even leuk. Maar wél de realiteit.
Ik had 't gisteren met André nog over de E30 M3. Ook zo'n icoon. Maar die dingen schieten gewoon niet op anno 2012. Na 'n bocht komt vaak iets wat men aanduidt als 'recht stuk' en uit die bocht accellererend wil je ook dat je binnen de kortst mogelijke tijd dat rechte stuk overbrugt om weer lekker de volgende bocht in te duiken.
In zijn tijd was 't geen stakker, maar moest 't vooral van 't bochtenwerk hebben. Prachtig. Nu is 'n TT 3.2 ook 'n atmo, dus geen turbokracht, plus de E30 M3 ging natuurlijk sneller door de bochtencombinaties waardoor de TT al achterop kwam en om 'm dan op 't rechte stuk weer bij te komen zegmaar heb je dubbel werk.
(Dit is dus 'n verkapt compliment naar de wegligging van de E30 M3)
En zo kunnen we allemaal nog wel anecdotes ophangen van de kleinere 'David'auto met minder pk's etc die de dikkere 'Goliath' het leven zuur maakt.
Ik reed op een van die lange snelle doordraaiers Ring A10 toen ook 'ns een 9974S links voorbij met de E90 M3. Moet niet kunnen ofzo . Toch kon 't .
- Downforce Hans
- Berichten: 12614
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
jAAAAA Robin..........maar jij bent natuurlijk wel F1 materiaal...........buitenom voorbij is niet voor de gewone sterveling zoals ons weggelegd....................... 
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Misschien was de doordraaier wel gewoon naar links 
-
Robin
- Berichten: 56204
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
LOL, binnendoor had ook gekund, maar ik wilde het netjes houden.Downforce Hans schreef:jAAAAA Robin..........maar jij bent natuurlijk wel F1 materiaal...........buitenom voorbij is niet voor de gewone sterveling zoals ons weggelegd.......................
Als je Tristsan's verhaal goed leest, kun je daaruit opmaken dat ie indirect ook melding maakt van zijn stuurcapaciteiten(wat prima is en mag), WANT een E30 M3 zonder tractiecontrole shitzooi met dat chassis, is wel ff qua rijden pittiger dan 'n van alle gemakken en electronica plus AWD voorziene TT 3.2.
Dus ook kudos naar Tristan.
-
Robin
- Berichten: 56204
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Links /rechts, geen probleem mee.Mathieu schreef:Misschien was de doordraaier wel gewoon naar links
Maar aan de toon te merken zou ik kunnen denken dat jullie m'n verhaal in twijfel zouden kunnen trekken, waarvan je dán weer kunt doordenken dat Mathieu en Hanz eigenlijk de betere rijders zijn indirect. Hoezo valse bescheidenheid verpakt in 'n grapje?
-
Robin
- Berichten: 56204
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Maar ik kwam hier omdat ik de hoop had dat Michel misschien 'n order had geplaatst.
Stond gistern bij die oerlelijke Ferrari California bij m'n dealer. Als de GT86 qua look een 80% versie van de Cali wordt, zou dat mooi zijn. 80% qua grootte etc. Niet qua andere zaken.
Stond gistern bij die oerlelijke Ferrari California bij m'n dealer. Als de GT86 qua look een 80% versie van de Cali wordt, zou dat mooi zijn. 80% qua grootte etc. Niet qua andere zaken.
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Robin, ik ben geworden een ritjes bietsende DF keyboard warrior met een tweedehands Toyota Aygo.
Dus van mij dien je niets te verwachten, ik kan alleen goed uit mijn nek l*llen
-
Robin
- Berichten: 56204
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
LOL nee man, dat is weer 'n er te dik opliggende vorm van 'bescheidenheid'waarbij ik dan weer moet zeggen dat jij (voorzover we mekaar 1 of 2 keer hebben meegemaakt irl , of meer?) prima 'n potje kan sturen/driften. No worries.
Bij dezen(ook al komt 't slijmerig over)

Bij dezen(ook al komt 't slijmerig over)
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Nee, de mechanische grip en balans van de e30 M3 is zou lekker dat stumperhulpjes niet nodig zijn. Mijn toenmalige 276pk 280nm atmo e30 M3 had die hulpjes ook helemaal niet nodig. Dat is ook de pret die Tristan beleeft aan zijn e30 M3.
Michel
Michel
-
Robin
- Berichten: 56204
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
276pk/ 280Nm Dát zijn tenminste waardes, geen wonder dat je geen 76pk en >70Nm minder wilt in de GT86.Michel P schreef:Nee, de mechanische grip en balans van de e30 M3 is zou lekker dat stumperhulpjes niet nodig zijn. Mijn toenmalige 276pk 280nm atmo e30 M3 had die hulpjes ook helemaal niet nodig. Dat is ook de pret die Tristan beleeft aan zijn e30 M3.
Michel
- MartijnGizmo
- Berichten: 13055
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
En anders hang je er gewoon een V8 in als het huidige blok in de soep loopt.
- Tristan
- Berichten: 13441
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Aldus MartijnV8.MartijnGizmo schreef:En anders hang je er gewoon een V8 in als het huidige blok in de soep loopt.
- JP
- Berichten: 35058
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: "No Risk, full poes"
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
--
Laatst gewijzigd door JP op 12 jan 2012, 14:03, 1 keer totaal gewijzigd.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Robin schreef:276pk/ 280Nm Dát zijn tenminste waardes, geen wonder dat je geen 76pk en >70Nm minder wilt in de GT86.Michel P schreef:Nee, de mechanische grip en balans van de e30 M3 is zou lekker dat stumperhulpjes niet nodig zijn. Mijn toenmalige 276pk 280nm atmo e30 M3 had die hulpjes ook helemaal niet nodig. Dat is ook de pret die Tristan beleeft aan zijn e30 M3.
Michel
Robin blijft maar in peekaas en koppel denken
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Idd Robin, gaat over het balans verhaal, maar ook in de toen standaard trim met 215pk was de E30 M3 heerlijk. Koppel is erg belangrijk als je schakellui wenst te rijden, een sportieve atmo daar moet je met de schakelpook aan de bak om snel te zijn, dat is een deel van de charme, zeker als de balans goed is, en je dus versmelt met de auto.RVV schreef:Robin schreef:276pk/ 280Nm Dát zijn tenminste waardes, geen wonder dat je geen 76pk en >70Nm minder wilt in de GT86.Michel P schreef:Nee, de mechanische grip en balans van de e30 M3 is zou lekker dat stumperhulpjes niet nodig zijn. Mijn toenmalige 276pk 280nm atmo e30 M3 had die hulpjes ook helemaal niet nodig. Dat is ook de pret die Tristan beleeft aan zijn e30 M3.
Michel
Robin blijft maar in peekaas en koppel denken
Michel
-
Robin
- Berichten: 56204
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Leg me even uit van dat balansverhaal anders.
Doe nou niet alsof je tegen 'n leek praat LOL. (Waarbij jullie dan gaan reply-en dat dat waarsch het geval is en ander gedoe, ik zal jullie voor zijn ). Je kunt alles wel op 'balans' gooien om 'n tekortkoming(relatief) te bedekken, de motor/het vermogen, en eventueel de NL prijs.
Maar at the end of the day is er nog geen enkele besteld hier.....
Doe nou niet alsof je tegen 'n leek praat LOL. (Waarbij jullie dan gaan reply-en dat dat waarsch het geval is en ander gedoe, ik zal jullie voor zijn ). Je kunt alles wel op 'balans' gooien om 'n tekortkoming(relatief) te bedekken, de motor/het vermogen, en eventueel de NL prijs.
Maar at the end of the day is er nog geen enkele besteld hier.....
- Tristan
- Berichten: 13441
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Niet iedereen legt zo maar 40K op tafel. Voor de meesten is de helft net mogelijk. Dus de kans dat er binnen D-F er 5 besteld worden is natuurlijk vrij klein.Robin schreef:
Maar at the end of the day is er nog geen enkele besteld hier.....
-
Robin
- Berichten: 56204
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Natuurlijk snap ik dat en mee eens. Maar de concurrentie(in bijv de vorm van die ktu Megane RS) zit ook niet stil. Dan is DIT ding toch ongeveer de HOLY GRAIL als ik dit draadje zo lees. Dit ding kan wat 'n 1987er 325i ook kan.Tristan schreef:Niet iedereen legt zo maar 40K op tafel. Voor de meesten is de helft net mogelijk. Dus de kans dat er binnen D-F er 5 besteld worden is natuurlijk vrij klein.Robin schreef:
Maar at the end of the day is er nog geen enkele besteld hier.....
Dus is die 40k de bottleneck. Wist ik wel. Zei ik al. Dat geldt voor alles.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 7 gasten
