1 liter benzine 5 euro

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Luco

Bericht door Luco » 06 jan 2008, 20:41

alpinab10biturbo schreef:
Mike schreef:Hij verwacht dat de benzineprijs dit jaar nog richting de 2,00 Euro zal gaan en auto's als de M3, RS4 en R32 drastisch in waarde zullen verminderen. Schone zuinige auto's hebben volgens hem de toekomst :roll:
Daar zit wel een kern van waarheid in, maar bovenstaande modellen hebben een toegevoegde funwaarde. Dit i.t.t tot bijv SUV's, Cross-overs en grote limousines in de A8-klasse.
hoezo hebben die geen funwaarde?
voor jouw misschien niet, voor een ander weer wel

als de diesel te duur wordt stap ik wel over op zonnebloemolie van de makro ofzo :D :D :D :D :D :D

Joy

Bericht door Joy » 06 jan 2008, 20:55

Ik reed afgelopen week door Spanje. Tankje euroloodvrij 95 kost daar 1,07 euro en euroloodvrij 98 was iets van 1,13 :shock: Diesel was 1,03 euro. Loont daar gewoon niet eens om een diesel te kopen. Ik stond echt met verbazing te kijken hoe groot het verschil was met Frankrijk/ Portugal etc (1.53 per liter). Voelde lekker aan om gewoon de liters en de euro's gelijk te zien oplopen :mrgreen:

Ik was nu 580 eur kwijt voor heen en weer Lissabon. Met 5 euro per liter ga ik een andere hobby zoeken. Ik kan me niet voorstellen dat ik 250 euro zou neertellen voor 600 km en dan onbezorgd ga knallen.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 07 jan 2008, 09:13

markk schreef:Tenslotte -> hypotheekaftrek verdwijnt. Heel veel mensen hebben probleem. Persoonlijk gaat me dat niet veel schelen en mogelijk zelfs veel opleveren. Zit in goedkoop woninkje, kan de bruto hypotheek makkelijk opbrengen en als de renteaftrek er echt aan goed stijgen juist de goedkope woningen ernstig in waarde...

Mark.
Andere discussie, ik weet het.
Maar mocht dit verdwijnen komen ze vast met een toeslag (zoals huur-zorg- en kinderopvangtoeslag) rekening houdend met inkomen.
Anders heeft het gros van NL een groot probleem.
Dus reken je niet te vroeg rijk met een goedkope woning :wink:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 07 jan 2008, 10:12

Niels schreef:En dan kun je je nog afvragen in hoeverre dat Russisch gas ons land bereikt :wink: Maar Nuon en Essent kopen overal en nergens idd.

[img:450:304]http://www.gasterra.nl/NR/rdonlyres/B12 ... 6_temp.jpg[/img]

[img:450:304]http://www.gasterra.nl/NR/rdonlyres/508 ... t_temp.jpg[/img]

Cijfers van Gasterra, niet de enige speler maar wel de grootste op de NL gasmarkt :wink:
Ah helaas, zat ik even verkeerd met Rusland. Maar mn punt ontgaat je eigenlijk.. gas wordt bijna 2x zo goedkoop geexporteerd dan verkocht aan eigen bevolking.

Luco

Bericht door Luco » 07 jan 2008, 10:17

Arthur schreef:
markk schreef:Tenslotte -> hypotheekaftrek verdwijnt. Heel veel mensen hebben probleem. Persoonlijk gaat me dat niet veel schelen en mogelijk zelfs veel opleveren. Zit in goedkoop woninkje, kan de bruto hypotheek makkelijk opbrengen en als de renteaftrek er echt aan goed stijgen juist de goedkope woningen ernstig in waarde...

Mark.
Andere discussie, ik weet het.
Maar mocht dit verdwijnen komen ze vast met een toeslag (zoals huur-zorg- en kinderopvangtoeslag) rekening houdend met inkomen.
Anders heeft het gros van NL een groot probleem.
Dus reken je niet te vroeg rijk met een goedkope woning :wink:
weet je wat ik dus zo krom vind
als je veel verdient betaal je meer belasting, ook procentueel, logisch toch
maar als je toch genoeg verdient, ik bedoel dan echt de topinkomens, dan mag je ook nog eens meer hypotheekrente aftrekken dan iemand die maar net een woning kan betalen
ik vind dat echt een beetje krom
zo wordt een duurdere woning in aanschaf voor iemand die meer verdient, goedkoper in de maandlasten dan een goedkopere woning in aanschaf van iemand die minder verdient

Dinkel

Bericht door Dinkel » 07 jan 2008, 10:49

Als je maandlasten 25% van je maanduitgaven is dat een heel verschil met bv. 10%. Hogere inkomens wonen vaak in duurdere huizen maar lui die ik ken en die 3x verdienen wat ik maandelijks bijgeschreven krijg wonen zeker niet altijd in huizen met een 3x hogere hypotheek . . .

Vadertje Staat gaat het nog moeilijk krijgen als ineens heel veel mensen hun huis uitmoeten. Waar zijn al die huurwoningen?

Als ineens heel veel mensen de auto zouden laten staan bv. vanwege de te hoge benzineprijzen loopt Nederland ook heel wat accijns mis . . . Willen ze niet hoor.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 07 jan 2008, 15:47

Maurice Graber schreef: Ah helaas, zat ik even verkeerd met Rusland. Maar mn punt ontgaat je eigenlijk.. gas wordt bijna 2x zo goedkoop geexporteerd dan verkocht aan eigen bevolking.
Ik ben benieuwd hoe je aan die informatie komt Maurice :wink: Gasterra koopt vrijwel al het in NL geproduceerde gas en verkoopt dit op basis van vraag en aanbod aan partijen zoals Essent e.d. Gezien het feit dat ze een gewoon commercieel bedrijf zijn (met als aandeel houders Shell en Exxon Mobil) maken ze hierbij echt geen verschil voor een buitenlandse -of binnenlandse klant.

Dat gas "weggeven" werd aan het buitenland (m.n. Italie) is al even geleden en ontstond omdat de Nederlandse regering in de veronderstelling was dat men na productie van het eerste Groningen gas binnen 10 tot 15 jaar (zo tegen de 70's) alles op kernenergie zou draaien in NL. De regering dacht daarmee dus een commerciele meesterzet te doen.......ach regeren is vooruitzien zeg ik altijd maar :lol:

Dus of je loopt iets achter in je informatie of je bent van verkeerde info voorzien ben ik bang :wink:

Hypotheek aftrek (als we nu toch bezig zijn) is onvermijdelijk. Het is de (linkse) regering een doorn in het oog dat door een simpele hypotheek constructie (zorgen dat je maximaal schuld hebt en na 30 jaar pas inlossen) er maximaal belasting teruggave plaatsvindt. Ergens terecht (en zeker voor huizen boven laten we zeggen een miljoen), aan de andere kant is het een slimmigheidje die binnen de belastingwet wordt toegepast natuurlijk (hadden ze het maar beter moeten dichttimmeren). Jammer is dat uiteindelijk de gewone burger de dupe is en koopwoningen nog onbereikbaarder worden :roll:

HSR

Bericht door HSR » 07 jan 2008, 16:04

Als je er over nadenkt is het toch wel sneu. Werk je 40 jaar, heb je uiteindelijk net met heel veel moeite je huisje vrij. Met nog meer moeite rijd je prive een nieuwe wagen en kan je de kinderen hun studie betalen. Welvaart, driewerf hulde... :roll:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 07 jan 2008, 16:09

Niels en Gas, geen speld tussen te krijgen :wink:
Pas op wat je beweert, Maurice :wink:

Panda de Beer

Bericht door Panda de Beer » 07 jan 2008, 19:13

luco hornsveld schreef: weet je wat ik dus zo krom vind
als je veel verdient betaal je meer belasting, ook procentueel, logisch toch
maar als je toch genoeg verdient, ik bedoel dan echt de topinkomens, dan mag je ook nog eens meer hypotheekrente aftrekken dan iemand die maar net een woning kan betalen
ik vind dat echt een beetje krom
zo wordt een duurdere woning in aanschaf voor iemand die meer verdient, goedkoper in de maandlasten dan een goedkopere woning in aanschaf van iemand die minder verdient
Wat is er logisch aan dat je procentueel meer belasting betaalt als je meer verdient? Je betaalt bij hetzelfde percentage toch ook al in absolute zin meer belasting?

En hypotheekrenteaftrek is een aftrek. Een aftrek van de belasting die je moet betalen. Hypotheekrenteaftrek is niet iets wat je krijgt, hoor. Het is een korting op iets wat je moet betalen.

Je betaalt uiteindelijk als je veel verdient nog steeds veel meer, relatief en in keiharde euro's, dan iemand die weinig verdient.

Macboy

Bericht door Macboy » 24 jan 2008, 10:33

ExxonMobil had in 2005 een winst (ja nettowinst :!: ) van €30 miljard met 82.000 werknemers. Hoogste jaarwinst ooit geboekt door een Amerikaans bedrijf (mogelijk wereldwijd).

Wat klopt hier niet (in relatie tot stijgende benzineprijzen) ?

Dinkel

Bericht door Dinkel » 24 jan 2008, 10:38

Winst maken is geen schande . . . It's that damn gov tax!

Macboy

Bericht door Macboy » 24 jan 2008, 11:07

Nee hoor. Hoe vaak hebben ze benzineprijzen omhoog geschroefd vanwege stijging olieprijs ?? Ze kunnen ook de winst wat laten kelderen hoor.

Voor de economen onder ons: ik snap dat het niet zo zwart/wit is, maar niet ontkend kan worden dat die winsten exorbitant hoog zijn en niet in verhouding tot de gestelde recessies/stijgende olieprijzen en dito verhogingen benzineprijs.

Als je weet dat de omzet/winst verhouding 10 is dan weet je genoeg :)
Laatst gewijzigd door Macboy op 24 jan 2008, 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Gino

Bericht door Gino » 24 jan 2008, 11:08

Macboy schreef:ExxonMobil had in 2005 een winst (ja nettowinst :!: ) van €30 miljard met 82.000 werknemers. Hoogste jaarwinst ooit geboekt door een Amerikaans bedrijf (mogelijk wereldwijd).

Wat klopt hier niet (in relatie tot stijgende benzineprijzen) ?
Alles klopt toch? Grote vraag + nauwelijks stijgend aanbod + wat andere factoren = stijgende prijzen. Gewoon marktwerking lijkt me ?

Maus335i

Bericht door Maus335i » 25 jan 2008, 21:49

http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/ne ... i_id=13510

Haha gewoon nog geen 4 jaar geleden :D

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 26 jan 2008, 12:23

Dus in 2012 zitten we op 1,75, en in 2016 op 2 euro.
Als dat de groei is is het knap te doen! 8)

Plaats reactie