Echt een super vet topic om te volgen

Blijf het waarderen hoor :p altijd leuk om te zien!Martijn_bmw schreef: 22 jun 2023, 20:41 Blijft herhaling van zelfde postsmaar man man wat een gaaf werk en gaaf project.
Echt een super vet topic om te volgen![]()
Leuke en interessante vraag inderdaad, niet eerder over nagedacht maar wel interessante vraagstelling inderdaad, zou het geheel al 21% goedkoper makenThomasss schreef: 23 jun 2023, 09:00 Stel nou dat deze als youngtimer op de zaak zou staan, kun je je bonnetjes van al die onderdelen dan ook op de zaak zetten? Of zitten daar grenzen aan? Vraag het mij zomaar af, wellicht weet iemand het.
Wat een geweldig project zeg. En dan te denken dat er DFers zijn die zo’n auto eruit trappen omdat ze geen leidinkje hebben liggen of zo
Meer dan 21%, want je kunt de kosten ook nog aftrekken van het bedrijfsresultaat toch? Dan hoeft daar ook geen belasting meer over betaald te worden. Zou je kunnen uitleggen als het bouwen van een demo, om te kunnen laten zien wat je als bedrijf kunt doenBaboulah schreef: 23 jun 2023, 10:54Leuke en interessante vraag inderdaad, niet eerder over nagedacht maar wel interessante vraagstelling inderdaad, zou het geheel al 21% goedkoper makenThomasss schreef: 23 jun 2023, 09:00 Stel nou dat deze als youngtimer op de zaak zou staan, kun je je bonnetjes van al die onderdelen dan ook op de zaak zetten? Of zitten daar grenzen aan? Vraag het mij zomaar af, wellicht weet iemand het.![]()
dat mag gewoon. of je een €5.000 young timer of een €35.000 young timer op de zaak zet maakt geen verschil. natuurlijk niet als 3e of 4e auto en lijkt me dat die dan wel aantoonbaar zakelijk gebruikt moet worden.Thomasss schreef: 23 jun 2023, 09:00 Stel nou dat deze als youngtimer op de zaak zou staan, kun je je bonnetjes van al die onderdelen dan ook op de zaak zetten? Of zitten daar grenzen aan? Vraag het mij zomaar af, wellicht weet iemand het.
Op een soortgelijke vraag van mij aan m’n boekhouder kreeg ik als antwoord: zo lang de belastingdienst zich niet hoofdsponsor voelt van jouw hobby kan er veel.vester86 schreef: 26 jun 2023, 20:37dat mag gewoon. of je een €5.000 young timer of een €35.000 young timer op de zaak zet maakt geen verschil. natuurlijk niet als 3e of 4e auto en lijkt me dat die dan wel aantoonbaar zakelijk gebruikt moet worden.Thomasss schreef: 23 jun 2023, 09:00 Stel nou dat deze als youngtimer op de zaak zou staan, kun je je bonnetjes van al die onderdelen dan ook op de zaak zetten? Of zitten daar grenzen aan? Vraag het mij zomaar af, wellicht weet iemand het.
wel uiteraard bijtelling (over aanschafwaarde) en BTW-correctie (over nieuwwaarde) betalen.
de belastingdienst bepaald niet waar ik mijn geld aan uit (moet) geven.
als ik voor mijn eigen bedrijf 4 laptops nodig hebt dan kan ik die gewoon aanschaffen.
maar bij een eventuele controle moet ik dat wel kunnen onderbouwen, dus eentje weggeven aan m’n neefje is niet de bedoeling![]()
Ik heb een "racewagen" op de zaak staan, heeft ook wat voordelen.Dimitri schreef: 27 jun 2023, 08:55Op een soortgelijke vraag van mij aan m’n boekhouder kreeg ik als antwoord: zo lang de belastingdienst zich niet hoofdsponsor voelt van jouw hobby kan er veel.vester86 schreef: 26 jun 2023, 20:37dat mag gewoon. of je een €5.000 young timer of een €35.000 young timer op de zaak zet maakt geen verschil. natuurlijk niet als 3e of 4e auto en lijkt me dat die dan wel aantoonbaar zakelijk gebruikt moet worden.Thomasss schreef: 23 jun 2023, 09:00 Stel nou dat deze als youngtimer op de zaak zou staan, kun je je bonnetjes van al die onderdelen dan ook op de zaak zetten? Of zitten daar grenzen aan? Vraag het mij zomaar af, wellicht weet iemand het.
wel uiteraard bijtelling (over aanschafwaarde) en BTW-correctie (over nieuwwaarde) betalen.
de belastingdienst bepaald niet waar ik mijn geld aan uit (moet) geven.
als ik voor mijn eigen bedrijf 4 laptops nodig hebt dan kan ik die gewoon aanschaffen.
maar bij een eventuele controle moet ik dat wel kunnen onderbouwen, dus eentje weggeven aan m’n neefje is niet de bedoeling![]()
Dus 4 auto’s op de zaak waaronder een raceauto wordt misschien wat lastig.
Heb ik in het verleden wel eens gedaan maar heb dan toch het idee dat er veel spanning in het spruitstuk komt. Lijkt mij dat de flens dan recht wordt gehouden door de runners. Had op gegeven moment ook last van scheuren in het spruitstuk.Bokkepoot schreef: 04 jul 2023, 21:29 Waarom las je die flens niet eerst vast aan een dikke HEB balk?
Later slijp je dan die lassen weg. Heb dat wel vaker gezien bij constructies die niet krom mogen trekken
Liefst nog een steuntje ja. Moet nog even kijken hoe ik dat netjes ga krijgen.Bokkepoot schreef: 04 jul 2023, 21:39 Ja dat is ook zeker zo, die spanning resulteert dan in interne spanning.
Na het lassen vlakken is wel het mooiste inderdaad.
Hang je de turbo aan de spruitstukken op, of ga je hier nog een steun voor maken?