Voorstellen (Z4, Speedster of toch de S2000?)

Hier kun je jezelf voorstellen.
Luco

Re: Voorstellen (Z4, Speedster of toch de S2000?)

Bericht door Luco » 03 aug 2013, 08:34

smiley schreef:
Hashiriya schreef:
smiley schreef:Een arb zit er standaard in
Een rear ARB zit er niet in toch?
Geen idee hoe een achterste arb voor minder onderstuur zou zorgen.
In de benelux rijd er welgesteld 1 speedster rond met een achterste arb.
De rest heeft hem niet nodig, en zeker niet met een kek setje nitrons eronder.
Even samenvatten

Ik wil een Z3
Ik wil een Z4
Ik wil een honda civic

Ik wil geen ondertuurd hok dus civic valt af
Z4 is geen sportwagen
Z3 is te krap

Speedster is onderstuurd
S2000 is speels

Mijn conclusie, je lult maar wat :tooth:

VLA

Bericht door VLA » 03 aug 2013, 10:04

Volgens mij wordt het een S2000 als ik al zijn reacties zo lees. ;)

Hashiriya

Bericht door Hashiriya » 03 aug 2013, 10:24

Luco schreef:Mijn conclusie, je lult maar wat :tooth:
:tooth: Je vergeet de Mazda MX5 (nieuwe type 2.0 liter). Een leuke auto maar helaas te klein voor mij. Ik zit met het hoofd tegen het dak en kijk tegen de raamstijl aan ipv door de voorruit heen. Met maar 160pk komt het vermogen tekort. De standaard looks zijn ook niet echt geweldig. De auto staat veel te hoog op de wielen en het onderstel is veel te zacht. Met een schroefset, een supercharger en een paar leuke velgen is er wel wat leuks van te maken.

Dit vind ik echt supergaaf:

Alle (mogelijk) vergelijkbare auto's moet je overwegen. Na deze auto's gereden te hebben blijkt dat er geen auto is die te vergelijken is met een S2000.
VLA schreef:Volgens mij wordt het een S2000 als ik al zijn reacties zo lees. ;)
Ja. Ik moet alleen nog een nette zien te vinden voor de juiste prijs.

VLA

Bericht door VLA » 03 aug 2013, 10:42

Hashiriya schreef:
VLA schreef:Volgens mij wordt het een S2000 als ik al zijn reacties zo lees. ;)
Ja. Ik moet alleen nog een nette zien te vinden voor de juiste prijs.
Blijf vooral goed rond kijken en vergeet niet dat goedkoop meestal duurkoop is. Ik heb ook een half jaar moeten zoeken naar een goede voor een nette prijs. Destijds had je er een aantal goedkopere er tussen zitten, maar allemaal hadden wel wat (ex schade, olieboot, gare versnellingsbak/koppeling, scheurtjes in softtop, etc.).
Uiteindelijk maar wat meer betaald voor een nette en dan ben je uiteindelijk ook goedkoper uit.

Succes in ieder geval met de speurtocht. :thumbup:

Hashiriya

Bericht door Hashiriya » 03 aug 2013, 10:55

Dat de koppeling niet meer goed is merk ik inderdaad vaak. Het is lastig wegrijden vanuit stilstand in sommige S2000's. Net een aan/uit knopje. Veel S2000's hebben schade bij de achterschermen. Een die te koop staat voor een behoorlijk bedrag heeft schade bij een achterwiel totaan het hart van de velg en in het plaatwerk erboven zitten oneffenheden. Zegt genoeg lijkt mij.

Op het S2000 forum vinden ze het trouwens normaal als een S2000 een paar keer in elkaar heeft gezeten. Ze vinden het normaal om 18k te vragen voor een auto die er zo bijstond:
http://postimg.org/image/2fksfjxhg/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://postimg.org/image/2fkxe5yys/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://postimg.org/image/2fl0p8nyc/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik noem dat total loss :P De auto is wonderbaarlijk weer opgeknapt. Tadaaa: http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/hond ... white.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Hoe weet je of het een olieboot is of niet? Volgens mij kom je daar na aankoop pas achter of je moet een hele eerlijke verkoper hebben.

Bij een testrit laat ik de verkoper eerst rijden om te kijken naar zijn rijstijl (icm koude motor). Sommige lui trappen meteen door naar redline :D
Laatst gewijzigd door Hashiriya op 03 aug 2013, 11:23, 2 keer totaal gewijzigd.

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 03 aug 2013, 11:11

Deze week nog een mooie s2k gespot in Emmen met een enkele dempert. Was een mooie nette s2ķ. Maarja hoe je erachter komt of het een olieboot is merk je gauw genoeg. Pluimen en doen.

Sander-E46

Bericht door Sander-E46 » 03 aug 2013, 15:22

350z cabrio (coupe)! Waarom is die nog niet voorbij gekomen?

Hashiriya

Bericht door Hashiriya » 03 aug 2013, 18:05

Sander-E46 schreef:350z cabrio (coupe)! Waarom is die nog niet voorbij gekomen?
Veeeeeel te zwaar en het model spreekt mij niet aan. Net weer een S2000 gereden. Vreemd rateltje ijzer op ijzer dat ergens langs gaat om de (halve?) seconde. versneld niet bij gasgeven.

Afbeelding

:df:

GTRene

Bericht door GTRene » 03 aug 2013, 18:24

zou je die adhd avatar kunnen wijzigen in een gewoon plaatje? :gek:

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 03 aug 2013, 19:09

Hashiriya schreef:Bij een testrit laat ik de verkoper eerst rijden om te kijken naar zijn rijstijl (icm koude motor). Sommige lui trappen meteen door naar redline :D
Zo'n wacko heb ik ook een keer gehad bij de speedster zoektocht.
Ongeloofelijk dat een eigenaar van een sportwagen zoiets doet.
Ik had hem bijna een roei voor zijn hoofd gegeven, maar bedacht nog net op tijd dat het zijn eigen auto was. :tooth:

Hashiriya

Bericht door Hashiriya » 03 aug 2013, 20:01

Op een of andere manier vertrouw ik die Honda blokken niet helemaal. Ze hebben allemaal rateltjes en tikjes. En ik zoek echt niet de goedkoopsten/minsten uit. Iedereen roept vrolijk dat ze betrouwbaar zijn. Ik snap er niks meer van. Wij hebben Audi's en BMW's gehad en nooit motorproblemen. Ze draaien allemaal smooth zonder vreemde geluiden. Zo goed als onderhoudsvrij. Olie erin en gaan. Bij 2 ton op de teller zijn ze net ingereden :P Op de Honda forums worden ze boos als je erover begint. Misschien moet ik gewoon alle geluiden negeren en wachten tot er iets ploft. Is er geen verzekering tegen motorschade?

Luco

Bericht door Luco » 03 aug 2013, 20:25

Ach, die discussie is hier ook wel gevoerd, ik ken een paar mensen die een geplofte s 2000 hadden, en allemaal tussen de 80 en 100k.
Maar ook hier zijn er mensen die blijven zeggen dat het een uitzondering is, en ik blijf zeggen dat het een groot risico is.
En die blokjes zijn niet goedkoop kan ik je melden.

Hashiriya

Bericht door Hashiriya » 03 aug 2013, 20:33

Luco schreef:Ach, die discussie is hier ook wel gevoerd, ik ken een paar mensen die een geplofte s 2000 hadden, en allemaal tussen de 80 en 100k.
Dat bedoel ik maar. En zoveel rijden er niet van rond.

Sander-E46

Bericht door Sander-E46 » 04 aug 2013, 09:23

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/hond ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 04 aug 2013, 09:54

Ze zijn wel aardig waardevast.....

Hashiriya

Bericht door Hashiriya » 04 aug 2013, 11:53

Gister nog een Z4 3.0 roadster geprobeerd met elektrisch verstelbare stoelen. Deze stoel kan net iets verder naar achter in vergelijking met handmatige stoelen. Wat mij opviel is dat je met deze stoelen niet meer recht achter het stuur zit. Deze stoelen staan iets onder een hoek. Daarnaast zit je een stuk hoger in een Z4 dan in een S2000 en is de raamstijl bij de Z4 platter/lager. Als je een beetje lang bent zoals ik dan heb je het gevoel dat je tegen de raamstijl aan kijkt ipv door de voorruit heen. Bij het nieuwste type Z4 is dat ook zo. Als het een Z4 wordt dan sowieso de Coupe met handmatig verstelbare stoelen.

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 04 aug 2013, 15:22

Meestal als ik een vijf proefritten heb gemaakt, heb ik vier van de vijf auto's gekocht. Het gebeurt vaak genoeg dat een proefrit wordt aangeboden, maar dat sla ik af als ik niet meer geïnteresseerd ben.

Als ik ook maar enigszins het idee heb dat mensen komen testen, laat ik er niet in rijden. Consequentie is dat de verkoop langer duurt....

Hashiriya

Bericht door Hashiriya » 04 aug 2013, 15:48

Ar schreef:Meestal als ik een vijf proefritten heb gemaakt, heb ik vier van de vijf auto's gekocht. Het gebeurt vaak genoeg dat een proefrit wordt aangeboden, maar dat sla ik af als ik niet meer geïnteresseerd ben.

Als ik ook maar enigszins het idee heb dat mensen komen testen, laat ik er niet in rijden. Consequentie is dat de verkoop langer duurt....
Ik ben daarin toch iets preciezer en ga geen bedragen noemen voordat ik de hele auto heb gezien. Je kan er lang naar staan kijken en dom blijven staren in de showroom maar dan weet je nog niks. Verscheidene autos vallen bij mij door de mand na een testrit. Vaak zijn de koppelingsplaten versleten of kom je vreemde geluiden tegen bij een proefrit. Daarnaast is het altijd handig als je een paar meer van dezelfde auto's hebt gereden zodat je weet wat hoort en wat niet hoort. Ik laat mij niks wijs maken.

Riceaux

Bericht door Riceaux » 04 aug 2013, 15:58

Wat rij je nu eigenlijk?

Luco

Bericht door Luco » 04 aug 2013, 16:00

Ja aan de andere kant, als ik als verkoper ergens zou lezen dat je al in tig auto's hebt gereden en altijd wat op te merken hebt, hoefde je bij mij niet eens meer langs te komen, niet lullig bedoelt hoor.
Maar je koopt ook een gebruikte auto.

Ik krijg een beetje het idee, ik wil een auto van 15k, maar heb maar 5k.

Hashiriya

Bericht door Hashiriya » 04 aug 2013, 16:05

Ik wil gewoon niet voor onvoorziene kosten komen te staan.

Riceaux

Bericht door Riceaux » 04 aug 2013, 16:11

Hashiriya schreef:Ik wil gewoon niet voor onvoorziene kosten komen te staan.
Onvoorziene kosten kan je ook krijgen bij een bij aankoop perfect exemplaar. Gewoon wat geld reserveren voor onderhoud en 1 uitzoeken waarbij de duurste onderdelen recentelijk zijn vervangen.

Luco

Bericht door Luco » 04 aug 2013, 16:11

Dan moet je een nieuwe kopen.

Als je al een beetje ervaring hebt met tweedehands auto's weet je gewoon dat je rekening moet houden met onvoorziene onkosten.
Heb je dat geld niet moet je misschien wat anders kopen.

Hashiriya

Bericht door Hashiriya » 04 aug 2013, 16:15

Nee, je moet donders uitkijken wat je koopt. Koppeling, versnellingsbak, motor, differentieel en bij een cabrio de stoffen kap moeten allemaal in orde zijn. 15-18k uitgeven voor een 10 jaar oude auto is niet niks. Dan mag je ook wat verwachten

Riceaux

Bericht door Riceaux » 04 aug 2013, 16:21

Hashiriya schreef:Nee, je moet donders uitkijken wat je koopt. Koppeling, versnellingsbak, motor, differentieel en bij een cabrio de stoffen kap moeten allemaal in orde zijn. 15-18k uitgeven voor een 10 jaar oude auto is niet niks. Dan mag je ook wat verwachten
Kan je dan niet beter 1 kopen van 12k en de rest in preventief onderhoud stoppen?

Plaats reactie