Andre schreef:Je moet ook een spiegel reflex camera kopen in dit land. En vogels fotograferen.
Heeft de overheid nu zijn zin?
- Martijn_bmw
Re: Heeft de overheid nu zijn zin?
- EvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
Ik reed gister achter een Mii en moest ineens hieraan denken:
- GTRene
- RVV
LOOLZZZ...
Vanochtend zat ik een Mercedes S450 op te drukken... 180 op de teller in de slipstream van die Mercedes. Ook nog even met het groot licht geseind.. zo van ga aan de kant ik wil er langs. Ging die ook nog naar rechts toe.. lachen snelheid zakte gelijk in naar 170.. die Mercedes rijder snapte er volgen mij niks van.. later aansluitend op de file in Groningen stond ik er naast die vent lachen duimpje omhoog ik idem dito.. Hoezo geen lol met een rijdende schoenendoos
Vanochtend zat ik een Mercedes S450 op te drukken... 180 op de teller in de slipstream van die Mercedes. Ook nog even met het groot licht geseind.. zo van ga aan de kant ik wil er langs. Ging die ook nog naar rechts toe.. lachen snelheid zakte gelijk in naar 170.. die Mercedes rijder snapte er volgen mij niks van.. later aansluitend op de file in Groningen stond ik er naast die vent lachen duimpje omhoog ik idem dito.. Hoezo geen lol met een rijdende schoenendoos
- Robertdj
Hoewel het niet echt de reactie is die je verwacht.
De laatste tijd worden al mijn speelse bedoelingen beantwoord met boze reacties.
- dvh
Levensgevaarlijk Rico.

- RVV
Een jaar of 15 geleden had ik een nieuwe VW Polo 1.6 met 75pk. Dik dingetje was het wel, sportstoelen, dikke bumpers etc.. je kent het wel.. maar die auto liep gewoon geen streep harder dan 170 op de teller. Ook niet met wind mee of in de slipstream. Dat stomme ding waar ik nu mee rij met slechts 60 pk.. ook nog een 14 procent ECOHOER topt gewoon meest gunstig 180 op de teller.
- JP
RVV schreef:LOOLZZZ...
LOL, ik had net iets eengeslijks bij de supermarkt. Buiten op de parkeerplaats, ik met de ww, opeens achter me een VO M1. Hij maar gas geven, maar ik wijkte niet voor die 6 in lijn met Nilfisk.
Echt een pareltje zo'n ww. Laag gewicht, uitstekend laadvermogen, plaats voor een kind en zo'n handig oogje voorop. Ik denk voor een trackday oid.....
Later aan de sigarettencounter stond ik nog naast de bestuurder van de VO M1. Ik dacht dat hij zijn duim naar mij opstak, als in...."Mooie ww....!" maar het was dat hij de verkoopster antwoordde op de vraag of hij nou 1 of 2 pakjes Marlboro menthol wou kopen.
Later stapte ik over in mijn 325i om bij het verlaten van de parkeerplaats even stoer een driftje te leggen...,maar ja....flikkert me zo gvd een fles Pokon om.....
Ach ja......ruikt de BMW nu tenminste ook een beetje groen.......
- matthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
LOL @ JP.
Boze reacties op zulke dingen zijn er natuurlijk ook...
...ik reed met de 325i op een zondagmiddag op een vrijwel lege A6. Gangetje van zo'n 150, kon prima. Rijden er 2 auto's op de rechterbaan, voorste een Peugeot, achterste een Punto. Net op het moment dat ik er bijna ben, komt de Punto naar links met 120. Ik moest al flink in de ankers, maar goed. Hij die Peugeot voorbij, maar hij ging niet weer naar rechts. Zulke dingen kan ik (ligt aan mij) niet tegen en dus ging ik een beetje dichter op z'n bumper zitten. (echt niet gevaarlijk dichtbij ofzo). Trapt die kerel opeens op de rem (en flink ook!)!
Vervolgens ging-ie al remmend naar rechts. Ben naast 'm gaan rijden, even flink boos aangekeken, paar versnellingen terug en er vol vandoor gegaan, even stoom afblazen.
...ik reed met de 325i op een zondagmiddag op een vrijwel lege A6. Gangetje van zo'n 150, kon prima. Rijden er 2 auto's op de rechterbaan, voorste een Peugeot, achterste een Punto. Net op het moment dat ik er bijna ben, komt de Punto naar links met 120. Ik moest al flink in de ankers, maar goed. Hij die Peugeot voorbij, maar hij ging niet weer naar rechts. Zulke dingen kan ik (ligt aan mij) niet tegen en dus ging ik een beetje dichter op z'n bumper zitten. (echt niet gevaarlijk dichtbij ofzo). Trapt die kerel opeens op de rem (en flink ook!)!
Vervolgens ging-ie al remmend naar rechts. Ben naast 'm gaan rijden, even flink boos aangekeken, paar versnellingen terug en er vol vandoor gegaan, even stoom afblazen.
- Martijn_bmw
heel herkenbaar en begrijpelijk dat je daar boos om wordt
ik heb er ook altijd een pesthekel aan...
wil je traag rijden prima maar doe dat dan wel rechts en haal in zonder ander verkeer
(zo heb je het ook geleerd in je lessen, inhalen is een bijzondere maneuvere en mag alleen zonder het andere verkeer te hinderen...) 
wil je traag rijden prima maar doe dat dan wel rechts en haal in zonder ander verkeer
- RVV
Met alle respect, maar jij bent de oelewapper in dit verhaal.matthyssie schreef:LOL @ JP.![]()
...ik reed met de 325i op een zondagmiddag op een vrijwel lege A6. Gangetje van zo'n 150, kon prima. Rijden er 2 auto's op de rechterbaan, voorste een Peugeot, achterste een Punto. Net op het moment dat ik er bijna ben, komt de Punto naar links met 120. Ik moest al flink in de ankers, maar goed. Hij die Peugeot voorbij, maar hij ging niet weer naar rechts. Zulke dingen kan ik (ligt aan mij) niet tegen en dus ging ik een beetje dichter op z'n bumper zitten. (echt niet gevaarlijk dichtbij ofzo). Trapt die kerel opeens op de rem (en flink ook!)!![]()
Ten eerste heb jij niet meer recht op de ruimte op het asfalt dan die Punto rijder. Ten tweede ben jij de irritante bumperklever.. een reactie die jezelf uitlokt.
Afstand houden... en gewoon paar versnellingen terug en volgas rechts inhalen.. Dat heeft Hielke echt niet in de gaten
- Martijn_bmw
das niet waar Rico, de punto rijder mag pas gaan inhalen als hij het overige verkeer niet hinderd 
hij had dus moeten wachten met inhalen totdat hij voorbij was...
hij had dus moeten wachten met inhalen totdat hij voorbij was...
- RVV
Dat is een discussie opzich natuurlijk, vooral ingegeven door perceptie van beide bestuurders. Kijk ik geloof best dat matthyssie het gelijk aan zijn kant heeft. Punt is alleen dat de vervolgactie van het bumperkleven alleen maar een gevaarlijke contra reactie heeft veroorzaakt. Eigenlijk wist hij wel dat het niks zou brengen, want wat bereik je er mee? 2 opties; A Je wilt indruk maken door de voorligger "bang" te maken. Dat zou kunnen, maar een menselijke reactie op bang worden is boos worden. Dan dat veroorzaakt de "rem"'actie. Alfamannetjes gedrag.. alleen schiet je echt helemaal geen fuck mee op. Ook omdat je dit gewoon kunt verwachten als bumperklever. Je veroorzaakt zelf de echt gevaarlijke situatie. Daarom... is het veel slimmer om zo snel mogelijk het "gevaar" voorbij te gaan. Dat je daarna een paar lichtsignalen krijgt.. ach whatever..
- Martijn_bmw
daar heb jij dan weer gelijk in 
ik probeer het zelf ook zo min mogelijk te doen maar soms laat je je ff gaan he...
ik probeer het zelf ook zo min mogelijk te doen maar soms laat je je ff gaan he...
- matthyssie
'Wettelijk gezien' was ik gewoon hartstikke fout, daar ben ik me zeer zeker bewust van. Maar goed, ik weet ook zeker dat iedereen hier mijn punt ook snapt. 
- RVV
Absoluut 
-
ErikS
Ach, bumperkleven is een hogere boete dan rechts inhalen, toch?!
Weet je wat je voortaan kan doen.
Weet je wat je voortaan kan doen.
- matthyssie
Op een lege A6 in de polder kan alles. 
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Here we go again. We hebben 't er al tig keer over gehad.
En milieudefensie geeft de autofabrikanten de schuld. Ik geef de overheden de schuld. Zij zetten de fabrikanten 't mes op de keel, maar ondertussen(met NL voorop in de wereld ) wel 'n enorm percentage per liter accijnzen en btw vangen.
Dan zou je je kunnen afvragen dat 't voor de overheid niet zo gek is dat de karren minder zuinig zijn dan wordt beweerd....kassa!
http://www.nu.nl/economie/3485908/auto- ... weert.html" onclick="window.open(this.href);return false;
En milieudefensie geeft de autofabrikanten de schuld. Ik geef de overheden de schuld. Zij zetten de fabrikanten 't mes op de keel, maar ondertussen(met NL voorop in de wereld ) wel 'n enorm percentage per liter accijnzen en btw vangen.
Dan zou je je kunnen afvragen dat 't voor de overheid niet zo gek is dat de karren minder zuinig zijn dan wordt beweerd....kassa!
http://www.nu.nl/economie/3485908/auto- ... weert.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Luco
http://www.bnr.nl/nieuws/mobiliteit/114 ... ?s_cid=HUD" onclick="window.open(this.href);return false;

- WJ
Ik neem aan dat die mensen ook weer wat nieuws kopen, dus dat is weer goed voor de handel denk ik?
- Hielke
Ik kan me ook heel goed voorstellen dat mensen met zo'n 3 cylinder VAG trekker-pruttelaar nu snel van hun auto afwillen.
- JP
Waarom ? Zo duur is de MRB voor zo'n lightweight benzine toch niet?
- Arthur
- Auto: Nr.51
... diesel.
- Luco
WJ schreef:Ik neem aan dat die mensen ook weer wat nieuws kopen, dus dat is weer goed voor de handel denk ik?
Ik denk dat als ze de inruilprijs horen ze heel hard wegrennen en zeker geen nieuwe kunnen kopen.