Een echte DF'er is....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Youp
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Een echte DF'er is....

Bericht door Youp » 05 mei 2011, 16:25

Kasteel schreef:
Youp schreef:
Fixed voor iedereen. ;)

En over Quattro wil ik hier niks horen. Je kan er niet mee off-road en het levert een beste bak onderstuur. Sneller ga je er niet van, dus dikke faal voor de M & AMG killers van "voorsprong door techniek".
Bij Nissan hebben ze jaren geleden wel begrepen hoe het werkt.

:popcorn:
Let's face it, quattro heeft z'n roots in de rally en de huidige toepassing ervan is voor 9 vd 10 de snelste weg :). Neemt niet weg dat ik rwd er boven verkies, maar een rally hok met 4wd (EVO RS) zou ik graag hebben en snap ook goed waarom veel mensen quattro wel prefereren. Durf ook wel te stellen dat een grootdeel van de rwd-addepts helemaal geen df uit het rwd-goed haalt :).
True. Maar je hebt 4x4 en 4x4. Een moderne Audi Quattro met een Evo vergelijken staat als een tang op een varken.
De vergelijking met een GTR komt al meer in de buurt, die is immers ook bedoeld om sportief te zijn op asfalt. Alleen laat een GTR niks, maar dan ook echt helemaal niks heel van welke hedendaagse Quattro op asfalt dan ook. De strijd om de "voorsprong" hebben ze dubben en dwars verloren op Nissan, dikke vette punt uit.
Overigens laat de GTR qua tractie ook niks heel van welke vergelijkbare RWD of FWD dan ook, vrij logisch ook. Puur omdat daar een 4x4 systeem in zit dat wel gebruik maakt van de hedendaagse techniek en kennis om optimaal te presteren op asfalt.

Begrijp me niet verkeerd, ik kan 4wd ook waarderen. Dwars met een Evo of Impreza in de regen of op zand, geweldig. Een beetje door het bos klauteren, of door de woestijn raggen met een dikke terreinwagen, ook prachtig. :thumbup:

Marc R

Bericht door Marc R » 05 mei 2011, 16:31

BLah blah blah * helemaal niets maar dan ook niets heel* blah blah blah

Dit is zomaar het eerste de beste filmpje van YT wat ik pak...tuurlijk zit er een paar pK's tussen maar zo erg
als dat jij het doet voorkomen is het nou ook weer niet.

Rupie

Bericht door Rupie » 05 mei 2011, 17:00

Wat lul je nou man, die gt-r killt de audi elke keer vet in de launch. Op snelheid komt de audi er pas voorbij. Ja gek he, met 480 pk tov 750 pk :popcorn:

Youp
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Bericht door Youp » 05 mei 2011, 19:25

Marc RS4 schreef:BLah blah blah * helemaal niets maar dan ook niets heel* blah blah blah

Dit is zomaar het eerste de beste filmpje van YT wat ik pak...tuurlijk zit er een paar pK's tussen maar zo erg
als dat jij het doet voorkomen is het nou ook weer niet.

Marc, dit is een rechtuit sprintje op de snelweg. Please, dat is iets voor op het Autostyle forum.... :bag:

Ik heb het over zaken als onderstuur en tractie. Ik heb het natuurlijk over bochten en niet over rechtuit branden. Bij rechtuit branden kunnen we simpel zijn; 4x4 is beter bij de launch, maar op snelheid (vanaf het moment dat je de extra tractie niet meer nodig hebt) verlies je enorm veel vermogen. Daarbij is Quattro achterhaald en het 4x4 systeem van de Nissan vele malen beter. Dat 4x4 systeem is namelijk ontworpen om optimaal gebruik te maken van de tractie om zo hard mogelijk een bocht door te komen. En niet om de bestuurder een gevoel van veiligheid te geven, of om over de rally roots op te kunnen scheppen in de kroeg. ;) Tuurlijk, Quattro is geboren in de jaren 80 onder een fenomenale rallywagen, waar ik niets dan respect voor heb. Maar het Quattro van toen is echt niet te vergelijken met het Quattro van nu, hoe hard de marketingmensen in Ingolstadt je dat ook willen doen geloven.

De enige auto's heden ten dagen die verse en up to date rally roots hebben zijn Evo's, Impreza's en dat soort spul.

Desalniettemin hebben beide auto's in het filmpje een 4x4 systeem wat resulteert in forse aandrijfverliezen. Zet je deze RS6 naast een (fictieve) RS6 met 2wd, dan zal de Quattro harder wegtrekken maar snel ingehaald worden door de 2wd. Dit ook omdat deze dan minder weegt, maar vooral; minder aandrijfverliezen heeft.

Maargoed, ik snap dat mensen voorkeur kunnen hebben voor Quattro. Ik snap alleen niet waarom Audi het steevast levert in de auto's die de snelle concurrentie aan moeten vechten (AMG, M) waardoor ze automatisch niet meer met de concurrentie mee kunnen komen zonder veel sterkere motoren te monteren. Voorsprong.... Toch....? :hmmm: En dan de bochten nog...? Hmm, nah.

Als ik het daar voor het zeggen had, kwam er bij een RS gewoon een vinkje op de optielijst; NO QUATTRO. ;) Opgedonderd.

En ik wil iedereen voor zijn die dadelijk begint de miauwen dat 99% van de RS/M/AMG rijders toch nooit op de limiet komt, of dat het in Nederland veel regent, etc. er op wijzen dat dit topic over echte DF-ers gaat. En niet over die 99%. ;)

Marc R

Bericht door Marc R » 05 mei 2011, 20:49

Youp...met alle respect ....ik ken al deze verhalen die je verteld allang.

Ik vind dat je het veel te zwart wit verteld,maar das mijn mening,jij hebt recht op je eigen mening.

Zo issi mooi,ik heb niet de zin en niet de tijd om dit breed uit te gaan be-discussieren.

Daar dit ook al meer dan /tig keer besproken is.

Youp

Bericht door Youp » 05 mei 2011, 21:05

Marc RS4 schreef:Youp...met alle respect ....ik ken al deze verhalen die je verteld allang.

Ik vind dat je het veel te zwart wit verteld,maar das mijn mening,jij hebt recht op je eigen mening.

Zo issi mooi,ik heb niet de zin en niet de tijd om dit breed uit te gaan be-discussieren.

Daar dit ook al meer dan /tig keer besproken is.
Tsjah, als je "bla bla bla" roept en vervolgens met zo'n filmpje komt, kan je het ook verwachten. ;)

Desalniettemin respecteer ik jouw mening, bovenstaand is gewoon mijn visie als techneut op het verhaal.

Marc R

Bericht door Marc R » 06 mei 2011, 15:53

Dat was ff om een lang verhaal kort te maken....

Youp

Bericht door Youp » 06 mei 2011, 16:06

Met zo'n onderbouwing (een kant noch wal rakend filmpje) kan je dat misschien beter niet doen. ;)

-edit-

Als je klaar bent met de discussie kan je ook gewoon zeggen dat voor jou de nadelen niet opwegen tegen de voordelen en dat het systeem jouw voorkeur heeft.

Plaats reactie