True. Maar je hebt 4x4 en 4x4. Een moderne Audi Quattro met een Evo vergelijken staat als een tang op een varken.Kasteel schreef:Let's face it, quattro heeft z'n roots in de rally en de huidige toepassing ervan is voor 9 vd 10 de snelste wegYoup schreef:
Fixed voor iedereen.
En over Quattro wil ik hier niks horen. Je kan er niet mee off-road en het levert een beste bak onderstuur. Sneller ga je er niet van, dus dikke faal voor de M & AMG killers van "voorsprong door techniek".
Bij Nissan hebben ze jaren geleden wel begrepen hoe het werkt.
. Neemt niet weg dat ik rwd er boven verkies, maar een rally hok met 4wd (EVO RS) zou ik graag hebben en snap ook goed waarom veel mensen quattro wel prefereren. Durf ook wel te stellen dat een grootdeel van de rwd-addepts helemaal geen df uit het rwd-goed haalt
.
De vergelijking met een GTR komt al meer in de buurt, die is immers ook bedoeld om sportief te zijn op asfalt. Alleen laat een GTR niks, maar dan ook echt helemaal niks heel van welke hedendaagse Quattro op asfalt dan ook. De strijd om de "voorsprong" hebben ze dubben en dwars verloren op Nissan, dikke vette punt uit.
Overigens laat de GTR qua tractie ook niks heel van welke vergelijkbare RWD of FWD dan ook, vrij logisch ook. Puur omdat daar een 4x4 systeem in zit dat wel gebruik maakt van de hedendaagse techniek en kennis om optimaal te presteren op asfalt.
Begrijp me niet verkeerd, ik kan 4wd ook waarderen. Dwars met een Evo of Impreza in de regen of op zand, geweldig. Een beetje door het bos klauteren, of door de woestijn raggen met een dikke terreinwagen, ook prachtig.