0- 180 200 km/u tijden

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 31 aug 2006, 20:02

Nu vind ik de M3 echt een supersnelle auto, elke keer verbaas ik me weer over de power en snelheid. Maar dan zo'n cossie of impreza :shock: :shock: :shock: Dan is een M3 ook gewoon een traag hok.

Gebruikersavatar
EricYellow
Berichten: 551
Lid geworden op: 22 aug 2006, 22:39
Locatie: Meerlo

Bericht door EricYellow » 31 aug 2006, 20:05

Is het ook. :mrgreen: :wink:

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 31 aug 2006, 20:11

Rico v Velzen schreef:
Tristan schreef:
Naughty schreef:De auto van Eric is wat lichter en minder aandrijfverliezen.
Maargoed ik heb ook alweer nieuwe plannen ;)
Vond je het niet genoeg dan. :wink: Heb dat bekende filmpje van je gezien, maar dat gaat ook af. :shock:
Eh filmpje wadan ? zien !
Moet je ff aan Naughty vragen. Het ging over een middag sprinten tussen Impreza's, Evo's en Seat's. Georganiseerd door Extreme Machines. Erg vermakelijk filmpje. :wink:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 31 aug 2006, 20:11

LOL, kom jij de volgende keer opdagen bij de autobahn meet ! zal ik je laten zien hoe traag ik ben *insert search internet Vmax modules M3 300 km/h tacho* :mrgreen:

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 31 aug 2006, 20:15


Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 31 aug 2006, 20:22

wat is dat spul toch rap zeg :shock:

Tom
Berichten: 22292
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 31 aug 2006, 20:25

Wat een geweld!
Jammer dat er geen filmpjes zijn met de teller erop. Je ziet in zo'n filmpje weinig acceleratie als beide auto's min of meer naast elkaar hangen.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 31 aug 2006, 20:30

De groene is van Naughty. (met inboard dat harde afblaas geluid)

Gebruikersavatar
Naughty
Berichten: 111
Lid geworden op: 01 feb 2006, 23:33
Locatie: Diemen, 400+ pk en 500 NM

Bericht door Naughty » 31 aug 2006, 20:31

ja zo'n japanse knakenbak loopt best vlot.
Tijdens deze testjes reed de auto nog op een bassismapping en ging hij pingelen boven de 200+.
ondertussen is dat er wel uit, maar dat afstellen (wat ik zelf doe) is iets waar je nooit helemaal 100% klaar mee bent

Ondertussen heeft de GTT ook launchcontrol en ALS.
Hieronder een filmpje waarbij Jamie rijd en hem vergeet in zijn 1 te zetten. 8)

Oeps vergeten in zijn 1 te zetten ;)

Vervolgens gaat ze alsnog als een raket weg

en hier nog een filmpje in Chimay (King of Europe), met alleen launchcontrol zonder ALS en 35graden buiten temperatuur
King of Europe

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 01 sep 2006, 01:29

Leuke filmpjes hoop gefluit!

Tom
Berichten: 22292
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 01 sep 2006, 10:19

Los van al je aanpassingen (eenmalige kosten), wat ben je wel niet kwijt aan onderhoud van zo'n getunede auto?

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 01 sep 2006, 10:23

elke week een nieuwe blok om mee te beginnen :wink:

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 01 sep 2006, 10:34

Tom schreef:Los van al je aanpassingen (eenmalige kosten), wat ben je wel niet kwijt aan onderhoud van zo'n getunede auto?
Hele hoop sleutelen zelf aan de auto, dat scheelt al een hoop. En de meeste die met dit soort auto's rijden, hebben er meestel genoeg verstand van om alles te repareren/onderhouden en betrouwbaar te maken.

Gebruikersavatar
Naughty
Berichten: 111
Lid geworden op: 01 feb 2006, 23:33
Locatie: Diemen, 400+ pk en 500 NM

Bericht door Naughty » 01 sep 2006, 13:10

Tom schreef:Los van al je aanpassingen (eenmalige kosten), wat ben je wel niet kwijt aan onderhoud van zo'n getunede auto?
Al het onderhoud doen we zelf, evenals de blokken reviseren en afstellen.
Valt allemaal reuze mee, hij krijgt wat duurdere olie, betere remmen en banden enz. Maar niets meer als wat je bij een standaard (sport)auto ook zou doen.
Uiteraard gaat er wel eens iets stuk, en ben ik nu met het 3e blok bezig.
Echter worden alle zwakke punten bij een rebuild verbeterd.
Denk hierbij aan special drijfstangen, andere drijfstanglagers, zwaardere oliepomp, andere zuigers.

In mijn geval heeft de auto in aanschaf 12.000 euro gekost en is er voor in totaal iets van 20.000 euro verbouwd. Hier zit bij , mijn standalone management, Brembo's rondom, onderstel velgen met banden, turbo ,spoilers, metersetje, 6 bak van een STI met DCCD en achterdiff enz.

Nu is de auto feitelijk hufterproof, mits je de boel netjes warm rijd

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 01 sep 2006, 14:42

die 20000 euro is feitelijk alleen materiaal? uren reken je niet neem ik aan ?

dan valt 32K euro nog mee voor zo'n monster. Maar handig moet je zijn. Zie mij het niet doen. NooB kennis :oops:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 01 sep 2006, 14:53

Je moet er ook nog maar tijd en zin voor hebben he vergeet dat ook niet :)

Met een beetje fatsonlijke manual kan iedereen wel een blok in en uit elkaar schroeven, met het juiste gereedschap voor handen.

Maar goed het blijft uitproberen, zeker met motormanagment afstellerij. Alles voorbij gaan is mooi, maar de volgende keer langs de kant blijven kijken omdat je ECU in noodloop staat of blok stuk is minder. En dat is de keerzijde.

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Bericht door Stéphane » 01 sep 2006, 23:49

Tristan schreef:@Stephane: Maar zometeen toch wel na die tuning :?:
@Tristan: Dan wel. Maar veel harder dan 200 echte kms zal hij ook niet lopen. Brabus haalt nu 205 op GPS bergaf, plat op de kuip. Laat deze dan straks 210-215 halen. Hangt ook nog van de versnellingsbak verhoudingen af, want deze zijn korter. Ik wil ook de mapping op midrange koppel af laten stellen. Daar heb je meer aan waarschijnlijk, om goed een bocht uit te komen. Ga ik nog wel in Mijn Auto-topic toelichten. Is nu vooral een kwestie van de materialen binnen krijgen. Spullen moeten binnenkomen uit Japan, Engeland, Rusland, Duitsland en Frankrijk. Geduld is een schone zaak...helaas.

P.S. N.a.v. post van Jamie/David: Ik wil een auto die niet maximaal getuned is. We gebruiken nu standaard oplossingen zonder allerlei hybride turbo's en dat soort fratsen. Betrouwbaarheid vind ik misschien wel net zo belangrijk als meer vermogen. Geen zin om in de schaarse vrije tijd in mijn weekend met mijn auto naar de garage te moeten om hem te laten repareren of erger nog: met een defecte auto in Duitsland te staan. Auto moet straks gewoon goed zijn en starten+rijden.

Gebruikersavatar
Naughty
Berichten: 111
Lid geworden op: 01 feb 2006, 23:33
Locatie: Diemen, 400+ pk en 500 NM

Bericht door Naughty » 02 sep 2006, 01:05

Rico v Velzen schreef:die 20000 euro is feitelijk alleen materiaal? uren reken je niet neem ik aan ?

dan valt 32K euro nog mee voor zo'n monster. Maar handig moet je zijn. Zie mij het niet doen. NooB kennis :oops:
Dat zijn inderdaad alleen de onderdelen, tijd is niet gerekend.
Maargoed daarom rij jij M3 en pak jij de afschrijving per jaar wat ik investeer in de auto per jaar.
Als ik M3 kon rijden had ik het ook gedaan waarschijnlijk omdat dat plaatje completer en mooier is als een subaru met plastic fantastic interieur.

Gebruikersavatar
Cupra R
Berichten: 429
Lid geworden op: 16 jul 2006, 11:04

Bericht door Cupra R » 02 sep 2006, 22:42

M3 kun jij wel rijden als je dit perse wil maar dan ben je meteen uitgetuned.
En inderdaad het interieur van de E46-M3 is echt af dit in tegenstelling tot de huidige aartslelijke Bangle interieurs, waar je een hoop geld betaalt voor een kaal lelijk nietszeggend interieur. Oude 5-serie interieur is ook al zo mooi en heb er dan ook vaak van mogen genieten.

Gebruikersavatar
Naughty
Berichten: 111
Lid geworden op: 01 feb 2006, 23:33
Locatie: Diemen, 400+ pk en 500 NM

Bericht door Naughty » 04 sep 2006, 00:25

Een M3 moet je alleen rijden als je hem ook zonder blikken of blozen KAN afschrijven. Zoniet dan is de fun factor een stuk minder.
Als ik in een 80k auto met geknepen billen moet zitten omdat ik een bang ben iets stuk te rijden, kan ik beter een 316I wieldop editie nemen.

Dus dan schrijf ik liever een Subaru van 32k af.
Met een M3 zou ik gewoonweg geen circuit mee rijden, of een rondje driften, ring enz. Puur en alleen omdat als ik een setje banden voor de M3 moet halen ik een modaal salaris op tafel moet leggen.
Keertje misschakelen en je bak aan stront ?, voor 800,-- is een 6bak weer als nieuw, bij een M3 zal dat wel andere koek zijn.

Dus ja op papier zou ik hem kunnen rijden, maar ik wil niet krom leggen voor een auto, dus dan bouw je je eigen stratenmakers ferrari van 32k die vrijwel alles en iedereen billenkoek geeft op circuit, sprints en rally's.

en dan maar wat minder aanzien in de buurt ;) 8)

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 04 sep 2006, 20:38

Net een Leon Cupra R getest met ca. 350pk.

0-200 in 20 sec

100-200 in 12,5 sec.

Dit is met 1/2 tank en bijrijder. Ging behoorlijk hard. 8)

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40240
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 04 sep 2006, 20:41

Oei.. ik deed 100 naar 200 in 4 (kan iets sneller in 3/4 dus) in 14,5 had ik ergens gepost volgens mij. Dan is ie een aardig stuk sneller!

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 04 sep 2006, 20:51

Das zeker snel!

Haalt ie ook +/-285km/u op de teller? Sommige (onbegrensde)M3's namelijk wel :lol:

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 04 sep 2006, 20:53

Nee, 270 op de teller. Maar top is niet echt belangrijk, leuker is hoe snel op top. :wink:

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 04 sep 2006, 20:55

Evengoed behoorlijk snel!

Binnenkort eens met de Golf II Turbo kijken hoe snel die op de 200 zit.
Haalt ook net de 200 niet in 4, bij +/-190 moet ie naar 5. Eerst nog ff de koppeling vervangen, die krijgt t wat zwaar. Inmiddels zit hij op een goeie 265pk en 360Nm (4000 tot +6000tpm).

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 5 gasten