0- 180 200 km/u tijden
- Tristan
- Berichten: 13441
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Moet je ff aan Naughty vragen. Het ging over een middag sprinten tussen Impreza's, Evo's en Seat's. Georganiseerd door Extreme Machines. Erg vermakelijk filmpje.Rico v Velzen schreef:Eh filmpje wadan ? zien !Tristan schreef:Vond je het niet genoeg dan.Naughty schreef:De auto van Eric is wat lichter en minder aandrijfverliezen.
Maargoed ik heb ook alweer nieuwe plannenHeb dat bekende filmpje van je gezien, maar dat gaat ook af.
- Tristan
- Berichten: 13441
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
- Naughty
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 23:33
- Locatie: Diemen, 400+ pk en 500 NM
ja zo'n japanse knakenbak loopt best vlot.
Tijdens deze testjes reed de auto nog op een bassismapping en ging hij pingelen boven de 200+.
ondertussen is dat er wel uit, maar dat afstellen (wat ik zelf doe) is iets waar je nooit helemaal 100% klaar mee bent
Ondertussen heeft de GTT ook launchcontrol en ALS.
Hieronder een filmpje waarbij Jamie rijd en hem vergeet in zijn 1 te zetten. 8)
Oeps vergeten in zijn 1 te zetten
Vervolgens gaat ze alsnog als een raket weg
en hier nog een filmpje in Chimay (King of Europe), met alleen launchcontrol zonder ALS en 35graden buiten temperatuur
King of Europe
Tijdens deze testjes reed de auto nog op een bassismapping en ging hij pingelen boven de 200+.
ondertussen is dat er wel uit, maar dat afstellen (wat ik zelf doe) is iets waar je nooit helemaal 100% klaar mee bent
Ondertussen heeft de GTT ook launchcontrol en ALS.
Hieronder een filmpje waarbij Jamie rijd en hem vergeet in zijn 1 te zetten. 8)
Oeps vergeten in zijn 1 te zetten
Vervolgens gaat ze alsnog als een raket weg
en hier nog een filmpje in Chimay (King of Europe), met alleen launchcontrol zonder ALS en 35graden buiten temperatuur
King of Europe
- Tristan
- Berichten: 13441
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Hele hoop sleutelen zelf aan de auto, dat scheelt al een hoop. En de meeste die met dit soort auto's rijden, hebben er meestel genoeg verstand van om alles te repareren/onderhouden en betrouwbaar te maken.Tom schreef:Los van al je aanpassingen (eenmalige kosten), wat ben je wel niet kwijt aan onderhoud van zo'n getunede auto?
- Naughty
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 23:33
- Locatie: Diemen, 400+ pk en 500 NM
Al het onderhoud doen we zelf, evenals de blokken reviseren en afstellen.Tom schreef:Los van al je aanpassingen (eenmalige kosten), wat ben je wel niet kwijt aan onderhoud van zo'n getunede auto?
Valt allemaal reuze mee, hij krijgt wat duurdere olie, betere remmen en banden enz. Maar niets meer als wat je bij een standaard (sport)auto ook zou doen.
Uiteraard gaat er wel eens iets stuk, en ben ik nu met het 3e blok bezig.
Echter worden alle zwakke punten bij een rebuild verbeterd.
Denk hierbij aan special drijfstangen, andere drijfstanglagers, zwaardere oliepomp, andere zuigers.
In mijn geval heeft de auto in aanschaf 12.000 euro gekost en is er voor in totaal iets van 20.000 euro verbouwd. Hier zit bij , mijn standalone management, Brembo's rondom, onderstel velgen met banden, turbo ,spoilers, metersetje, 6 bak van een STI met DCCD en achterdiff enz.
Nu is de auto feitelijk hufterproof, mits je de boel netjes warm rijd
- Bert ///M3
- Berichten: 9426
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Je moet er ook nog maar tijd en zin voor hebben he vergeet dat ook niet 
Met een beetje fatsonlijke manual kan iedereen wel een blok in en uit elkaar schroeven, met het juiste gereedschap voor handen.
Maar goed het blijft uitproberen, zeker met motormanagment afstellerij. Alles voorbij gaan is mooi, maar de volgende keer langs de kant blijven kijken omdat je ECU in noodloop staat of blok stuk is minder. En dat is de keerzijde.
Met een beetje fatsonlijke manual kan iedereen wel een blok in en uit elkaar schroeven, met het juiste gereedschap voor handen.
Maar goed het blijft uitproberen, zeker met motormanagment afstellerij. Alles voorbij gaan is mooi, maar de volgende keer langs de kant blijven kijken omdat je ECU in noodloop staat of blok stuk is minder. En dat is de keerzijde.
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
@Tristan: Dan wel. Maar veel harder dan 200 echte kms zal hij ook niet lopen. Brabus haalt nu 205 op GPS bergaf, plat op de kuip. Laat deze dan straks 210-215 halen. Hangt ook nog van de versnellingsbak verhoudingen af, want deze zijn korter. Ik wil ook de mapping op midrange koppel af laten stellen. Daar heb je meer aan waarschijnlijk, om goed een bocht uit te komen. Ga ik nog wel in Mijn Auto-topic toelichten. Is nu vooral een kwestie van de materialen binnen krijgen. Spullen moeten binnenkomen uit Japan, Engeland, Rusland, Duitsland en Frankrijk. Geduld is een schone zaak...helaas.Tristan schreef:@Stephane: Maar zometeen toch wel na die tuning:
P.S. N.a.v. post van Jamie/David: Ik wil een auto die niet maximaal getuned is. We gebruiken nu standaard oplossingen zonder allerlei hybride turbo's en dat soort fratsen. Betrouwbaarheid vind ik misschien wel net zo belangrijk als meer vermogen. Geen zin om in de schaarse vrije tijd in mijn weekend met mijn auto naar de garage te moeten om hem te laten repareren of erger nog: met een defecte auto in Duitsland te staan. Auto moet straks gewoon goed zijn en starten+rijden.
- Naughty
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 23:33
- Locatie: Diemen, 400+ pk en 500 NM
Dat zijn inderdaad alleen de onderdelen, tijd is niet gerekend.Rico v Velzen schreef:die 20000 euro is feitelijk alleen materiaal? uren reken je niet neem ik aan ?
dan valt 32K euro nog mee voor zo'n monster. Maar handig moet je zijn. Zie mij het niet doen. NooB kennis
Maargoed daarom rij jij M3 en pak jij de afschrijving per jaar wat ik investeer in de auto per jaar.
Als ik M3 kon rijden had ik het ook gedaan waarschijnlijk omdat dat plaatje completer en mooier is als een subaru met plastic fantastic interieur.
- Cupra R
- Berichten: 429
- Lid geworden op: 16 jul 2006, 11:04
M3 kun jij wel rijden als je dit perse wil maar dan ben je meteen uitgetuned.
En inderdaad het interieur van de E46-M3 is echt af dit in tegenstelling tot de huidige aartslelijke Bangle interieurs, waar je een hoop geld betaalt voor een kaal lelijk nietszeggend interieur. Oude 5-serie interieur is ook al zo mooi en heb er dan ook vaak van mogen genieten.
En inderdaad het interieur van de E46-M3 is echt af dit in tegenstelling tot de huidige aartslelijke Bangle interieurs, waar je een hoop geld betaalt voor een kaal lelijk nietszeggend interieur. Oude 5-serie interieur is ook al zo mooi en heb er dan ook vaak van mogen genieten.
- Naughty
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 23:33
- Locatie: Diemen, 400+ pk en 500 NM
Een M3 moet je alleen rijden als je hem ook zonder blikken of blozen KAN afschrijven. Zoniet dan is de fun factor een stuk minder.
Als ik in een 80k auto met geknepen billen moet zitten omdat ik een bang ben iets stuk te rijden, kan ik beter een 316I wieldop editie nemen.
Dus dan schrijf ik liever een Subaru van 32k af.
Met een M3 zou ik gewoonweg geen circuit mee rijden, of een rondje driften, ring enz. Puur en alleen omdat als ik een setje banden voor de M3 moet halen ik een modaal salaris op tafel moet leggen.
Keertje misschakelen en je bak aan stront ?, voor 800,-- is een 6bak weer als nieuw, bij een M3 zal dat wel andere koek zijn.
Dus ja op papier zou ik hem kunnen rijden, maar ik wil niet krom leggen voor een auto, dus dan bouw je je eigen stratenmakers ferrari van 32k die vrijwel alles en iedereen billenkoek geeft op circuit, sprints en rally's.
en dan maar wat minder aanzien in de buurt
8)
Als ik in een 80k auto met geknepen billen moet zitten omdat ik een bang ben iets stuk te rijden, kan ik beter een 316I wieldop editie nemen.
Dus dan schrijf ik liever een Subaru van 32k af.
Met een M3 zou ik gewoonweg geen circuit mee rijden, of een rondje driften, ring enz. Puur en alleen omdat als ik een setje banden voor de M3 moet halen ik een modaal salaris op tafel moet leggen.
Keertje misschakelen en je bak aan stront ?, voor 800,-- is een 6bak weer als nieuw, bij een M3 zal dat wel andere koek zijn.
Dus ja op papier zou ik hem kunnen rijden, maar ik wil niet krom leggen voor een auto, dus dan bouw je je eigen stratenmakers ferrari van 32k die vrijwel alles en iedereen billenkoek geeft op circuit, sprints en rally's.
en dan maar wat minder aanzien in de buurt
- Erik K.
- Berichten: 7215
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Baidu [Spider], Bing [Bot] en 1 gast
