335i en 135i tuning & 35is e.d.

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 14 mei 2008, 13:27

romo schreef:Zo snel als jullie uitgekeken zijn op auto`s.................................dat voorspelt niet veel goeds........................................hoe zit dat met die vrouwen daarzo.............................................of ook reeds ingeruild, vast out off the box nog wat beters te krijgen.................. :lol:
Dr. Schumacher aftermarket tuning voor vrouwen :lol:

Robin
Berichten: 55104
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 14 mei 2008, 13:28

Ik wil gewoon een kwaliteitsauto die niet uitmekaar dondert, ik ramde er ook op los met de E46 M3 en met de rest(doe ik vaak nog steeds) vandaar dat ik spul wil (misschien wel 'n EVO X bijv of een Honda S2000, ik zeg zo maar wat hoor) wat iig niet bang is voor wat ramwerk. Dat ik misschien hooguit 2x per jaar op de Ring kom wil nog niet zeggen dat ik m'n auto spaar. Verre van. :lol:

Wouter81
Berichten: 9423
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Bericht door Wouter81 » 14 mei 2008, 13:30

Zolang ik al op dit forum kom wordt er geluld over GT3's, dat dat de absolute top is. Wanneer wordt er door de heren debatteerders nou es zo'n ding gekocht? Niet lullen maar rijden ofzoiets. :) :wink:

Gewoon nog een paar van die klokjes verkopen Robin en zo'n ding halen.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 14 mei 2008, 13:32

Ja, ramme met die bak/ op je vrouw, rokende rubbers ( in meerdere opzichten), wat sparen, hup gebruiken waar ze voor gemaakt zijn.................................. :lol:

Robin
Berichten: 55104
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 14 mei 2008, 13:34

Een GT2 is de absolute top Wouter :wink:

Ja we lullen maar raak en we proefrijden ook nog wel eens, ik ken fora waar over koffiemolens op 4 wielen wordt gedebatteerd(zeg maar alles onder het GTI gebeuren en dan met kofferbak/station/burgerlijk), dat wil je niet weten, echt een fiets geeft meer Fahrvergnügen. Maar ieder z'n beleving. 8)

leonard
Berichten: 1638
Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22

Bericht door leonard » 14 mei 2008, 13:36

Andre schreef:Alle AG auto s zijn niet heel speciaal.


Ik moet gewoon concluderen dat een GT3 eigenlijk de enige auto is die bij mij nog rij emotie kan opwekken. Reed laatst in ferrari 599 ook die kan met niet bekoren. Een e92 m3 al helemaal niet. Er zijn in real life maar heel weinig auto s die de zaakjes goed voorelkaar hebben.


emotie heb ik bij een gt3 en bmw race auto s. Van wtcc tot de 120d motorsport tot ALMS m3.

Kan ik me wel in vinden andré wat je hier schrijft. Gewoon een harde auto waarin je elke oneffenheid via je billen ,oren en handen voelt DAT is het echte rijden!!

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 14 mei 2008, 13:38

Kan ik me wel in vinden andré wat je hier schrijft. Gewoon een harde auto waarin je elke oneffenheid via je billen ,oren en handen voelt DAT is het echte rijden!!

Dat lukt ook best met een T-Ford.................................

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 14 mei 2008, 14:05

Rico v Velzen schreef: En als ik uitgekeken ben op de M3 dan heb ik ook een probleempje.. want what's next ? Eigenlijk alleen maar Porsche.. en dat kan ik me niet permiteren (op meerdere vlakken niet)
Maar Rico, whats next? kijk als een GT3 net wat te is voor sommige situaties kun je ook bij de E46 M3 blijven maar upgraden met laten we zeggen een dikke V8 of zelfs een V10, dan kun je echt weer ee tijdje door en hebt iets speciaals, en overal inzetbaar wat met de GT3 niet kan als je family mee moet :wink:

En als je 2d hands nou zo'n ding koopt dus de eerste bouwer laat betalen blijft ie redelijk in waarde en je hebt iets unieks! om je wat voor beelden te geven zie de link met een paar Hartge auto's die te koop staan, als een H50 3 serie met M5 V8 of de H1? 1 serie met M5 V8 leuk spul nu leuk geprijst!(vaak nog niet de helft of een derde wat ze nieuw kosten) en erg uniek, zeldzaam en vooral lots of DF 8)

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/searc ... doorCount=

Wouter81
Berichten: 9423
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Bericht door Wouter81 » 14 mei 2008, 14:11

Robin schreef:Een GT2 is de absolute top Wouter :wink:

Ja we lullen maar raak en we proefrijden ook nog wel eens, ik ken fora waar over koffiemolens op 4 wielen wordt gedebatteerd(zeg maar alles onder het GTI gebeuren en dan met kofferbak/station/burgerlijk), dat wil je niet weten, echt een fiets geeft meer Fahrvergnügen. Maar ieder z'n beleving. 8)
Ohja, het DF atmo-heiligdom is tegenwoordig het turbo-heiligdom geworden, dat is ook zo. :)

Maar ook met mijn 120 PK Grande Punto Sport kun je lol hebben, al heeft 'ie 80 PK minder dan een GTI. :wink:

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Bericht door Sperdy » 14 mei 2008, 14:14

en ja hoor, daar is ie weer!!
zal ik dan nog maar eens iets roepen over tuning .35i? Nee, geen schnitzel :wink: . Hier de diagram van een 135i van Dähler. Overigens, deze uitdraai is gedaan op de 'draaibank'van ABT Sportsline GMBH Schweitz, is dat geen VAG winkel? En hoe zit dat, is dat ABT software in een BMW, daar wordt ie zeker niet beter van! En wat is norm-leistung? Wat is motor-leistung? Kortom, discussievoer te over. Graag alleen wetenschappelijk onderbouwde reacties.

[img:2550:3509]http://img405.imageshack.us/img405/2879 ... 821wc3.jpg[/img]

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 14 mei 2008, 15:30

TJa wouter dat is nou juist het probleem. Even een tonnetje of meer ophoesten das niet een makkelijke opgave.

Doet niet onder dat de GT3 een van de lekkerste auto s is die ik ooit heb gereden.

Tuurlijk kan je fun hebben met andere auto s. Ik heb dat zeker wel met de 135i en 130i. Heel veel zelfs. Maar das gewoon puur ramwerk zit nul emotie bij.

GT3 is alles ramwerk en emotie daar krijg je kippevel van op je armen als je alleen al zo n ding start. Wat als ik alleen al het interieur zie die carbon recaro s met een rolkooi erachter mooi weggewerkt af fabriek beter wordt het niet. That s all.

Tuurlijk zou ik graag zo n ding willen maar dat willen wel meer mensen hier. Willen en kunnen kopen dat zijn 2 verschillende dingen.

Paul

Bericht door Paul » 14 mei 2008, 15:40

Ferdinand..

341 pk aan de krukas

291 pk aan de achterwielen

en 481 nm koppel..


Olietemp snap ik niets van.. staat 31 graden :S

Maximaal koppel bij 6620 toeren


Goed naar de kleurtjes kijken, die vindt je terug in de grafiek, kun je dus ook zien dat hij een mooi vlakkoppelverloop heeft.. dus die 400+ nm staan een mooie tijd en al vroeg tot beschikking..

Robin
Berichten: 55104
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 14 mei 2008, 15:54

Maximal DREHZAHL is 6620rpm en Max Drehmoment bij 77kmh en 2370rpm(?)

Normleistung is 369pk(kan 't niet goed lezen)? en Motorleistung dus 341pk inderdaad en 291 inderdaad naar de wielen en Schleppleistung is 't verlies, althans zo zie ik 't. Moeilijk leesbaar.

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Bericht door wjn » 14 mei 2008, 16:22

Motorleistung is daadwerkelijk "gemeten", normleistung is inclusief DIN-correcties (temp, druk, luchtvochtigheid etc.) zoals de fabrikant het ook opgeeft.

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Bericht door Sperdy » 14 mei 2008, 16:46

bedankt allemaal voor wat uitleg! 't wel interessant dit, om achter wat objectieve cijfers te komen, en de interpretatie daarvan, van al die pk-tuners. BMW AG geeft dus normleistung en geen motorleistung?

Kan ik dan bijv. zeggen in dit geval:

1) Normleistung BMW 306 pk (zoals we weten is dat iets van 320pk), of is dat motorleistung?
2) Motorleistung BMW Dahler 341 ps.

Dwz. een verschilletje van net 20 peekaatjes voor de .35i tuning Dähler?

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Bericht door wjn » 14 mei 2008, 17:02

Robin schreef:Een GT2 is de absolute top Wouter :wink:

Ja we lullen maar raak en we proefrijden ook nog wel eens, ik ken fora waar over koffiemolens op 4 wielen wordt gedebatteerd(zeg maar alles onder het GTI gebeuren en dan met kofferbak/station/burgerlijk), dat wil je niet weten, echt een fiets geeft meer Fahrvergnügen. Maar ieder z'n beleving. 8)
ho ff, wat is er mis met een "station" :mrgreen:

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Bericht door wjn » 14 mei 2008, 17:09

Ferdinand schreef:bedankt allemaal voor wat uitleg! 't wel interessant dit, om achter wat objectieve cijfers te komen, en de interpretatie daarvan, van al die pk-tuners. BMW AG geeft dus normleistung en geen motorleistung?
Dit is wel een leuke link: http://en.wikipedia.org/wiki/Hp

DIN 70020 is performed under 20°C and 750mmHg (of het helemaal correct is weet ik niet).

Iig als de temperatuur en druk afwijken, moet je dus (vooraf bepaalde) correcties toepassen om het gemeten vermogen om te rekenen naar DIN vermogen.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 15 mei 2008, 00:16

Robin schreef:
Geniet jij nu maar mooi van je 325i :lol: 8)
Genieten doe ik eigenlijk alleen van de e46 M3 8) e90 is gewoon de family car. Niet meer en niet minder.

Martijn
Berichten: 787
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59

Bericht door Martijn » 15 mei 2008, 12:03

Ik lees hier "financiële zelfmoord-route"- GT3 : die mag je me even uitleggen Rico.

Ik bedoel, een goede (!) 2e hands GT3 (dus niet de goedkoopste, maar een van een betrouwbaar adres met de juiste onderhoudshistorie etc) schrijft imho niet meer zo enorm hard af en blijft wanneer goed onderhouden ook nog best gewild de komende jaren lijkt mij.

Running costs zullen natuurlijk wat hoger liggen dan bij een BMW, maar zo erg als bij de 964 en 993 schijnt het toch niet meer te zijn. Tel daarbij op dat er wel stevig mee gereden zal worden, maar het ding daar ook op ontworpen is (meer dan een M3 lijkt mij, remmen lijkt me daar wel een voorbeeld van) en het een echte 2e auto is en dus een lager aantal kilometers zal rijden per jaar.

Oftewel: waar zit die financiële zelfmoord dan (zeker wanneer afgezet tegen een andere auto met sportieve aspiraties)?

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 15 mei 2008, 12:21

Martijn het was meer een woordgrap die je niet al te letterlijk moet nemen :wink:

Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 3641
Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Locatie: Zoetermeer

Bericht door Eric H » 15 mei 2008, 13:17

Heren,

Waarom een Porsche.....
Ik kan mij herrinneren dat er een andere wagen is geweest die het ronderecord op de Schleife van een FIA GT geprepareerde Porsche 996 GT2R verbeterde.

Ondanks het feit dat deze wagen niet harder kon rijden dan 259 KM/h ivm met een rechtopstaande cycle wing.
Porsche zette een tijd neer van 7.15.63 de andere wagen zette een tijd neer van 7.14.89.

En dan heb ik het over een Nederlands product !!!!

Lijkt mij een stuk spannender te rijden dan een Porsche, zo'n Donkervoort D8.
( en ja, er kan een dak opgezet worden 8) )

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Bericht door Sperdy » 15 mei 2008, 13:32

En dan nu de ACS 135i.

PS: 360
Koppel: 520(!)

[img:418:590]http://img253.imageshack.us/img253/2091/135iasc1na9.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Sperdy op 15 mei 2008, 13:52, 1 keer totaal gewijzigd.

indobesar
Berichten: 9982
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Bericht door indobesar » 15 mei 2008, 13:48

Het koppelbereik is wel erg verminderd zeg, van 1200-5000 naar 3500-5000.

Robin
Berichten: 55104
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 15 mei 2008, 13:59

400Nm bij 2000rpm is inderdaad behelpen. :lol:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9415
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 15 mei 2008, 14:06

Mooi grafiekje van ACS.

Maar er klopt geen zak van.

Onder 2000 RPM: minder koppel en toch meer PK's? Leg die eens uit.

5000 RPM: 400 vs 525 NM. Zou je vermogen veel hoger moeten zitten tov de originele grafiek, 275 kW ipv 240 kW.

6000 RPM: 350 vs 475 NM. Zou je vermogen veel hoger moeten zitten tov de originele grafiek +/- 305 kW ipv 265 kW.

Je kan niet 30% meer koppel hebben en maar 15% meer PK's bij gelijkblijvend toerental. Creatief met cijfers googelen??

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Fabian, Zed240 en 21 gasten