Dr. Schumacher aftermarket tuning voor vrouwenromo schreef:Zo snel als jullie uitgekeken zijn op auto`s.................................dat voorspelt niet veel goeds........................................hoe zit dat met die vrouwen daarzo.............................................of ook reeds ingeruild, vast out off the box nog wat beters te krijgen..................
335i en 135i tuning & 35is e.d.
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
-
Robin
- Berichten: 56307
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Ik wil gewoon een kwaliteitsauto die niet uitmekaar dondert, ik ramde er ook op los met de E46 M3 en met de rest(doe ik vaak nog steeds) vandaar dat ik spul wil (misschien wel 'n EVO X bijv of een Honda S2000, ik zeg zo maar wat hoor) wat iig niet bang is voor wat ramwerk. Dat ik misschien hooguit 2x per jaar op de Ring kom wil nog niet zeggen dat ik m'n auto spaar. Verre van. 
-
Wouter81
- Berichten: 9534
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
- Locatie: Curaçao
- romo
- Berichten: 27167
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
-
Robin
- Berichten: 56307
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Een GT2 is de absolute top Wouter
Ja we lullen maar raak en we proefrijden ook nog wel eens, ik ken fora waar over koffiemolens op 4 wielen wordt gedebatteerd(zeg maar alles onder het GTI gebeuren en dan met kofferbak/station/burgerlijk), dat wil je niet weten, echt een fiets geeft meer Fahrvergnügen. Maar ieder z'n beleving. 8)
Ja we lullen maar raak en we proefrijden ook nog wel eens, ik ken fora waar over koffiemolens op 4 wielen wordt gedebatteerd(zeg maar alles onder het GTI gebeuren en dan met kofferbak/station/burgerlijk), dat wil je niet weten, echt een fiets geeft meer Fahrvergnügen. Maar ieder z'n beleving. 8)
-
leonard
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22
Andre schreef:Alle AG auto s zijn niet heel speciaal.
Ik moet gewoon concluderen dat een GT3 eigenlijk de enige auto is die bij mij nog rij emotie kan opwekken. Reed laatst in ferrari 599 ook die kan met niet bekoren. Een e92 m3 al helemaal niet. Er zijn in real life maar heel weinig auto s die de zaakjes goed voorelkaar hebben.
emotie heb ik bij een gt3 en bmw race auto s. Van wtcc tot de 120d motorsport tot ALMS m3.
Kan ik me wel in vinden andré wat je hier schrijft. Gewoon een harde auto waarin je elke oneffenheid via je billen ,oren en handen voelt DAT is het echte rijden!!
- romo
- Berichten: 27167
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Maar Rico, whats next? kijk als een GT3 net wat te is voor sommige situaties kun je ook bij de E46 M3 blijven maar upgraden met laten we zeggen een dikke V8 of zelfs een V10, dan kun je echt weer ee tijdje door en hebt iets speciaals, en overal inzetbaar wat met de GT3 niet kan als je family mee moetRico v Velzen schreef: En als ik uitgekeken ben op de M3 dan heb ik ook een probleempje.. want what's next ? Eigenlijk alleen maar Porsche.. en dat kan ik me niet permiteren (op meerdere vlakken niet)
En als je 2d hands nou zo'n ding koopt dus de eerste bouwer laat betalen blijft ie redelijk in waarde en je hebt iets unieks! om je wat voor beelden te geven zie de link met een paar Hartge auto's die te koop staan, als een H50 3 serie met M5 V8 of de H1? 1 serie met M5 V8 leuk spul nu leuk geprijst!(vaak nog niet de helft of een derde wat ze nieuw kosten) en erg uniek, zeldzaam en vooral lots of DF 8)
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/searc ... doorCount=
-
Wouter81
- Berichten: 9534
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
- Locatie: Curaçao
Ohja, het DF atmo-heiligdom is tegenwoordig het turbo-heiligdom geworden, dat is ook zo.Robin schreef:Een GT2 is de absolute top Wouter![]()
Ja we lullen maar raak en we proefrijden ook nog wel eens, ik ken fora waar over koffiemolens op 4 wielen wordt gedebatteerd(zeg maar alles onder het GTI gebeuren en dan met kofferbak/station/burgerlijk), dat wil je niet weten, echt een fiets geeft meer Fahrvergnügen. Maar ieder z'n beleving. 8)
Maar ook met mijn 120 PK Grande Punto Sport kun je lol hebben, al heeft 'ie 80 PK minder dan een GTI.
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
en ja hoor, daar is ie weer!!
zal ik dan nog maar eens iets roepen over tuning .35i? Nee, geen schnitzel
. Hier de diagram van een 135i van Dähler. Overigens, deze uitdraai is gedaan op de 'draaibank'van ABT Sportsline GMBH Schweitz, is dat geen VAG winkel? En hoe zit dat, is dat ABT software in een BMW, daar wordt ie zeker niet beter van! En wat is norm-leistung? Wat is motor-leistung? Kortom, discussievoer te over. Graag alleen wetenschappelijk onderbouwde reacties.
[img:2550:3509]http://img405.imageshack.us/img405/2879 ... 821wc3.jpg[/img]
zal ik dan nog maar eens iets roepen over tuning .35i? Nee, geen schnitzel
[img:2550:3509]http://img405.imageshack.us/img405/2879 ... 821wc3.jpg[/img]
-
Andre
- Berichten: 11445
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
TJa wouter dat is nou juist het probleem. Even een tonnetje of meer ophoesten das niet een makkelijke opgave.
Doet niet onder dat de GT3 een van de lekkerste auto s is die ik ooit heb gereden.
Tuurlijk kan je fun hebben met andere auto s. Ik heb dat zeker wel met de 135i en 130i. Heel veel zelfs. Maar das gewoon puur ramwerk zit nul emotie bij.
GT3 is alles ramwerk en emotie daar krijg je kippevel van op je armen als je alleen al zo n ding start. Wat als ik alleen al het interieur zie die carbon recaro s met een rolkooi erachter mooi weggewerkt af fabriek beter wordt het niet. That s all.
Tuurlijk zou ik graag zo n ding willen maar dat willen wel meer mensen hier. Willen en kunnen kopen dat zijn 2 verschillende dingen.
Doet niet onder dat de GT3 een van de lekkerste auto s is die ik ooit heb gereden.
Tuurlijk kan je fun hebben met andere auto s. Ik heb dat zeker wel met de 135i en 130i. Heel veel zelfs. Maar das gewoon puur ramwerk zit nul emotie bij.
GT3 is alles ramwerk en emotie daar krijg je kippevel van op je armen als je alleen al zo n ding start. Wat als ik alleen al het interieur zie die carbon recaro s met een rolkooi erachter mooi weggewerkt af fabriek beter wordt het niet. That s all.
Tuurlijk zou ik graag zo n ding willen maar dat willen wel meer mensen hier. Willen en kunnen kopen dat zijn 2 verschillende dingen.
-
Paul
Ferdinand..
341 pk aan de krukas
291 pk aan de achterwielen
en 481 nm koppel..
Olietemp snap ik niets van.. staat 31 graden :S
Maximaal koppel bij 6620 toeren
Goed naar de kleurtjes kijken, die vindt je terug in de grafiek, kun je dus ook zien dat hij een mooi vlakkoppelverloop heeft.. dus die 400+ nm staan een mooie tijd en al vroeg tot beschikking..
341 pk aan de krukas
291 pk aan de achterwielen
en 481 nm koppel..
Olietemp snap ik niets van.. staat 31 graden :S
Maximaal koppel bij 6620 toeren
Goed naar de kleurtjes kijken, die vindt je terug in de grafiek, kun je dus ook zien dat hij een mooi vlakkoppelverloop heeft.. dus die 400+ nm staan een mooie tijd en al vroeg tot beschikking..
-
Robin
- Berichten: 56307
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
bedankt allemaal voor wat uitleg! 't wel interessant dit, om achter wat objectieve cijfers te komen, en de interpretatie daarvan, van al die pk-tuners. BMW AG geeft dus normleistung en geen motorleistung?
Kan ik dan bijv. zeggen in dit geval:
1) Normleistung BMW 306 pk (zoals we weten is dat iets van 320pk), of is dat motorleistung?
2) Motorleistung BMW Dahler 341 ps.
Dwz. een verschilletje van net 20 peekaatjes voor de .35i tuning Dähler?
Kan ik dan bijv. zeggen in dit geval:
1) Normleistung BMW 306 pk (zoals we weten is dat iets van 320pk), of is dat motorleistung?
2) Motorleistung BMW Dahler 341 ps.
Dwz. een verschilletje van net 20 peekaatjes voor de .35i tuning Dähler?
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
ho ff, wat is er mis met een "station"Robin schreef:Een GT2 is de absolute top Wouter![]()
Ja we lullen maar raak en we proefrijden ook nog wel eens, ik ken fora waar over koffiemolens op 4 wielen wordt gedebatteerd(zeg maar alles onder het GTI gebeuren en dan met kofferbak/station/burgerlijk), dat wil je niet weten, echt een fiets geeft meer Fahrvergnügen. Maar ieder z'n beleving. 8)
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Dit is wel een leuke link: http://en.wikipedia.org/wiki/HpFerdinand schreef:bedankt allemaal voor wat uitleg! 't wel interessant dit, om achter wat objectieve cijfers te komen, en de interpretatie daarvan, van al die pk-tuners. BMW AG geeft dus normleistung en geen motorleistung?
DIN 70020 is performed under 20°C and 750mmHg (of het helemaal correct is weet ik niet).
Iig als de temperatuur en druk afwijken, moet je dus (vooraf bepaalde) correcties toepassen om het gemeten vermogen om te rekenen naar DIN vermogen.
-
Martijn
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59
Ik lees hier "financiële zelfmoord-route"- GT3 : die mag je me even uitleggen Rico.
Ik bedoel, een goede (!) 2e hands GT3 (dus niet de goedkoopste, maar een van een betrouwbaar adres met de juiste onderhoudshistorie etc) schrijft imho niet meer zo enorm hard af en blijft wanneer goed onderhouden ook nog best gewild de komende jaren lijkt mij.
Running costs zullen natuurlijk wat hoger liggen dan bij een BMW, maar zo erg als bij de 964 en 993 schijnt het toch niet meer te zijn. Tel daarbij op dat er wel stevig mee gereden zal worden, maar het ding daar ook op ontworpen is (meer dan een M3 lijkt mij, remmen lijkt me daar wel een voorbeeld van) en het een echte 2e auto is en dus een lager aantal kilometers zal rijden per jaar.
Oftewel: waar zit die financiële zelfmoord dan (zeker wanneer afgezet tegen een andere auto met sportieve aspiraties)?
Ik bedoel, een goede (!) 2e hands GT3 (dus niet de goedkoopste, maar een van een betrouwbaar adres met de juiste onderhoudshistorie etc) schrijft imho niet meer zo enorm hard af en blijft wanneer goed onderhouden ook nog best gewild de komende jaren lijkt mij.
Running costs zullen natuurlijk wat hoger liggen dan bij een BMW, maar zo erg als bij de 964 en 993 schijnt het toch niet meer te zijn. Tel daarbij op dat er wel stevig mee gereden zal worden, maar het ding daar ook op ontworpen is (meer dan een M3 lijkt mij, remmen lijkt me daar wel een voorbeeld van) en het een echte 2e auto is en dus een lager aantal kilometers zal rijden per jaar.
Oftewel: waar zit die financiële zelfmoord dan (zeker wanneer afgezet tegen een andere auto met sportieve aspiraties)?
- Eric H
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
- Locatie: Zoetermeer
Heren,
Waarom een Porsche.....
Ik kan mij herrinneren dat er een andere wagen is geweest die het ronderecord op de Schleife van een FIA GT geprepareerde Porsche 996 GT2R verbeterde.
Ondanks het feit dat deze wagen niet harder kon rijden dan 259 KM/h ivm met een rechtopstaande cycle wing.
Porsche zette een tijd neer van 7.15.63 de andere wagen zette een tijd neer van 7.14.89.
En dan heb ik het over een Nederlands product !!!!
Lijkt mij een stuk spannender te rijden dan een Porsche, zo'n Donkervoort D8.
( en ja, er kan een dak opgezet worden 8) )
Waarom een Porsche.....
Ik kan mij herrinneren dat er een andere wagen is geweest die het ronderecord op de Schleife van een FIA GT geprepareerde Porsche 996 GT2R verbeterde.
Ondanks het feit dat deze wagen niet harder kon rijden dan 259 KM/h ivm met een rechtopstaande cycle wing.
Porsche zette een tijd neer van 7.15.63 de andere wagen zette een tijd neer van 7.14.89.
En dan heb ik het over een Nederlands product !!!!
Lijkt mij een stuk spannender te rijden dan een Porsche, zo'n Donkervoort D8.
( en ja, er kan een dak opgezet worden 8) )
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
En dan nu de ACS 135i.
PS: 360
Koppel: 520(!)
[img:418:590]http://img253.imageshack.us/img253/2091/135iasc1na9.jpg[/img]
PS: 360
Koppel: 520(!)
[img:418:590]http://img253.imageshack.us/img253/2091/135iasc1na9.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Sperdy op 15 mei 2008, 13:52, 1 keer totaal gewijzigd.
- Bert ///M3
- Berichten: 9429
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Mooi grafiekje van ACS.
Maar er klopt geen zak van.
Onder 2000 RPM: minder koppel en toch meer PK's? Leg die eens uit.
5000 RPM: 400 vs 525 NM. Zou je vermogen veel hoger moeten zitten tov de originele grafiek, 275 kW ipv 240 kW.
6000 RPM: 350 vs 475 NM. Zou je vermogen veel hoger moeten zitten tov de originele grafiek +/- 305 kW ipv 265 kW.
Je kan niet 30% meer koppel hebben en maar 15% meer PK's bij gelijkblijvend toerental. Creatief met cijfers googelen??
Maar er klopt geen zak van.
Onder 2000 RPM: minder koppel en toch meer PK's? Leg die eens uit.
5000 RPM: 400 vs 525 NM. Zou je vermogen veel hoger moeten zitten tov de originele grafiek, 275 kW ipv 240 kW.
6000 RPM: 350 vs 475 NM. Zou je vermogen veel hoger moeten zitten tov de originele grafiek +/- 305 kW ipv 265 kW.
Je kan niet 30% meer koppel hebben en maar 15% meer PK's bij gelijkblijvend toerental. Creatief met cijfers googelen??
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot], Roeland en 26 gasten
