Mijn auto :S Hulp gevraagd!

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Leonie

Re: Mijn auto :S Hulp gevraagd!

Bericht door Leonie » 01 jul 2009, 11:04

Ja, en daarom worden er Seat's 1.6 (1:10) gezocht/aangeraden :hmmm:
lol, belde gisteren met een vriend van mij en die zei exact hetzelfde! Ben dus nu ook aan het kijken naar diesel auto's of benzine's die niet zo veel verbruiken. Maar goed, ik word om eerlijk te zijn wel vrolijk van de Golfjes die Niels postte :bag: vind dat stiekem toch wel hele leuke auto's.

Nog even een vraagje: heeft een diesel ook een distributieriem? Want ik hoor ook mensen zeggen dat een diesel een distributieketting heeft, en die zou dan niet echt kapot kunnen gaan, toch?

Elise

Bericht door Elise » 01 jul 2009, 14:16

Leonie schreef:Nog even een vraagje: heeft een diesel ook een distributieriem? Want ik hoor ook mensen zeggen dat een diesel een distributieketting heeft, en die zou dan niet echt kapot kunnen gaan, toch?
Riem of ketting ligt aan de auto. Hou er rekening mee dat het vervangen van Riem en spanrollen een dure aangelegenheid is.

Mocht je een oud gebakje kopen, hou er dan rekening mee dat deze een volgende APK niet meer doorkomt.
Dus ik zou altijd een auto met een nieuwe APK kopen.

Elise

Bericht door Elise » 01 jul 2009, 14:22

Onderstaand een berekening per KM voor een Toyota Aygo á €8795,- (= adviesprijs en de goedkoopste uitvoering).
Berekening over 6 jaar, 30.000km per jaar.
Financiering via Toyota zelf (zie website), 72 maanden á 168,94.

Totaal financiering / € 12.163 ==> 6,76 cent/KM
12 Onderhoudsbeurten volgens toyota plan / totaal € 2.060 ==> 1,14 cent/KM
Banden, 3 setjes á 200 (45.000 per set) / € 600 ==> 0,33 cent/KM
APK in 4e en 6e jaar icm grote beurt / € 100 ==> 0,06 cent/KM

Wegenbelasting á 204 per jaar ==> 0,68 cent/KM
Verzekering, stelpost €900 per jaar voor volledig casco ==> 3,00 cent/KM
Benzine á €1,40 en verbruik 1:20 ==> 7,00 cent/KM

Totaal 19 cent per KM.

Na deze 6 jaar wordt het zelfs aanzienlijk goedkoper, de auto volledig afbetaald en is een volledig casco verzekering ook niet echt meer nodig.

Michel P

Bericht door Michel P » 01 jul 2009, 14:37

En dan nog even wat korting omdat je niets inruilt, dan is het nog iets goedkoper.

Aygo/C1/107/Cuore/nieuwe Alto/fiat 500 allen erg interesant, waarbij de laatste een stukje duurder is.

Michel

ErikS

Bericht door ErikS » 01 jul 2009, 15:06

Michel P schreef:En dan nog even wat korting omdat je niets inruilt, dan is het nog iets goedkoper.

Aygo/C1/107/Cuore/nieuwe Alto/fiat 500 allen erg interesant, waarbij de laatste een stukje duurder is.

Michel
En de leukste.
Dan maar wat duurder, toch? :mrgreen:

FrankS

Bericht door FrankS » 01 jul 2009, 15:16

Elise schreef:
Leonie schreef:Nog even een vraagje: heeft een diesel ook een distributieriem? Want ik hoor ook mensen zeggen dat een diesel een distributieketting heeft, en die zou dan niet echt kapot kunnen gaan, toch?
Riem of ketting ligt aan de auto. Hou er rekening mee dat het vervangen van Riem en spanrollen een dure aangelegenheid is.

Mocht je een oud gebakje kopen, hou er dan rekening mee dat deze een volgende APK niet meer doorkomt.
Dus ik zou altijd een auto met een nieuwe APK kopen.
ALS het moet is het vervangen van een ketting nog veel duurder... alleen dat komt minder vaak voor :)

Succes vandaag Leonie!

allen

Bericht door allen » 01 jul 2009, 15:19

Riempje en een spanrol? Ik gok op nog geen 100 euri aan kosten als je met een handleiding en een tuinbroek aan het werk gaat aan je auto? :mrgreen:
Voordat mensen met een Elise om brand gaan roepen... Bij mijn blok hoeft er niet eerst een motorsteun afgehaald worden. :banaan:

Niall

Bericht door Niall » 01 jul 2009, 15:51

Mijn keuze als het persoonlijk alleen vervoer betrof zou zijn categorie Aygo/ C1 / 107 waarbij je meer moet betalen voor een aygo omdat er toyota op staat terwijl ze allemaal hetzelfde zijn.
Bulletproof, zuinig, 4 euro per maand wegenbelasting en de verzekering kost geen drol.

Al het andere is duurder per maand en de kans dat het stuk gaat is veel hoger dan bij een japanse koetrommel van 2 - 3 jaar oud

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 01 jul 2009, 16:47

Gents, het moet ook nog een beetje comfortabel blijven, ze rijdt er 2x per dag een klein uur mee :) .

Ik zou voor een 850 op gas gaan :mrgreen: .

Elise

Bericht door Elise » 01 jul 2009, 16:57

allen schreef:Riempje en een spanrol? Ik gok op nog geen 100 euri aan kosten als je met een handleiding en een tuinbroek aan het werk gaat aan je auto? :mrgreen:
Fout gegokt :wink:
Voordat mensen met een Elise om brand gaan roepen... Bij mijn blok hoeft er niet eerst een motorsteun afgehaald worden. :banaan:
Ik heb een Elise maar waarom zou ik brand gaan roepen?
Die distributie riempjes vervang ik gewoon zelf en dat motorsteuntje loshalen stelt ook geen ruk voor :angel:

Elise

Bericht door Elise » 01 jul 2009, 17:06

Michel P schreef:En dan nog even wat korting omdat je niets inruilt, dan is het nog iets goedkoper.

Michel
Klopt Michel, maar ik weet niet of je dan nog tegen dezelfde rente (=6,4%) kunt financieren bij Toyota.
Denk dat je gewoon een netto prijs moet vragen ( en dan zelf gaan shoppen voor een lening) én een financiersprijs moet vragen en dan die 2 met elkaar vergelijken.

Al ben ik absoluut geen voorstander van krediet enzo, in dit geval denk ik dat een hele nieuwe wel eens de goedkoopste oplossing kan zijn.

allen

Bericht door allen » 01 jul 2009, 17:16

G Kolkman schreef:Gents, het moet ook nog een beetje comfortabel blijven, ze rijdt er 2x per dag een klein uur mee :) .

Ik zou voor een 850 op gas gaan :mrgreen: .
Afhankelijk van iemands bouw kan een carbon stoeltje nog comfortabel zitten. Met een gekussende Aygo moet het dus al snel ok zijn. Misschien nog een keer vermelden dat momenteel 3 jaar gratis onderhoud in de aankoop van een Smart zit? Ze schijnen imagoverhogend te zijn. :bag:
Oh ja, behalve Gerdinand lullen we wel over nieuwe auto's van 8k, alleen is haar budget geloof gedeeld door twee min een beetje...

@Bert: dat rot. Denk dat ik m'n VVC riempje vergeten ben. Anders had ik het gehaald. Ik heb het overigens alsnog uitbesteed. :mrgreen:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 01 jul 2009, 17:35

Dat is goed nieuws dat je blij wordt van een Golf TDI want die van mijn nicht staat te koop :D Ik wist wel dat ze em over had (Passat TDI gekocht om een paardenkar mee te trekken) maar haar vriend rijdt ermee dus ik wist niet zeker of ze er wel vanaf wilde :wink: Echter, hij rijdt maar 8 kilometer per dag ermee :mrgreen:

Anderhalf jaar geleden (ofzo, ongeveer) ben ik mee geweest om de auto te kopen en het is absoluut een heel erg net ding!! Ze gaf toen iets van 3250,- wat wel iets aan de hoge kant was maar het was ook absoluut een van de nettere auto's die we tegenkwamen met ook relatief weinig kilometers. De auto had toen 235000km met alle onderhouds stempeltjes in het boekje. Sindsdien is ie bij "mijn" monteurs in onderhoud geweest en die jongens werken bij de VW dealer :wink:

Eigenschappen:
Golf GT TDI
90pk TDI motor
Donkergroen metalic
3-drs
Bouwjaar 1995
Kilometerstand 290000km (echt geen probleem voor dit blok geloof me!)
GT uitvoering dus voorzien van sport interieur, zwarte wielranden, zwarte onderdorpels, meegespoten bumpers, lichtmetalen velgen, sportstuur enz.
Extra opties:
ABS!!
Airbags in stuur en dashboard!!
Glazen open dakje (origineel af fabriek)
Cruise control

Dit is de advertentie http://link.marktplaats.nl/258524345" onclick="window.open(this.href);return false; (de kleur is in het echt donkerder = mooier) en voor mp hebben ze de vraagprijs iets hoger gezet. Daar kan nog wel redelijk wat vanaf :wink:

Als het goed is dan zou de distributie om en nabij de 270.000km vervangen moeten zijn. Dit heb ik nog even voor je nagevraagd al lijkt me dat het wel is gebeurd.

Helaas voor je staat de auto helemaal in Groningen maar ik wil best ff wat duidelijke foto's voor je schieten zodat je weet waar je aan toe bent. Dit lijkt me echt de moeite voor je, mooier kwamen wij ze destijds niet tegen :thumbup: Kwestie van hierheen treinen en terugdieselen :shakeit:

Leonie

Bericht door Leonie » 01 jul 2009, 17:38

G Kolkman schreef:Gents, het moet ook nog een beetje comfortabel blijven, ze rijdt er 2x per dag een klein uur mee :) .
:thumbup:
En ... ik ben niet voor niets een DF-er. Weet dat ik met mijn budget niet veel kan verwachten maar een beetje tempo is toch niet teveel gevraagd hoop ik.
Van een auto die niet vooruit te branden is word ik ten eerste ongelooflijk sjagrijnig, ten tweede word inhalen lastig en ten derde gaat mijn imago eraan ;) :whistle:
Oh ja, behalve Gerdinand lullen we wel over nieuwe auto's van 8k, alleen is haar budget geloof gedeeld door twee min een beetje...
Inderdaad! Nieuwe auto is echt geen optie. Lenen gaat al erg moeilijk worden heb ik vandaag ontdekt. Geloof niet dat het mij gaat lukken om die maandlasten op te brengen en heb toch ook het gevoel dat ik een groot risico neem waar ik nog niet helemaal aan toe ben.

Vandaag heb ik alle spullen uit mijn ZX gehaald en 'm achtergelaten bij de garage :(. 100 euro rijker maar helaas een auto lichter naar huis gegaan.
Omdat ik werkelijk van iedereen hoorde dat ik niet alleen naar een auto moest gaan kijken ga ik dus toch maar morgenavond. Ik ga dan naar Zwolle naar een dealer waar een ruim aanbod aan occasions staat en iig ook auto's die mij aanspreken. http://www.vaartland.nl/vaartlandzwolle/
Daar maar even rondkijken en hopelijk een goede beslissing nemen.

Nogmaals thanks voor al jullie tips, zijn erg nuttig, zo heb ik in ieder geval het gevoel dat ik een goed afgewogen keuze maak.

Leonie

Bericht door Leonie » 01 jul 2009, 17:42

@ Niels, klinkt goed! Zou het fijn vinden als je idd wat foto's voor me wilt maken.
Enne ... wat betreft die vraagprijs, hoeveel kan daar dan nog vanaf? :sealed:

Niels

Bericht door Niels » 01 jul 2009, 17:43

Vaartland heeft alle auto's op de site overal en nergens staan op diverse vestigingen. Ik zou ff goed kijken of de auto's die je interessant vind wel in Zwolle staan en zeker eerst bellen. Welke vind je interessant?

PB betreffende vraagprijs :wink:

Niels v D

Bericht door Niels v D » 01 jul 2009, 22:32

Die van Niels lijkt me inderdaad een goede optie Leonie, zo'n hok draait probleemloos 350k en als hij netjes is bereden kun je gewoon eindeloos doordieselen... Tevens zijn onderdelen op elke sloop te vinden(denk eens aan schade) en reparatie kan iedereen want genoeg info beschikbaar.

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 01 jul 2009, 22:58

Heeft een GT TDI niet altijd 110 pk? Waren destijds ongekende waarden voor een diesel :mrgreen: .

Anyhow, bij Vaartland eerst bellen, een maat van me is ooit eens blind naar Heerenveen gereden om er achter te komen dat de auto in kwestie net een dag eerder met de truck richting ***** gegaan was (veel verderop in ieder geval). Verder was mijn indruk dat de auto's die er stonden wel netjes-ish waren maar wel duidelijke gebruikersporen hadden, wat je ook ziet in de veelal scherpere prijzen. Werden wel heel netjes te woord gestaan trouwens, eerlijk is eerlijk.

Had je trouwens niet die ZX nog 2 of 3 weken kunnen houden om wat rustiger rond te kijken? Want je zult nu wel in geleend materiaal km's zitten te klokken.

Enfin, neem even de tijd om iets te kopen als je de mogelijkheid hebt. Scheelt altijd knaken want autoverkopers voelen het echt wel aan als iemand omhoog zit en dat kan zo maar honderden euro's schelen. Desnoods leen je de Femme-mobiel maar :mrgreen: .

Leonie

Bericht door Leonie » 05 jul 2009, 21:33

Hehe, auto staat op de oprit! Vandaag opgehaald en fijn naar huis geknald met mijn: Volkswagen Golf 1.9 TDI (66 KW/110 PK).
Mag dan 3 ton op de teller hebben, ik ben er erg blij mee :D
Bedankt voor jullie tips, waren zeer nuttig!

Laurens

Bericht door Laurens » 05 jul 2009, 21:37

Klinkt als een goede auto, die dingen zijn meestal aardig sterk
Leonie schreef:Hehe, auto staat op de oprit! Vandaag opgehaald en fijn naar huis geknald met mijn: Volkswagen Golf 1.9 TDI (66 KW/110 PK).
Mag dan 3 ton op de teller hebben, ik ben er erg blij mee :D
Bedankt voor jullie tips, waren zeer nuttig!
Dat is dan of 90 pk of 81kw :hmmm:

Niels

Bericht door Niels » 06 jul 2009, 01:21

Mooi dat je geslaagd bent :thumbup: Fotootje?

FrankS

Bericht door FrankS » 06 jul 2009, 17:52

Gefeliciteerd!

en inderdaad :) Foto's!

Plaats reactie