We zijn er weer. 2254km gereden met een mooi gemiddeld verbruik van 1 op 9,4.

- IMG_5615.jpeg (94.05 KiB) 1643 keer bekeken
Met grote thule bak achterop gereden, ideaal, volgooien en gaan. Nieuwe nivomats deden het prima. 9 uur gereden met twee korte stops (brandstof en rijderswissel). Slecht weer op de heenweg en prachtig weer terug.
We zouden op woensdag met de ferry oversteken naar Guernsey…maar door de aangekondigde zware storm was die uit de vaart genomen, gok genomen en een dag eerder vertrokken…en gelukkig konden we mee.
Nou, die eerdere overtocht was ook pittig voor velen, die boot ging me een partij heen en weer. (Video op Instagram; jodelj81)
Paar dagen strand waren prima om m’n bouwskills te oefenen.

- IMG_5952.jpeg (125.98 KiB) 1643 keer bekeken
Het is werkelijk waar een geweldig eiland met vele gezichten, rotskust aan de ene kant en de andere kant heeft prachtige baaien. Azuurblauwe zee maar wel

koud. Ook daar hadden ze geen top zomer gehad. Aantal Atlantikwall bouwwerken bezocht en dat was echt bijzonder. Indrukwekkend. Veel beton, heel veel beton en je kijkt de andere kant op en je word overdonderd door de prachtige natuur.

- IMG_5874.jpeg (67.6 KiB) 1643 keer bekeken
Op het eiland mag je max 35 mph, harder is eigenlijk ook niet mogelijk….het is er heel erg smal. Af en toe kom je een dikke sportwagen tegen…dat je denkt..hoe dan?! 500 Abarth is enorm populair en ik snap dat wel.
De vorige keer met de S60 was niet fijn rijden, maar met de S80 ging dat op zich wel goed, draaicirkel is veel kleiner en je rijdt daar toch wat minder voorzichtig mee.

- IMG_6240.jpeg (141.67 KiB) 1643 keer bekeken
Op de terug weg ging bij Le Havre het motorlampje aan. Ben benieuwd wat dat op gaat leveren als we hem uitlezen. Hoop dat het komt door de brandstof die we op Guernsey getankt hebben of dat het komt omdat ie na zoveel (1 hele tank) korte stukjes op lage snelheid gereden heeft. We gaan het zien…heeft verder weinig verkeerd gedaan. Comfort is echt super, het is zitten en rijden maar. Cruise op 135 in Frankrijk en de kilometers vliegen voorbij.
Automaat was af en toe de weg kwijt maar dat kan ik hem niet kwalijk nemen op die weggetjes daar. Wordt vervolgd…