Na een aantal lekkere reparaties aan het wagenpark onder de carport:
LUPO
- Verse versnellingsbakolie
- Rechter wiellager voorzijde
TOURAN
- Olielekkage bij de turbo verholpen
- Vervangen van de distributieset wegens lekkage waterpomp
GOLF
Eindelijk tijd voor ontspanning: weer eens een heerlijk dagje circuit rijden op het TT Circuit Assen
Sessie 3: Eindelijk goed kunnen testen wat het effect is van lagere bandenspanning: de NS2R's gillen niet meer en geven veel meer grip! Warm ben ik uitgekomen op 1.8bar voor en 2.0bar achter. Echt een compleet andere auto in de bochten vergeleken met vorig jaar. Wel werd de slag van het rempedaal aan het einde van de sessie steeds langer, dus de remmen werden weer te warm....ondanks de luchtkoeling. KVS temperatuur en olietemperatuur bleven acceptabel. Denk dat een iets lagere druk onder de kap dmv hoodvents de KVS temperatuur nog net ff iets lager krijgt....dus die gaan er tzt nog wel een keer in komen. En een goede VDO KVS temperatuurmeter, zodat de werkelijke temperatuur goed af te lezen is ipv alleen een getalloze schaalverdeling met een naald (origineel Golf 2). Olietemperatuur is nog iets te drukken door de kentekenplaat te demonteren tijdens een trackday en wat gaten te boren in de bumper waar normaal de plaat zit.
Sessie 5: Nu maar eens wat meer focussen op de remtechniek....want het kan natuurlijk ook aan mij liggen....en dat bleek! Nog korter en harder remmen bleek de oplossing te zijn...de hele sessie geen oververhitte remmen gehad. De DS2500`s houden het zo best goed vol. En dat is mooi, want dan kan ik ze probleemloos op remmen totdat de Porsche/Renault-setup klaar is
Sessie 6: Aangezien er nog niets kapot was, toch maar een extra sessie gedaan....er waren nog wat plaatsen vrij door uitvallers. Van tevoren snel nog even op de tankmeter gekeken en deze wees net onder de helft...dat moet lukken. Maar helaas! Ondanks de surgetank onder de auto viel de motor uit in de lange snelle bochten...de tankmeter lag dan ook helemaal onderin. Eenmaal rechtuit was er weer niets loos. Paar rondjes gereden en wat rustiger in de bochten gedaan, maar uiteindelijk toch maar de baan af gegaan om het motortje te sparen, omdat hij toch af en toe weer uitviel in de lange, snellere bochten. Toch maar eens die surgetank bekijken of het allemaal wel goed gaat, want juist om dit tegen te gaan zit hij eronder..
Al met al een super dag gehad. Snelste rondetijd die de Racechrono-app heeft geregistreerd is een 2.12 geworden...maar het was ook redelijk druk op de baan, dus heb niet echt een volle ronde volle polle kunnen gaan. Maar dat maakt me niet zoveel uit....PR`s verbeteren komt vanzelf een keer. Ben al lang blij dat alles heel is gebleven en ik weer rijdend weer naar huis kon..moest alleen even tanken! Vermogen van het hok blijft geweldig....ding is echt een raket op het rechte stuk en kreeg ook van een aantal rijders de vraag wat voor blok erin ligt aangezien hij zo snel accelereert tov andere auto`s

. Ik verbaas me nog altijd over het feit dat de versnellingsbak nog steeds heel is. Vaak lees je dat 1.8T ombouwers de versnellingsbak kapot draaien al met 150pk. Deze heeft nu meer dan het dubbele en wordt absoluut niet gespaard. Ik schakel ook wel eens verkeerd of net even te lomp en dan kloenkt en kraakt hij wat, maar hij blijft (ff afkloppen) gewoon heel.
Bochten voelen nu ook stukken beter, maar de grip bij bocht uit is nog wel ver te zoeken....en doseren blijft lastig met zo`n turbo die erg snel naar 1.5bar schiet

Zit er ook over na te denken om een bredere band te nemen aan de voorzijde....225/45/15 moet mogelijk zijn op 7J. Denk dat ik dan wel kunststof GTI lijsten moet monteren en de spatbordenranden op dieet moeten

. Denk dat door meer grip de versnellingsbak het wel eens moeilijk gaat krijgen..of aandrijfassen...maar dat zien we later well.
Al met al nog genoeg te verbeteren en te doen, maar alles op z`n tijd
Filmpjes met data volgen nog....heb helaas niet alles kunnen opnemen ivm uitvallen telefoon en GoPro....beide werden te warm
Paar foto`s van Snailmedia:

- 21AS8-4380.jpg (383.15 KiB) 1810 keer bekeken

- 21AS8-4871.jpg (350.17 KiB) 1810 keer bekeken

- 21AS8-4678.jpg (294.92 KiB) 1810 keer bekeken

- 21AS8-2697.jpg (392.91 KiB) 1810 keer bekeken

- 21AS8-4334.jpg (383.16 KiB) 1810 keer bekeken