Ziet er ook erg goed uit
Alles over de 1 serie (part III)
- Panamera
- Berichten: 207
- Lid geworden op: 04 nov 2008, 18:35
- Locatie: Veldhoven
Re: Alles over de 1 serie (part III)
Ook al ben ik dan BMW - fan, zou ik toch voor een Cayman S gaan en dan laten tunen door Manthey... heerlijke bak is dat, machtig geluid en leuk sturen daarin.

Ziet er ook erg goed uit
Ziet er ook erg goed uit
- Tristan
- Berichten: 13441
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Alles over de 1 serie (part III)
Ook ander prijskaartje!
- Panamera
- Berichten: 207
- Lid geworden op: 04 nov 2008, 18:35
- Locatie: Veldhoven
Re: Alles over de 1 serie (part III)
Ja oke dat klopt, maar het prijsverschil is er zowiezo
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Alles over de 1 serie (part III)
Als we dan toch bezig zijn, doe mij dan maar deze:

Kortom die Cayman in de discussie betrekken, die zeker 2 keer zoveel kost als een 135i slaat natuurlijk nergens op.
Kortom die Cayman in de discussie betrekken, die zeker 2 keer zoveel kost als een 135i slaat natuurlijk nergens op.
-
Andre
- Berichten: 11440
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Alles over de 1 serie (part III)
ja doe mij maar een rolls royce ik loop tenslotte al naar de 40

-
Robin
- Berichten: 56156
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Alles over de 1 serie (part III)
In de bebouwde kom? :banaan:Andre schreef:ja doe mij maar een rolls royce ik loop tenslotte al naar de 40
hier, dit is 'm:
- romo
- Berichten: 27163
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Alles over de 1 serie (part III)
Hier dan eindelijk de door velen zo gewenste gedrongenheid....................................... 
-
Rupie
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Alles over de 1 serie (part III)
Zoals de meeste zullen weten ben ik een beetje aan het rondkijken voor een circuit-auto maar daarbij ben ik ook aan het rondkijken om misschien de 1 in te ruilen/verkopen en iets anders te kopen, maar ik kan nu wel het verlossende nieuws brengen. De 130i is een pareltje. Heb vanmiddag een Z3 M roadster gereden, en het is leuk hoor zo'n M blok (en dit was de nieuwe van 325 pk), maar wat is de 3.0i toch goed in de 1 serie. Mijn auto voelde toch veel strakker aan, motor klinkt beter, en weet daarmee misschien ook wel het gevoel (want feitelijk zou het niet zo mogen zijn) te wekken dat het toch verdomde hard(er) gaat en goed aan het gas hangt. Enige wat lekker voelde was het sper. Wat mij betreft ga ik nog eens nadenken over een sper en gaat de 130i nog even niet weg. Zeker gezien de prijzen die soms geboden worden. En ik kan je vertellen daar ga ik geen uitspraken over doen, want daar wordt je niet vrolijk van.
We zullen zien wat het voorjaar brengt kwa circuit auto, maar de 130i moet ik misschien maar eens gaan kietelen en de komende jaren erbij houden. Ik had het vermoeden al dat er in deze prijsklasse weinig beters is en dat wordt telkens meer/weer bevestigd.
We zullen zien wat het voorjaar brengt kwa circuit auto, maar de 130i moet ik misschien maar eens gaan kietelen en de komende jaren erbij houden. Ik had het vermoeden al dat er in deze prijsklasse weinig beters is en dat wordt telkens meer/weer bevestigd.
-
Robin
- Berichten: 56156
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Alles over de 1 serie (part III)
goed verhaal Ruben 
-
Rupie
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Alles over de 1 serie (part III)
Thanks!Robin schreef:goed verhaal Ruben
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Alles over de 1 serie (part III)
Ruben die conclusie trek ik ook steeds... oke ik heb een M3 CS gehad..droomding pareltje.. mooier word het niet meer voor mij.. maar dan zit ik in de 130i.. trek hem door de versnellingen heen.. bruikbare power is top.. bochten/stuurwerk.. heerlijk toegangelijke 3 liter 6 cylinder.. op die manier.. te gebruiken zo strak.. ding heeft nu 43000 gelopen en voelt nog als nieuw aan qua rijden. geen schoonheid, wel een heerlijkheid om mee te rijden.
Wat wel apart is, is dat de 130i die een stuk sneller in de toeren klimt dan de 330i in de 1e en 2e versnelling bij 6800/6900 toeren inhoud..net voor rood.. de 330i.. kan ik tot 7100 toeren doortrekken..lijkt wel een soort van beveiliging.. in de 3e en 4e versnelling kan ik de 130i wel tot 7100 toeren doorjengelen.
Ik heb pak em beet 30000 euro voor de 130i betaald (iets meer).. en hij is geen euro te duur betaald.
2 weken terug gereden in een e61 M5.. manman wat een power en snel... daarna in de 130i weer naar huis.. fits like a glove.. mooiste verhouding bij BMW tussen bruikbare power en handzaamheid. (even afgezien van de Z4 cabrio/coupe)
Wat wel apart is, is dat de 130i die een stuk sneller in de toeren klimt dan de 330i in de 1e en 2e versnelling bij 6800/6900 toeren inhoud..net voor rood.. de 330i.. kan ik tot 7100 toeren doortrekken..lijkt wel een soort van beveiliging.. in de 3e en 4e versnelling kan ik de 130i wel tot 7100 toeren doorjengelen.
Ik heb pak em beet 30000 euro voor de 130i betaald (iets meer).. en hij is geen euro te duur betaald.
2 weken terug gereden in een e61 M5.. manman wat een power en snel... daarna in de 130i weer naar huis.. fits like a glove.. mooiste verhouding bij BMW tussen bruikbare power en handzaamheid. (even afgezien van de Z4 cabrio/coupe)
-
Rupie
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Alles over de 1 serie (part III)
Dat verhaal van de toeren kan ik bevestigen. Heb ik me in het begin wel eens aan geïrriteerd. Ik heb het idee (maar dat kan tussen de oren zitten) dat het minder is als je dsc volledig uitschakelt.
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Alles over de 1 serie (part III)
Ruben, gewoon die 130i houden. Beter wordt het niet!
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
Re: Alles over de 1 serie (part III)
idd gewoon door blijven kachelen
Ik ruil die 1 van mij ook niet meer in de autobranche zit op zijn gat nu, het enigste wat je krijgt zijn belachelijke inruilprijzen.. nou dan maar niet.
Ik ruil die 1 van mij ook niet meer in de autobranche zit op zijn gat nu, het enigste wat je krijgt zijn belachelijke inruilprijzen.. nou dan maar niet.
-
Martijn
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59
Re: Alles over de 1 serie (part III)
Zijn er nog geen tuners serieus bezig met N/A tuning voor de .30i? Heb Andre ooit weleens over throttlebodies e.d. gehoord maar rijden er eigenlijk auto's rond met dergelijk getunede blokken?
Nu de 130i's massaal uit de fabrieksgarantie lopen lijkt dit me een serieuze mogelijkheid toch? Weer eens wat anders dan dat eeuwige gechip bij de turboblokken.
Nu de 130i's massaal uit de fabrieksgarantie lopen lijkt dit me een serieuze mogelijkheid toch? Weer eens wat anders dan dat eeuwige gechip bij de turboblokken.
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Alles over de 1 serie (part III)
Wel een goed moment om iets te kopen als je geen inruil hebt (workin' on it).Jelmer850i schreef:idd gewoon door blijven kachelen![]()
Ik ruil die 1 van mij ook niet meer in de autobranche zit op zijn gat nu, het enigste wat je krijgt zijn belachelijke inruilprijzen.. nou dan maar niet.
-
Andre
- Berichten: 11440
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Alles over de 1 serie (part III)
Ik kan het niet vaak genoeg zeggen. Maar nu ik ook een m3 heb vindt ik de 130i nog steeds heerlijke gooi en smijt auto motor is een parel en met een paar aanpassingen kan je er zo een leuke semi racer van maken.
Ideale 130i voor mij is
2 recaro stoelen erin
Sper diff
knap onderstel
toyo r888
misschien halve kooi erin als je hem toch niet meer weg doet. Wel interieur laten zitten.
Strutbar voor. Kan je orgineel bij bmw bestellen.
evt dikkere stabi s
Voor m3 draagarm voor meer camber. 1.5 graad haalbaar mooie compromis voor straat en track.
PFC remblokken erin. Standaard remklauw is voldoende.
Als je hem zo hebt is het gewoonweg voor mij de ideale combo. Lekker op de ring en trackdays genieten. En nog goed te rijden op straat.
Inderdaad inruilen is op het moment huilen. Dus lekker doorknallen en genieten veel beter waar voor je geld dat je auto nu waard is er toch niet.
Ideale 130i voor mij is
2 recaro stoelen erin
Sper diff
knap onderstel
toyo r888
misschien halve kooi erin als je hem toch niet meer weg doet. Wel interieur laten zitten.
Strutbar voor. Kan je orgineel bij bmw bestellen.
evt dikkere stabi s
Voor m3 draagarm voor meer camber. 1.5 graad haalbaar mooie compromis voor straat en track.
PFC remblokken erin. Standaard remklauw is voldoende.
Als je hem zo hebt is het gewoonweg voor mij de ideale combo. Lekker op de ring en trackdays genieten. En nog goed te rijden op straat.
Inderdaad inruilen is op het moment huilen. Dus lekker doorknallen en genieten veel beter waar voor je geld dat je auto nu waard is er toch niet.
- Arthur
- Berichten: 43772
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Alles over de 1 serie (part III)
130i 2007
Wat laat op kenteken gezette Cup?
Geen onaardige prijs vergeleken met veel 2006 auto's bij de dealers.
Wat laat op kenteken gezette Cup?
Geen onaardige prijs vergeleken met veel 2006 auto's bij de dealers.
-
Aernoudt
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
Re: Alles over de 1 serie (part III)
Dacht niet deze al op dit forum gezien te hebben. Best wel grappig in elk geval wel
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
Re: Alles over de 1 serie (part III)
haha lol 
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: Alles over de 1 serie (part III)
jongens, help me even. Maar dit soorrt produkten snap ik niet. Dat gaat toch nergens over? Iets vervangen dat er al is? Of snap ik het niet
Gruppe M airintake voor 135i

Gruppe M airintake voor 135i
- Niels v D
- Berichten: 1945
- Lid geworden op: 31 mar 2008, 11:52
- Locatie: Sønderborg(DK)
Re: Alles over de 1 serie (part III)
Ram-Air voor een turbomotor? Pure //Marketing praat..
- Tristan
- Berichten: 13441
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Alles over de 1 serie (part III)
Merkte met mijn airbox op de 2,0 TFSI zeker een verschil, vooral in hogere toeren en betere respons bij lage rpm's.Neluhz schreef:Ram-Air voor een turbomotor? Pure //Marketing praat..
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: Alles over de 1 serie (part III)
a;s je de OEM airbox er naast zet, zie ik geen verschil. Alleen de Gruppe M is van Carbon. Dus snap ik deze niet zo goed.
-
indobesar
- Berichten: 9986
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: Alles over de 1 serie (part III)
Andre, is er met de PFC blokken dan nog goed mee te rijden op straat of verwissel je ze voordat je @track gaat?Andre schreef:Ik kan het niet vaak genoeg zeggen. Maar nu ik ook een m3 heb vindt ik de 130i nog steeds heerlijke gooi en smijt auto motor is een parel en met een paar aanpassingen kan je er zo een leuke semi racer van maken.
Ideale 130i voor mij is
2 recaro stoelen erin
Sper diff
knap onderstel
toyo r888
misschien halve kooi erin als je hem toch niet meer weg doet. Wel interieur laten zitten.
Strutbar voor. Kan je orgineel bij bmw bestellen.
evt dikkere stabi s
Voor m3 draagarm voor meer camber. 1.5 graad haalbaar mooie compromis voor straat en track.
PFC remblokken erin. Standaard remklauw is voldoende.
Als je hem zo hebt is het gewoonweg voor mij de ideale combo. Lekker op de ring en trackdays genieten. En nog goed te rijden op straat.
Inderdaad inruilen is op het moment huilen. Dus lekker doorknallen en genieten veel beter waar voor je geld dat je auto nu waard is er toch niet.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Fabian en 8 gasten
