Alles over de 1 serie (part III)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie

BMW Performance:

Een gouden stap !
32
29%
Niet onaardig, kan zeker iets toevoegen
47
43%
BMW Tupperware party
31
28%
 
Totaal aantal stemmen: 110

Gebruikersavatar
Panamera
Berichten: 207
Lid geworden op: 04 nov 2008, 18:35
Locatie: Veldhoven

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Panamera » 20 nov 2008, 13:21

Ook al ben ik dan BMW - fan, zou ik toch voor een Cayman S gaan en dan laten tunen door Manthey... heerlijke bak is dat, machtig geluid en leuk sturen daarin.

Afbeelding

Ziet er ook erg goed uit :thumbup:

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Tristan » 20 nov 2008, 13:29

Ook ander prijskaartje!

Gebruikersavatar
Panamera
Berichten: 207
Lid geworden op: 04 nov 2008, 18:35
Locatie: Veldhoven

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Panamera » 20 nov 2008, 13:36

Ja oke dat klopt, maar het prijsverschil is er zowiezo

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door RVV » 20 nov 2008, 14:52

Als we dan toch bezig zijn, doe mij dan maar deze:

Afbeelding

Kortom die Cayman in de discussie betrekken, die zeker 2 keer zoveel kost als een 135i slaat natuurlijk nergens op.

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Andre » 20 nov 2008, 18:17

ja doe mij maar een rolls royce ik loop tenslotte al naar de 40

:)

Robin
Berichten: 55104
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Robin » 20 nov 2008, 18:48

Andre schreef:ja doe mij maar een rolls royce ik loop tenslotte al naar de 40

:)
In de bebouwde kom? :banaan:

hier, dit is 'm:

Afbeelding

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door romo » 20 nov 2008, 21:11

Hier dan eindelijk de door velen zo gewenste gedrongenheid....................................... :mrgreen:

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Rupie » 21 nov 2008, 17:29

Zoals de meeste zullen weten ben ik een beetje aan het rondkijken voor een circuit-auto maar daarbij ben ik ook aan het rondkijken om misschien de 1 in te ruilen/verkopen en iets anders te kopen, maar ik kan nu wel het verlossende nieuws brengen. De 130i is een pareltje. Heb vanmiddag een Z3 M roadster gereden, en het is leuk hoor zo'n M blok (en dit was de nieuwe van 325 pk), maar wat is de 3.0i toch goed in de 1 serie. Mijn auto voelde toch veel strakker aan, motor klinkt beter, en weet daarmee misschien ook wel het gevoel (want feitelijk zou het niet zo mogen zijn) te wekken dat het toch verdomde hard(er) gaat en goed aan het gas hangt. Enige wat lekker voelde was het sper. Wat mij betreft ga ik nog eens nadenken over een sper en gaat de 130i nog even niet weg. Zeker gezien de prijzen die soms geboden worden. En ik kan je vertellen daar ga ik geen uitspraken over doen, want daar wordt je niet vrolijk van.

We zullen zien wat het voorjaar brengt kwa circuit auto, maar de 130i moet ik misschien maar eens gaan kietelen en de komende jaren erbij houden. Ik had het vermoeden al dat er in deze prijsklasse weinig beters is en dat wordt telkens meer/weer bevestigd.

Robin
Berichten: 55104
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Robin » 21 nov 2008, 17:36

goed verhaal Ruben :thumbup:

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Rupie » 21 nov 2008, 17:40

Robin schreef:goed verhaal Ruben :thumbup:
Thanks!

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door RVV » 21 nov 2008, 17:46

Ruben die conclusie trek ik ook steeds... oke ik heb een M3 CS gehad..droomding pareltje.. mooier word het niet meer voor mij.. maar dan zit ik in de 130i.. trek hem door de versnellingen heen.. bruikbare power is top.. bochten/stuurwerk.. heerlijk toegangelijke 3 liter 6 cylinder.. op die manier.. te gebruiken zo strak.. ding heeft nu 43000 gelopen en voelt nog als nieuw aan qua rijden. geen schoonheid, wel een heerlijkheid om mee te rijden.

Wat wel apart is, is dat de 130i die een stuk sneller in de toeren klimt dan de 330i in de 1e en 2e versnelling bij 6800/6900 toeren inhoud..net voor rood.. de 330i.. kan ik tot 7100 toeren doortrekken..lijkt wel een soort van beveiliging.. in de 3e en 4e versnelling kan ik de 130i wel tot 7100 toeren doorjengelen.

Ik heb pak em beet 30000 euro voor de 130i betaald (iets meer).. en hij is geen euro te duur betaald.

2 weken terug gereden in een e61 M5.. manman wat een power en snel... daarna in de 130i weer naar huis.. fits like a glove.. mooiste verhouding bij BMW tussen bruikbare power en handzaamheid. (even afgezien van de Z4 cabrio/coupe)

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Rupie » 21 nov 2008, 17:53

Dat verhaal van de toeren kan ik bevestigen. Heb ik me in het begin wel eens aan geïrriteerd. Ik heb het idee (maar dat kan tussen de oren zitten) dat het minder is als je dsc volledig uitschakelt.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Snipe » 21 nov 2008, 18:14

Ruben, gewoon die 130i houden. Beter wordt het niet!

Gebruikersavatar
Jelmer850i
Berichten: 5631
Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Jelmer850i » 21 nov 2008, 18:43

idd gewoon door blijven kachelen :thumbup:
Ik ruil die 1 van mij ook niet meer in de autobranche zit op zijn gat nu, het enigste wat je krijgt zijn belachelijke inruilprijzen.. nou dan maar niet.

Martijn
Berichten: 787
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Martijn » 21 nov 2008, 19:04

Zijn er nog geen tuners serieus bezig met N/A tuning voor de .30i? Heb Andre ooit weleens over throttlebodies e.d. gehoord maar rijden er eigenlijk auto's rond met dergelijk getunede blokken?

Nu de 130i's massaal uit de fabrieksgarantie lopen lijkt dit me een serieuze mogelijkheid toch? Weer eens wat anders dan dat eeuwige gechip bij de turboblokken.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Snipe » 21 nov 2008, 19:41

Jelmer850i schreef:idd gewoon door blijven kachelen :thumbup:
Ik ruil die 1 van mij ook niet meer in de autobranche zit op zijn gat nu, het enigste wat je krijgt zijn belachelijke inruilprijzen.. nou dan maar niet.
Wel een goed moment om iets te kopen als je geen inruil hebt (workin' on it).

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Andre » 21 nov 2008, 21:00

Ik kan het niet vaak genoeg zeggen. Maar nu ik ook een m3 heb vindt ik de 130i nog steeds heerlijke gooi en smijt auto motor is een parel en met een paar aanpassingen kan je er zo een leuke semi racer van maken.

Ideale 130i voor mij is

2 recaro stoelen erin
Sper diff
knap onderstel
toyo r888
misschien halve kooi erin als je hem toch niet meer weg doet. Wel interieur laten zitten.
Strutbar voor. Kan je orgineel bij bmw bestellen.
evt dikkere stabi s
Voor m3 draagarm voor meer camber. 1.5 graad haalbaar mooie compromis voor straat en track.
PFC remblokken erin. Standaard remklauw is voldoende.

Als je hem zo hebt is het gewoonweg voor mij de ideale combo. Lekker op de ring en trackdays genieten. En nog goed te rijden op straat.

Inderdaad inruilen is op het moment huilen. Dus lekker doorknallen en genieten veel beter waar voor je geld dat je auto nu waard is er toch niet.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43049
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Arthur » 23 nov 2008, 14:51

130i 2007

Wat laat op kenteken gezette Cup?
Geen onaardige prijs vergeleken met veel 2006 auto's bij de dealers.

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Aernoudt » 23 nov 2008, 16:57



Dacht niet deze al op dit forum gezien te hebben. Best wel grappig in elk geval wel :)

Gebruikersavatar
Jelmer850i
Berichten: 5631
Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Jelmer850i » 23 nov 2008, 18:11

haha lol :mrgreen:

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Sperdy » 24 nov 2008, 16:55

jongens, help me even. Maar dit soorrt produkten snap ik niet. Dat gaat toch nergens over? Iets vervangen dat er al is? Of snap ik het niet

Gruppe M airintake voor 135i
Afbeelding

Gebruikersavatar
Niels v D
Berichten: 1945
Lid geworden op: 31 mar 2008, 11:52
Locatie: Sønderborg(DK)

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Niels v D » 24 nov 2008, 16:57

Ram-Air voor een turbomotor? Pure //Marketing praat..

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Tristan » 24 nov 2008, 17:00

Neluhz schreef:Ram-Air voor een turbomotor? Pure //Marketing praat..
Merkte met mijn airbox op de 2,0 TFSI zeker een verschil, vooral in hogere toeren en betere respons bij lage rpm's.

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Sperdy » 24 nov 2008, 20:23

a;s je de OEM airbox er naast zet, zie ik geen verschil. Alleen de Gruppe M is van Carbon. Dus snap ik deze niet zo goed.

indobesar
Berichten: 9982
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door indobesar » 25 nov 2008, 15:11

Andre schreef:Ik kan het niet vaak genoeg zeggen. Maar nu ik ook een m3 heb vindt ik de 130i nog steeds heerlijke gooi en smijt auto motor is een parel en met een paar aanpassingen kan je er zo een leuke semi racer van maken.

Ideale 130i voor mij is

2 recaro stoelen erin
Sper diff
knap onderstel
toyo r888
misschien halve kooi erin als je hem toch niet meer weg doet. Wel interieur laten zitten.
Strutbar voor. Kan je orgineel bij bmw bestellen.
evt dikkere stabi s
Voor m3 draagarm voor meer camber. 1.5 graad haalbaar mooie compromis voor straat en track.
PFC remblokken erin. Standaard remklauw is voldoende.

Als je hem zo hebt is het gewoonweg voor mij de ideale combo. Lekker op de ring en trackdays genieten. En nog goed te rijden op straat.

Inderdaad inruilen is op het moment huilen. Dus lekker doorknallen en genieten veel beter waar voor je geld dat je auto nu waard is er toch niet.
Andre, is er met de PFC blokken dan nog goed mee te rijden op straat of verwissel je ze voordat je @track gaat?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot] en 15 gasten