Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Elise
Berichten: 7447
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Elise » 17 aug 2020, 10:36

Robin schreef: 17 aug 2020, 09:47 [YouTube]https://youtu.be/xrri7-uvuqI[/YouTube]
Het filmpje heeft de pretentie om objectief te zijn met de titel "Feiten over het virus in klare taal voor jong en oud!", maar een blik op de de makers en je weet precies vanuit welke invalshoek het gemaakt is.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4160
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Philipoo » 17 aug 2020, 10:39

Elise schreef: 17 aug 2020, 10:36
Robin schreef: 17 aug 2020, 09:47 [YouTube]https://youtu.be/xrri7-uvuqI[/YouTube]
Het filmpje heeft de pretentie om objectief te zijn met de titel "Feiten over het virus in klare taal voor jong en oud!", maar een blik op de de makers en je weet precies vanuit welke invalshoek het gemaakt is.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
:lollerdelol: Je kan iemand die een t-shirt met een van deze prints draagt toch niet serieus nemen?

Laatst ook een vrouw die ik kende ging mij op facebook vertellen dat bill gates expres vaccinaties met polio uitdeelde in india om kinderen kreupel te maken en dat hij het brein was achter het coronavirus. Ook zou 5G het coronavirus versterken :attentie:

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Peric » 17 aug 2020, 11:19

Gewoon even ter informatie..

Robin
Berichten: 51521
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Robin » 17 aug 2020, 12:01

Elise dat was me al duidelijk. Maar daarmee is de boodschap nog steeds 100% relevant en duidelijk.

Ook PvdA en andere linkse rakkers hebben wel eens het woord Kutmarokkaan gebruikt. Niet mijn partij en denkwijze, maar in dat geval gewoon mee eens. Zouden meerderen (hier) ook eens moeten doen en dat ‘ inde kudde meelopen’ achterwege laten...

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Riceaux » 17 aug 2020, 12:35

Jij volgt toch ook een kudde? Een kleinere kudde, maar blijft een kudde. Of lees jij alle wetenschappelijke artikelen op dit gebied en heb jij de kennis om op basis van die onderzoeken zelf conclusies te trekken?

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10447
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door tomgtr » 17 aug 2020, 13:59

Het is gewoon heel simpel. Iedereen (bijna) heeft z'n mening hierover klaar. Voor de 1 weegt economie of bewegingsvrijheid zwaarder, voor de ander risico op besmetting. Alles wat erover gezegd kan worden is gezegd. Ik heb nog niemand in deze discussie van kamp zien veranderen. Beide kampen wrijven wetenschappelijke of semi-wetenschappelijke bewijsvoering onder elkaars neus. Waar geen van beide kampen ook maar enige interesse in heeft. Feit is, we weten het niet. Onder voortschrijdend licht weten we het steeds iets beter.

Maar niemand weet het echt Maar je eigen visie blijven verdedigen gaat zo snel op drammen lijken. Ik volg het corona nieuws ook dagelijks maar voel me totaal niet geroepen mijn mening door iemands zijn strot te douwen.

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Peric » 17 aug 2020, 14:13

Een vriendin van mij zit op FB constant mensen op te roepen om petitie na petitie te tekenen.
Ik deel de info welke ik heb, en mensen kunnen aan de hand van die info hun mening vormen. Ik roep niemand op om mijn mening te delen, ik vertel alleen maar hoe ik het zie en welke info ik heb.

Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 3641
Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Locatie: Zoetermeer

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Eric H » 17 aug 2020, 14:14

tomgtr schreef: 17 aug 2020, 13:59 Het is gewoon heel simpel. Iedereen (bijna) heeft z'n mening hierover klaar. Voor de 1 weegt economie of bewegingsvrijheid zwaarder, voor de ander risico op besmetting. Alles wat erover gezegd kan worden is gezegd. Ik heb nog niemand in deze discussie van kamp zien veranderen. Beide kampen wrijven wetenschappelijke of semi-wetenschappelijke bewijsvoering onder elkaars neus. Waar geen van beide kampen ook maar enige interesse in heeft. Feit is, we weten het niet. Onder voortschrijdend licht weten we het steeds iets beter.

Maar niemand weet het echt Maar je eigen visie blijven verdedigen gaat zo snel op drammen lijken. Ik volg het corona nieuws ook dagelijks maar voel me totaal niet geroepen mijn mening door iemands zijn strot te douwen.
+1

Dat als een ware "jehova" je eigen waarheid voor dé waarheid te blijven verkondigen......... :please:

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27991
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Luco » 17 aug 2020, 15:00

Hardnekkig griepje :popcorn:

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3016
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door alt » 17 aug 2020, 16:59

Met c-19 is het net als die beruchte boer.
Bacteriën, ik heb er nog nooit een gezien.

Robin
Berichten: 51521
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Robin » 17 aug 2020, 17:33

Riceaux schreef: 17 aug 2020, 12:35 Jij volgt toch ook een kudde? Een kleinere kudde, maar blijft een kudde. Of lees jij alle wetenschappelijke artikelen op dit gebied en heb jij de kennis om op basis van die onderzoeken zelf conclusies te trekken?
Neen, maar er zijn er (hier ook ) meer dan 'n paar die dat wel menen te weten. Zo komt 't op mij over. Vandaar mijn stellingnames. Het is hier 'boter op je hoofd' en 'pot-verwijt-de-ketel'.

Nog even iets. En jij dan Rico? Hoe sta jij d'r in?

Wat ook vervelend wordt is mensen die constant posten dat mensen met stellingnames die niet in hun straatje passen dan door hun worden gezien als doordrammers...

We kunnen blijven kaatsen, en de bal verwachten tot we 'n ons wegen. Of niks zeggen en dit draadje dood laten bloeden. Een ieder die hier post heeft een mening en als die mening je niet aanstaat, dan is dat zo, kom je met tegenargumenten die er toe doen, enzeg er op 'n normale manier wat van of blijf uit dit draadje.

Niet met twee maten meten. Niemand weet het fijne. Overheden etc óók niet. Dat zeggen jullie toch zelf ook? Nou dan. Wie de schoen past!

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10447
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door tomgtr » 17 aug 2020, 17:38

Draadje laten rusten totdat je iets substantieel nieuws hebt te delen ipv een filmpje van een vage aspirant wetenschapper die je mening onderschrijft lijkt me uitstekend idee :tooth:

Robin
Berichten: 51521
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Robin » 17 aug 2020, 17:40

LOL en dan noem jij jezelf min of meer neutraal TomGTR:))))

Heb je 't hele filmpje gekeken en wat vond jij daar fout aan dan? Graag argumenten. Zo snel ben jij niet van mij af:)

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10447
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door tomgtr » 17 aug 2020, 17:44

Niemand is totaal neutraal Robin. Maar er is er maar 1 die zich tot nu toe aangesproken voelt. :tooth:

En of je nou klaar bent met me of niet, de discussie ga ik niet met je aan. 1) ik vind jouw mening niet relevant, 2) jij hebt totaal geen interesse in mijn mening. Bovendien weet ik uit ervaring dat je bloeddruk ietwat snel oploopt indien tegengesproken. Mislukt experiment zeg maar. :kikker:

Elise
Berichten: 7447
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Elise » 17 aug 2020, 17:48

Robin schreef: 17 aug 2020, 17:40 Graag argumenten.
Om aan te geven hoe relatief het aantal doden met corona is, wordt op 4:50 minuten aangegeven dat er per jaar 400.000 corona doden zijn.
Volgens de John Hopkins University zijn dat er 776.157

Datzelfde vond ik ook van dat eerste filmpje van Willem Engel, die noemde ook een overlijdenspercentage van Diamond Princess dat niet klopte.

Kijk dan haak ik al af, als je cijfers als feiten wilt benoemen, zorg dan dat die op z'n minst kloppen.

Robin
Berichten: 51521
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Robin » 17 aug 2020, 17:50

Aannames jouw kant, hangt van het onderwerp af TomGTR. En als er frisse inzichten komen van de 'andere kant', maar totnutoe lijkt 't erop dat wat in dat filmpje van mij werd getoond de realiteit aan 't worden is.

Maar laten wij beiden het hier wat betreft dit onderwerp er maar bij laten inderdaad. Jij jaagt me graag op de kast(of probeert het) en doet dan alsof je neus bloedt. Alsof het niet aan jou heeft gelegen. Dat is jouw tactiek. :)

Maar ik blijf van de kantlijn meelezen.

Elise ik had met deze afsluiting van de wereldeconomie toch minstens op het 10 voudige gerekend te weten 7.xmiljoen, dat zou 0.1 % van de wereldbevolking zijn. Je weet wie een enorme vinger in de pap heeft bij die 'top' Hopkins University?

Maar goed ieder z'n ding.

Ik blijf aan de kantlijn staan:)

EDIT, dit dus....
smiley schreef: 28 jul 2020, 17:02 Er is hier geen ruimte voor alternatief nieuws.
Elk linkje is een startschot tot affakkelen. Dat leer je heel snel af hier.

Elise
Berichten: 7447
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Elise » 17 aug 2020, 18:08

Robin schreef: 17 aug 2020, 17:50 Elise ik had met deze afsluiting van de wereldeconomie toch minstens op het 10 voudige gerekend te weten 7.xmiljoen, dat zou 0.1 % van de wereldbevolking zijn. Je weet wie een enorme vinger in de pap heeft bij die 'top' Hopkins University?
Het gaat er niet om op hoeveel je rekent, of het nu 100, 100.000 of 10 miljoen zijn, als je pretendeert een objectieve video te maken, waarin je cijfers noemt, dan moeten de cijfers die je daar noemt gewoon kloppen.

Wat heeft vinger in de pap nou met 'top' Hopkins University te maken met cijfers die niet kloppen?
Jij suggereert dat de cijfers van JHU gemanipuleerd zijn. Komen de door JHU genoemde cijfers van Nederland niet overeen met onze eigen RIVM?

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10447
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door tomgtr » 17 aug 2020, 18:09

Nogmaals Robin, ik had het niet tegen jou. Alleen heb jij inderdaad nogal een laag kastje en voelt je zelfs aangesproken als je niet aangesproken wordt. Je bent namelijk ten eerste niet de enige in "jouw kritische kamp" en ten tweede had ik het volgens mij tegen beide kampen die maar hun visie blijven herhalen.

Robin
Berichten: 51521
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Robin » 17 aug 2020, 18:19

OK Tom. Prima.
Elise schreef: 17 aug 2020, 18:08
Jij suggereert dat de cijfers van JHU gemanipuleerd zijn. Komen de door JHU genoemde cijfers van Nederland niet overeen met onze eigen RIVM?
ik denk inderdaad dat ze overeenkomen, vandaar mijn twijfels, want óók RIVM....

Ik ben hier nu weg, valt aan beide kanten geen eer te behalen:)

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31417
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door JP » 17 aug 2020, 18:34

Wordt je van Corona nu zo moe of alleen van dit topic ?

Elise
Berichten: 7447
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Elise » 17 aug 2020, 18:48

Robin schreef: 17 aug 2020, 18:19
Elise schreef: 17 aug 2020, 18:08
Jij suggereert dat de cijfers van JHU gemanipuleerd zijn. Komen de door JHU genoemde cijfers van Nederland niet overeen met onze eigen RIVM?
ik denk inderdaad dat ze overeenkomen, vandaar mijn twijfels, want óók RIVM....

Ik ben hier nu weg, valt aan beide kanten geen eer te behalen:)
Zou dat dan betekenen dat diegene die een vinger in de pap heeft bij JHU, óók een vinger in de pap heeft bij het RIVM en een vinger in de pap heeft bij al die andere organisaties van ieder afzonderlijk land die cijfers presenteren (die het JHU gewoon overneemt)?

Komt op mij erg ongeloofwaardig en complottheorie denkend over.

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Peric » 17 aug 2020, 19:05

Kijk 't filmpje eens wat ik postte. Ik zeg niet dat het de waarheid is, maar het kan zomaar...

Elise
Berichten: 7447
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Elise » 17 aug 2020, 19:34

Peric schreef: 17 aug 2020, 19:05 Kijk 't filmpje eens wat ik postte. Ik zeg niet dat het de waarheid is, maar het kan zomaar...
Ik kijk gewoon naar feiten/getallen die genoemd worden in een filmpje en of die feiten/getallen wel kloppen. Ik laat verder de boodschap van een filmpje volledige buiten beschouwing. Kloppen de feiten/getallen niet, dan kan een filmpje wat mij betreft gelijk bij het grof vuil.

Het filmpje van Robin geeft op 4:50 minuten aan dat er per jaar 400.000 corona doden zijn, dat komt niet overeen met het aantal van 776.157 volgens de John Hopkins University.

Stel dat Robin gelijk heeft dat de cijfers van JHU, RIVM (en al die andere landelijke officiële organisaties) gemanipuleerd zijn, dan nog ben ik heel erg benieuwd hoe men in die video ineens aan die 400.000 komt. Dan wil ik weten waarop dat gebaseerd is en waar ik dat kan verifiëren.

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Peric » 17 aug 2020, 20:11

Maar hoe weet je zeker dat de feiten en getallen die jij weet ook daadwerkelijk kloppen? Er is tegenwoordig zoveel misinformatie aanwezig.
Daarom is het zo moeilijk om een duidelijk beeld van het geheel te vinden.

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Riceaux » 17 aug 2020, 20:53

Robin schreef: 17 aug 2020, 17:33
Riceaux schreef: 17 aug 2020, 12:35 Jij volgt toch ook een kudde? Een kleinere kudde, maar blijft een kudde. Of lees jij alle wetenschappelijke artikelen op dit gebied en heb jij de kennis om op basis van die onderzoeken zelf conclusies te trekken?

Nog even iets. En jij dan Rico? Hoe sta jij d'r in?
Kritisch. Dat ze hydroxychloroquine + zink + azithromycin hebben verboden in een vroeg stadium, zonder fatsoenlijke onderbouwing en daar nu langzaamaan weer op terug komen, vind ik belachelijk, terwijl dat spul allemaal als veilig aangemerkt is voor weet ik veel hoeveel andere aandoeningen. Aan de andere kant stoor ik me gigantisch aan mensen die zich niet aan wat simpele regels kunnen houden die verder je leven niet onaangenamer maken, maar wel helpen om sneller weer terug te gaan naar normaal.

Ik heb verder diep respect voor alle verpleegkundigen die zich hebben ingezet om de Corona patiënten zo goed als mogelijk te helpen. Geloof mij, het is geen pretje om al die mensen op de IC op hun buik aan de beademing zien te liggen. Dat hakt er zelfs bij de meest doorgewinterde verpleegkundige in. Als je dan vervolgens ziet dat er weet ik veel hoe veel geld naar rijke landen als Italië gaat, maar de verpleegkundigen niet een beetje erbij kunnen krijgen hier in Nederland, dan vraag ik me oprecht af waar we mee bezig zijn. Ze maken gewoon keihard misbruik van alle verpleegkundigen, die zoals Gommers op tv zo mooi zei, als die patiënten komen, dan helpen we ze echt wel.

De lock down zoals wij ‘m gehad hebben heb ik ook m’n twijfels bij, waarom het hele land dicht gooien om 5% van de bevolking te beschermen?
Verder erg tevreden over de aanpak zoals ie gehanteerd is in ‘mijn’ ziekenhuis. In een vroeg stadium testen bij mensen die klachten hebben en direct contactonderzoek doen.

Ik ben echter niet iemand die zomaar dingen klakkeloos aanneemt, of het nou mainstream of ‘alternatief’ nieuws is. Maar als je met je eigen ogen gezien hebt hoe dodelijk (en dan vooral de manier waarop) het virus kan zijn, dan denk je wel even na voordat je stopt met je aan de maatregelen houden. En dat is het probleem wat ik wel een beetje heb met de ‘alternatieve’ hoek, ze kennen niemand die het virus gehad hebben, of alleen mensen die er milde symptomen van gehad hebben en denken daardoor dat het niks voorstelt.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bartje325i, Berry1000RR, Joost H., Peter-Paul, PetervdH, Semrush [Bot], tomgtr, zuidnl en 7 gasten