Robin schreef: 17 aug 2020, 17:33
Riceaux schreef: 17 aug 2020, 12:35
Jij volgt toch ook een kudde? Een kleinere kudde, maar blijft een kudde. Of lees jij alle wetenschappelijke artikelen op dit gebied en heb jij de kennis om op basis van die onderzoeken zelf conclusies te trekken?
Nog even iets. En jij dan Rico? Hoe sta jij d'r in?
Kritisch. Dat ze hydroxychloroquine + zink + azithromycin hebben verboden in een vroeg stadium, zonder fatsoenlijke onderbouwing en daar nu langzaamaan weer op terug komen, vind ik belachelijk, terwijl dat spul allemaal als veilig aangemerkt is voor weet ik veel hoeveel andere aandoeningen. Aan de andere kant stoor ik me gigantisch aan mensen die zich niet aan wat simpele regels kunnen houden die verder je leven niet onaangenamer maken, maar wel helpen om sneller weer terug te gaan naar normaal.
Ik heb verder diep respect voor alle verpleegkundigen die zich hebben ingezet om de Corona patiënten zo goed als mogelijk te helpen. Geloof mij, het is geen pretje om al die mensen op de IC op hun buik aan de beademing zien te liggen. Dat hakt er zelfs bij de meest doorgewinterde verpleegkundige in. Als je dan vervolgens ziet dat er weet ik veel hoe veel geld naar rijke landen als Italië gaat, maar de verpleegkundigen niet een beetje erbij kunnen krijgen hier in Nederland, dan vraag ik me oprecht af waar we mee bezig zijn. Ze maken gewoon keihard misbruik van alle verpleegkundigen, die zoals Gommers op tv zo mooi zei, als die patiënten komen, dan helpen we ze echt wel.
De lock down zoals wij ‘m gehad hebben heb ik ook m’n twijfels bij, waarom het hele land dicht gooien om 5% van de bevolking te beschermen?
Verder erg tevreden over de aanpak zoals ie gehanteerd is in ‘mijn’ ziekenhuis. In een vroeg stadium testen bij mensen die klachten hebben en direct contactonderzoek doen.
Ik ben echter niet iemand die zomaar dingen klakkeloos aanneemt, of het nou mainstream of ‘alternatief’ nieuws is. Maar als je met je eigen ogen gezien hebt hoe dodelijk (en dan vooral de manier waarop) het virus kan zijn, dan denk je wel even na voordat je stopt met je aan de maatregelen houden. En dat is het probleem wat ik wel een beetje heb met de ‘alternatieve’ hoek, ze kennen niemand die het virus gehad hebben, of alleen mensen die er milde symptomen van gehad hebben en denken daardoor dat het niks voorstelt.