ThanksXave30 schreef:Ah de flat.
Nrs 1 tot en met 3 zijn uber. Met welk objectief heb je de supermaan foto gemaakt?
Ik heb m met mn 18-200 geschoten op 200mm (komt op mn cam neer op 300mm) en vervolgens gecropped tot ong 25% van t origineel.
ThanksXave30 schreef:Ah de flat.
Nrs 1 tot en met 3 zijn uber. Met welk objectief heb je de supermaan foto gemaakt?
Ok, dus niet echt duidelijk waarom jullie er geen foto's mochten maken. Misschien komt het gewoon omdat jullie door tijdgebrek wat 'snel' met dergelijke auto's aan het rondcrossen waren... Ik had alle tijd, alles lekker op m'n gemakje, behalve de kleur geen opvallende auto, ben een kleine 3 kwartier aan het rondkarren en fotograferen geweest.Mark Nauta schreef:Als antwoord quote ik even een hele oude quuto van mezelf.KW schreef:Waarom waren de ervaringen niet goed dan en waarom ging ze zo tekeer?
Mark Nauta schreef:
Onze dag begon al vroeg. Samen met Steven naar de kop van de Afsluitdijk gereden, waar Harry en An zouden staan met de Viper. Samen met hen naar Hoorn gereden om daar de 2e fotograaf (Wessel van Nierop) op te halen. Bij het Esso pompstation voegde ook Kees zich bij ons met de BMW Z3 M Coupé. Samen naar Maarssen gereden alwaar eerst nog een fotosessie werd gedaan met de Viper en de M bij kartbaan de Fabrique.
Hier begon het eerste deel van deze erg gezellige en leuke dag. Omdat we korte tijd hadden voor het maken van een paar foto's werd snel gewisseld van plekken op en rond de kartbaan. Als snel werden we echter verzocht te vertrekken door de eigenaresse, die duidelijk met het verkeerde been uit bed gestapt was. Wat een ... zeg. Eerst werd Steven aangesproken of we wilden vertrekken, en later begon ze tegen Harry.
De vrouw voeg of het afgesproken was, en Harry wees heel droog.."ja met hem en hem en hem" al wijzend naar Kees, Wessel en mijzelf. De vrouw raakte daardoor nog meer geïrriteerd en werd nog onvriendelijker. Harry kwam toen met de heerlijke uitspraak; "EN NU WORDT IK ECHT KWAAD!!" Uit beleefdheid zijn we toen maar vertrokken, maar niet voordat Harry en Kees even met rubber hun handtekening op het terrein hadden achtergelaten.
Xave30 schreef:Nrs 2,5 en 6 hebben zeker potentie KW.
Thanx! Dat zijn dan toch bijna al m'n gepostte picsmarcokers schreef: @ KW: Leuke shoot, is idd een erg fotogeniek terrein daar. Mijn favo's zijn qua compositie 3,4 en 6. Waarvan ik 6 toch wel de beste vind.![]()
De Fabrique = privé terrein.... met wetboek van strafrecht en zo... je moet er dus toestemming vragen aan de eigenaar om te mogen fotograferen.KW schreef: Ok, dus niet echt duidelijk waarom jullie er geen foto's mochten maken. Misschien komt het gewoon omdat jullie door tijdgebrek wat 'snel' met dergelijke auto's aan het rondcrossen waren... Ik had alle tijd, alles lekker op m'n gemakje, behalve de kleur geen opvallende auto, ben een kleine 3 kwartier aan het rondkarren en fotograferen geweest.
Michele schreef:De Fabrique = privé terrein.... met wetboek van strafrecht en zo... je moet er dus toestemming vragen aan de eigenaar om te mogen fotograferen.KW schreef: Ok, dus niet echt duidelijk waarom jullie er geen foto's mochten maken. Misschien komt het gewoon omdat jullie door tijdgebrek wat 'snel' met dergelijke auto's aan het rondcrossen waren... Ik had alle tijd, alles lekker op m'n gemakje, behalve de kleur geen opvallende auto, ben een kleine 3 kwartier aan het rondkarren en fotograferen geweest.
Heb het origineel nog kunnen vinden. In de EXIF staat 6/10 sec met F2.7.Godspeed schreef: Die genomen vanaf een viaduct op de snelweg overigens ook! Hoe lang was je sluitertijd daar? Had in mijn ogen nog langer gemogen, dat je echt van die lange slierten krijgen van de koplampen en achterlichten.
for the compliment 

F 4-5,6marcokers schreef:Wat voor lichtsterkte heeft die 55-250? Ben benieuwd naar je resultaten.
Ik had de 14-24 groothoekzoom bij me en de standaardzoom 24-70. Op FF, dus geen cropfactor.marcokers schreef: -edit: - Welk objectief(ven) heb je hiervoor gebruikt mark? Zie nl vnl het bereik groothoek, maar ook een paar tele-
Beetje laat, maar ik heb er een paar van gemaakt:Xave30 schreef:Heeft iemand foto's kunnen maken van de supermaan vanavond? Frankv, jij misschien?