Fotografie

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
marcokers

Re: Fotografie

Bericht door marcokers » 21 mar 2011, 20:55

Xave30 schreef:Ah de flat.

Nrs 1 tot en met 3 zijn uber. Met welk objectief heb je de supermaan foto gemaakt?
Ik heb m met mn 18-200 geschoten op 200mm (komt op mn cam neer op 300mm) en vervolgens gecropped tot ong 25% van t origineel.
Laatst gewijzigd door marcokers op 21 mar 2011, 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Xave30

Bericht door Xave30 » 21 mar 2011, 20:56

Merci.

KW

Bericht door KW » 21 mar 2011, 22:39

Mark Nauta schreef:
KW schreef:Waarom waren de ervaringen niet goed dan en waarom ging ze zo tekeer?
Als antwoord quote ik even een hele oude quuto van mezelf.

Mark Nauta schreef:
Onze dag begon al vroeg. Samen met Steven naar de kop van de Afsluitdijk gereden, waar Harry en An zouden staan met de Viper. Samen met hen naar Hoorn gereden om daar de 2e fotograaf (Wessel van Nierop) op te halen. Bij het Esso pompstation voegde ook Kees zich bij ons met de BMW Z3 M Coupé. Samen naar Maarssen gereden alwaar eerst nog een fotosessie werd gedaan met de Viper en de M bij kartbaan de Fabrique.

Hier begon het eerste deel van deze erg gezellige en leuke dag. Omdat we korte tijd hadden voor het maken van een paar foto's werd snel gewisseld van plekken op en rond de kartbaan. Als snel werden we echter verzocht te vertrekken door de eigenaresse, die duidelijk met het verkeerde been uit bed gestapt was. Wat een ... zeg. Eerst werd Steven aangesproken of we wilden vertrekken, en later begon ze tegen Harry.

De vrouw voeg of het afgesproken was, en Harry wees heel droog.."ja met hem en hem en hem" al wijzend naar Kees, Wessel en mijzelf. De vrouw raakte daardoor nog meer geïrriteerd en werd nog onvriendelijker. Harry kwam toen met de heerlijke uitspraak; "EN NU WORDT IK ECHT KWAAD!!" Uit beleefdheid zijn we toen maar vertrokken, maar niet voordat Harry en Kees even met rubber hun handtekening op het terrein hadden achtergelaten.
Ok, dus niet echt duidelijk waarom jullie er geen foto's mochten maken. Misschien komt het gewoon omdat jullie door tijdgebrek wat 'snel' met dergelijke auto's aan het rondcrossen waren... Ik had alle tijd, alles lekker op m'n gemakje, behalve de kleur geen opvallende auto, ben een kleine 3 kwartier aan het rondkarren en fotograferen geweest.

Als het meetingseizoen weer begonnen is wil ik met m'n eigen TransAm en die witte GTA die ik ook gepost had nog een keer daar terug gaan om op ons gemakje wat pics te maken. Maar dan ben ik vast op evt moeilijkheden voorbereid ;-) thx.

Xave30 schreef:Nrs 2,5 en 6 hebben zeker potentie KW.
marcokers schreef: @ KW: Leuke shoot, is idd een erg fotogeniek terrein daar. Mijn favo's zijn qua compositie 3,4 en 6. Waarvan ik 6 toch wel de beste vind. :thumbup:
Thanx! Dat zijn dan toch bijna al m'n gepostte pics :P

De pics van Godspeed en Marcokers vind ik ook erg goed gelukt.

Michele

Bericht door Michele » 22 mar 2011, 19:03

KW schreef: Ok, dus niet echt duidelijk waarom jullie er geen foto's mochten maken. Misschien komt het gewoon omdat jullie door tijdgebrek wat 'snel' met dergelijke auto's aan het rondcrossen waren... Ik had alle tijd, alles lekker op m'n gemakje, behalve de kleur geen opvallende auto, ben een kleine 3 kwartier aan het rondkarren en fotograferen geweest.
De Fabrique = privé terrein.... met wetboek van strafrecht en zo... je moet er dus toestemming vragen aan de eigenaar om te mogen fotograferen.

Lars Oosterveen

Bericht door Lars Oosterveen » 22 mar 2011, 20:15

Michele schreef:
KW schreef: Ok, dus niet echt duidelijk waarom jullie er geen foto's mochten maken. Misschien komt het gewoon omdat jullie door tijdgebrek wat 'snel' met dergelijke auto's aan het rondcrossen waren... Ik had alle tijd, alles lekker op m'n gemakje, behalve de kleur geen opvallende auto, ben een kleine 3 kwartier aan het rondkarren en fotograferen geweest.
De Fabrique = privé terrein.... met wetboek van strafrecht en zo... je moet er dus toestemming vragen aan de eigenaar om te mogen fotograferen.

Hier ook al een aanvaring gehad met dat mens..., was zelfs vanaf de openbare weg.
Bij dat ding wat boven de weg hangt.

Ferdi
Auto: Pajero 3.2 Di-D

Bericht door Ferdi » 26 mar 2011, 14:49

Van de week eens geprobeerd om een molen een beetje leuk op een foto te krijgen:

Afbeelding

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 26 mar 2011, 14:59

En? Gelukt?

:mrgreen: :wink:

Ferdi
Auto: Pajero 3.2 Di-D

Bericht door Ferdi » 26 mar 2011, 15:07

Ikzelf vind van wel, maar laat het eindoordeel aan jullie over :whistle:

Godspeed
Auto: Ford Fiesta ST 2014

Bericht door Godspeed » 26 mar 2011, 16:48

@ marcokers; Tering wat een platen, echt heel mooi!

@ Ferdi Gielen: Je foto lijkt veel ruis te hebben? Tenminste als ik de goede betekenis van ruis voor me heb :P

Nog wat schemering shots van mijn kant.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog eentje van de auto van m'n pa:

Afbeelding

Daarnaast heb ik laatst nog wat foto's van m'n eigen auto gemaakt. Ik zou hier graag eens wat commentaar op willen krijgen van jullie. Wat is goed, wat niet, waar moet ik op letten, wat kan beter?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:wink:

KW

Bericht door KW » 26 mar 2011, 17:37

^^ Je zonsondergangen zijn erg mooi :) beter dan je auto platen. Die met die verkeersborden erop vind ik de minste. Die dingen storen enorm het beeld van de foto. Dus, probeer dingen als verkeersborden, bankjes, prullenbakken, lantaarnpalen en zo te ontwijken.
Dit vind ik de beste van die je hier gepost hebt http://i53.tinypic.com/j6inh1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik vind zonsondergangen vaak ook heel mooi om te zien. Dit zijn een paar van de mooiste over de afgelopen aantal jaren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Godspeed
Auto: Ford Fiesta ST 2014

Bericht door Godspeed » 26 mar 2011, 18:13

Ik heb 'm bewust tussen die borden in geparkeerd voor het idee, maar dat was dus geen goed idee... :lol: Bedankt voor de tip in ieder geval!

De onderste foto die jij post vind ik heel netjes! Die genomen vanaf een viaduct op de snelweg overigens ook! Hoe lang was je sluitertijd daar? Had in mijn ogen nog langer gemogen, dat je echt van die lange slierten krijgen van de koplampen en achterlichten.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 26 mar 2011, 18:34

Verkleinen van foto's blijft moeilijk. :P

Zonsondergang foto's: Altijd +1.

De foto's van de auto's vind ik wat minder, niet echt.. tsja.. 'Speciaal' oid.. Mijn gevoel.

KW

Bericht door KW » 26 mar 2011, 18:41

Godspeed schreef: Die genomen vanaf een viaduct op de snelweg overigens ook! Hoe lang was je sluitertijd daar? Had in mijn ogen nog langer gemogen, dat je echt van die lange slierten krijgen van de koplampen en achterlichten.
Heb het origineel nog kunnen vinden. In de EXIF staat 6/10 sec met F2.7.
Had hem uit de losse hand vastgehouden op de railing van het viaduct, was in december 2009 dus nogal koud, dus langere sluitertijd is bijna niet te doen zonder datie erg bewogen wordt.

Joh@n

Bericht door Joh@n » 28 mar 2011, 20:23

Ik heb normaal niets met vogels, maar afgelopen weekend in het kralingse bos kwam ik er een paar tegen. Toevallig ook de camera meegenomen, hier de resultaten:

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

Xave30

Bericht door Xave30 » 28 mar 2011, 20:39

Nr 3 is naar mijn mening veruit de beste Johan. Nrs 2 en 8 hebben ook wat bijzonders.

marcokers

Bericht door marcokers » 28 mar 2011, 23:15

@ Ferdi: Ik vind de foto iets te paarse zweem hebben. Heb zelf ff snel in fotosoep de kleur aangepast. Kan mss aan je wit-balans hebben gelegen.
Afbeelding

@ Godspeed : :thnx: for the compliment

Die platen van de zonsondergang vind ik qua kleur wel heel gaaf, je hebt naar mijn mening alleen de horizon wel erg laag zitten. Misschien had je deze iets meer diepte kunnen geven door wat lager bij de grond te fotograferen, moet je wel iets interessants op de voorgrond hebben misschien.
Bij de foto's van de auto's vind ik zelf de borden ook een storend element, neemt de aandacht weg van je onderwerp. Vind eigenlijk alleen de foto van schuinsvoor leuk, was misschien iets spannender als je een iets lager standpunt had genomen (kikker/hond-perspectief)

@ KW: mooie zonderondergangen altijd +1. Vind zelf de 1e met dat stelletje en de 4e met de hond met baasje erg leuk, waarbij ik wel moet opmerken dat de 1e wel redelijk wat ruis heeft, mss door t croppen?
Die bij de snelweg had idd mooier geweest als je iets langer had belicht, krijg je lange doorlopende slierten.

@ Johan: Nr 3 vind ik erg sprekend :thumbup: . Nrs 1 en 5 zijn ook leuke platen.

Laurens

Bericht door Laurens » 02 apr 2011, 22:32

Vandaag voor de 500D een extra lens gehaald, had tot nu toe alleen de standaard 18-55 kit lens...

Gekozen voor de 55-250 van Canon dus binnenkort maar is op pad.

marcokers

Bericht door marcokers » 02 apr 2011, 23:50

Wat voor lichtsterkte heeft die 55-250? Ben benieuwd naar je resultaten :D

Ik heb vandaag een 50mm primelensje besteld. Kon moeilijk de keuze maken tussen de 35mm en de 50mm (beide f/1.8) de 35mm heeft als voordeel een iets grotere hoek, maar als ik beetje op zoek ga naar resultaten van anderen op gebied van 35 en 50 op een DX-camera, dan geeft de 50mm een veel mooiere bokeh (voor/achtergrond-onscherpte). Uiteindelijk is het wel de bedoeling dat de 35mm er ook bij komt en dan nog een leuke groothoek zoomlens, maar lensen in die laatste categorie zijn relatief nog een beetje prijzig dus nog ff doorsparen.

markk

Bericht door markk » 03 apr 2011, 01:18

Vandaag samen met m'n zwager en zijn broer een fotomiddagje.
Thema was grafitie icm met z'n omgeving.
Locatie Bijlmer, Amsterdam.

Ik had als doel gesteld ook wat te oefenen met HDR foto's. En dat thema sowieso een beetje opgerekt in kader van Bijlmer/Urban. Niet noodzakelijk grafitie. Maar goed daar waren de mannen het niet mee eens. Grafitie moest het zijn. Lekker belangrijk.

[1] In het kader van HDR, non grafitie
Afbeelding

[2] In het kader urban, non grafitie
Afbeelding

[3] In het kader van grafitie, non HDR
Afbeelding

[4] In het kader van grafitie, non HDR, zwart-wit
Afbeelding

[5] En tenslotte natuurlijk grafitie HDR over-the-top :-)
Afbeelding

Hele serie staat op: https://picasaweb.google.com/mrkinterne ... k_02042011#" onclick="window.open(this.href);return false;

Het idee is dat we van de ander de 10 beste foto's eruit pikken.

Anyway, het was een leuk middagje fotograferen in de Bijlmer, een lekker avondje sate happen en een lang avondje photoshoppen...

Mark.

Xave30

Bericht door Xave30 » 03 apr 2011, 01:53

Uit deze selectie: 2 en 4. 4 is echt een mooie Markk.

marcokers

Bericht door marcokers » 03 apr 2011, 09:57

Die mening deel ik met Xavier
Hele mooie platen Mark :thumbup:

-edit: - Welk objectief(ven) heb je hiervoor gebruikt mark? Zie nl vnl het bereik groothoek, maar ook een paar tele-
Laatst gewijzigd door marcokers op 03 apr 2011, 18:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Laurens

Bericht door Laurens » 03 apr 2011, 12:28

Mooie plaatjes Mark vind 4 inderdaad ook erg gaaf
marcokers schreef:Wat voor lichtsterkte heeft die 55-250? Ben benieuwd naar je resultaten :D.
F 4-5,6

markk

Bericht door markk » 04 apr 2011, 22:26

marcokers schreef: -edit: - Welk objectief(ven) heb je hiervoor gebruikt mark? Zie nl vnl het bereik groothoek, maar ook een paar tele-
Ik had de 14-24 groothoekzoom bij me en de standaardzoom 24-70. Op FF, dus geen cropfactor.

(Ik had dus geen echte telelens bij me. Foto twee is een zware crop van een origineel gemaakt met de 24-70 op 24mm f2.8)

Mark.

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 06 apr 2011, 00:13

Xave30 schreef:Heeft iemand foto's kunnen maken van de supermaan vanavond? Frankv, jij misschien? :)
Beetje laat, maar ik heb er een paar van gemaakt:

Afbeelding

Afbeelding

Zonsondergang pas ook nog op de foto gezet:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Xave30

Bericht door Xave30 » 06 apr 2011, 01:24

Super. Thnx Opa.

Plaats reactie