Zomaar een dagje.
- jos_br
Re: Zomaar een dagje.
Hoppa, Leon Cupra SC is afgesteld. Ikzelf had onderin iets meer verwacht, maar daar merk je op straat eigenlijk niets van. Op de vermogenstestbank was er zelfs wat wielspin in de 4e versnelling......
Jos.
Jos.
- Martijn_bmw
Mooie uitkomst en je schatting van 440pk zat mooi in de buurt 
-
SlowCo
Serieus vermogen zo. Zal best leuk rijden nu 
- jos_br
Onze turbobouwer schatte dit ook in.Martijn_bmw schreef: 18 mar 2026, 20:26 Mooie uitkomst en je schatting van 440pk zat mooi in de buurt![]()
Moet hem nog ophalen, maar met dit gewicht moet dit toch serieus vooruit gaan.
Jos.
- Andry
- Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C
Zo te zien een mooie koppel- en vermogensgrafiek, heel goed rijdbaar voor dagelijks gebruik 
- sitechris
- Auto: Audi A5 Avant e-hybrid 270 kW
Heb je ook de powercontroller in 1 en 2 actief? Dat vond ik in mijn cupra's wel musthave.
- jos_br
Net opgehaald, rijdt fijn, en je kunt goed met het verkeer meekomen.........Andry schreef: 19 mar 2026, 09:30 Zo te zien een mooie koppel- en vermogensgrafiek, heel goed rijdbaar voor dagelijks gebruik![]()
Is in de eerste drie versnellingen een beetje teruggezet, maar in de vierde krijg je het lampje op het dashboard toch nog aan ondanks een elektronische sper. Maar gaat werkelijk goed van zijn plek, weegt ook maar 1240kg.sitechris schreef: 19 mar 2026, 18:15 Heb je ook de powercontroller in 1 en 2 actief? Dat vond ik in mijn cupra's wel musthave.
Jos.
-
Kadett
Welk verkeer, linkerbaan op de Autobahn want hier in NL red ik dat al met 1/6 van dat vermogen.jos_br schreef: 19 mar 2026, 22:04Net opgehaald, rijdt fijn, en je kunt goed met het verkeer meekomen.........Andry schreef: 19 mar 2026, 09:30 Zo te zien een mooie koppel- en vermogensgrafiek, heel goed rijdbaar voor dagelijks gebruik![]()
Is in de eerste drie versnellingen een beetje teruggezet, maar in de vierde krijg je het lampje op het dashboard toch nog aan ondanks een elektronische sper. Maar gaat werkelijk goed van zijn plek, weegt ook maar 1240kg.sitechris schreef: 19 mar 2026, 18:15 Heb je ook de powercontroller in 1 en 2 actief? Dat vond ik in mijn cupra's wel musthave.
Jos.
Wel gaaf hoe makkelijk dat 2 liter blok boven de 400pk komt.
- jos_br
Was een metafoor hoor.........Kadett schreef: 20 mar 2026, 13:09Welk verkeer, linkerbaan op de Autobahn want hier in NL red ik dat al met 1/6 van dat vermogen.jos_br schreef: 19 mar 2026, 22:04Net opgehaald, rijdt fijn, en je kunt goed met het verkeer meekomen.........Andry schreef: 19 mar 2026, 09:30 Zo te zien een mooie koppel- en vermogensgrafiek, heel goed rijdbaar voor dagelijks gebruik![]()
Jos.![]()
Wel gaaf hoe makkelijk dat 2 liter blok boven de 400pk komt.
Maar het originele vermogen was 300 pk @ 5500 tpm en het Koppel 380 Nm @ 1800 tpm
Jos.
-
Kadett
Was ook niet denigrerend van mijn kant bedoeld. Met 400pk heb je in NL enkel nog een EV die wat rapper wegschiet op de snelweg.
Had zelf 20 jaar terug 280 pk met 380nm @ 3900rpm uit 2 liter 3SGTE in een Celica. Was voor die tijd echt rap. Nu wordt je door de meeste EV's eruit gereden.
Had zelf 20 jaar terug 280 pk met 380nm @ 3900rpm uit 2 liter 3SGTE in een Celica. Was voor die tijd echt rap. Nu wordt je door de meeste EV's eruit gereden.
-
Zed240
Ik denk dat dit het beste topic is om het te vragen. Ik ga morgen kijken bij een Golf 7.5 1.5 TSI met DSG, pak een beet 170.000 gelopen.
De bedoeling is dat dit een goedkope auto is waarmee ik comfortabel langere afstanden kan rijden.
Hoe groot is de kans dat ik hierop leegloop? Dit is ja de welbekende DQ200...
De bedoeling is dat dit een goedkope auto is waarmee ik comfortabel langere afstanden kan rijden.
Hoe groot is de kans dat ik hierop leegloop? Dit is ja de welbekende DQ200...
- jos_br
Op zich is de nieuwe DQ200 (DSG7) best goed. We vervangen/ repareren weleens een mechatronic incl. koppeling. Van de 1.5 zetten we de cilinderuitschakeling meteen uit, volgens ons ontstaan hier cilinderschade door. Goed luisteren of je een tik in de motor hoort.
Jos.
Jos.
Jos.
Jos.
-
Zed240
Ah okay, bedankt voor de tip. Vooral de mechatronica ben ik wat bang voor, maar ik zal morgens een goed horen en ook kijken hoe soepel de bak is.
-
Zed240
Zo, de Golf is opgehaald. Auto bleek redelijk netjes onderhouden en vanwege een paar kleine cosmetische plekjes een mooie prijs kunnen maken. Heel veel auto voor het geld naar mijn idee, en toch wel merkbaar een stapje hoger dan bijv. een Peugeot of Ford.
Maar... na 100 kilometer is mij het eerste probleempje/defect opgevallen.
Er komt soms een onregelmatig tikkend/klikkend geluid uit de omgeving van de stuurkolom, zowel bij rijden als bij stilstaan. Na wat zoeken op internet zou het een relais kunnen zijn, bijv. van het knipperlicht. Nu kan ik echter niks vinden, van Golfs 7 met dit probleem. Met pasen maar eens kijken, of ik iets kan vinden. Echter nog nooit zo'n probleem gehad.
Maar... na 100 kilometer is mij het eerste probleempje/defect opgevallen.
Er komt soms een onregelmatig tikkend/klikkend geluid uit de omgeving van de stuurkolom, zowel bij rijden als bij stilstaan. Na wat zoeken op internet zou het een relais kunnen zijn, bijv. van het knipperlicht. Nu kan ik echter niks vinden, van Golfs 7 met dit probleem. Met pasen maar eens kijken, of ik iets kan vinden. Echter nog nooit zo'n probleem gehad.
- Joy
Clicking/Rattle from Steering Wheel/Column Area - VW Golf R MK7 Chat - VWROC - VW R Owners Club https://share.google/Ky7fr29l4TR3LEqFM
Lijkt dat erop? Neem aan dat het niet toerentalafhankelijk of snelheidsafhankelijk is?
Congrats overigens.
Lijkt dat erop? Neem aan dat het niet toerentalafhankelijk of snelheidsafhankelijk is?
Congrats overigens.
-
Zed240
Bedankt Joy. Nee het is echt een tikkend/knisperend geluid dat lijkt op een relais of het getik van een knipperlicht. Een beetje een elektrisch geluid zeg maar. Het is me pas vandaag op een kort ritje opgevallen, ik vermoed dat het de vorige 95 kilometer niet is gebeurd, want dat was me wel opgevallen.
Het is snelheidsonafhankelijk en zelfs met de motor uit (start/stop) was het kort te horen. Telkens een seconde of 3-10 en dan weer 3-30 seconden niets.
Het is snelheidsonafhankelijk en zelfs met de motor uit (start/stop) was het kort te horen. Telkens een seconde of 3-10 en dan weer 3-30 seconden niets.