Alweer enige tijd verder na het vertrek van de tracktool. Mis hem nog steeds niet

Zo erg is het allemaal dus niet..
De Megane heeft inmiddels het veld alweer geruimd. Momenteel even een huurauto, het mag wat kosten als de pool leeg is. Kan binnen enkele weken gelukkig een nieuwe uitzoeken. Dus de lijstjes worden weer gemaakt. Al meerdere dealer bezoeken gedaan, er zullen ook nog zeker enkelen volgen. We hebben beperkte keuze bij mijn werkgever, vrijwel alleen VAG auto's. Dat hoeft natuurlijk geen probleem te zijn.
Nu rijd ik een nieuwe Opel Astra Sports Tourer. Moet zeggen dat dit ook weer een erg fijne wagen is. De Megane heeft mij positief verast, maar ook bij Opel hebben ze alles prima voor elkaar. Het interieur is zeer netjes met alle functionaliteiten waar je ze verwacht. Mooi groot navi scherm welke goed werkt. Soms geeft de werking echter wel wat problemen, iedere keer starten geeft wel weer een andere fout in de werking. Met name integratie met de telefoon geeft veel gezeur. Toestel aanzetten kan betekenen dat de radio direct uit gaat, of vervolgens bij muziek spelen krijgen we geen enkele toon te horen. Met vlagen erg frustrerend.
Stoelen zijn niet heel bijzonder, een setje sportstoelen ontbreken helaas. Wel is de wagen erg ruim van binnen. Ook de kofferbak is bijzonder ruim te noemen. Met twee kids wel erg fijn moet ik zeggen. Cliché.
Hij stuurt erg licht, dit is even wennen. Mijn vriendin vindt het heerlijk, van mij mag er iets meer gevoel in. Doordat het een huurauto is staat hij ook nog eens op belabberde all season banden.
De 1.0 turbo benzine motor valt mij absoluut niet tegen. Wanneer de turbo komt helpen gaat hij er prima vandoor voor dagelijks verkeer. Enige probleem is bij iets steviger rijden wel het verbruik, 650/700km op een tank is redelijk normaal. Nu de auto 1,5 maand in bezit en zo'n 10.000km erbij gezet. Totaal rond 12.000km nu.