VW Up! + Audi A3 besteld [up p21]

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Re: BMW gone > Twingo MdV + Megane GT-line [up p20]

Bericht door Steven N. » 01 aug 2016, 17:29

Rickstah schreef:Dat lease reglement van Vodafone :bag:
in waiting of the joint venture.. :roll:

Steven N.

Re: BMW gone > Twingo MdV + Megane GT-line [up p20]

Bericht door Steven N. » 01 nov 2016, 21:20

Alweer enige tijd verder na het vertrek van de tracktool. Mis hem nog steeds niet :roll: Zo erg is het allemaal dus niet..

De Megane heeft inmiddels het veld alweer geruimd. Momenteel even een huurauto, het mag wat kosten als de pool leeg is. Kan binnen enkele weken gelukkig een nieuwe uitzoeken. Dus de lijstjes worden weer gemaakt. Al meerdere dealer bezoeken gedaan, er zullen ook nog zeker enkelen volgen. We hebben beperkte keuze bij mijn werkgever, vrijwel alleen VAG auto's. Dat hoeft natuurlijk geen probleem te zijn.

Nu rijd ik een nieuwe Opel Astra Sports Tourer. Moet zeggen dat dit ook weer een erg fijne wagen is. De Megane heeft mij positief verast, maar ook bij Opel hebben ze alles prima voor elkaar. Het interieur is zeer netjes met alle functionaliteiten waar je ze verwacht. Mooi groot navi scherm welke goed werkt. Soms geeft de werking echter wel wat problemen, iedere keer starten geeft wel weer een andere fout in de werking. Met name integratie met de telefoon geeft veel gezeur. Toestel aanzetten kan betekenen dat de radio direct uit gaat, of vervolgens bij muziek spelen krijgen we geen enkele toon te horen. Met vlagen erg frustrerend.
Stoelen zijn niet heel bijzonder, een setje sportstoelen ontbreken helaas. Wel is de wagen erg ruim van binnen. Ook de kofferbak is bijzonder ruim te noemen. Met twee kids wel erg fijn moet ik zeggen. Cliché.
Hij stuurt erg licht, dit is even wennen. Mijn vriendin vindt het heerlijk, van mij mag er iets meer gevoel in. Doordat het een huurauto is staat hij ook nog eens op belabberde all season banden.
De 1.0 turbo benzine motor valt mij absoluut niet tegen. Wanneer de turbo komt helpen gaat hij er prima vandoor voor dagelijks verkeer. Enige probleem is bij iets steviger rijden wel het verbruik, 650/700km op een tank is redelijk normaal. Nu de auto 1,5 maand in bezit en zo'n 10.000km erbij gezet. Totaal rond 12.000km nu.

Afbeelding

Spijkerhard
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Re: BMW gone > Twingo MdV + Opel Astra Sports Tourer [up p21]

Bericht door Spijkerhard » 01 nov 2016, 22:47

Welke banden moeten we dus niet hebben als we voor 4season gaan?

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 02 nov 2016, 08:35

Je moet Michelin hebben of Vredestein. Die komen als beste uit de test.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 02 nov 2016, 09:09

GM monteert volgens mij Goodyear als standaard... Net ding hoor, die nieuwe Astra, rijdt ook echt een stuk beter dan je zou verwachten (al zegt dat ook iets over de verwachtingen :tooth: )!

Steven N.

Bericht door Steven N. » 02 nov 2016, 20:10

MartijnGizmo schreef:GM monteert volgens mij Goodyear als standaard... Net ding hoor, die nieuwe Astra, rijdt ook echt een stuk beter dan je zou verwachten (al zegt dat ook iets over de verwachtingen :tooth: )!
Just my thoughts.. Verwachting was inderdaad heel anders. Nieuwe model is een stuk strakker geworden qua lijnen.

Steven N.

Bericht door Steven N. » 02 nov 2016, 20:15

Spijkerhard schreef:Welke banden moeten we dus niet hebben als we voor 4season gaan?
Zitten Goodyear Vector 4season bandjes onder. In de regen is de grip ook niet wat ik er van had verwacht. Enig onderstuur op een klaverblad tot gevolg deze middag.

Km's op 13.000km trouwens vandaag :wink:

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 02 nov 2016, 20:21

Prima ding! Wat een kilometers... :duh:

Steven N.

Bericht door Steven N. » 22 feb 2017, 12:16

Weer wat mooie ontwikkelingen in het wagenpark.

Heb de Twingo voor de vrouw verkocht. Vond het qua veiligheid niet meer voldoen aan deze tijd. Nu met twee kids zijn vijf deuren ook niet verkeerd. Op zoek gegaan in de markt, maar kwamen eigenlijk altijd terug op één wagentje. De Up.
Gaan zoeken naar een witte met een beetje aankleding en niet al teveel km's. Gevonden in het wit met navigatie, donkere ramen achter en 5 deurs. Telefonisch de koop kunnen sluiten en paar dagen later als verrassing voor de vrouw op de stoep kunnen zetten.

Type/motor aanduiding is reeds verwijderd. Wanneer de huidige banden versleten zijn komt er een netjes setje originele velgen onder en het dak wordt nog zwart gefolied.

Zie hier;

Afbeelding

Afbeelding

Daarnaast gaat de Opel er ook uit. De autoregeling van mijn werkgever is een bijzonder conservatief, maar toch gelukt om er iets leuks van te maken. Het is geworden een Audi A3 Limousine 1.6 tdi Lease Edition in Nanogrijs (vuilniszakgrijs). Het pakket geeft MMI navigatie, LED koplampen, LED matrix achterlichten, sportstoelen, middenarmsteun enz. Voor mij de belangrijkste zaken, helaas mis ik stoelverwarming (mag geen opties toevoegen).

De grill en het dak zal glans zwart worden gefolied om hem iets betere look te geven. Zit nog te denken aan een spacer op de wielen, zodat hij wat netter staat. Moet er weer 180kkm mee gaan maken, absoluut zin in de upgrade van Opel naar Audi :wink:

Voor het idee;

Afbeelding

Deze velgen;

Afbeelding

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Re: VW Up! + Audi A3 besteld [up p21]

Bericht door Wouter81 » 22 feb 2017, 12:21

Leuke Up! en fraaie Audi Steven! Veel plezier ermee alvast. Enne, die 180k heb jij in anderhalf jaar wel bij elkaar gereden. :mrgreen:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 22 feb 2017, 14:07

Leuke wisselingen weer! Mag je die stoelverwarming ook niet zelf betalen? Eventueel aftermarket?

Steven N.

Bericht door Steven N. » 22 feb 2017, 23:15

Arthur schreef: 22 feb 2017, 14:07 Leuke wisselingen weer! Mag je die stoelverwarming ook niet zelf betalen? Eventueel aftermarket?
Mja dat zou miss aftermarket kunnen, maar dat gaat mij voor een leaser wel te ver.

Luca

Bericht door Luca » 22 feb 2017, 23:38

Mooie combi

Gefeliciteerd.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 23 feb 2017, 08:52

Och, het ligt eraan hoe lang je erin rijdt en wat het kost. Zal wel een 400,-/500,- kosten. Dan weet je wat het kost, per jaar/maand als je dan 2 jaar erin rijdt. En of je dat ervoor over hebt. Als het dan een luxe is die je eigenlijk wel wilde hebben...

Macboy

Bericht door Macboy » 23 feb 2017, 16:29

Gefeliciteerd Steven leuke auto !

Plaats reactie