Ben er weer blij mee in ieder geval
Smart Roadster
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Hier nog even wat fotografische updates.
Alle meters zijn nu netjes weggewerkt en ze werken nu ook allemaal.
[img:1500:1000]http://www.8200rpm.com/gallery/101/IMG_2588.jpg[/img]
Van linksboven naar beneden:
- AFR (waarde klopt niet, is een samenstelling van bewegende waarden)
- Olietemperatuur
- X-Gauge
Met deze laatste is alles van OBD uit te lezen, geniaal apparaatje. Deze heb ik nu ingebouwd in een smart 4/2 klokje. De bedieningsknoppen werken nu perfect, zie http://www.welte-engineering.ch/ voor meer informatie. Klok heb ik zelf matzwart gespoten, dat past beter met bij de rest. Nu hij goed is aangesloten dimt het schermpje zelfs als ik de verlichting aan doe. Rechtsboven op het dashboard dan nog de turbodruk en watertemperatuurmeter.
[img:1500:1000]http://www.8200rpm.com/gallery/101/IMG_2589.jpg[/img]
Aan de voorkant heb ik vandaag dan eindelijk ook de kleine subtiele spoiler gemonteerd samen met Gerard van Autoservice van de Poel. Geeft net iets meer smoel zo
Morgen eens kijken of ik die voor de achterkant ook netjes kan monteren. Even rustig de tijd voor nemen 
[img:1500:1000]http://www.8200rpm.com/gallery/101/IMG_2594.jpg[/img]
Gerard heeft nu ook de uitlaat véél beter gemonteerd. Hij staat nu naar boven toe, zoals hij ook hoort te staan. Precies midden in de inham, dus ook dat is een stuk beter dan ergens rechts van het midden naar onderen. Bevestiging zelf is ook verbeterd trouwens.
[img:1500:1000]http://www.8200rpm.com/gallery/101/IMG_2592.jpg[/img]
Omdat de demper er vorige week uitgevallen was door de gammele bevestiging nu een andere laten maken. Die zit nu beter vastgemaakt, dus als het goed is kegelt die er niet meer uit. Bijkomend voordeel is dat hij nu een heel stuk stiller is en daarmee ook weer normaal rijdbaar. Was eerst haast echt niet te doen. Ziet er niet superchic uit, maar dat boeit niet.
En zo ziet hij er dan weer uit met de lampen aan, dus ik ben weer tevreden. Ga nog wel wat doen aan die gele dingen. Daar heb ik ook al wat voor liggen. Ook morgen eens een beetje mee prutsen:
[img:1500:1000]http://www.8200rpm.com/gallery/101/IMG_2597.jpg[/img]
Alle meters zijn nu netjes weggewerkt en ze werken nu ook allemaal.
[img:1500:1000]http://www.8200rpm.com/gallery/101/IMG_2588.jpg[/img]
Van linksboven naar beneden:
- AFR (waarde klopt niet, is een samenstelling van bewegende waarden)
- Olietemperatuur
- X-Gauge
Met deze laatste is alles van OBD uit te lezen, geniaal apparaatje. Deze heb ik nu ingebouwd in een smart 4/2 klokje. De bedieningsknoppen werken nu perfect, zie http://www.welte-engineering.ch/ voor meer informatie. Klok heb ik zelf matzwart gespoten, dat past beter met bij de rest. Nu hij goed is aangesloten dimt het schermpje zelfs als ik de verlichting aan doe. Rechtsboven op het dashboard dan nog de turbodruk en watertemperatuurmeter.
[img:1500:1000]http://www.8200rpm.com/gallery/101/IMG_2589.jpg[/img]
Aan de voorkant heb ik vandaag dan eindelijk ook de kleine subtiele spoiler gemonteerd samen met Gerard van Autoservice van de Poel. Geeft net iets meer smoel zo
[img:1500:1000]http://www.8200rpm.com/gallery/101/IMG_2594.jpg[/img]
Gerard heeft nu ook de uitlaat véél beter gemonteerd. Hij staat nu naar boven toe, zoals hij ook hoort te staan. Precies midden in de inham, dus ook dat is een stuk beter dan ergens rechts van het midden naar onderen. Bevestiging zelf is ook verbeterd trouwens.
[img:1500:1000]http://www.8200rpm.com/gallery/101/IMG_2592.jpg[/img]
Omdat de demper er vorige week uitgevallen was door de gammele bevestiging nu een andere laten maken. Die zit nu beter vastgemaakt, dus als het goed is kegelt die er niet meer uit. Bijkomend voordeel is dat hij nu een heel stuk stiller is en daarmee ook weer normaal rijdbaar. Was eerst haast echt niet te doen. Ziet er niet superchic uit, maar dat boeit niet.
En zo ziet hij er dan weer uit met de lampen aan, dus ik ben weer tevreden. Ga nog wel wat doen aan die gele dingen. Daar heb ik ook al wat voor liggen. Ook morgen eens een beetje mee prutsen:
[img:1500:1000]http://www.8200rpm.com/gallery/101/IMG_2597.jpg[/img]
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Uitlaat zit nu mooi kerel 8) zo hoort het.
eneuh, wat een klokkenspel heb je daar zeg
[img:1500:1000]http://www.8200rpm.com/gallery/101/IMG_2588.jpg[/img]
sommige vrouwtjes zijn daar dol op
eneuh, wat een klokkenspel heb je daar zeg
[img:1500:1000]http://www.8200rpm.com/gallery/101/IMG_2588.jpg[/img]
sommige vrouwtjes zijn daar dol op
-
allen
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Erg mooie wagen geworden!
Mocht je je er ooit aan storen dan kun je wat zwarte hittebestendige verf op de stukje van het dempertje spuiten. Supersprint heeft op veel van z'n einddemmpers ook het binnenwerk zwartgespoten zodat het minder opvalt.Stéphane schreef: Omdat de demper er vorige week uitgevallen was door de gammele bevestiging nu een andere laten maken. Die zit nu beter vastgemaakt, dus als het goed is kegelt die er niet meer uit. Bijkomend voordeel is dat hij nu een heel stuk stiller is en daarmee ook weer normaal rijdbaar. Was eerst haast echt niet te doen. Ziet er niet superchic uit, maar dat boeit niet.
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
@Jurriaan: Bedankt
Ik hoop dat het niet nodig is 
@Allen: Zie hier onder.
@Rob: Wordt op zijn vroegst pas over een week of 2-3, maar we zien het wel.
Ik heb daarnet een mailtje naar EPS gestuurd om te vragen of zij de einddemper zelf kunnen wijzigen. Met de extra demper is het geluid acceptabel, maar de tegendruk is ook fors toegenomen. Bij flink doorblazen klinkt hij als een giftige slang in full-attack-mode. Vraag me af of dat goed voor de turbo is. Wat ik wil vragen is of ze ófwel de einddemper zelf van meer dempingsmateriaal kunnen voorzien óf dat ze de einddemper zelf vanaf de verbreding (op de lasnaad) kunnen vervangen door iets wat beter werkt.
[img:400:300]http://www.gangs-jail.com/smart/snipes/ ... ster11.jpg[/img]
@Allen: Zie hier onder.
@Rob: Wordt op zijn vroegst pas over een week of 2-3, maar we zien het wel.
Ik heb daarnet een mailtje naar EPS gestuurd om te vragen of zij de einddemper zelf kunnen wijzigen. Met de extra demper is het geluid acceptabel, maar de tegendruk is ook fors toegenomen. Bij flink doorblazen klinkt hij als een giftige slang in full-attack-mode. Vraag me af of dat goed voor de turbo is. Wat ik wil vragen is of ze ófwel de einddemper zelf van meer dempingsmateriaal kunnen voorzien óf dat ze de einddemper zelf vanaf de verbreding (op de lasnaad) kunnen vervangen door iets wat beter werkt.
[img:400:300]http://www.gangs-jail.com/smart/snipes/ ... ster11.jpg[/img]
-
Rebel
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Stéphane schreef:
Ik heb daarnet een mailtje naar EPS gestuurd om te vragen of zij de einddemper zelf kunnen wijzigen. Met de extra demper is het geluid acceptabel, maar de tegendruk is ook fors toegenomen. Bij flink doorblazen klinkt hij als een giftige slang in full-attack-mode. Vraag me af of dat goed voor de turbo is. Wat ik wil vragen is of ze ófwel de einddemper zelf van meer dempingsmateriaal kunnen voorzien óf dat ze de einddemper zelf vanaf de verbreding (op de lasnaad) kunnen vervangen door iets wat beter werkt.
[img:400:300]http://www.gangs-jail.com/smart/snipes/ ... ster11.jpg[/img]
heb je hier iets aan?
Model 1[img:252:356]http://www.el-atril.com/orquesta/Instru ... s/tuba.jpg[/img] Model 2[img:230:380]http://www.yamaha-europe.com/picture_ar ... um_jpg.jpg[/img]
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
