De auto in kwestie is een smart roadster 45Kw oftewel 61pk, komend uit een 700cc drie cilinder motortje. Dit alles op een totaal gewicht van slechts 790kg. In deze auto ziet aan accessoires precies wat ik wil: helemaal niets. Een standaard radio, klasse 3 alarm en geen electrisch dak en stuurbekrachtiging. Maar de motor is voor alle uitvoeringen van de roadster in de basis hetzelfde, dat is dus wel zo handig. Het is alleen wel zo dat er nog wel wat belangrijke mechanische verschillen zijn tussen de verschillende uitvoeringen, dus helemaal plug-and-play is het helaas nu ook weer niet.
Op dit moment staat de auto er zo bij:
[img:500:333]http://www.8200rpm.com/gallery/stephane/kymo1.jpg[/img]
Dit zijn de Brabus wielen van mijn andere roadster, omdat de andere wielen momenteel bij Stefan R (van de Speedster) gespoten worden. Brabus zelf staat nu op (lichtmetalen


[img:500:222]http://www.8200rpm.com/gallery/stephane/low2s.jpg[/img]
Om dat te realiseren ligt momenteel ook een Bilstein PSS B14 klaar:
[img:500:333]http://www.8200rpm.com/gallery/stephane/Bilstein.jpg[/img]
De afspraak staat voor 18 maart om dit te gaan monteren. Typisch genoeg moeten er volgens Bilstein ook spacers op, dus die worden op dit moment ook gemaakt. Dat worden dan 10mm-spacers rondom, dus een iets bredere footprint.
Die dag wordt ook de xenon er op gezet en ook nog wat andere dingen. Ik heb er nu Ferodo DS2500 blokken onder en ook nog een aanvraag voor Carbone Lorraine blokken bij de Nederlandse Mov'it importeur uitstaan. Stalen remleidingen en/of andere schijven komen er misschien ook nog op, maar mijn ervaring tot nog toe met de Brabus is dat dat niet echt nodig is.
18 maart komen er onder andere ook de roestvrij-stalen intercoolerbuizen, die heb ik gisteren besteld en volgens de verkopende partij zijn die komende weekend hier binnen:
[img:250:167]http://www.8200rpm.com/gallery/stephane ... _pipes.jpg[/img]
Bij dezelfde leverancier komt ook de 'stealth' Janspeed uitlaat vandaan. Deze uitlaat zie je niet, omdat hij gewoon achter het achterscherm verborgen zit. Maar hij levert wel wat op aan de uitstroom van de uitlaatgassen. En dat is waar het om gaat. Als de auto er mooi uitziet is dat mooi meegenomen, maar hoofdzaak is dat het wat oplevert in de zin van verbetering op het gebied van onderstel, remmen en/of vermogen.
Vandaag ook gesproken met wat mensen in Engeland die met een aantal ingrepen tot zo'n 110-115pk aan betrouwbare pk's aan de wielen kunnen komen. Ik ga dit niet in Engeland regelen, want mijn roadster is in de goede handen van http://www.smart-service.nl Zij zijn ook de 'preferred supplier' voor smart-motoren van Smart NL zelf en weten dus ook wel waar het over gaat. Eigenlijk ben ik nu al verder dan ik eerst van plan was, omdat ik eigenlijk eerst de Audi wilde verkopen voordat ik met deze aan de slag ging. Als die dus weg is wil ik met de verdere dingen aan de slag gaan. Denk dan aan zaken als andere turbo, intercooler, oliekoeler, nokkenas, krukas, zuigers, drijfstangen en wat verder nodig mocht zijn. Zoals gezegd ga ik hier pas aan beginnen als de Audi weg is.
That's it for now
