Bericht
door MParallel » 24 dec 2024, 14:59
Bedankt allen.
Even wat reacties bij elkaar.
Ha ja, inderdaad gebruik gemaakt van MODIHO, van Dick Hoekendijk. Een ‘oude bekende’ die in 2012 een Mov’It remmerij kit onder de 328i heeft geplaatst.
Aanrader.
Al was het niet Dick zelf die reed, maar een collega. Ook een vriendelijke persoon.
Ik zag in het ETK al dat zo’n beetje al het Performance spul al jaren niet meer leverbaar is en dat is misschien maar goed ook. Al stond het carbon interieur trim wel hoog op mijn lijst. Alsmede de carbon diffuser. Maar in het verder zwarte interieur, dat glacier silver staat absoluut niet verkeerd.
Verwarmd stuur was geen optie op het M stuur dat kwam pas bij latere modellen. En ergens jammer dat dit M stuur zwarte stiksels heeft. Alleen het M3 M stuur heeft de M kleuren. Maar stuur is verder in nieuw staat dus die gaat nergens heen.
Zo’n stuur met shiftlights is dan wel gaaf maar ook al lang niet meer te krijgen. Al heeft de aftermarket wel weer opties. Maar dat zijn zaken voor ‘de leuk’. Alcantara beslist niet, dat vind ik niet fijn aanvoelen en ik ben geen drifter, ik wil ook niet zo’n gekleurd streepje op 12:00.
Over performance gesproken, ik besef nu dat ik totaal vergeten ben te noemen wat er pk verhogend aan gedaan is.
MHD stage 1
Wagner intercooler
Downpipe met 200 cell kat
Verbouwde originele einddemper. Weet niet wat er aan gedaan is, maar de originele originele heb ik er ook bij, plus al het andere oem spul.
Chargepipe en nog een andere pipe vervangen voor alu exemplaren.
Op octaan 102 zat het vermogen op 360pk/500nm.
Helaas hebben we dat hier niet, dus heb gevraagd of dat nog teruggezet kon worden naar 98. Dat is gebeurd.
Misschien dat de dme wel compenseert voor het verschil, maar ik wilde ook niet met een ‘tijdbom’ rondrijden.
En ondertussen ook gezien dat je tegenwoordig met Apple’s en een WiFi dongle al veel, makkelijk kunt doen.
Aangezien dit een mooi weer/april-oktober auto gaat worden, verwacht ik pas tegen eind maart de auto bij de RDW aan te gaan bieden. Als ik dat vol kan houden. Maar zolang dit prutweer zo blijft, geloof ik het wel.