Alle 'mods' probeer ik zo in te bouwen dat ie zo weer terug kan naar 100% orginaliteit, mocht ik de auto weer willen verkopen. Tot nu toe zijn dat de uitlaat en de H&R stabi's.
Mijn E30 325i, voor veel DF
- Jeroen
- Berichten: 1116
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:37
Re: Mijn E30 325i, voor veel DF
Dank u
@ Frank: bij aankoop kon ik een M-Tech II pakket laten monteren, maar een M-Tech II is het niet en wordt het niet. En dan heb je bv. nog geen zwarte hemel die ook bij dat pakket hoort. Dan ga ik liever voor orgineel, ook al ben ik er nog niet uit wat nu mooier is: M-Tech of non M-Tech.
Alle 'mods' probeer ik zo in te bouwen dat ie zo weer terug kan naar 100% orginaliteit, mocht ik de auto weer willen verkopen. Tot nu toe zijn dat de uitlaat en de H&R stabi's.
Alle 'mods' probeer ik zo in te bouwen dat ie zo weer terug kan naar 100% orginaliteit, mocht ik de auto weer willen verkopen. Tot nu toe zijn dat de uitlaat en de H&R stabi's.
- frank de jonge
- Berichten: 9954
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: Mijn E30 325i, voor veel DF
Haha oke dan 
Ik heb namelijk nog een Mtech II spoiler liggen in jou kleur
€50,- mag je em wel ophalen mocht je je bedenken
Ik heb namelijk nog een Mtech II spoiler liggen in jou kleur
€50,- mag je em wel ophalen mocht je je bedenken
-
indobesar
- Berichten: 9986
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: Mijn E30 325i, voor veel DF
Jeroen, je schreef dat je een H&R stabi setje hebt laten monteren om het overhellen tegen te gaan, kun je daar wat meer info over geven? Wie, wat, waar, hoeveel?
Thanks!
Thanks!
- Jeroen
- Berichten: 1116
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:37
Re: Mijn E30 325i, voor veel DF
Wie: H&R stabi's
Wat: voor 2 voudig verstelbaar, achter 3 voudig. SUPER upgrade, overhellen is verleden tijd, en de combinatie zacht voor en hard achter levert me extra overstuur op: leuk als je dit wilt. Het kan ook anders natuurlijk. Schuin inremmen van bochten (op een nat Papenburg) gaat ook heerlijk met deze set up. Waar: Paul Vlasblom Porsche Tuning in Uden. Hoeveel: bij Paul kost een verstelbare H&R set 368 euro.
-
Thommy
- Berichten: 1962
- Lid geworden op: 20 feb 2007, 11:11
Re: Mijn E30 325i, voor veel DF
Hej Jeroen,
waar heb jij die mooie knalpijp vandaan?
PS: leuke bak ook bij Paul in onderhoud?....

waar heb jij die mooie knalpijp vandaan?
PS: leuke bak ook bij Paul in onderhoud?....
- Jeroen
- Berichten: 1116
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:37
Re: Mijn E30 325i, voor veel DF
Thommy, de GTAS uitlaat is te verkrijgen via http://www.country-mode.de/gtas/" onclick="window.open(this.href);return false; een klein fabriekje in Duitsland waar ze met de hand gemaakt worden. De website is niet heel professioneel helaas.
En hij is idd bij Paul in onderhoud, daar kom ik al járen. Al ben ik tegenwoordig de enige met een straat E30.
En hij is idd bij Paul in onderhoud, daar kom ik al járen. Al ben ik tegenwoordig de enige met een straat E30.
-
Thommy
- Berichten: 1962
- Lid geworden op: 20 feb 2007, 11:11
Re: Mijn E30 325i, voor veel DF
Hoe bestel je zo’n pijp dan, bellen mailen fax? Want de site is idd wat prutserig, geen webshopJeroen schreef:Thommy, de GTAS uitlaat is te verkrijgen via http://www.country-mode.de/gtas/" onclick="window.open(this.href);return false; een klein fabriekje in Duitsland waar ze met de hand gemaakt worden. De website is niet heel professioneel helaas.
En hij is idd bij Paul in onderhoud, daar kom ik al járen. Al ben ik tegenwoordig de enige met een straat E30.
En heb deze dit jaar over gekocht van Mathieu en werd me geadviseerd om hem bij Paul in onderhoud te houden, dus doe ik dat ook
Hij gaat deze winter ook deels uit elkaar voor een paintjob en dan wil ik gelijk de uitlaat aanpassen voor een wat mooier geluid
Thx!
Thommy
- Jeroen
- Berichten: 1116
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:37
Re: Mijn E30 325i, voor veel DF
Thommy, ik had het geluk een nieuwe, maar licht beschadigde uitlaat te kunnen kopen via een advertentie op E30.de, geplaatst door GTAS zelf. Uiteraard met een vriendelijk prijsje. Een goede vriend van me die de advertentie aan me tipte, heeft de rest voor me geregeld, omdat zijn Duits veel beter is dan het mijne. Ik denk dat de kortste weg naar GTAS gewoon mailen of bellen is. GTAS is wel een betrouwbare toko is mijn indruk, met kwalitatief goede spullen, dus ik zou het er eens op wagen.
- Jorik
- Berichten: 417
- Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:50
Re: Mijn E30 325i, voor veel DF
Strakke bak! Al is M-tech II toch mooier
Maar het blijft gewoon mooi om een E30 in goede staat te zien!
- Jeroen
- Berichten: 1116
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:37
Re: Mijn E30 325i, voor veel DF
Ondertussen heb ik de volgende modificata besteld: een H&R Cupkit. Iedere keer als ik in aangepaste E30's rij, merk ik hoeveel 'minder' een standaard onderstel stuurt. Hoog tijd om dit aan te pakken dus. De H&R Cupkit matcht hopenlijk mooi met de H&R stabi's, en zorgt voor een verlaging van 60/40. Dit is naar mijn zin veel te veel, 30 tot 40 mm is eigenlijk wel genoeg. Dit ga ik opvangen met veerschotels uit de 'slechte wegen paketten' van BMW, die de auto hoger zetten zodat de verlaging vooral voor wat beperkt word. Dus ik verhoog mijn auto om hem daarna weer te verlagen
De verlaging zou met de andere veerschotels 50/40 worden, maar ik moet nog bepalen wat ideaal is.
Bij het wisselen van het onderstel komen er andere topmounts achter: de exemplaren van een E46 M3 cabrio zijn veel duurzamer, en zorgen vrijwel nooit voor rammels. Voor komen er camperplates: orgineel BMW materiaal wat voor wat negatief camber moet gaan zorgen. Als dit er allemaal op zit dan moet ik een geweldig sturende auto hebben! Maar eerst maar eens beginnen met het grote wachten op de onderdelen.....
Bij het wisselen van het onderstel komen er andere topmounts achter: de exemplaren van een E46 M3 cabrio zijn veel duurzamer, en zorgen vrijwel nooit voor rammels. Voor komen er camperplates: orgineel BMW materiaal wat voor wat negatief camber moet gaan zorgen. Als dit er allemaal op zit dan moet ik een geweldig sturende auto hebben! Maar eerst maar eens beginnen met het grote wachten op de onderdelen.....
- Christiaan van H.
- Berichten: 419
- Lid geworden op: 11 feb 2007, 15:56
- Locatie: P-hil
Re: Mijn E30 325i, voor veel DF
Leuke aanschaf
Zo extreem is 60/40 op een E30 trouwens niet, Robin als ik even zo vrij mag zijn:

Dit is een 316i met een Weitec setje.
Zo extreem is 60/40 op een E30 trouwens niet, Robin als ik even zo vrij mag zijn:
Dit is een 316i met een Weitec setje.
Laatst gewijzigd door Christiaan van H. op 16 nov 2008, 15:06, 3 keer totaal gewijzigd.
- Knot
- Berichten: 41085
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Mijn E30 325i, voor veel DF
50/40 is laag zat hoor.. snap niet waarom het altijd zo extreem moet, voor circuit prima maar wee o wee als je eens een kurbje pakt.
- Jeroen
- Berichten: 1116
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:37
Re: Mijn E30 325i, voor veel DF
@ Ceet: de foto doet het helaas niet.
50/40 vind ik ook laag zat, eigenlijk nog steeds te laag. Een Bilstein B8 of B12 geeft geloof ik 40mm verlaging, precies goed. Maar een H&R Cupkit stuurt gewoon erg goed, en het is veel waar voor je geld. En de E30 is geen dagelijkse auto meer, dat scheelt ook, dan geldt een verlaging minder als nadeel.
50/40 vind ik ook laag zat, eigenlijk nog steeds te laag. Een Bilstein B8 of B12 geeft geloof ik 40mm verlaging, precies goed. Maar een H&R Cupkit stuurt gewoon erg goed, en het is veel waar voor je geld. En de E30 is geen dagelijkse auto meer, dat scheelt ook, dan geldt een verlaging minder als nadeel.
- Christiaan van H.
- Berichten: 419
- Lid geworden op: 11 feb 2007, 15:56
- Locatie: P-hil
Re: Mijn E30 325i, voor veel DF
Even een nieuwe foto ge-upload.
Zoals je ziet; wielkasten mooi gevuld, alleen soms icm IS-lip wat kritisch.
Zoals je ziet; wielkasten mooi gevuld, alleen soms icm IS-lip wat kritisch.
- Knot
- Berichten: 41085
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Mijn E30 325i, voor veel DF
Ceet, prima op de snelweg, totdat je op een driftdag een uitstapje maakt in het grint.. dan liever 40/30 dan 60/40 
- Christiaan van H.
- Berichten: 419
- Lid geworden op: 11 feb 2007, 15:56
- Locatie: P-hil
Re: Mijn E30 325i, voor veel DF
Idd niet doen, Robin zegt net dat z'n Carterplug al aan het slijten isKnot schreef:Ceet, prima op de snelweg, totdat je op een driftdag een uitstapje maakt in het grint.. dan liever 40/30 dan 60/40
- RJay
- Berichten: 3708
- Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
- Locatie: Velserbroek
Re: Mijn E30 325i, voor veel DF
Carterplaat is ook een optie.
Zegt hij die op zandvoort vorige maand zijn Carter aan gort reed in bocht 3
Zegt hij die op zandvoort vorige maand zijn Carter aan gort reed in bocht 3
- Jeroen
- Berichten: 1116
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:37
Re: Mijn E30 325i, voor veel DF
Dat ziet er zeker mooi uit! Je krijgt met 60/40 ook een mooie wigvorm in de koets, een beetje op de manier zoals je in oude BMW folders ziet. Toch ga ik die veerschotels wel plaatsen, wegens praktische redenen, en met 60mm voor ga je je wielstanden wel érg veranderen. Anderzijds is dat met 50mm ook zo. Ik laat het over aan de expert die het gaat monteren. Wie het is, dat weet ik nog niet
Ik hoop wel dat ik hem heel mooi op de wielen krijg.
Voor drempels en grind ben ik nog niet zo heel bang, er zit een goede carterbeschermer onder de E30. En drempels worden gewoon voorzichtig genomen natuurlijk.
Voor drempels en grind ben ik nog niet zo heel bang, er zit een goede carterbeschermer onder de E30. En drempels worden gewoon voorzichtig genomen natuurlijk.
- Erik dB
- Berichten: 2491
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
- Locatie: Amsterdam
Re: Mijn E30 325i, voor veel DF
Met 60/40 verlaging halverwege de Nordkurve weer grip krijgen en daarmee de grindbak invliegen geeft wel wat lawaai aan de onderkant...
so I've been told

so I've been told
- bartje325i
- Berichten: 337
- Lid geworden op: 06 nov 2007, 00:53
- Locatie: ede
Re: Mijn E30 325i, voor veel DF
Hey Jeroen, weet je nog hoe mijn e30 reed?
Daar zat namelijk ook een H&R Cupkit onder. Ik heb eigenlijk nergens last gehad van een te lage auto.
De grindbak inknallen geeft bij elke auto lawaai, vraag maar aan Michel perridon
Daar zat namelijk ook een H&R Cupkit onder. Ik heb eigenlijk nergens last gehad van een te lage auto.
De grindbak inknallen geeft bij elke auto lawaai, vraag maar aan Michel perridon
- Jeroen
- Berichten: 1116
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:37
Re: Mijn E30 325i, voor veel DF
Ha Bart, ik heb volgens mij nooit in jou auto gereden. Wel vaak ernaast, erachter of er voor. En soms zag ik niks door de rookwolken
Maar jouw auto was wel supermooi opgebouwd, ik gok dan ook dat het helemaal goed gaat komen met dat H&R Cupkitje.
Maar jouw auto was wel supermooi opgebouwd, ik gok dan ook dat het helemaal goed gaat komen met dat H&R Cupkitje.
-
indobesar
- Berichten: 9986
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: Mijn E30 325i, voor veel DF
Reed je toevallig vandaag rond 17:30 in Uden?
- Jeroen
- Berichten: 1116
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:37
Re: Mijn E30 325i, voor veel DF
Nee! De auto staat in de garage.
- Tim N
- Berichten: 7753
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Mijn E30 325i, voor veel DF
He jeroen, klein vraagje.
Las net dat jij een carterbeschermer eronder hebt. Welk merk heb je en waar vandaan?
Groet Tim
Las net dat jij een carterbeschermer eronder hebt. Welk merk heb je en waar vandaan?
Groet Tim
- Erik dB
- Berichten: 2491
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
- Locatie: Amsterdam
Re: Mijn E30 325i, voor veel DF
Volgens mij heeft Jeroen een Paul Vlasblom oplossing (een plaat die het carter beschermd)..
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Roeland en 14 gasten
