Mijn E30 325i, voor veel DF

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 1109
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:37

Re: Mijn E30 325i, voor veel DF

Bericht door Jeroen » 10 nov 2008, 08:47

Dank u :) @ Frank: bij aankoop kon ik een M-Tech II pakket laten monteren, maar een M-Tech II is het niet en wordt het niet. En dan heb je bv. nog geen zwarte hemel die ook bij dat pakket hoort. Dan ga ik liever voor orgineel, ook al ben ik er nog niet uit wat nu mooier is: M-Tech of non M-Tech.

Alle 'mods' probeer ik zo in te bouwen dat ie zo weer terug kan naar 100% orginaliteit, mocht ik de auto weer willen verkopen. Tot nu toe zijn dat de uitlaat en de H&R stabi's.

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Re: Mijn E30 325i, voor veel DF

Bericht door frank de jonge » 10 nov 2008, 10:52

Haha oke dan :P

Ik heb namelijk nog een Mtech II spoiler liggen in jou kleur ;)
€50,- mag je em wel ophalen mocht je je bedenken :)

indobesar
Berichten: 9982
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Re: Mijn E30 325i, voor veel DF

Bericht door indobesar » 10 nov 2008, 16:11

Jeroen, je schreef dat je een H&R stabi setje hebt laten monteren om het overhellen tegen te gaan, kun je daar wat meer info over geven? Wie, wat, waar, hoeveel?

Thanks! :mrgreen:

Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 1109
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:37

Re: Mijn E30 325i, voor veel DF

Bericht door Jeroen » 10 nov 2008, 23:03

Wie: H&R stabi's :mrgreen: Wat: voor 2 voudig verstelbaar, achter 3 voudig. SUPER upgrade, overhellen is verleden tijd, en de combinatie zacht voor en hard achter levert me extra overstuur op: leuk als je dit wilt. Het kan ook anders natuurlijk. Schuin inremmen van bochten (op een nat Papenburg) gaat ook heerlijk met deze set up. Waar: Paul Vlasblom Porsche Tuning in Uden. Hoeveel: bij Paul kost een verstelbare H&R set 368 euro.

Thommy
Berichten: 1962
Lid geworden op: 20 feb 2007, 11:11

Re: Mijn E30 325i, voor veel DF

Bericht door Thommy » 11 nov 2008, 13:37

Hej Jeroen,

waar heb jij die mooie knalpijp vandaan?

PS: leuke bak ook bij Paul in onderhoud?....




Afbeelding

Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 1109
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:37

Re: Mijn E30 325i, voor veel DF

Bericht door Jeroen » 12 nov 2008, 00:10

Thommy, de GTAS uitlaat is te verkrijgen via http://www.country-mode.de/gtas/" onclick="window.open(this.href);return false; een klein fabriekje in Duitsland waar ze met de hand gemaakt worden. De website is niet heel professioneel helaas.

En hij is idd bij Paul in onderhoud, daar kom ik al járen. Al ben ik tegenwoordig de enige met een straat E30.

Thommy
Berichten: 1962
Lid geworden op: 20 feb 2007, 11:11

Re: Mijn E30 325i, voor veel DF

Bericht door Thommy » 12 nov 2008, 10:21

Jeroen schreef:Thommy, de GTAS uitlaat is te verkrijgen via http://www.country-mode.de/gtas/" onclick="window.open(this.href);return false; een klein fabriekje in Duitsland waar ze met de hand gemaakt worden. De website is niet heel professioneel helaas.

En hij is idd bij Paul in onderhoud, daar kom ik al járen. Al ben ik tegenwoordig de enige met een straat E30.
Hoe bestel je zo’n pijp dan, bellen mailen fax? Want de site is idd wat prutserig, geen webshop :(
En heb deze dit jaar over gekocht van Mathieu en werd me geadviseerd om hem bij Paul in onderhoud te houden, dus doe ik dat ook :)
Hij gaat deze winter ook deels uit elkaar voor een paintjob en dan wil ik gelijk de uitlaat aanpassen voor een wat mooier geluid :) en door jou filmpie en het uiterlijk van de gtas maakt het niet overdone.

Thx!

Thommy

Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 1109
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:37

Re: Mijn E30 325i, voor veel DF

Bericht door Jeroen » 12 nov 2008, 23:58

Thommy, ik had het geluk een nieuwe, maar licht beschadigde uitlaat te kunnen kopen via een advertentie op E30.de, geplaatst door GTAS zelf. Uiteraard met een vriendelijk prijsje. Een goede vriend van me die de advertentie aan me tipte, heeft de rest voor me geregeld, omdat zijn Duits veel beter is dan het mijne. Ik denk dat de kortste weg naar GTAS gewoon mailen of bellen is. GTAS is wel een betrouwbare toko is mijn indruk, met kwalitatief goede spullen, dus ik zou het er eens op wagen.

Gebruikersavatar
Jorik
Berichten: 417
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:50

Re: Mijn E30 325i, voor veel DF

Bericht door Jorik » 13 nov 2008, 00:22

Strakke bak! Al is M-tech II toch mooier :wink: Maar het blijft gewoon mooi om een E30 in goede staat te zien!

Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 1109
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:37

Re: Mijn E30 325i, voor veel DF

Bericht door Jeroen » 16 nov 2008, 12:11

Ondertussen heb ik de volgende modificata besteld: een H&R Cupkit. Iedere keer als ik in aangepaste E30's rij, merk ik hoeveel 'minder' een standaard onderstel stuurt. Hoog tijd om dit aan te pakken dus. De H&R Cupkit matcht hopenlijk mooi met de H&R stabi's, en zorgt voor een verlaging van 60/40. Dit is naar mijn zin veel te veel, 30 tot 40 mm is eigenlijk wel genoeg. Dit ga ik opvangen met veerschotels uit de 'slechte wegen paketten' van BMW, die de auto hoger zetten zodat de verlaging vooral voor wat beperkt word. Dus ik verhoog mijn auto om hem daarna weer te verlagen :) De verlaging zou met de andere veerschotels 50/40 worden, maar ik moet nog bepalen wat ideaal is.

Bij het wisselen van het onderstel komen er andere topmounts achter: de exemplaren van een E46 M3 cabrio zijn veel duurzamer, en zorgen vrijwel nooit voor rammels. Voor komen er camperplates: orgineel BMW materiaal wat voor wat negatief camber moet gaan zorgen. Als dit er allemaal op zit dan moet ik een geweldig sturende auto hebben! Maar eerst maar eens beginnen met het grote wachten op de onderdelen.....

Gebruikersavatar
Christiaan van H.
Berichten: 419
Lid geworden op: 11 feb 2007, 15:56
Locatie: P-hil

Re: Mijn E30 325i, voor veel DF

Bericht door Christiaan van H. » 16 nov 2008, 12:19

Leuke aanschaf :thumbup:

Zo extreem is 60/40 op een E30 trouwens niet, Robin als ik even zo vrij mag zijn:
Afbeelding

Dit is een 316i met een Weitec setje.
Laatst gewijzigd door Christiaan van H. op 16 nov 2008, 15:06, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40201
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Mijn E30 325i, voor veel DF

Bericht door Knot » 16 nov 2008, 12:31

50/40 is laag zat hoor.. snap niet waarom het altijd zo extreem moet, voor circuit prima maar wee o wee als je eens een kurbje pakt.

Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 1109
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:37

Re: Mijn E30 325i, voor veel DF

Bericht door Jeroen » 16 nov 2008, 14:35

@ Ceet: de foto doet het helaas niet.


50/40 vind ik ook laag zat, eigenlijk nog steeds te laag. Een Bilstein B8 of B12 geeft geloof ik 40mm verlaging, precies goed. Maar een H&R Cupkit stuurt gewoon erg goed, en het is veel waar voor je geld. En de E30 is geen dagelijkse auto meer, dat scheelt ook, dan geldt een verlaging minder als nadeel.

Gebruikersavatar
Christiaan van H.
Berichten: 419
Lid geworden op: 11 feb 2007, 15:56
Locatie: P-hil

Re: Mijn E30 325i, voor veel DF

Bericht door Christiaan van H. » 16 nov 2008, 15:07

Even een nieuwe foto ge-upload.

Zoals je ziet; wielkasten mooi gevuld, alleen soms icm IS-lip wat kritisch.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40201
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Mijn E30 325i, voor veel DF

Bericht door Knot » 16 nov 2008, 15:18

Ceet, prima op de snelweg, totdat je op een driftdag een uitstapje maakt in het grint.. dan liever 40/30 dan 60/40 ;)

Gebruikersavatar
Christiaan van H.
Berichten: 419
Lid geworden op: 11 feb 2007, 15:56
Locatie: P-hil

Re: Mijn E30 325i, voor veel DF

Bericht door Christiaan van H. » 16 nov 2008, 15:35

Knot schreef:Ceet, prima op de snelweg, totdat je op een driftdag een uitstapje maakt in het grint.. dan liever 40/30 dan 60/40 ;)
Idd niet doen, Robin zegt net dat z'n Carterplug al aan het slijten is :wink: dit betekend dat de koelvinnen al weg zijn.

Gebruikersavatar
RJay
Berichten: 3708
Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
Locatie: Velserbroek

Re: Mijn E30 325i, voor veel DF

Bericht door RJay » 16 nov 2008, 15:36

Carterplaat is ook een optie.

Zegt hij die op zandvoort vorige maand zijn Carter aan gort reed in bocht 3 :mrgreen:

Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 1109
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:37

Re: Mijn E30 325i, voor veel DF

Bericht door Jeroen » 16 nov 2008, 15:37

Dat ziet er zeker mooi uit! Je krijgt met 60/40 ook een mooie wigvorm in de koets, een beetje op de manier zoals je in oude BMW folders ziet. Toch ga ik die veerschotels wel plaatsen, wegens praktische redenen, en met 60mm voor ga je je wielstanden wel érg veranderen. Anderzijds is dat met 50mm ook zo. Ik laat het over aan de expert die het gaat monteren. Wie het is, dat weet ik nog niet :mrgreen: Ik hoop wel dat ik hem heel mooi op de wielen krijg.

Voor drempels en grind ben ik nog niet zo heel bang, er zit een goede carterbeschermer onder de E30. En drempels worden gewoon voorzichtig genomen natuurlijk.

Gebruikersavatar
Erik dB
Berichten: 2489
Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
Locatie: Amsterdam

Re: Mijn E30 325i, voor veel DF

Bericht door Erik dB » 16 nov 2008, 16:37

Met 60/40 verlaging halverwege de Nordkurve weer grip krijgen en daarmee de grindbak invliegen geeft wel wat lawaai aan de onderkant...

so I've been told

:angel:

Online
Gebruikersavatar
bartje325i
Berichten: 330
Lid geworden op: 06 nov 2007, 00:53
Locatie: ede

Re: Mijn E30 325i, voor veel DF

Bericht door bartje325i » 18 nov 2008, 21:59

Hey Jeroen, weet je nog hoe mijn e30 reed?
Daar zat namelijk ook een H&R Cupkit onder. Ik heb eigenlijk nergens last gehad van een te lage auto.
De grindbak inknallen geeft bij elke auto lawaai, vraag maar aan Michel perridon :roflol:

Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 1109
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:37

Re: Mijn E30 325i, voor veel DF

Bericht door Jeroen » 19 nov 2008, 23:25

Ha Bart, ik heb volgens mij nooit in jou auto gereden. Wel vaak ernaast, erachter of er voor. En soms zag ik niks door de rookwolken :D

Maar jouw auto was wel supermooi opgebouwd, ik gok dan ook dat het helemaal goed gaat komen met dat H&R Cupkitje.

indobesar
Berichten: 9982
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Re: Mijn E30 325i, voor veel DF

Bericht door indobesar » 03 feb 2009, 19:06

Reed je toevallig vandaag rond 17:30 in Uden?

Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 1109
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:37

Re: Mijn E30 325i, voor veel DF

Bericht door Jeroen » 03 feb 2009, 20:13

Nee! De auto staat in de garage.

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7750
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: Mijn E30 325i, voor veel DF

Bericht door Tim N » 05 feb 2009, 20:19

He jeroen, klein vraagje.

Las net dat jij een carterbeschermer eronder hebt. Welk merk heb je en waar vandaan?

Groet Tim

Gebruikersavatar
Erik dB
Berichten: 2489
Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
Locatie: Amsterdam

Re: Mijn E30 325i, voor veel DF

Bericht door Erik dB » 06 feb 2009, 16:49

Volgens mij heeft Jeroen een Paul Vlasblom oplossing (een plaat die het carter beschermd)..

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten