Ruttie's Offroad Avonturen [Klaarmaken voor avontuur!]

50% van de wielen, 200% driving fun?
Plaats reactie
Estoque

Re: Ruttie's Offroad Avonturen [Klaarmaken voor avontuur!]

Bericht door Estoque » 18 jul 2025, 11:29

Dimitri schreef: 17 jul 2025, 10:59 Mis wel een foto van de nieuwe kloofbijl
Goed zoeken, ik had de afbeelding er al bij gedaan:
Afbeelding
Sabberjoch schreef: 17 jul 2025, 11:01
Dimitri schreef: 17 jul 2025, 10:59 Mis wel een foto van de nieuwe kloofbijl
ik zie ook alleen een heel klein vrouwelijk hakbijltje
Ik heb al zoveel gewicht op het voorwiel, met een nog grotere bijl slijt m'n voorwiel nog harder.
SlowCo schreef: 17 jul 2025, 20:57
Estoque schreef: 17 jul 2025, 08:42 Hij had 40pk meer mogen hebben.
Veertig erbij zal het niet opleveren maar is je Teneré al wel getuned?:
https://www.off-the-road.de/en/tenere-7 ... tenere-700

En eventueel wat kortere eindoverbrenging?
Zoals misschien wel te zien was, is het bericht vrij abrupt geëindigd.

Afbeelding
Afbeelding

Decat en grotere inlaat zitten er inmiddels op.
Afspraak voor testbank wordt gemaakt zodra ook de O2 sensor verlenger er is. Dan gaat we +- 6pk erbij halen en een bakkie koppel.

Als dat niet genoeg is, dan moet de tandwielverhouding er aan geloven.
Echter, afgelopen weekend richting de Nurburgring geweest met de Tenere voor ons jaarlijkse motorweekend. Eigenlijk is een tandwielverhouding niet echt heel gewenst als ik op de weg wil rijden.

- Hij loopt 187km/h op top zonder bepakking, 150km/h gaat nu met 8000 rpm, veel hoger hoeft dat niet van mij.
- In vergelijk met andere motoren is hij gewoon echt niet snel. Niet traag, maar zet het naast een 890 Duke en ik blijf godvergeten nergens.

Echter......

Op de limiet rijden met zo'n ding heeft ook wel wat. Beetje als vroeger, hard rijden met een langzame auto.
Alles voelt als racen, alles voelt als vliegen en supersnel. Gas uitmelken bij elke bocht. Het ding rijdt wel echt fantastisch.

Ik zat op een gegeven moment op de bekende verbindingsweg tussen Adenau en Brünnchen achter m'n broer op z'n 1250 GS adventure, dan merk je heel erg met uit accelereren dat ik echt tekort kom op de Tenere.

Nu durf ik te stellen, dat gezien m'n supermoto ervaring, ik ook wel echt hard rijd met de Tenere en een betere rijder ben dan m'n broer. Ik had hem ernaast kunnen zetten onder aanremmen, maar dan loopt de BMW gewoon uit na de bocht. Maar ook Quickshifter doet veel (ik heb die niet).

Andersom, van Brünnchen naar Adenau, wanneer het bergaf gaat, is het verschil een stuk kleiner. Dan kan ik hem voorbij komen. En dat op E-07 banden onder m'n Tenere, vs Straatbanden onder de GS.

Maar verder, wat een fiets is die Tenere. Ik heb echt zoveel schik gehad met dat ding op het asfalt. Die 700 heeft echt heel het weekend volgas gedraaid en geen krimp gegeven. Alles opdrukken wat witte platen had en meer cc's, wheelies, stoepranden springen, etc.

En het allermooiste, driften. Het is echt net als een Supermoto.

Hairpin, 2x terug trappen, voorrem inknijpen, opvangen op de koppeling, heup iets opzij bewegen, achterrem zachtjes aanleggen en bocht inremmen met de voorrem. Koppeling los en BWAAAAAAAP naar de volgende hairpin, en dan nog een keer doen.

Over het weekend stuk of 3 keer m'n achterrem aan de kook gehad, omdat hij het gewoon niet baas kon. Maar wat slippen en glijden doet dat ding en zo verschrikkelijk beheerst. Echt, wat een fijne machine en fijne banden.

Rolf205 schreef: 18 jul 2025, 10:12
Tegelijkertijd ook een andere slaapzak tot -20 meegenomen bij de Biltema, voor 40 euro ga ik niet nog een nacht kou lijden. Dus vanaf dat moment was alles weer mooi en leuk en goed en prima en fijn en comfortabel en en en en en ik wil nog steeds nooit meer kamperen in een tent. :P
Dat had ik dus al na nacht 1 gedaan... ;-) Tent is prima, maar liggen vernikkelen van de kou is echt ruk... (got the T-shirt)

Maar een mooi avontuur weer! Hoe wist je de locaties van de hutten? Staan die op Google maps?
Hoe hebben jullie de route gemaakt?
https://transeurotrail.org/

Routes van Zweden downloaden. Inladen in Osmand en klaar.
Kun je sectie selecteren en dan staan de hutjes aangegeven langs de route.

Je bepaalt 's ochtends dus naar welk hutje je rijdt langs de route. En dan volgt de route vanzelf.
Niet meer, niet minder. Super simpel en super goed.

Knot

Re: Ruttie's Offroad Avonturen [Klaarmaken voor avontuur!]

Bericht door Knot » 18 jul 2025, 13:19

Heel wat anders dan driften op 4 wielen, ik doe het je niet na!

Plaats reactie