Zeker leuk om er een dagje aan te sleutelen. Het is wel een franse auto en staan niet bekend als auto's waar je lekker aan kan sleutelen. We gaan het meemaken dit weekend.
Op basis van die foto's hierboven kwam ik uit op het Clio 182 register. Alle auto + kentekens. Leuk "kort" lijstje en grappig dat iemand dit allemaal bijhoud.
Laatste dagen helemaal verdiept in velgen voor de Clio. Ik wil graag 15inch monteren voor minder onafgeveerd gewicht en betere handling. De velgen die er nu onder zitten wegen maar liefst 9,6kg ps. Blijkt dat op het Engelse forum cliosport.net een schat aan informatie te vinden is. In de UK is er een ware Clio scene met allemaal enthousiaste Clio eigenaren.
Ik heb me op cliosport goed laten informeren over welke velgen er veel gebruikt worden , wat de gewichten zijn en hoe het er uitziet.
Wielen die ik mooi en/of licht vind zijn:
Speedline 2118 9kg
Rota circuit 8 5,6kg (staat een setje zwarte op MP tekoop zonder banden voor niet teveel)
Team dynamics 6,1kg
Rota slipstream 5,6kg (Staat een set op MP maar vragen daar bijna de nieuwprijs voor en zitten niet de juiste banden op)
Rota subzero 5,2kg (Extreem licht maar slecht verkrijgbaar)
Motec Nitro 5,6kg (kan een nieuwe set titatniumkleur krijgen voor €400,-)
Ook via martijngizmo een adres uit amerika
http://www.good-win-racing.com/ gekregen waar hij zijn MINI 15 inchjes heeft gekocht. Hebben echt mooie velgen en ik ben een beetje verliefd geworden op dit wiel (5,3kg).
http://www.good-win-racing.com/Mazda-Pe ... -1921.html . Kan alleen geen afbeelding vinden onder een clio. Met verzendkosten komt je ongeveer op €600,- voor deze set velgen.
Ik heb nog 8 speedline 2118 velgen liggen voor de race mini liggen met Nankang semi's. Echter is het gewicth van die velgen bedroevend hoog 9kg, de naafdiameter te klein en past niet direct en ik vind witte velgen niet echt mooi. Aan de andere kant kun je de velgen makkelijk aanpassen en ik heb ze al.
De Motec Nitro en de Konig zijn de beste combinatie tussen gewicht en sterkte. Alleen is de Konig wel weer een stuk duurder.
Lastig lastig