Renault Clio RS 182

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Reind

Re: Renault Clio RS 182 Cup - eerste impressie

Bericht door Reind » 19 nov 2017, 11:23

Macboy schreef: 18 nov 2017, 15:51 Dat 3-spaaks stuurtje ziet er niet uit man. Zit je alles schoon te reinigen en dan zo’n oud on-hygiënisch stinkstuur erin willen doen....

Waarom geen nieuw fris stuurtje erin ?? Die ander kan ik niet beoordelen in het donker.
Komt ook door de flits natuurlijk. Maar is inderdaad een stuurtje met veel race ervaring :df: Ik wil eerst even kijken hoe het rijdt en kan dan later besluiten en nieuwe aan te schaffen. De twee spaak heeft wel wat door het simplistische en dat stuurt ziet er nog heel goed uit.

Macboy

Bericht door Macboy » 19 nov 2017, 14:34

Geeft maar weer eens aan hoe belangrijk het is meer foto’s te plaatsen ;)

Reind

Bericht door Reind » 20 nov 2017, 21:48

Aanstaande zaterdag voor het eerst met de Clio aan de slag.

De volgende delen heb ik alvast aangeschaft:
- Olie + filter
- Nieuwe Brembo schijven rondom + blokken. In de achterschijven zitten daar gelijk nieuwe lagers in geperst
- Revisiesetje voor de remklauwen;
- Brandstoffilter;
- Interieurfilter;
- Fusee en stuurkogels voor;
- Gasveren voor achterklep.

Ben nog bezig met een setje 15inch Rota circuit 8 velgen. Wegen rond de 5kg per stuk. Dat is t.o.v. std 4kg minder en zal de auto goed doen. 4 nieuwe Michelin PS3 erop en gaan

Zijn deze velgen.
Afbeelding

Ook ben ik prijzen aan het opvragen voor de Motec Nitro en OZ Superleggera velgen. De Rota's zijn 2de hands en scheelt behoorlijk qua prijs met de nieuwere opties en neig erna deze gewoon te kopen.

Verder de stoelen verlagen, uitlaat rechthangen en 2 spaaks stuurtje erin.

Sander-E46

Bericht door Sander-E46 » 20 nov 2017, 22:18

Toetste net je kenteken in op Google om het bouwjaar te checken, kwam nog 2 foto's tegen:
IMG_0104.JPG
IMG_0104.JPG (71.37 KiB) 3485 keer bekeken
IMG_0103.JPG
IMG_0103.JPG (89.45 KiB) 3485 keer bekeken
Verder deze adv. al gezien, of wil je voor 15 inch gaan?

https://www.marktplaats.nl/a/auto-onder ... ousPage=lr

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 21 nov 2017, 03:48

Mooi lijstje met vervanging delen! Lekker fris begin daarna.

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 21 nov 2017, 07:34

Altijd leuk om zo met je nieuwe aanschaf aan de slag te gaan en hem langzaam maar zeker beter / naar je zin te maken.

Reind

Bericht door Reind » 22 nov 2017, 12:46

Zeker leuk om er een dagje aan te sleutelen. Het is wel een franse auto en staan niet bekend als auto's waar je lekker aan kan sleutelen. We gaan het meemaken dit weekend.

Op basis van die foto's hierboven kwam ik uit op het Clio 182 register. Alle auto + kentekens. Leuk "kort" lijstje en grappig dat iemand dit allemaal bijhoud.

Laatste dagen helemaal verdiept in velgen voor de Clio. Ik wil graag 15inch monteren voor minder onafgeveerd gewicht en betere handling. De velgen die er nu onder zitten wegen maar liefst 9,6kg ps. Blijkt dat op het Engelse forum cliosport.net een schat aan informatie te vinden is. In de UK is er een ware Clio scene met allemaal enthousiaste Clio eigenaren.

Ik heb me op cliosport goed laten informeren over welke velgen er veel gebruikt worden , wat de gewichten zijn en hoe het er uitziet.
Wielen die ik mooi en/of licht vind zijn:
Speedline 2118 9kg
Afbeelding

Rota circuit 8 5,6kg (staat een setje zwarte op MP tekoop zonder banden voor niet teveel)
Afbeelding

Team dynamics 6,1kg
Afbeelding

Rota slipstream 5,6kg (Staat een set op MP maar vragen daar bijna de nieuwprijs voor en zitten niet de juiste banden op)
Afbeelding

Rota subzero 5,2kg (Extreem licht maar slecht verkrijgbaar)
Afbeelding

Motec Nitro 5,6kg (kan een nieuwe set titatniumkleur krijgen voor €400,-)
Afbeelding

Ook via martijngizmo een adres uit amerika http://www.good-win-racing.com/ gekregen waar hij zijn MINI 15 inchjes heeft gekocht. Hebben echt mooie velgen en ik ben een beetje verliefd geworden op dit wiel (5,3kg). http://www.good-win-racing.com/Mazda-Pe ... -1921.html . Kan alleen geen afbeelding vinden onder een clio. Met verzendkosten komt je ongeveer op €600,- voor deze set velgen.

Ik heb nog 8 speedline 2118 velgen liggen voor de race mini liggen met Nankang semi's. Echter is het gewicth van die velgen bedroevend hoog 9kg, de naafdiameter te klein en past niet direct en ik vind witte velgen niet echt mooi. Aan de andere kant kun je de velgen makkelijk aanpassen en ik heb ze al.

De Motec Nitro en de Konig zijn de beste combinatie tussen gewicht en sterkte. Alleen is de Konig wel weer een stuk duurder.
Lastig lastig

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 22 nov 2017, 13:26

Engeland zit zeer veel kennis, daar heb ik tot nog toe ook de meeste Mégane-info gevonden. Dat register is idd wel geinig, heb ik ook geraadpleegd toen ik op zoek was naar m'n auto... :)

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 22 nov 2017, 15:52

Sander-E46 schreef: 20 nov 2017, 22:18 Toetste net je kenteken in op Google om het bouwjaar te checken, kwam nog 2 foto's tegen:

IMG_0104.JPG
IMG_0103.JPG

Verder deze adv. al gezien, of wil je voor 15 inch gaan?

https://www.marktplaats.nl/a/auto-onder ... ousPage=lr
Dit staat nog best gaaf eigenlijk, op een Clio. :df:

Kelvinrs

Bericht door Kelvinrs » 22 nov 2017, 15:59

Die voorlaatste foto is rota circuit 10 Reind {namelijk mijn oude}.. Damn als ik die auto's zie.. wat mis ik hem!

Pokkie

Bericht door Pokkie » 22 nov 2017, 18:38

Reind schreef: 22 nov 2017, 12:46
Laatste dagen helemaal verdiept in velgen voor de Clio. Ik wil graag 15inch monteren voor minder onafgeveerd gewicht en betere handling. De velgen die er nu onder zitten wegen maar liefst 9,6kg ps. Blijkt dat op het Engelse forum cliosport.net een schat aan informatie te vinden is. In de UK is er een ware Clio scene met allemaal enthousiaste Clio eigenaren.
Nog veel actiever zijn de vele UK Facebook pagina's. Clio Sport Owners club is bijvoorbeeld een goede Facebook pagina. Als je een vraag hebt krijg je binnen een paar minuten antwoord.

Scene is echt bizar. Als iemand een probleem heeft worden er overal onderdelen vandaan gehaald om elkaar te helpen. Zeker op regionale fb groepen (bijv. South Wales RS) kennen ze elke RS uit de omgeving.

172/182 Clio RS is hier ook heel populair onder jongeren. Hier op de campus van de universiteit staan er al een stuk of 3. Maar ook 2x Fiat 500 Abarths, 3x Civic Type-R en een aantal Focus en Fiesta ST's. Vaak compleet afgeragd en omgebouwd tot semi WRC look. Heb dit in Nederland onder leeftijdsgenoten nooit zo meegemaakt :)

BrianK

Bericht door BrianK » 22 nov 2017, 19:42

Leuke auto!

Ik heb ook goede ervaringen met cliosport inderdaad, schatten aan informatie! Pure motorsport en ktec Racing leveren goede onderdelen vooral.

Ik heb zelf de turini’s in 16”, voor het circuit ben ik er ook nog niet over uit. Ik denk een set OZ ultraleggera uiteindelijk.

Luco

Bericht door Luco » 22 nov 2017, 21:59

ik heb nog 3 sets 15 inch velgen liggen met slicks, ik wil naar 16 inch

Macboy

Bericht door Macboy » 23 nov 2017, 01:09

Velgen nummers 1, 3 en 4 wel fraai. De overige ronduit lelijk ....

Berry1000RR

Bericht door Berry1000RR » 23 nov 2017, 08:29

Reind schreef: 15 nov 2017, 12:05 Rook is niet meer overheersend maar nog wel aanwezig. Om het helemaal weg te krijgen moet ik echt in de weer met een professionele tarpijtreiniger, stoommachine voor hemeltje en dan nog een ozonbehandeling......
Ik weet niet of het volgende ook werkt voor in je auto maar niet geschoten is altijd mis....

Na een tijd stinken mijn (kick)bokshandschoenen naar zweet, zo erg dat mijn sparring partners het konden ruiken :tooth: Nu kreeg ik de tip om na de training koffiepads in mijn handschoenen te stoppen, dit zou de geurtjes neutraliseren. En het klopt, de geur is weg! (maar nu krijg ik tijdens het trainen wel af en toe zin in koffie :hmmm: )

Misschien voor jou een optie om bakjes met filterkoffie in je auto te zetten om te kijken wat het doet?

Reind

Bericht door Reind » 23 nov 2017, 09:27

Mijn bokshandschoenen stinken ook dus ik ga het in ieder geval daarvoor gebruiken. Bedankt voor de TIP

Ik zal het ook in de auto proberen. Niet schieten is altijd.......

Tim N

Bericht door Tim N » 24 nov 2017, 21:26

Jammer dat die 2118's zo duur [*edit moest zwaar] zijn dan, die zijn wel heel erg gaaf nl.

///Joost

Bericht door ///Joost » 24 nov 2017, 23:18

Ik zou wel een kleur nemen, en niet zwart met een gepolijste lip. Dat vind ik altijd zo goedkoop en JDM ogen (tenzij Fuchs...)

Macboy

Bericht door Macboy » 25 nov 2017, 17:02

Lol @ zin in koffie krijgen :P

Reind

Bericht door Reind » 28 nov 2017, 14:43

Afgelopen weekend was de bedoeling om aan de clio te werken. Maar ik heb nu aan de lijve ondervonden dat de levertijd van autoonderdelen24 niet bepaald 24 is (of waar die 24 ook voor moet staan). 20 november besteld en nog niks in huis. Kreeg vandaag wel een mailtje dat ze goed nieuws voor me hebben en alle onderdelen op voorraad zijn............ Ik verwacht het dus wel ergens deze week.

Ze zijn goedkoop maar je moet dus wel wat geduld hebben.

Maargoed, afgelopen weekend dus niet kunnen sleutelen en daarom besloten lekker een stuk met de auto te gaan rijden. Voordeel van het slechte weer was dat het niet bepaald druk is op de achterafweggetjes. Ik heb heerlijk door het natte twentse landschap gereden en daar voelt de auto zich ook echt thuis. Je hoeft niet eens hard te rijden om het op die weggetjes na je zin te hebben. Ik geniet vollop van het karakter van dit autootje hoewel ik er niet aan moet denken er elke dag in te rijden, dat is toch echt zelfmarteling. The ride zoals ze dat ook wel noemen is gewoon beroerd. Je zit niet goed, de koppeling is heel zwaar, schakeld niet heel soepel, slechte isolatie, knalhard afgeveerd etc. Je hebt echt het gevoel dat je in een rally auto zit. Grappig dat ze deze auto's met cup onderstel gewoon zo in de markt hebben gezet. Maargoed, hij doet precies wat ik zo'n auto zoek.

Kortom, ben er erg blij mee.
Laatst gewijzigd door Reind op 28 nov 2017, 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.

martll

Bericht door martll » 28 nov 2017, 14:50

Leuk is dat.... bij een webshop bestellen, je ziet dat het op voorraad is (daarom bestel je ook daar en niet ergens anders), centen overgemaakt en dan blijkt ineens toch niet alles op voorraad te zijn en dan is het een paar weken wachten....

Koppeling zwaar? Schakelen niet soepel? Weet je zeker dat er niks mis is. Mijn Clio (172) schakelde juist heel strak en de (originele) koppeling was best wel licht.

Reind

Bericht door Reind » 28 nov 2017, 15:13

Ik weet niet wat jou referentiekader is? Wij hebben thuis ook nog een gezincontainer (Renault Scenic). Als je overstapt van de Clio naar de Scenic trap je het koppelingpedaal bijna door het schurbord heen zo licht. Ook is het schakelen in de scenic veel soepeler. Echt een verschil van dag en nacht.

En dat webshop gedoe kan ik ook niet goed begrijpen. Wij hebben met ons bedrijf ook een webshop en ik zou het ondenkbaar vinden om op deze wijze te leveren. Daar moeten ze dan toch ook elke dag honderde telefoontjes of email over krijgen. Wij leveren tussen 08:00 en 18:00 en veel klanten gaan gewoon al om 17:00 bellen om te vragen waar de bestelling blijft.

Thomas H

Bericht door Thomas H » 28 nov 2017, 15:39

Ik wil je niet "bang" maken, maar mijn 172 koppelde ook heel zwaar. 500 km later klapte de koppeling eruit... Daarna moest ik echt wennen hoe licht de koppeling aanvoelde. Bij mij was de koppeling voordat die vervangen werd een schietkoppeling. Het aangrijppunt was zeer klein. Daarna was het veel beter te doseren...

Reind

Bericht door Reind » 30 nov 2017, 12:16

Wat ik lees op verschillende fora is dat de koppeling van een Clio 182 relatief zwaar is. Maar het klopt inderdaad dat na het vervangen van een koppeling hij altijd veel lichter aanvoelt. Andere drukgroep zal ook veel uitmaken.

Nou sinds maandag zijn alle onderdelen klaar om te verzenden via DPD. Check ik vanmorgen de track and trace. En wat denk je, ligt nog steeds op depot.

Deze aanbeiders zullen wel weinig autobedrijven als klanten hebben. Of enkel voor aankoop courante delen die je op voorraad kun leggen.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 30 nov 2017, 12:22

Reind schreef: 30 nov 2017, 12:16 Wat ik lees op verschillende fora is dat de koppeling van een Clio 182 relatief zwaar is. Maar het klopt inderdaad dat na het vervangen van een koppeling hij altijd veel lichter aanvoelt. Andere drukgroep zal ook veel uitmaken.

Nou sinds maandag zijn alle onderdelen klaar om te verzenden via DPD. Check ik vanmorgen de track and trace. En wat denk je, ligt nog steeds op depot.

Deze aanbeiders zullen wel weinig autobedrijven als klanten hebben. Of enkel voor aankoop courante delen die je op voorraad kun leggen.
DPD... Heeft Riceaux vooral goede ervaringen mee. :tooth:

Plaats reactie