Suzuki Ignis Sport

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
RJay

Re: Suzuki Ignis Sport

Bericht door RJay » 01 feb 2014, 21:59

ITB's schieten wel op hoor, mooie gasrespons omdat er genoeg lucht voorhanden is :)
en het geluuuuuuid

Maar realistisch inderdaad een DIA of als het erg heet wordt daar onder de kap een CDA.

Joopieboy

Bericht door Joopieboy » 01 feb 2014, 22:25

Maar hoe zit je dan met de aansturing van alle kleppen en injectie? Ligt er ook aan dat het daar bij mij aan een stukje kennis ontbreekt in dat gebied. :P

RJay

Bericht door RJay » 01 feb 2014, 23:54

Joopieboy schreef:Maar hoe zit je dan met de aansturing van alle kleppen en injectie? Ligt er ook aan dat het daar bij mij aan een stukje kennis ontbreekt in dat gebied. :P
:mrgreen: piggyback of standalone mm.
dure ingreep maar hey :P

Joopieboy

Bericht door Joopieboy » 03 feb 2014, 20:47

Nou ik heb er niet lang van kunnen genieten, zondagnacht heeft er een onverlaat besloten om mijn auto te voorzien van een handtekening...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Heel fijn... ik doe nooit iemand kwaad, nooit ruzie, geen gekke dingen gedaan, niet lopen racen door de wijk of mensen bijna aangereden, ik val anderen niet lastig en dan gebeurd mij dit. :(

Tim N

Bericht door Tim N » 03 feb 2014, 20:54

Potverdimme ook geen kleintje...... en aan de rafel te zien goed diep.

Hopelijk kun je hem vullen en wetsanden? Ignis zwart is toch een uni kleur?

Joopieboy

Bericht door Joopieboy » 03 feb 2014, 20:59

Nee metallic en is idd tot op het metaal helemaal weg, ik ga hier zelf niet aan beginnen, ik laat het doen. Ze gaan morgen kijken wat er nog van te maken valt, in het ergste geval de hele zijkant en dat is een euro of 1000. Heel fijn, denk je ook goed verzekerd te zijn via centraal beheer, kost me of jaren no claim (en veel geld jaarlijks extra) of zelf maar bukken. Waarborgfonds doet ook geen zak...

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 03 feb 2014, 21:00

Wat een walgelijke klote actie! Echt heel zuur.

Sterkte met de afwikkeling. Je zult hem wel niet all risk verzekerd hebben of wel?

GTRene

Bericht door GTRene » 03 feb 2014, 21:01

ai...diep triest dat soort figuren die zoiets laag hartigs doen :devil:

sterkte, hoop dat ze die idioot op pakken, neem aan dat je wel aangifte hebt gedaan?
niet geschoten is immers altijd mis.

Joopieboy

Bericht door Joopieboy » 03 feb 2014, 21:02

Aangifte allang gedaan maar daar doen ze toch niks mee, ken het gedonder, jarenlang bij een garage gewerkt, komen dagelijks mensen binnen met schade door anderen... Fietsen tegen de auto is ook niet bij waarborgfonds gedekt.
Petrolhead Tom schreef:Wat een walgelijke klote actie! Echt heel zuur.

Sterkte met de afwikkeling. Je zult hem wel niet all risk verzekerd hebben of wel?
Jewel maar kost jaren no claim, kun je beter zelf betalen hoe zuur ook...

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 03 feb 2014, 21:06

Joopieboy schreef:Aangifte allang gedaan maar daar doen ze toch niks mee, ken het gedonder, jarenlang bij een garage gewerkt, komen dagelijks mensen binnen met schade door anderen... Fietsen tegen de auto is ook niet bij waarborgfonds gedekt.
Petrolhead Tom schreef:Wat een walgelijke klote actie! Echt heel zuur.

Jewel maar kost jaren no claim, kun je beter zelf betalen hoe zuur ook...
Zoiets valt zeker niet weg te polijsten of wel? Opvullen met een lakstift en dan polijsten bedoel ik dan.

Joopieboy

Bericht door Joopieboy » 03 feb 2014, 21:13

Is op het metaal, is geen beginnen aan... Allang gezien dat ik dit beter kan wegbrengen, heb al heel wat schades bijgewerkt, ook bij mijn vorige auto, maar dit is zo lomp en grof gedaan...

Lakstift is te grof btw, beter is een satéprikker dan leg je de lak ook echt in. :)

Sander

Bericht door Sander » 03 feb 2014, 21:19

Is het geen optie om de auto te wrappen?
De schade blijft dan, maar is zelf misschien op te vullen om daarna de wrap erover te doen.

Heb je wel weermeen nette auto, en de kosten zullen in de buurt komen van spuit kosten.

mrbbs

Bericht door mrbbs » 03 feb 2014, 21:22

Klote man, wie begrijpt nu wie zoiets doet!
Al zeker niet met zo'n toffe Ignis. Aan die krassen kan je inderdaad zelf niks doen :(

Niels v D

Bericht door Niels v D » 03 feb 2014, 21:22

Dan moet ie ook echt strak zijn, anders blijf je de kras door de wrap heen zien. Moet je dus plamuren, schuren, en een laklaag erop om het glad en dicht te krijgen en dan wrappen. Ben je onder de streep véél meer kwijt dan alleen spuiten.

Joopieboy

Bericht door Joopieboy » 03 feb 2014, 21:24

Is een goed idee maar idd geen optie, en wil ik ook niet. Voor mij is het goed als die gewoon zwart is, en hij was gewoon super netjes, is die nog wel op die kras na dan. Maar goed.

Dankjewel iig allemaal voor de berichten...

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 03 feb 2014, 21:39

Wrappen zou ik ook niet doen. Dat is het probleem verleggen. Hij zag er op de foto's inderdaad erg strak uit. Echt waardeloos dit soort acties.

Niels v/d burgh
Auto: Zweedse diesel

Bericht door Niels v/d burgh » 03 feb 2014, 22:11

Wat een zieke geest weer... :devil: moet je met zulke gasten????

Sterkte ermee..

RJay

Bericht door RJay » 03 feb 2014, 22:33

Ben je klaar mee, hier hebben ze van het weekend ook huisgehouden, maar niet op auto's voor zover ik weet. :(

Succes met betalen....... :protest:

Joopieboy

Bericht door Joopieboy » 16 mar 2014, 12:43

Maar weer eens bijwerken hier, tijd bewust stilgehouden. Een week nadat ik de auto terug had van de spuiter weer bij mam op bezoek geweest, en in de eerste nacht was de andere zijkant aan de beurt en nu ook samen met de auto van mijn moeder. De rest van de parkeerplaats niet dus wel heel duidelijk van wie we dit kunnen verwachten.
Afbeelding
Afbeelding

Maar weer laten maken...
Afbeelding
Dit was de tweede keer dat ik de auto had opgehaald bij de dealer, netjes gewassen en van binnen gedaan (na een klacht van de vorige keer dat het een stofnest was van binnen), alleen jammer dat ik niet tevreden was. :P Mja ook dingen zoals de rechterbuitenspiegel die ik mee had laten pakken die het niet deed dus dat moest gewoon even opgelost worden.

Dan naar een paar weekenden terug. Vrijdag eind van de middag nog even mijn BBS'jes gewassen die had ik verkocht:
Afbeelding
Toch erg jammer om ze te laten gaan. :(

Foto van de leenauto 'kei car' haha:
Afbeelding
:mrgreen:

Ignis weer terug. :peace:
Afbeelding
En dat weekend meteen goed gebruik gemaakt van de Ignis. :P Nijmegen - Alkmaar - Groningen - Bakel. :mrgreen:

Tussendoor nog even wat handigs erbij gehaald, enige goeie wat ik koop van dit merk of bij de Aldi. :P
Afbeelding
Nu nog een goeie krik die straks ook onder een verlaagde auto kan. :)

Dan heb ik de 6000k xenon lampjes gewisseld voor 5000k, ik vond het te sjonnie en omdat de koplampen al een blauwe gloed hebben wordt het er niet beter op...
Afbeelding
Enige nadeel, je ziet het al... de leds lijken wel blauw nu. :( Van alles geprobeerd, andere leds, warm witte leds, Philips BlueVision, niks komt er dicht bij... Voor teveel geld een setje 5000k pure white leds besteld om te zien wat dat gaat doen. Anders maar met wat kleurverschil rijden denk ik dan. :X

En dan ben ik nog wat met een roestomvormer aan het spelen gegaan, heel de auto heeft niks geen puntje, alleen de frontbalk boven de radiateur heeft gek genoeg een paar pitjes. Eerste keer bijgetipt en klaar om bijgewerkt te worden:
Afbeelding
Afbeelding

Verder dan nog 'iets' sterkere achteruitrijlichten binnen gekregen, 7W Cree Leds en duplo led lampjes voor mijn gewone verlichting. Ditmaal canbus leds met een schakeling erin, hopen dat die het wel gaan doen. De simpele versie iig niet:
Afbeelding

Nog wat foto's met de ST van een vriend, vorig weekend een lekker rondje heuvelland gereden:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Moet trouwens zeggen dat die echt een heel pak beter loopt op 98, loopt gewoon zonder pingelen de 6000 toeren voorbij en veel feller. :mrgreen:

Dan binnenkort een weekend vrij maken en alle marring, swirls en hologrammen van de schadehersteller eruit halen, samen met het bijwerken (goed uitwerken vooral) van de restanten van de poetser van de dealer. :hammer: En ik heb wat dingen in bestelling staan. :thumbup:
- Apex verlagingsveren
- Whiteline rear stabi kit
- Veerpootbrug
- Staalomvlochten remleidingen
- Magnecor bougiekabels en nieuwe bougies

We gaan er een kart van maken. :hangloose:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 16 mar 2014, 12:51

Lekker bezig! Ik heb vorig jaar gewoon een Rodac krik gekocht en een paar van die level platen voor een caravan. Werkt perfect.

Joopieboy

Bericht door Joopieboy » 16 mar 2014, 12:55

Dat is idd ook een goeie ja, Rodac of Sonic, dat laatste heeft die vriend van mij en daar ben ik wel over te spreken. Moet verder nog een grote ratel hebben enzo. Had alle gereedschap bij Kallen en bij mijn monteur toen onder handbereik dus had zelf niet veel nodig. Dat is nu wel anders haha. Maar dank voor de tip! :thumbup:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 16 mar 2014, 12:57

Ik was ook van plan een Sonic te kopen maar die werd mij afgeraden bij de Brezan. Schijnen nog wel eens spontaan leeg te lopen. Op de Rodac kreeg ik een aardige korting dus was de keuze snel gemaakt. Tip: vraag gewoon even naar korting. ;)

Joopieboy

Bericht door Joopieboy » 16 mar 2014, 13:00

Haha dat is ook wel zo, ze hebben ze ook wel vaker in de aanbieding dus als je wat spul koopt dan is er vaak wel van alles mogelijk. Maar dat leeglopen heb ik ook gehad met een wat goedkopere heuts krik, wat een rampen ding...

Joopieboy

Bericht door Joopieboy » 15 jan 2015, 20:44

Mm ik zie dat ik een tijdje verslond heb hier. :tooth:

Komt ook een stuk door mijn nieuwe baan (sinds vorig jaar juli), dat bevalt enorm goed. Enige nadeel ben weinig thuis.

De Ignis doet het nog steeds super. Inmiddels een 20k km's mee gemaakt. Grote beurt gehad laatst waar ik van alles heb laten meepakken. Van brandstoffilter (die onder de tank zat), bakolie vanwege zeker koud niet in de 1 willen tot een flush en andere olie. Hij verbruikte een halve liter op 10k km's wat inmiddels echt 0,0 is. Er zat 10W30 in half syntheet en nu loopt hij op vol syntheet 10W40, afkomstig van Honda. :lollerdelol:

Zelf had ik de (verkeerde en waarschijnlijk standaard Suzuki bougie's van de dealer) gewisseld voor de enige correcte NGK Iridium's:
Afbeelding
Afbeelding
Was nodig ook:
Afbeelding
Schokken en soms onrustig lopen was bijna volledig verdwenen, loopt een stuk beter door ook. Ook zeker na de beurt een groot verschil merkbaar, komt misschien ook omdat de auto echt losgereden is nu. Auto is ook een stuk zuiniger geworden. Met de winterset heb ik een dikke 1 op 16 gehaald, fabrieksopgave is 1 op 17, en normaal deed ik een 1 op 13 met de Yokohama Advans. Ook de enige keer dat het gelukt is, maar het kan. :mrgreen:

Over de winterset gesproken. Ik heb een 2e set nette originele Enkei's op de kop getikt, paar jaar terug herspoten alleen hadden wat liefde en een goeie poetsbeurt nodig, zeker omdat 1 vol met ashoesvet zat:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gekozen voor de Nokian WR-D3, enorme verbetering! Nat niet meer zo listig rijden en veel meer grip dan de Advans, en ook een stuk zuiniger. :P Bandenspanning heb ik inmiddels ook uitgedokterd. Boekje (wss voor de standaard Ignis) schrijft 2.4 bar rondom voor. Met gevolg een stuiterende auto en lastige achteras. Nu met 2.3 voor en 2.1 achter een wereld van verschil.
Afbeelding
En originele velgen zijn wel redelijk shot. :duh:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Moest nog inzakken. ;)
Afbeelding
En hier zie je het volgende probleem. :P Originele remblokken staan erom bekend hard te slijten en te stuiven. Dat laatste heb ik ook echt serieus heel erg. En hard slijten, tsja, de banden zijn nog dikke prima (20k km's) maar de blokken zijn gaar. Piepen koud en amper voering meer...

Omdat er ook niks leverbaar is, Hawk, Ferodo, niks. Brembo oem vervangers (=idioot duur...). Dan heb je nog merken zoals Mintex (onder de Renault gehad, zogeheten sport blokken, nou...) en zo nog wat. EBC is ook niet handig, Greenstuff schijnt uiteen te vallen, nou met mijn manier van rijden zie ik dat wel gebeuren. Yellowstuff remt wel maar stuift als een malle en vreet nog harder schijven dan Greenstuff. :P Uiteindelijk duur maar voor een vrij 'nieuw' kindje gegaan. De EBC Ultimax, moeten nog binnen komen en kijken hoe dat bevalt.

Verder nog een leuke foto van mijn 'speelplek':
Afbeelding
Ik mis een kvs meter en houd de boel toch wel graag in de gaten. Daarvoor deze combo. ELM327 Bluetooth OBD Dongle met de android app 'Torque', met mijn HTC One in een imitatie Exomount. :hangloose:

Ferdi
Auto: Pajero 3.2 Di-D

Bericht door Ferdi » 15 jan 2015, 21:25

Aardig bezig geweest!

Heb dezelfde Nokian's onder mijn Ibiza gehad, ik was er op nat wegdek niet heel kapot van.
Als er sneeuw lag deden ze het dan wel weer perfect en aangezien ik het hele jaar op Rainsports reed met wisselen gewacht tot het echt zou gaan sneeuwen/glad zou worden en dan was het prima te doen.
Minder druk op de achterkant doe ik trouwens ook altijd, rijd net even fijner met een voorwielaandrijver.

Ben wel benieuwd hoe die nieuwe remblokken gaan bevallen, aftermarket keuze voor de S60 is niet bepaald reuze en zou eigenlijk net iets meer dan standaard willen hebben.

Plaats reactie