Hobby-auto erbij?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Hielke

Re: Hobby-auto erbij?

Bericht door Hielke » 10 nov 2012, 13:42

Robin_NL schreef:
Hielke schreef: En als strijdkreet: "Don't be gentle,it's a rental"! :blink:
Op één of andere manier past die slogan exáct bij jou Hielke....
Moet ik jouw 3-serie boot misschien nog even inrijden Robin? :tooth:

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 10 nov 2012, 23:55

FreudeamFahren schreef:Da's wel erg kort door de bocht. Ik heb ondertussen ik schat meer dan 30 trackdays gereden, ik heb 2 linker handen en ik heb nog nooit een dag niet vol gemaakt vanwege mechanische malheur. Ja, er gaat vooraf en achteraf wat tijd in preventief onderhoud zitten maar da's voor mij part of the fun. Het bezit, het afentoe een stukje op straat cruizen, daar beleef ik ook lol aan. Een beter argument vind ik tijd: die heb ik er ondertussen niet meer voor en dus is de tijd op circuit teruggevallen tot een tragisch dieptepunt.
+1 ik heb eigenlijk ook nooit een probleem gehad (behalve 1x motor wissel na me eerste cursus dag omdat er een verkeerde ECU aan de motor hang kwamen we later achter) verder heeft die ouwe E36 me nooit in de steek gelaten, en toch gaat ie de deur uit :)

RVV

Bericht door RVV » 11 nov 2012, 09:58

Hielke schreef:Wouter zit met z'n gedachten op de goede weg. Niet huren gaat tegen de logica in. De huurauto's zijn 1. veilig, 2. goed geprepareerd, 3. voor het circuit afgesteld, en 4. voorzien van een backup in de vorm van meegenomen reserve-auto's.

Ik vind de 1-uurs sessies van Caspers track briljant bedacht. Meer hoef ik op een dag nooit te rijden. Sterker nog, een volgende keer wil ik zo'n auto wel met iemand delen. Goedkoper wordt het nooit. Ik ga dit vaker doen.

Ook met auto's voor een hele dag kun je het relatief goedkoop houden. Gewoon met een groepje mensen delen. Door data te delen en met elkaar mee te rijden leer je ook ontzettend veel meer. Het maakt de belevenis rijker.

En als strijdkreet: "Don't be gentle,it's a rental"! :blink:
Helaas is de behoefte om een kant en klaar te huren minimaal. Coen Caspers moet elke keer weer een behoorlijk circus optuigen. De marges zijn niet echt ruim, moet terugverdiend worden met voldoende inschrijvingen.

Hielke

Bericht door Hielke » 11 nov 2012, 10:29

Misschien heeft het format nog wat tijd nodig om geaccepteerd te raken. Het is mij met de Koopman en Casperstrack auto's in ieder geval zo goed bevallen dat ik er reclame voor durf te maken.

Die auto's zijn zo ontzettend geschikt voor het kunstje, je bent een hele sloot geld en tijd verder als je dat met een eigen auto wilt benaderen.

RVV

Bericht door RVV » 11 nov 2012, 10:34

Wij willen het format alle ruimte geven. Daar zal het niet aan liggen.

Luco

Bericht door Luco » 11 nov 2012, 10:37

Hielke schreef:Misschien heeft het format nog wat tijd nodig om geaccepteerd te raken. Het is mij met de Koopman en Casperstrack auto's in ieder geval zo goed bevallen dat ik er reclame voor durf te maken.

Die auto's zijn zo ontzettend geschikt voor het kunstje, je bent een hele sloot geld en tijd verder als je dat met een eigen auto wilt benaderen.
Je hebt hier natuurlijk een punt, het heeft vele voordelen.

Maar hoe zit het met eigen risico? Rij je schade moet je gelijk aftikken, bij een eigen auto hoeft dat niet.
Hoe hoog is het eigen risico?

Verder zal het wel psychisch zijn, maar ik voel me zekerder/comfortabeler om met een eigen auto te rijden.
Zit je wel goed in een huurauto, is de stoel goed te verstellen, het is altijd een compromis.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 11 nov 2012, 12:40

Maar ook relatief goedkoop. Voor mij is het wel een beetje een eye opener moet ik zeggen. Met mijn eigen auto een circuit dag doen zie ik gewoon niet zitten eigenlijk. Eentje huren voor een uur o.i.d. ga ik zeker eens overwegen...

GTRene

Bericht door GTRene » 11 nov 2012, 12:44

hij wil ook af en toe een stukje crossen over de weg voor de fun en wat op een afgelegen terrein/industrie wat driften e.d. zo hij schrijft.
als je dat op straat wil dan kan dat niet met een gehuurde racert...ja kan wel maar euh ;-)

Plaats reactie