Stéphane schreef:
Danny van Dongen reed in de TIme Attack als nep-Stig in een Ford Focus RS van de vorige generatie (dus met ATB Quaffe diff) met 350-400pk 1:59:9xx.
Ten eerste is een Focus RS in de basis al een betere auto, verder had die auto 400pk en daarnaast kan Danny van Dongen wel aardig rijden. Dus als hij met een 206GTi met 300pk en weinig circuitervaring inderdaad in de buurt van de 2:10 komt mag hij al héél blij zijn.
Dit staat los van wat Eric ook al opmerkt over dat je er gewoon lol aan moet beleven en je jezelf niet te veel gaan pushen. Dat leidt alleen maar tot teleurstelling en mogelijk ook nog andere dingen waar je niet op zit te wachten.
Op wat voor banden? Clio cup auto's staan op volle slicks. Dat scheelt wel aardig.
Daarbij zeg ik dat de auto het misschien zou moeten kunnen, dus er is iets om naartoe te werken.

Zo slecht is een 206 als basis overigens ook echt niet. Standaard is hij misschien niet GTi waardig, maar een torsieas achter hoeft niet slecht te zijn....

Volgensmij heeft het onderstel ook wel veel gemeen met de 306 (maar daar kan ik me in vergissen), destijds de best handlende hothatch ooit (GTi-6/Rallye), volgens fifth gear.