Toch jammer, ik had nog wel zin in een seizoen (of twee) oude sluwe vos vs rookies in net zo snelle auto's.
Dat het een goede coureur is en was heeft hij wel bewezen lijkt me.
Dat dat niet genoeg is is ook wel duidelijk, er lopen in F1 een stuk of 30 goede coureurs rond (incl. de vrijdagtesters) en daarbuiten ook nog eens honderden of duizenden en die worden niet allemaal wereldkampioen F1, laat staan 8 keer (ik neem alvast een voorschot

); streken en mentale spelletjes horen daar gewoon bij, doet Alonso ook, of je moet liever naar zo'n ijskonijn als Raikkonen kijken (ik vind het prima, maar 22 van dat soort rijders in F1 en ik kijk niet meer).
Een coureur die weigert om banden te wisselen en op slicks in de regen of intermediates op droog de strijd aan gaat met andere rijders op de goede banden en die gewoon keihard rondenlang achter zich houdt, dat ga ik wel missen, zie ik na het vertrek van Häkkinen en Schumacher geen andere coureur in F1 meer doen; misschien Hamilton ja, maar die moet eerst nog maar eens een McLaren onder zijn kont zien te krijgen.
In ieder geval wordt F1 dit seizoen al en na dit seizoen helemaal ondersteboven gegooid. Of dat een vooruitgang is weten we over een half jaar wel, maar met Barrichello's toekomst ook niet heel zeker en DC die nu toch echt te langzaam begint te worden (wel een mooie kans voor Doornbos om zich even te bewijzen), komt er een einde aan de generatie die nog tegen Mansell, Berger, Prost en Senna geracet heeft. En dat vind ik toch best wel jammer.