Schumacher stopt er mee

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
k33z

Bericht door k33z » 11 sep 2006, 20:09

Nandor schreef:Relax boys, Rob is een beetje gefrustreerd omdat de TT nog steeds niet voor de deur staat.

:wink:

Ze willen Schumi nog een titel geven. Ik kijk volgend jaar weer.

N.
Dat blijkt ja dat hij een beetje gefrustreerd is, ik vraag me af of dat alleen maar door die TT komt.

Sorry dat ik er nog even op doorga, maar dit soort figuren halen voor mij snel de lol van een forum weg. Ik denk dat geen enkel forum op zo een IQ 0 zit te wachten.

RVV

Bericht door RVV » 11 sep 2006, 21:02

waarschuwing; discussie bij schumacher houden en/of gerelateerd. Geen persoonlijke flames anders gaat draadje op slot.

Ruud Hulsegge

Bericht door Ruud Hulsegge » 11 sep 2006, 21:11

Zo dat is nog eens een waarschuwing Kiddo's :wink:

Maar even serieus nu. Zou een hedendaagse coureur van ik zeg bijv. Ferrari, lekker in zijn BMW kunnen gaan rijden als daily drive?
Zien jullie MS dat bijv. doen? Als ze met de hele familie gaan kan hij moeilijk met de Ferrari, toch? :?

Shakes

Bericht door Shakes » 11 sep 2006, 21:19

Daar heeft Ferrari toch de Multipla voor?

N.

sven deutschmann

Bericht door sven deutschmann » 11 sep 2006, 21:35

Nandor schreef:Daar heeft Ferrari toch de Multipla voor?

N.
:mrgreen: :mrgreen:

Elmar

Bericht door Elmar » 11 sep 2006, 21:38

Ik zeg Quatroporte.

Rebel

Bericht door Rebel » 11 sep 2006, 22:08

Schumacher zonder Ross Brown is als een fiets zonder ketting

Rebel

Bericht door Rebel » 11 sep 2006, 22:19

Schumacher zal verdwijnen maar Ferrari zal blijven doorleven.
Een Team/merk met zoveel know how en zoveel historie zal altijd competatief blijven.

Williams heeft ook grootse successen geboekt, zonder ene Schumacher.
Mc Laren een team met vele overwinningen in het verleden idem, zonder Schumacher.

Schumacher heeft gewoon geluk gehad, dat hij diverse jaren wereldkampioen werd omdat andere teams het iets minder op orde hadden en omdat de concurentie van andere rijders iets minder was betreffende jaren.

Of is het soms een prestatie om van een Damon Hill wereldkampioen te worden? Met alle respect voor Damon Hill.
En dan nog heeft hij het nodig om het niet als een sportman uit te vechten maar om iemand van de baan te rossen, nadat hij zelf een grandioze fout maakte en zijn titel zag verwdijnen als sneeuw voor de zon.
Dat had hij bij Senna moeten flikken destijds, dan had hij zijn kin meteen weer recht staan.....na de wedstrijd.
Dit typeert de klasse van Damon Hill. Chappeau.

En zo valt er nog wel meer te zeggen op bepaalde kampioenschappen. Maar eerlijk is eerlijk, er waren er ook een paar die hij verdiend gewonnen heeft. Maar om hem de grootste F1-rijder te noemen gaat me te ver. Tijden van toen en nu zijn niet te vergelijken, en kampioenschappen ook niet.

Wilbert

Bericht door Wilbert » 11 sep 2006, 22:40

Rebel schreef: Wilbert je klinkt een beetje gefrustreerd, ga ff een blokje rennen, doet je misschien goed ;-)
@ rebel lees je wel wat je schrijft in een aantal van je vorige post?? Ik ben zeker niet gefrustreerd.

Rebel

Bericht door Rebel » 11 sep 2006, 23:20

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 11 sep 2006, 23:43

Dat kan niet hoor...

Hahahahahahahahaha!

Dutch

Bericht door Dutch » 12 sep 2006, 00:32

Ruud Hulsegge schreef:
Mari Oh Oh! schreef:Piquet heeft tenminste smaak.
Dat is het mooie van die tijd. Door marketing en contracten kan een coureur van de topteams niet meer zomaar rijden in wat hij zelf wil.
Uiteraard doen veel coureurs wel mee met autotests, maar wat ze prive rijden word wel zo'n beetje door het team bepaald. Daarin zeg ik wel dat vroegah alles beter was. :wink:
Zou die foto niet gemaakt kunnen zijn in de tijd dat Piquet wereldkampioen werd in een Brabham-BMW?

Dutch

Bericht door Dutch » 12 sep 2006, 00:37

Hielke schreef:Schumacher is de beste coureur aller tijden. Daar kan geen Senna, Prost, Fangio of wie dan ook tegenop.
Alle lof voor zijn prestaties, maar op basis waarvan maak je die beoordeling?
Hielke schreef: Gelukkig hebben we met Alonso en misschien met Raikonen rijders van bijna gelijkwaardig niveau. Ik had het verschrikkelijk gevonden als Schumacher was gestopt terwijl hij z'n gelijke nog niet had gevonden.
Dat vind ik mooi gezegd. Als hij vorig jaar afscheid had genomen, toen Alonso en Räikkönen het uitvochten, had ik dat heel jammer gevonden. Dit jaar is eigenlijk veel mooier: geen strijd tussen twee jonge goden die om de erfenis van de meester vechten, maar echt tussen twee generaties. Prachtig.

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 12 sep 2006, 00:43

Dit waren de bijschriften:

<Andere foto met dezelfde wagen>
Nelson Piquet, dreifacher Formel 1 Weltmeister mit seinem speziellen M6.
Er war auch der einzige Fahrer, der jemals mit einem BMW-Motor Weltmeister wurde: 1983 auf Brabham BMW turbo.

<Bovenstaande foto>
Auf dem Grand Prix von Hockenheim 1984 präsentiert: Ein M6 mit 3,7 Liter Hubraum und 330 PS!

P.s.: Dat kenteken wil ik ook wel. :-)

Remy

Bericht door Remy » 12 sep 2006, 03:08

k33z schreef:
Nandor schreef:Relax boys, Rob is een beetje gefrustreerd omdat de TT nog steeds niet voor de deur staat.

Ze willen Schumi nog een titel geven. Ik kijk volgend jaar weer.

N.
Dat blijkt ja dat hij een beetje gefrustreerd is, ik vraag me af of dat alleen maar door die TT komt.

Sorry dat ik er nog even op doorga, maar dit soort figuren halen voor mij snel de lol van een forum weg. Ik denk dat geen enkel forum op zo een IQ 0 zit te wachten.
Dat ben ik helemaal met jou eens. Jammer dat iemand zich steeds weer moet bewijzen op een vijandige manier. Sorry Rico :wink:

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 12 sep 2006, 09:45

Toch jammer, ik had nog wel zin in een seizoen (of twee) oude sluwe vos vs rookies in net zo snelle auto's.
Dat het een goede coureur is en was heeft hij wel bewezen lijkt me.
Dat dat niet genoeg is is ook wel duidelijk, er lopen in F1 een stuk of 30 goede coureurs rond (incl. de vrijdagtesters) en daarbuiten ook nog eens honderden of duizenden en die worden niet allemaal wereldkampioen F1, laat staan 8 keer (ik neem alvast een voorschot :wink:); streken en mentale spelletjes horen daar gewoon bij, doet Alonso ook, of je moet liever naar zo'n ijskonijn als Raikkonen kijken (ik vind het prima, maar 22 van dat soort rijders in F1 en ik kijk niet meer).

Een coureur die weigert om banden te wisselen en op slicks in de regen of intermediates op droog de strijd aan gaat met andere rijders op de goede banden en die gewoon keihard rondenlang achter zich houdt, dat ga ik wel missen, zie ik na het vertrek van Häkkinen en Schumacher geen andere coureur in F1 meer doen; misschien Hamilton ja, maar die moet eerst nog maar eens een McLaren onder zijn kont zien te krijgen.

In ieder geval wordt F1 dit seizoen al en na dit seizoen helemaal ondersteboven gegooid. Of dat een vooruitgang is weten we over een half jaar wel, maar met Barrichello's toekomst ook niet heel zeker en DC die nu toch echt te langzaam begint te worden (wel een mooie kans voor Doornbos om zich even te bewijzen), komt er een einde aan de generatie die nog tegen Mansell, Berger, Prost en Senna geracet heeft. En dat vind ik toch best wel jammer. :(

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 12 sep 2006, 10:32

Extreem slecht beeld en geen geluid, maar ik kan even geen beter filmpje vinden:
http://www.youtube.com/watch?v=qXKxjDYVpZg

Er zijn misschien 5 of 6 coureurs ooit, die met een zo veel langzamere auto een andere goede coureur (laat ik eens een keer in mijn leven positief zijn over Hill jr. :wink:) achter zich kunnen houden.
Dit is er een van.
Dit ook.
http://www.youtube.com/watch?v=IXXWp5IdhvI

Blijft prachtig om te zien vind ik, misschien nog wel mooier dan een goede inhaalactie, maakt niet uit wie je favoriet is, echte racers moeten we hebben, liefst in gevecht met elkaar.
Dutch, heb je het mailadres van de manager van Hamilton en Ron Dennis toevallig? :lol:

Michel P

Bericht door Michel P » 12 sep 2006, 10:49

Peter, dat laatste filmpje geeft ook aan wat de aantrekkingskracht in de F1 was, en hoe nu alles in de pits word uitgevochten. Waarom is GP2 op dit moment zo leuk om te kijken???

Zouden slicks in combinatie met minder mechanische downforce de spanning en de opwinding in de F1 terug kunnen brengen?

Racen is elkaar op de baan na een ultieme batle passeren, niet race in race uit in de pits........

Michel

Hielke

Bericht door Hielke » 12 sep 2006, 11:10

Kon geen filmpje van de beroemde inhaalactie van Hill op Schumacher (crash) vinden. Zijn er mensen die 'm wel gevonden hebben en hier een link kunnen plaatsen?

Michel, vergeet niet dat F1 nu veel professioneler is dan zeg 15 of 10 jaar terug. Bij de grote teams zijn de budgetten zo enorm dat de technische verschillen tussen de auto's marginaal zijn. De rijders of de tactiek moet het verschil maken. Ook in de filmpjes hierboven zie je dat de snelheidsverschillen tussen de topauto's vaak enorm zijn. Dat zie je nu niet meer.

Ook een reden dat ik Schumacher toch wel even een paar trapjes hoger inschaal dan Senna. Senna heeft heel veel jaren in een zichtbaar superieure auto rondgereden. In zijn laatste jaren bij McLaren ging het team achteruit. In zijn eerste en spijtig genoeg verschrikkelijke jaar bij Williams wist ie in de aanloop naar het begin van het seizoen de auto niet voor elkaar te krijgen. Schumacher wist 'm toen al met een technisch veel mindere auto bij te houden.

En Rebel, over het wel of niet mogen van een rijder. Die rijder kent jou niet. Jij mag dan wel die rijder denken te kennen, maar ook jij kent hem niet. Je ziet zijn voorkomen op tv, en ja, dan komt Schumi met die grote kin arrogant over. Hij is inderdaad betweterig maar hoort daarmee weg te komen omdat ie het ook inderdaad meestal beter weet :lol: Tov het voorkomen van de pronkzieke Senna vind ik 'm in ieder geval nog bescheiden overkomen. Als rijders gingen ze beiden tot en over de limiet van wat nog netjes was. Zoals Schumacher Hill wellicht een keer beslissend in de wielen reed zo reed Senna zijn teammaat Prost op Suzuka overduidelijk in de wielen. Zo zitten die gasten soms gewoon in elkaar. Daar worden ze wereldkampioen mee.

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 12 sep 2006, 11:24

@Hielke: Al wel een mooie foto als voorproef:

[img:468:234]http://images.f1racing.net/news/64054.jpg[/img]

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 12 sep 2006, 11:38

Dat betweterige hoort erbij imho. Betweterig leid tot minder out of the box denken. En tot creatieve oplossingen, tussen de regels door lezen. Helaas werden die van Schumacher niet altijd gewaardeerd :mrgreen: Mooiste gevonden vond ik die keer dat hij een stop & go kreeg en in de laatste ronde in de pits over de finish reed en vervolgens 10 sec stil ging staan. Hoe kom je er op denk ik dan, dat moet je even in een paar sec verzinnen.

En het is natuurlijk niet alleen Schumacher, dat hele wereldje zit zo in elkaar. Flavio Briatore dacht ook altijd dat hij de status van god had en met van alles en nog wat wegkomen kon.

'valsspelen' met autoafstellingen enz, hoort er allemaal bij. Volgens mij is schumi ook al eens gediskwalificeerd omdat ze de auto te laag hadden staan en de houten bodemplaat te veel materiaal verloor, kon net maar dan moet je niet over de curbs heen rijden :lol: Is het risico van het vak.

Hielke

Bericht door Hielke » 12 sep 2006, 11:54

Ja, dat is het moment Mari Oh Oh.

Maar als ik het zo op de foto zie dan lijkt het toch dat Hill de boosdoener was.

Uit de vidoebeelden en de commentaren achteraf meen ik me te herinneren dat Schumacher de schuld kreeg.

k33z

Bericht door k33z » 12 sep 2006, 12:00

Wat een domme praat weer Hielke, het is wel duidelijk dat jij geen verstand hebt van de F1.

Hoe kan je nu in godsnaam Schumacher een goede coureur vinden? Het verbaast mij trouwens dat er ook mensen zijn die de tijd van Senna meegemaakt hebben in een normale onderbroek die Schumacher een goede coureur vinden...........

Wilbert

Bericht door Wilbert » 12 sep 2006, 12:09

k33z schreef:Wat een domme praat weer Hielke, het is wel duidelijk dat jij geen verstand hebt van de F1.

Hoe kan je nu in godsnaam Schumacher een goede coureur vinden? Het verbaast mij trouwens dat er ook mensen zijn die de tijd van Senna meegemaakt hebben in een normale onderbroek die Schumacher een goede coureur vinden...........
:P

Hielke

Bericht door Hielke » 12 sep 2006, 12:13

Volgens mij ben je me nu cryptisch aan het vertellen dat je in een string rondloopt K33z.

Bah en getver!

:lol:

Plaats reactie