Schumacher stopt er mee
- Jan Visser
Schumacher stopt er mee
Het zat er al een tijdje aan te komen.
http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=129539
Jammer vind ik persoonlijk.
http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=129539
Jammer vind ik persoonlijk.
-
Is hij hier nu aan het janken? Damnnn, dat had ik niet willen missen
Nadat hij zelf zijn Benetton in de muur klapte en vervolgens Damon Hill, die ik als mens zeer respecteer, van het kampioenschap beroofde, vind ik het de grootste eikel van het circus.
En zoals met alles is, rozen verwelken, roem vergaat en nieuwe kampioenen zullen zich weer melden. Misschien kunnen ze dit jaar Damon Hill als gastrijder inhuren bij een team en dan Schumacher de laatste wedstrijd als hij wereldkampioen kan worden van de baan laten rossen....
'That will be the day".... 8)
[img:468:234]http://images.f1racing.net/news/63999.jpg[/img]
Nadat hij zelf zijn Benetton in de muur klapte en vervolgens Damon Hill, die ik als mens zeer respecteer, van het kampioenschap beroofde, vind ik het de grootste eikel van het circus.
En zoals met alles is, rozen verwelken, roem vergaat en nieuwe kampioenen zullen zich weer melden. Misschien kunnen ze dit jaar Damon Hill als gastrijder inhuren bij een team en dan Schumacher de laatste wedstrijd als hij wereldkampioen kan worden van de baan laten rossen....
- Mari Oh Oh!
HAHAHAHAHAHA! In dagen niet zo hard gelachen. Dàt zou wat zijn. Past wel in het in scene gezette circus wat F1 dit jaar is. Misschien is Klien's plekje wel beschikbaar.Rebel schreef:Misschien kunnen ze dit jaar Damon Hill als gastrijder inhuren bij een team en dan Schumacher de laatste wedstrijd als hij wereldkampioen kan worden van de baan laten rossen....
....Das hätte ich doch nicht verdient oder? SNIF!...
Nou ja, zijn prestaties blijven groot, al heeft ie het natuurlijk niet in z'n eentje gedaan(zal hij zelf ook nooit zeggen). Ik heb wel waardering voor de man maar de teams waar hij in zit hebben op dat moment altijd een bijsmaakje en een paar kampioenshappen van hem dus ook. Dat vind ik jammer. Wat er voor deze race gebeurd is, is daarvan een hoogte-/dieptepunt en dat wil ik ook maar zo snel mogelijk vergeten, voor dat ik ècht een smerige bijsmaak bij meneer's eventuele laatste kampioenschap/streek krijg.
Ik ben wel benieuwd hoeveel F1 'fans' er afhaken.
-
- Ruud Hulsegge
Ik las laatst op een ander forum dat men Senna ivt Schumi wel sportief vond. Als je dit soort mensen eraan herinnerd dat Senna ook zijn minder momenten had, ik noem:
-slaan van jonge beginnende rijders die hem te weinig respect gaven. (lees ruimte op de baan of hem inhalen terwijl hij op kop lag)
- Het eraf rijden van een andere deelnemer waardoor hij kampioen word.
- Het zeiken op mindere goden
- Falen wanneer hij onder druk staat (zeer zelden maar toch op het laatst)
Nou dat doet me aardig aan deze Schumacher denken. Volgens mij is Schumacher de grootste en vind ik het zeer moedig wat hij doet.
Hij houd rekening met zijn collega's en/of vervangers binnen het team en durft voordat het seizoen voorbij is zijn vertrek aan te kondigen. Ik zeg respect, want dat zal de druk om kampioen te moeten worden behoorlijk groot maken.
Vind het een beetje een huilverhaal van Alonso en Briatore. Ze zullen en hebben alles gedaan om Schumacher een oor aan te naaien. En nu krijgen ze hem eens terug en is Alonso hevig geëmotioneerd. Voor mij verdiend hij het daar niet mee. Ferrari had aan het begin van het seizoen pech en dat heeft ze scherp gemaakt. Die titel harken ze gewoon binnen nu. Zoniet, dan mogen wij hun danken voor het spannend maken van dit seizoen, want de rest is er niet toe in staat.
Het gaat zeker 10 jaar duren voordat er weer iemand in staat is om maar in de buurt te komen van het indrukwekkende rijtje records op de naam van Schumacher. Alleen dat maakt hem al de grootste. De rest van de groote namen loopt alleen maar op hem te zeiken omdat hij langzamerhand hun onaantastbare records de boeken uit rijd. En dat doet ze pijn.
Grote verwachting voor mij in de F-1 is nog steeds Raikonen (al duurt het lang), Massa en Kubica! Ongelooflijk wat die vent laat zien.
Ruud.
-slaan van jonge beginnende rijders die hem te weinig respect gaven. (lees ruimte op de baan of hem inhalen terwijl hij op kop lag)
- Het eraf rijden van een andere deelnemer waardoor hij kampioen word.
- Het zeiken op mindere goden
- Falen wanneer hij onder druk staat (zeer zelden maar toch op het laatst)
Nou dat doet me aardig aan deze Schumacher denken. Volgens mij is Schumacher de grootste en vind ik het zeer moedig wat hij doet.
Hij houd rekening met zijn collega's en/of vervangers binnen het team en durft voordat het seizoen voorbij is zijn vertrek aan te kondigen. Ik zeg respect, want dat zal de druk om kampioen te moeten worden behoorlijk groot maken.
Vind het een beetje een huilverhaal van Alonso en Briatore. Ze zullen en hebben alles gedaan om Schumacher een oor aan te naaien. En nu krijgen ze hem eens terug en is Alonso hevig geëmotioneerd. Voor mij verdiend hij het daar niet mee. Ferrari had aan het begin van het seizoen pech en dat heeft ze scherp gemaakt. Die titel harken ze gewoon binnen nu. Zoniet, dan mogen wij hun danken voor het spannend maken van dit seizoen, want de rest is er niet toe in staat.
Het gaat zeker 10 jaar duren voordat er weer iemand in staat is om maar in de buurt te komen van het indrukwekkende rijtje records op de naam van Schumacher. Alleen dat maakt hem al de grootste. De rest van de groote namen loopt alleen maar op hem te zeiken omdat hij langzamerhand hun onaantastbare records de boeken uit rijd. En dat doet ze pijn.
Grote verwachting voor mij in de F-1 is nog steeds Raikonen (al duurt het lang), Massa en Kubica! Ongelooflijk wat die vent laat zien.
Ruud.
- Mari Oh Oh!
Zo lang de race spannend zijn kon me dat kampioenschap eigenlijk niet veel schelen. Ik kijk naar wat mijn favorieten doen en dat is in al die jaren nooit een top-team geweest en voorin zoeken ze het maar uit. Die mindset is trouwens te danken aan dat My Little Black Pony team.Zoniet, dan mogen wij hun danken voor het spannend maken van dit seizoen, want de rest is er niet toe in staat.
Als het echter op deze manier gespeeld wordt ben ik sowieso niemand dankbaar, want tot vandaag was het in mijn ogen helemaal niet echt spannend en de manier waarop het wel spannend wordt komt uit een big-budget Hollywoodfilm script. Ben geen Alonso fan, maar met "I don't consider Formula One like a sport any more" haalt hij mij de woorden uit de mond. Begin vorig jaar mocht ik hem niet, eind vorig jaar vond ik hem een waardig kampioen en vanaf de tweede helft van dit seizoen begin ik hem nòg meer te waarderen.
Het zou mij niets verbazen als er mensen buiten Ferrari zijn die Schumi zijn laatste titel gunnen, maar ook in de positie zijn hem een handje te helpen en dat ook doen.
-
Ik begrijp serieus niet dat mensen zoals Rebel hier zo op kunnen reageren. Dit is een hele bijzondere dag in de autosport geschiedenis.
Ik ben ook nooit een super Schumacher fan geweest door de streken die hij in het verleden uitgehaald heeft, maar een ding staat als een paal bovenwater. Schumacher is de grootste coureur in de F1 ooit en ik zie niemand dit ooit nog van hem afnemen.
Ik kijk naar de F1 (en naar alle andere sporten) zoveel mogelijk als neutrale toeschouwer. Ik ben een liefhebber van de sport, waarin ik wel mijn voorkeuren heb, maar ik geniet van de sport en niet van 1 persoon in het bijzonder.
Het zou fantastisch zijn als Schumacher dit seizoen nog kampioen word en een waardig afscheid neemt.
Aan de andere kant, dit is het laatste seizoen voor de Alonso fans dat hij kampioen kan worden. Volgend jaar zal hij veel met rokende motoren naast de baan staan
Ik ben ook nooit een super Schumacher fan geweest door de streken die hij in het verleden uitgehaald heeft, maar een ding staat als een paal bovenwater. Schumacher is de grootste coureur in de F1 ooit en ik zie niemand dit ooit nog van hem afnemen.
Ik kijk naar de F1 (en naar alle andere sporten) zoveel mogelijk als neutrale toeschouwer. Ik ben een liefhebber van de sport, waarin ik wel mijn voorkeuren heb, maar ik geniet van de sport en niet van 1 persoon in het bijzonder.
Het zou fantastisch zijn als Schumacher dit seizoen nog kampioen word en een waardig afscheid neemt.
Aan de andere kant, dit is het laatste seizoen voor de Alonso fans dat hij kampioen kan worden. Volgend jaar zal hij veel met rokende motoren naast de baan staan

- Mari Oh Oh!
- Wilbert
Alle winnaars hebben streken anders ben je geen winnaar. Dat is in het zakenleven en dat is in de sport ook zo.. Als je niet kosten wat kost wil winnen dan mis je in mijn ogen de winnaars mentaliteit. En ja sommige dingen vind te ver gaan zoals mensen van de baan rijden.
Het mooie is wel dat Alonso vandaag even heeft kunnen wennen aan zijn volgende seizoen ploffende motoren all the way..
Het mooie is wel dat Alonso vandaag even heeft kunnen wennen aan zijn volgende seizoen ploffende motoren all the way..
- Mari Oh Oh!
En toch heeft die jongen een sterke race laten zien na alle tegenslagen, daarbij teveel van het materiaal eisende. Ik krijg echt steeds meer waardering voor hem. Is nog steeds verre van mijn favoriet, maar voor de titel mijn enig overgebleven hoop
. Want als je vingertjes je ergste streken zijn, ben je in mijn ogen een échte.

-
K33z, ik ging al naar formule 1 wedstrijden kijken toen jij nog in je luiers scheet.
Jij bent opgegroeit (gehersenspoelt) met schumacher, dus ik neem het je niet kwalijk. Gewoon een fraaie poster boven je bed hangen komende jaren en je komt er wel overheen.
En Wilbert, jij hebt de essentie van sport niet begrepen.
Sterker nog, waarschijnlijk sport je zelf niet eens.
Welterusten
Jij bent opgegroeit (gehersenspoelt) met schumacher, dus ik neem het je niet kwalijk. Gewoon een fraaie poster boven je bed hangen komende jaren en je komt er wel overheen.
En Wilbert, jij hebt de essentie van sport niet begrepen.
Sterker nog, waarschijnlijk sport je zelf niet eens.
Welterusten
- Wilbert
Ik sport op het moment niet veel maar heb op een heel hoog niveau ijshockey gespeeld Nederlands team met mijn club 6 keer nederlands kampioen.
Wat doen voetballers als ze niet kunnen winnen gaan ze toch ook schoppen, wat doen waterpolers enz.
Rebel jij was zeker vroeger iemand die nergens goed in was met sport???
En wat heb je tegen schumi kan je het niet hebben dat hij zo goed en jij niet???
Wat doen voetballers als ze niet kunnen winnen gaan ze toch ook schoppen, wat doen waterpolers enz.
Rebel jij was zeker vroeger iemand die nergens goed in was met sport???
En wat heb je tegen schumi kan je het niet hebben dat hij zo goed en jij niet???
- Michel P
Denk dat de omschrijving van Ruud erg goed is. Vergeet niet dat en deel van de antipatie jegens Schumi ook komt omdat hij een Duitser is. We moeten echter allemaal erkennen dat de echte toppers zoals Senna, Prost en Manssel allemaal hun streken hebben gehad in hun absolute blinde wil te winnen. Ik heb door de jaren heen heel langzaam heel veel respect gekregen voor Schumi, want zijn onverzettelijkheid en zijn bezieling bij Ferrari, ook in tijden dat het veel minder ging. Mijn respect gaat uit naar zijn doorzettingskracht, na bijvoorbeeld afgelopen seizoen, waar ze enorm veel te kort kwamen t.o.v. de Michelin teams. Toen stoppen zou makelijk zijn geweest. Maar nee, hij wilde laten zien dat hij tot de absolute top behoorde, en laat dat dit jaar wederom zien met een enorme strijdlust. Ik hoop dat deze legende derhalve de titel dit jaar binnen gaat halen, waardoor hij afscheid kan nemen op een manier welke hij meer dat waard is. Over 10 a 20 jaar zullen velen pas inzien hoe een bijzonder rijder hij was, en hoe uniek zijn prestaties.
Ik heb nu achteraf het genoegen gehad, er bij te zijn geweest in belgie toen hij zijn eerste overwinning boekte. Dat soort momenten zijn later pas uniek........
Michel
Ik heb nu achteraf het genoegen gehad, er bij te zijn geweest in belgie toen hij zijn eerste overwinning boekte. Dat soort momenten zijn later pas uniek........
Michel
-
Wilbert schreef:Rebel jij was zeker vroeger iemand die nergens goed in was met sport???
Junioren B: 400m -2e Nederlands kampioenschap
Junioren A: 800m- 3e nederlands kampioenschap
Junioren A: 800m- 1e Zuidnederlandse kampioenschappen
Senioren : 800m- 3e Nederlandse kampioenschappen
Interland tegen duitse a-junioren: 400m- 1e
Marathon Honolulu: 2.43 U
Zal ik nog ff doorgaan?

Maar ik begrijp nu dat Schumi jou held is, ijshockey das toch die sport met verstand op nul en rossen maar? hahaha!!!
Ik heb nergens geschreven dat hij niet kan rijden. Ik ben alleen na zijn actie op Damon Hill, anders tegen hem aan gaan kijken.
En ook zijn betrokkenheid en dat van zijn team, bij andere onzuivere dingen in de formule 1, blijven altijd wazig.
p.s. Ik heb nog een mooie poster hier ergens liggen in de kast van Micheal, die kan ik je wel opsturen voor boven je bed, want volgend jaar zal wel een zwaar jaar worden voor je.
- Mari Oh Oh!
@MP: Ik ben één van die eikels die bij NL-D liefst in een wit shirt met duitse driekleur rond zou lopen(als ik die zou hebben
). Dàt is mijn reden dus zeker niet. Ik heb ook geen enkel probleem met de andere duitsers in de F1.
De hele verheerlijking van hem, zijn huidige team(gold niet voor Benetton) en het vooral het voordeel van de twijfel wat om die twee vaak krijgen, alsof F1 dood zou gaan als je één van beide ook maar een strobreed in de weg legt. Een speldeprikje hier en daar wordt wel toegestaan natuurlijk, anders ging het opvallen.

De hele verheerlijking van hem, zijn huidige team(gold niet voor Benetton) en het vooral het voordeel van de twijfel wat om die twee vaak krijgen, alsof F1 dood zou gaan als je één van beide ook maar een strobreed in de weg legt. Een speldeprikje hier en daar wordt wel toegestaan natuurlijk, anders ging het opvallen.
- Michel P
Mario,
Dat is het F1 circus, en de kijkcijfer belangen, kan me deels in jou visie vinden. Ben ook niet een Ferrari fan. Maar los van de voordeeltjes, die hij en het team wel eens hebben gekregen, moeten we toch concluderen dat hij een hele grote is. Vergeet niet de de F1 ook regels heeft pogen te bedenken om het machtige Ferrari in te dammen. (ook kijkcijfers natuurlijk, want dat is iets wat door de jaren heen vaak zo is) Bernie, heeft maar een doel, en dat is cashen... linksom of rechtsom. Ik persoonlijk heb ook meer met andere rijders, maar ben niet blind voor zijn uitzonderlijke presteren de afgelopen 13-14 jaar. Ook ik vervloek zijn aktie jegens Hill en Villenueve, om maar eens wat te noemen. Maar deel Senna ooit niet iets soortgelijks? En vonden velen dat toen niet prachtig...........
Michel
Dat is het F1 circus, en de kijkcijfer belangen, kan me deels in jou visie vinden. Ben ook niet een Ferrari fan. Maar los van de voordeeltjes, die hij en het team wel eens hebben gekregen, moeten we toch concluderen dat hij een hele grote is. Vergeet niet de de F1 ook regels heeft pogen te bedenken om het machtige Ferrari in te dammen. (ook kijkcijfers natuurlijk, want dat is iets wat door de jaren heen vaak zo is) Bernie, heeft maar een doel, en dat is cashen... linksom of rechtsom. Ik persoonlijk heb ook meer met andere rijders, maar ben niet blind voor zijn uitzonderlijke presteren de afgelopen 13-14 jaar. Ook ik vervloek zijn aktie jegens Hill en Villenueve, om maar eens wat te noemen. Maar deel Senna ooit niet iets soortgelijks? En vonden velen dat toen niet prachtig...........
Michel
- Mari Oh Oh!
Ik ben ook niet de grootste Senna-fan hoor, maar dat ie het bij z'n team-genoot flikte maakte het wel een stuk minder erg en zelfs border-line cool. En ik keek al F1 voordat Schumi groot was en Ferrari nog zo'n heerlijk bagger team. Ik lieg niet als ik zeg dat ik het toen leuker vond, zal misschien niks met de beste man te maken hebben, maar zonder kan de sport prima overleven en met wisselende helden wordt het IMHO alleen maar leuker.
De eerste keer dat ik hem zag was overigens in mijn toen favoriete sport(naast de goede DTM) die (ook)om zeep geholpen is:Groep-C. Ik hoop overigens niet dat dat een voorteken is.
De eerste keer dat ik hem zag was overigens in mijn toen favoriete sport(naast de goede DTM) die (ook)om zeep geholpen is:Groep-C. Ik hoop overigens niet dat dat een voorteken is.