en ik altijd maar denken dat er veren en dempers onder een auto zitten om de oneffenheden in het wegdek zo goed mogelijk te absorberen................Tristan schreef:Tevens sta ik er nog steeds verbaasd over dat de bult bij aankomen Scheivlak er nog is. Zoals Leonard al zegt, je stuitert bijna de baan af met hard afgestelde dempers.
DNRT Zandvoort 10 april 2010
- MX5T
Re: DNRT Zandvoort 10 april 2010
-
GlennN
Assen is in eerste instantie ook een motor circuit, ik denk dat er dan ook veel meer aandacht aan veiligheid bij crashes is besteed met motorrijders veiligheid in de eerste plaats. (Volgens sommigen is de baan daardoor niet zo heftig meer als the good old days)
Tijdens motorraces, toms, vrijrijden voor motoren op Zandvoort gaat men ook niet recht het Scheivlak op tenzij je wilt vliegen.... en op Zandvoort staat de vangrail ook wel erg dichtbij voor motorrijders op sommige secties.
Overigens schaam ik mij diep voor de negatieve reactie's van mijn medemens op dit ongeluk en wens de coureur een spoedig herstel toe en alle sterkte bij zijn revalidatie !
gr, G
Tijdens motorraces, toms, vrijrijden voor motoren op Zandvoort gaat men ook niet recht het Scheivlak op tenzij je wilt vliegen.... en op Zandvoort staat de vangrail ook wel erg dichtbij voor motorrijders op sommige secties.
Overigens schaam ik mij diep voor de negatieve reactie's van mijn medemens op dit ongeluk en wens de coureur een spoedig herstel toe en alle sterkte bij zijn revalidatie !
gr, G
- Tristan
Om je dempers alleen maar op dat punt af te stellen is ook zo wat, he....Ringmazda schreef:en ik altijd maar denken dat er veren en dempers onder een auto zitten om de oneffenheden in het wegdek zo goed mogelijk te absorberen................Tristan schreef:Tevens sta ik er nog steeds verbaasd over dat de bult bij aankomen Scheivlak er nog is. Zoals Leonard al zegt, je stuitert bijna de baan af met hard afgestelde dempers.
- Bert ///M3
Jij hebt toch 3way van Koni? Dan zou je daar wel je blowoff op af kunnen stellen (high speed compression) Die 3e verstelling is juist voor curbstones en dat soort gaten. Alleen als hij uit zijn veren komt dat stel je met rebound maar die hebben ook een hoge invloed op body bewegingen, als dat niet gescheiden is zoals bij 3way dan kan je daar nog mee zitten.
Het ligt ook aan de layout van de auto etc, ik heb er weinig last van met achterspoiler. Ook niet van licht worden op dat punt oid. E30 cup mag dat allemaal niet en is achter ook vrij licht natuurlijk.
Het ligt ook aan de layout van de auto etc, ik heb er weinig last van met achterspoiler. Ook niet van licht worden op dat punt oid. E30 cup mag dat allemaal niet en is achter ook vrij licht natuurlijk.
- MX5T
nee dan is het beter om op de rest van de baan hard te kunnen en op dat punt waar je geen consessies wilt doen de kans behoorlijk vergroten om je auto af te schrijven...........daar ga je de meeste races mee winnen als je concurrentie dat niet durft............. als je aan de finish komt tenminste.Tristan schreef:Om je dempers alleen maar op dat punt af te stellen is ook zo wat, he....
Nb dit is slechts de mening van een stuurman aan wal
- Tristan
Klopt, mijn E30 heeft er niet heel erg veel last van, maar met de vorige dempers wel. Toen moest ik er echt rekening mee houden. Met de huidige kan ik er met volle snelheid overheen, maar blijft een tricky punt.Bert ///M3 schreef:Jij hebt toch 3way van Koni? Dan zou je daar wel je blowoff op af kunnen stellen (high speed compression) Die 3e verstelling is juist voor curbstones en dat soort gaten. Alleen als hij uit zijn veren komt dat stel je met rebound maar die hebben ook een hoge invloed op body bewegingen, als dat niet gescheiden is zoals bij 3way dan kan je daar nog mee zitten.