DNRT Zandvoort 10 april 2010

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MX5T
Berichten: 1237
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:28

Re: DNRT Zandvoort 10 april 2010

Bericht door MX5T » 12 mei 2010, 17:05

Tristan schreef:Tevens sta ik er nog steeds verbaasd over dat de bult bij aankomen Scheivlak er nog is. Zoals Leonard al zegt, je stuitert bijna de baan af met hard afgestelde dempers.
en ik altijd maar denken dat er veren en dempers onder een auto zitten om de oneffenheden in het wegdek zo goed mogelijk te absorberen................ :roll:

GlennN
Berichten: 169
Lid geworden op: 26 apr 2009, 20:40

Re: DNRT Zandvoort 10 april 2010

Bericht door GlennN » 13 mei 2010, 00:08

Assen is in eerste instantie ook een motor circuit, ik denk dat er dan ook veel meer aandacht aan veiligheid bij crashes is besteed met motorrijders veiligheid in de eerste plaats. (Volgens sommigen is de baan daardoor niet zo heftig meer als the good old days)

Tijdens motorraces, toms, vrijrijden voor motoren op Zandvoort gaat men ook niet recht het Scheivlak op tenzij je wilt vliegen.... en op Zandvoort staat de vangrail ook wel erg dichtbij voor motorrijders op sommige secties.

Overigens schaam ik mij diep voor de negatieve reactie's van mijn medemens op dit ongeluk en wens de coureur een spoedig herstel toe en alle sterkte bij zijn revalidatie !

gr, G

Online
Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13442
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: DNRT Zandvoort 10 april 2010

Bericht door Tristan » 13 mei 2010, 10:03

Ringmazda schreef:
Tristan schreef:Tevens sta ik er nog steeds verbaasd over dat de bult bij aankomen Scheivlak er nog is. Zoals Leonard al zegt, je stuitert bijna de baan af met hard afgestelde dempers.
en ik altijd maar denken dat er veren en dempers onder een auto zitten om de oneffenheden in het wegdek zo goed mogelijk te absorberen................ :roll:
Om je dempers alleen maar op dat punt af te stellen is ook zo wat, he....

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9429
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: DNRT Zandvoort 10 april 2010

Bericht door Bert ///M3 » 13 mei 2010, 10:14

Jij hebt toch 3way van Koni? Dan zou je daar wel je blowoff op af kunnen stellen (high speed compression) Die 3e verstelling is juist voor curbstones en dat soort gaten. Alleen als hij uit zijn veren komt dat stel je met rebound maar die hebben ook een hoge invloed op body bewegingen, als dat niet gescheiden is zoals bij 3way dan kan je daar nog mee zitten.

Het ligt ook aan de layout van de auto etc, ik heb er weinig last van met achterspoiler. Ook niet van licht worden op dat punt oid. E30 cup mag dat allemaal niet en is achter ook vrij licht natuurlijk.

Gebruikersavatar
MX5T
Berichten: 1237
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:28

Re: DNRT Zandvoort 10 april 2010

Bericht door MX5T » 13 mei 2010, 11:59

Tristan schreef:Om je dempers alleen maar op dat punt af te stellen is ook zo wat, he....
nee dan is het beter om op de rest van de baan hard te kunnen en op dat punt waar je geen consessies wilt doen de kans behoorlijk vergroten om je auto af te schrijven...........daar ga je de meeste races mee winnen als je concurrentie dat niet durft............. als je aan de finish komt tenminste.
Nb dit is slechts de mening van een stuurman aan wal

Online
Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13442
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: DNRT Zandvoort 10 april 2010

Bericht door Tristan » 13 mei 2010, 17:38

Bert ///M3 schreef:Jij hebt toch 3way van Koni? Dan zou je daar wel je blowoff op af kunnen stellen (high speed compression) Die 3e verstelling is juist voor curbstones en dat soort gaten. Alleen als hij uit zijn veren komt dat stel je met rebound maar die hebben ook een hoge invloed op body bewegingen, als dat niet gescheiden is zoals bij 3way dan kan je daar nog mee zitten.

Het ligt ook aan de layout van de auto etc, ik heb er weinig last van met achterspoiler. Ook niet van licht worden op dat punt oid. E30 cup mag dat allemaal niet en is achter ook vrij licht natuurlijk.
Klopt, mijn E30 heeft er niet heel erg veel last van, maar met de vorige dempers wel. Toen moest ik er echt rekening mee houden. Met de huidige kan ik er met volle snelheid overheen, maar blijft een tricky punt.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: daNpy en 6 gasten