911 Turbo 2010

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: 911 Turbo 2010

Bericht door allen » 30 okt 2009, 16:59

Lijkt me klinkklare onzin dat een echte racer altijd een atmo zou pakken. En dat zeg ik dan als voorstander van een atmosferisch blok.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: 911 Turbo 2010

Bericht door Macboy » 02 nov 2009, 12:19

Afbeelding

Die nieuwe Turbo is in die smurfblauwe kleur wel echt geweldig zeg :shock: KANONE !!!!!!!!

En dat nieuwe stuurtje is ook echt :thumbup:
Jurriuit schreef:Wat ik niet snap aan de PDK is dat ze nog steeds die rare ‘’tiptronic’’ knoppen op het stuur gebruiken. Waarom geen fatsoenlijke paddles zoals de rest van de autobranche doet?
Is al hééééél veel discussie over geweest. Schandalig van Porsche. Maar ze zijn er kennelijk vanaf :clap: :hosanna:

Klik hier maar voor de DF discussie

http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 90#p510690" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: 911 Turbo 2010

Bericht door Hans R » 14 dec 2009, 09:52

Geweldige filmpje van Chris Harris :clap:

http://www.evo.co.uk/videos/planetevovi ... turbo.html" onclick="window.open(this.href);return false;

100 mijl in 7,9seconden met een fles cola in zijn mond :shock: :lol:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: 911 Turbo 2010

Bericht door GTRene » 14 dec 2009, 11:05

wow een supercar en dan nog goedkoper dan de rest, de Porsche Turbo is weer helemaal terug van wat ie vroeger was, ook qua looks e.d. :clap:

uber vet :thumbup:

moet je nagaan in de regen...en 3.8 naar 60mph terwijl ze dat ook al in iets van 3sec konden en dus van 0 naar 160 wel eens rond de 7sec konden halen.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: 911 Turbo 2010

Bericht door GTRene » 14 dec 2009, 12:34

leuk filmpje verhaal van de 930 naar de 977



meer vervolg op...nu alleen de 2010 met opties en details...



vervolg, nu power/techniek verhaal...


Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: 911 Turbo 2010

Bericht door GTRene » 14 dec 2009, 12:49

:df:

vs GT-R


part 2


Robin
Berichten: 55099
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: 911 Turbo 2010

Bericht door Robin » 14 dec 2009, 13:05

In de nieuwe Automotorundsport Heft 26 3. Dezember 2009 staat een test tussen de nieuwe Turbo, GTR en R8V10.

Als je de boel leest denk je dat de R8 V10 met de number 1 prijs aan de haal gaat en ze doen wat knullig over de Nissan. Duits blad als het is dacht ik:
1)R8
2)Tubro
3)GTR

Wat schetst mijn (positieve) verbazing?

GTR op 1(vanwege lage prijs/prestatie)
Turbo op 2
R8 op 3

Wishful thinkend koos ik de nieuwe Turbo dan maar(wel 'n GTR adept van 't 'eerste uur' en die R8 is ook niet raar hoor :bag: )

Neh de Turbo dus: IK denk de beste straatsportwagen/daily driver nu te koop by FAR , 24/7 inzetbaar, degelijk, fun, supersnel.

acc.tijden voor wat 't waard is:

0-100 0-160 0-200
Turbo 3.2 7.2(...) 11.1
R8 V10 4.1 8.4 12.6
GTR 4.0 8.7 13.7

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: 911 Turbo 2010

Bericht door GTRene » 14 dec 2009, 13:20

bijna ongelofelijk zo snel die nwe turbo en wat een ongelofelijk in-gewikkelde mooie techniek aan boord.

een kanon met manieren zo lijkt het en toch DF

sneller dan de Z06 :hosanna:

Gebruikersavatar
Topfuel
Berichten: 1916
Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29

Re: 911 Turbo 2010

Bericht door Topfuel » 17 dec 2009, 19:54

Robin schreef:In de nieuwe Automotorundsport Heft 26 3. Dezember 2009 staat een test tussen de nieuwe Turbo, GTR en R8V10.

Als je de boel leest denk je dat de R8 V10 met de number 1 prijs aan de haal gaat en ze doen wat knullig over de Nissan. Duits blad als het is dacht ik:
1)R8
2)Tubro
3)GTR

Wat schetst mijn (positieve) verbazing?

GTR op 1(vanwege lage prijs/prestatie)
Turbo op 2
R8 op 3

Wishful thinkend koos ik de nieuwe Turbo dan maar(wel 'n GTR adept van 't 'eerste uur' en die R8 is ook niet raar hoor :bag: )

Neh de Turbo dus: IK denk de beste straatsportwagen/daily driver nu te koop by FAR , 24/7 inzetbaar, degelijk, fun, supersnel.

acc.tijden voor wat 't waard is:

0-100 0-160 0-200
Turbo 3.2 7.2(...) 11.1
R8 V10 4.1 8.4 12.6
GTR 4.0 8.7 13.7

Toch opmerkelijk dat de GTR nog steeds sneller is op het circuit. Hij zit anderhalve tel sneller op de 160, wat op een circuit toch al een behoorlijk verschil zou moeten geven. (bij gelijkwaardig onderstel en remmen). Echter bij de test van Autobild was zelfs met het grote acceleratie verschil de Nissan nog steeds 6 tienden sneller op een rondje van 2400 meter. :shock:

Geeft toch wel aan wat een fantastische auto zo'n GTR is. Echter zou ik toch altijd voor de Porsche gaan... :bag:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: 911 Turbo 2010

Bericht door GTRene » 17 dec 2009, 20:07

ja voor mij ook deze nieuwe Porsche Turbo :thumbup: mooi ding, deze tikt the box of hoe zeggen ze dat :lol:

las trouwens in de nwe autovisie hoe snel de nwe Ferrari 485 Italia van 0 naar 200 gaat :shocking: 10.4sec geloof ik, en en sneller dan de Enzo rond hun circuit maar net zo snel als de 430 scudera?

en der komt nog een scuderia van binnen 2 jaar ofzo.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12606
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: 911 Turbo 2010

Bericht door Downforce Hans » 17 dec 2009, 20:13

Een kennis van mij heeft een paar weken geleden een circuit dag op le mans gehad met de gtr.
Het ging hard maar weinig beleving en na 5 rondjes geen remmen meer.
In de porsche zal je dus langer lol op het circuit hebben.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: 911 Turbo 2010

Bericht door romo » 17 dec 2009, 20:14

Ik had het al eerder vermeld...................die Porker Turbo wil ik wel................even wachten wat er met het kastje gaat gebeuren en who knows............

indobesar
Berichten: 9982
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Re: 911 Turbo 2010

Bericht door indobesar » 17 dec 2009, 20:22

Downforce Hans schreef:Een kennis van mij heeft een paar weken geleden een circuit dag op le mans gehad met de gtr.
Het ging hard maar weinig beleving en na 5 rondjes geen remmen meer.
In de porsche zal je dus langer lol op het circuit hebben.
Een Porsche Turbo is wat dat betreft toch net zo saai. Voor de beleving moet je bij een GT3(RS) zijn.

Als de Turbo zo hard ging als de GTR zouden de remmen het ook zwaarder hebben ;) :lol:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: 911 Turbo 2010

Bericht door GTRene » 17 dec 2009, 20:47

indobesar schreef:
Downforce Hans schreef:Een kennis van mij heeft een paar weken geleden een circuit dag op le mans gehad met de gtr.
Het ging hard maar weinig beleving en na 5 rondjes geen remmen meer.
In de porsche zal je dus langer lol op het circuit hebben.
Een Porsche Turbo is wat dat betreft toch net zo saai. Voor de beleving moet je bij een GT3(RS) zijn.

Als de Turbo zo hard ging als de GTR zouden de remmen het ook zwaarder hebben ;) :lol:
Die nwe schijnt toch meer beleving te hebben en moet een heel goed ding zijn, eneuh de S uitvoering komt ook nog wellicht dat die iets sneller gaat op het circuit dan de GTR nu doet :playcar: maja de GTR komt ook weer iets snellers van...echter de GTR doet me echt niks, net als de M3...de motoren en de techniek daarintegen wel, maja...de verpakking e.d. :mrgreen:

kan ze nog zo lief zijn tegen jou, maar als ze ook nog een lekker lijf had dan had je vast meer zin om ff te vlammen :lol:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 34233
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Boomer Life Matters

Re: 911 Turbo S 2011

Bericht door JP » 12 mei 2010, 22:22

Nu al in de vergetelheid geraakt door de komst van de GT2 RS

De 997 Turbo S;

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

"Porsche has uprated the 911 Turbo, taking it deeper into Supercar territory. David Vivian drives it.

What is it?

Porsche’s response to customer demand for a faster, more focused version of what already ranks as the fastest and most accelerative car in its range, the four-wheel drive 911 Turbo. If it steals back a little business from the ever-keen independent tuning outfits, so much the better. It costs £123,263.



Technical highlights?

Reworked turbos and higher boost pressure lift power and torque to 523bhp and 516lb ft, gains of 30bhp and 37lb ft respectively, but the Turbo S is no thirstier with a combined consumption of 24.8mpg. Porsche Torque Vectoring, which varies the drive to each individual rear wheel to achieve a more neutral cornering balance and enhanced traction when pressing on, is standard on the S. It also gets the SportChrono pack - which includes launch control and gives keener throttle, damper and stability control settings at the touch of a button - and dynamic engine mounts for improved rigidity and transitional handling characteristics. Ceramic stoppers, dynamic cornering headlights, two-tone leather carbon-shelled sports seats and 19-inch RS Spyder alloy wheels are all included in the S spec. And’s there’s no manual option – it’s 7-speed PDK and paddles or nothing.



What’s it like to drive?

If acceleration, grip and stopping power are priorities, pretty damn awesome. The 911 Turbo S is as quick to 60mph as a McLaren F1 and is only half a nose behind at 100mph. Hugely torquey engine and lightning-fast PDK double-clutch shifts combine to deliver massive, horizon-hauling thrust in return for a modest flexing of your right ankle. The engine note is more whoosh than wonderful and the whole driving experience lacks the intimate precision, instant agility and bristling tactile and sonic feedback of the GT3’s but there’s no denying the Turbo S’s blistering pace on any type of road, wet or dry. Or the relatively modest demands on driver talent needed to achieve it.



How does it compare?

If you’re looking for the purest and most exhilarating 911 experience, we’d have to point you in the direction of the GT3 RS. The Turbo S feels like a relatively blunt object by comparison. You’ll pocket a tidy saving as well. Ferrari’s more expensive 458 Italia has a much more engaging supercar vibe and a real sense of F1 technology transfer. But it can’t live with the Porsche’s pace.



Anything else I need to know?

All this comes in £130,791 soft-top form as well which, in the final analysis, probably tells you all you need to know about the Turbo S – an engine tweak and options bundle rather than a thoroughbred, but a crowd-pleaser all the same.
Source [EVO]

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: 911 Turbo 2010

Bericht door Rupie » 12 mei 2010, 22:29

Tja, die uitlaten he, die doen 'm de das om...

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: 911 Turbo 2010

Bericht door GTRene » 12 mei 2010, 23:46

ik vind ze wel stylish, maar ook weer niet echt fraai?
de mooiste rocket shooters heeft de Gembala 2 x dik rond en een lanceerplatform erom heen :mrgreen:

lijkt hier op, maar waren iets anders...

Afbeelding

trouwens die dubbele van hen mag er ook best wezen...hoezo breed...

Afbeelding

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 34233
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Boomer Life Matters

Re: 911 Turbo 2010

Bericht door JP » 24 mei 2010, 09:46

Als eerste in NL;

Afbeelding

...en ja, idd die uitlaten..... :hmmm: :nah:

EJGT3CS
Berichten: 1424
Lid geworden op: 22 jun 2006, 23:31
Locatie: Dwingeloo

Re: 911 Turbo 2010

Bericht door EJGT3CS » 29 mei 2010, 16:43

Geweldige auto die 911 Turbo, maar een ding snap ik niet...
Waarom bestelt iedereen hem toch met PDK?
Als ik op mobile.de kijk is er geen één handbak te vinden!
De acceleratie zal fenomenaal zijn, maar toch lijkt het me een beetje saai die PDK?
Ik zou hem in ieder geval met handbak bestellen in het rood! :D

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: 911 Turbo 2010

Bericht door Tristan » 29 mei 2010, 17:01

Hoop Turbo's worden als daily ingezet.

EJGT3CS
Berichten: 1424
Lid geworden op: 22 jun 2006, 23:31
Locatie: Dwingeloo

Re: 911 Turbo 2010

Bericht door EJGT3CS » 29 mei 2010, 17:10

Zo hoort een turbo te klinken! :D

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: 911 Turbo 2010

Bericht door Sperdy » 29 mei 2010, 17:27

Turbo rijden moet je willen.. ik zou toch voor de dikste atmo van Porsche gaan.

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Re: 911 Turbo 2010

Bericht door Mark Nauta » 29 mei 2010, 17:45

EJGT3CS schreef:Geweldige auto die 911 Turbo, maar een ding snap ik niet...
Waarom bestelt iedereen hem toch met PDK?
Als ik op mobile.de kijk is er geen één handbak te vinden!
De acceleratie zal fenomenaal zijn, maar toch lijkt het me een beetje saai die PDK?
Ik zou hem in ieder geval met handbak bestellen in het rood! :D
Omdat ie met PDK zo snel is. Met handbak is er serieus gewoon niet tegen te schakelen eigenlijk. Daarnaast is die PDK zo soepel dat zeker als je hem als daily hebt, je gewoon veel meer aan de auto hebt. Maar ja, voor mij sowieso geen Turbo. Lekker een 2S of een GT3 met nog wat duiten op zak.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: 911 Turbo 2010

Bericht door Macboy » 02 jun 2010, 16:25

GT3 = handbak
Turbo = PDK

Simpel toch ? Hoort gewoon bij de Turbo die PDK. Anders moet je voor de GT2 gaan.

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Re: 911 Turbo 2010

Bericht door Steven N. » 02 jun 2010, 19:10

Macboy schreef:GT3 = handbak
Turbo = PDK

Simpel toch ? Hoort gewoon bij de Turbo die PDK. Anders moet je voor de GT2 gaan.
Helemaal mee eens! :thumbup:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 1 gast