911 Turbo 2010
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: 911 Turbo 2010
Lijkt me klinkklare onzin dat een echte racer altijd een atmo zou pakken. En dat zeg ik dan als voorstander van een atmosferisch blok.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: 911 Turbo 2010
Die nieuwe Turbo is in die smurfblauwe kleur wel echt geweldig zeg

En dat nieuwe stuurtje is ook echt

Is al hééééél veel discussie over geweest. Schandalig van Porsche. Maar ze zijn er kennelijk vanafJurriuit schreef:Wat ik niet snap aan de PDK is dat ze nog steeds die rare ‘’tiptronic’’ knoppen op het stuur gebruiken. Waarom geen fatsoenlijke paddles zoals de rest van de autobranche doet?


Klik hier maar voor de DF discussie
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 90#p510690" onclick="window.open(this.href);return false;
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: 911 Turbo 2010
Geweldige filmpje van Chris Harris
http://www.evo.co.uk/videos/planetevovi ... turbo.html" onclick="window.open(this.href);return false;
100 mijl in 7,9seconden met een fles cola in zijn mond


http://www.evo.co.uk/videos/planetevovi ... turbo.html" onclick="window.open(this.href);return false;
100 mijl in 7,9seconden met een fles cola in zijn mond


- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 911 Turbo 2010
wow een supercar en dan nog goedkoper dan de rest, de Porsche Turbo is weer helemaal terug van wat ie vroeger was, ook qua looks e.d.
uber vet
moet je nagaan in de regen...en 3.8 naar 60mph terwijl ze dat ook al in iets van 3sec konden en dus van 0 naar 160 wel eens rond de 7sec konden halen.

uber vet

moet je nagaan in de regen...en 3.8 naar 60mph terwijl ze dat ook al in iets van 3sec konden en dus van 0 naar 160 wel eens rond de 7sec konden halen.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 911 Turbo 2010
leuk filmpje verhaal van de 930 naar de 977
meer vervolg op...nu alleen de 2010 met opties en details...
vervolg, nu power/techniek verhaal...
meer vervolg op...nu alleen de 2010 met opties en details...
vervolg, nu power/techniek verhaal...
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 911 Turbo 2010

vs GT-R
part 2
-
- Berichten: 55103
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: 911 Turbo 2010
In de nieuwe Automotorundsport Heft 26 3. Dezember 2009 staat een test tussen de nieuwe Turbo, GTR en R8V10.
Als je de boel leest denk je dat de R8 V10 met de number 1 prijs aan de haal gaat en ze doen wat knullig over de Nissan. Duits blad als het is dacht ik:
1)R8
2)Tubro
3)GTR
Wat schetst mijn (positieve) verbazing?
GTR op 1(vanwege lage prijs/prestatie)
Turbo op 2
R8 op 3
Wishful thinkend koos ik de nieuwe Turbo dan maar(wel 'n GTR adept van 't 'eerste uur' en die R8 is ook niet raar hoor
)
Neh de Turbo dus: IK denk de beste straatsportwagen/daily driver nu te koop by FAR , 24/7 inzetbaar, degelijk, fun, supersnel.
acc.tijden voor wat 't waard is:
0-100 0-160 0-200
Turbo 3.2 7.2(...) 11.1
R8 V10 4.1 8.4 12.6
GTR 4.0 8.7 13.7
Als je de boel leest denk je dat de R8 V10 met de number 1 prijs aan de haal gaat en ze doen wat knullig over de Nissan. Duits blad als het is dacht ik:
1)R8
2)Tubro
3)GTR
Wat schetst mijn (positieve) verbazing?
GTR op 1(vanwege lage prijs/prestatie)
Turbo op 2
R8 op 3
Wishful thinkend koos ik de nieuwe Turbo dan maar(wel 'n GTR adept van 't 'eerste uur' en die R8 is ook niet raar hoor

Neh de Turbo dus: IK denk de beste straatsportwagen/daily driver nu te koop by FAR , 24/7 inzetbaar, degelijk, fun, supersnel.
acc.tijden voor wat 't waard is:
0-100 0-160 0-200
Turbo 3.2 7.2(...) 11.1
R8 V10 4.1 8.4 12.6
GTR 4.0 8.7 13.7
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 911 Turbo 2010
bijna ongelofelijk zo snel die nwe turbo en wat een ongelofelijk in-gewikkelde mooie techniek aan boord.
een kanon met manieren zo lijkt het en toch DF
sneller dan de Z06
een kanon met manieren zo lijkt het en toch DF
sneller dan de Z06

- Topfuel
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29
Re: 911 Turbo 2010
Robin schreef:In de nieuwe Automotorundsport Heft 26 3. Dezember 2009 staat een test tussen de nieuwe Turbo, GTR en R8V10.
Als je de boel leest denk je dat de R8 V10 met de number 1 prijs aan de haal gaat en ze doen wat knullig over de Nissan. Duits blad als het is dacht ik:
1)R8
2)Tubro
3)GTR
Wat schetst mijn (positieve) verbazing?
GTR op 1(vanwege lage prijs/prestatie)
Turbo op 2
R8 op 3
Wishful thinkend koos ik de nieuwe Turbo dan maar(wel 'n GTR adept van 't 'eerste uur' en die R8 is ook niet raar hoor)
Neh de Turbo dus: IK denk de beste straatsportwagen/daily driver nu te koop by FAR , 24/7 inzetbaar, degelijk, fun, supersnel.
acc.tijden voor wat 't waard is:
0-100 0-160 0-200
Turbo 3.2 7.2(...) 11.1
R8 V10 4.1 8.4 12.6
GTR 4.0 8.7 13.7
Toch opmerkelijk dat de GTR nog steeds sneller is op het circuit. Hij zit anderhalve tel sneller op de 160, wat op een circuit toch al een behoorlijk verschil zou moeten geven. (bij gelijkwaardig onderstel en remmen). Echter bij de test van Autobild was zelfs met het grote acceleratie verschil de Nissan nog steeds 6 tienden sneller op een rondje van 2400 meter.

Geeft toch wel aan wat een fantastische auto zo'n GTR is. Echter zou ik toch altijd voor de Porsche gaan...

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 911 Turbo 2010
ja voor mij ook deze nieuwe Porsche Turbo
mooi ding, deze tikt the box of hoe zeggen ze dat
las trouwens in de nwe autovisie hoe snel de nwe Ferrari 485 Italia van 0 naar 200 gaat
10.4sec geloof ik, en en sneller dan de Enzo rond hun circuit maar net zo snel als de 430 scudera?
en der komt nog een scuderia van binnen 2 jaar ofzo.


las trouwens in de nwe autovisie hoe snel de nwe Ferrari 485 Italia van 0 naar 200 gaat

en der komt nog een scuderia van binnen 2 jaar ofzo.
- Downforce Hans
- Berichten: 12606
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: 911 Turbo 2010
Een kennis van mij heeft een paar weken geleden een circuit dag op le mans gehad met de gtr.
Het ging hard maar weinig beleving en na 5 rondjes geen remmen meer.
In de porsche zal je dus langer lol op het circuit hebben.
Het ging hard maar weinig beleving en na 5 rondjes geen remmen meer.
In de porsche zal je dus langer lol op het circuit hebben.
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: 911 Turbo 2010
Ik had het al eerder vermeld...................die Porker Turbo wil ik wel................even wachten wat er met het kastje gaat gebeuren en who knows............
-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: 911 Turbo 2010
Een Porsche Turbo is wat dat betreft toch net zo saai. Voor de beleving moet je bij een GT3(RS) zijn.Downforce Hans schreef:Een kennis van mij heeft een paar weken geleden een circuit dag op le mans gehad met de gtr.
Het ging hard maar weinig beleving en na 5 rondjes geen remmen meer.
In de porsche zal je dus langer lol op het circuit hebben.
Als de Turbo zo hard ging als de GTR zouden de remmen het ook zwaarder hebben


- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 911 Turbo 2010
Die nwe schijnt toch meer beleving te hebben en moet een heel goed ding zijn, eneuh de S uitvoering komt ook nog wellicht dat die iets sneller gaat op het circuit dan de GTR nu doet :playcar: maja de GTR komt ook weer iets snellers van...echter de GTR doet me echt niks, net als de M3...de motoren en de techniek daarintegen wel, maja...de verpakking e.d.indobesar schreef:Een Porsche Turbo is wat dat betreft toch net zo saai. Voor de beleving moet je bij een GT3(RS) zijn.Downforce Hans schreef:Een kennis van mij heeft een paar weken geleden een circuit dag op le mans gehad met de gtr.
Het ging hard maar weinig beleving en na 5 rondjes geen remmen meer.
In de porsche zal je dus langer lol op het circuit hebben.
Als de Turbo zo hard ging als de GTR zouden de remmen het ook zwaarder hebben![]()

kan ze nog zo lief zijn tegen jou, maar als ze ook nog een lekker lijf had dan had je vast meer zin om ff te vlammen

- JP
- Berichten: 34233
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: 911 Turbo S 2011
Nu al in de vergetelheid geraakt door de komst van de GT2 RS
De 997 Turbo S;





De 997 Turbo S;
"Porsche has uprated the 911 Turbo, taking it deeper into Supercar territory. David Vivian drives it.
What is it?
Porsche’s response to customer demand for a faster, more focused version of what already ranks as the fastest and most accelerative car in its range, the four-wheel drive 911 Turbo. If it steals back a little business from the ever-keen independent tuning outfits, so much the better. It costs £123,263.
Technical highlights?
Reworked turbos and higher boost pressure lift power and torque to 523bhp and 516lb ft, gains of 30bhp and 37lb ft respectively, but the Turbo S is no thirstier with a combined consumption of 24.8mpg. Porsche Torque Vectoring, which varies the drive to each individual rear wheel to achieve a more neutral cornering balance and enhanced traction when pressing on, is standard on the S. It also gets the SportChrono pack - which includes launch control and gives keener throttle, damper and stability control settings at the touch of a button - and dynamic engine mounts for improved rigidity and transitional handling characteristics. Ceramic stoppers, dynamic cornering headlights, two-tone leather carbon-shelled sports seats and 19-inch RS Spyder alloy wheels are all included in the S spec. And’s there’s no manual option – it’s 7-speed PDK and paddles or nothing.
What’s it like to drive?
If acceleration, grip and stopping power are priorities, pretty damn awesome. The 911 Turbo S is as quick to 60mph as a McLaren F1 and is only half a nose behind at 100mph. Hugely torquey engine and lightning-fast PDK double-clutch shifts combine to deliver massive, horizon-hauling thrust in return for a modest flexing of your right ankle. The engine note is more whoosh than wonderful and the whole driving experience lacks the intimate precision, instant agility and bristling tactile and sonic feedback of the GT3’s but there’s no denying the Turbo S’s blistering pace on any type of road, wet or dry. Or the relatively modest demands on driver talent needed to achieve it.
How does it compare?
If you’re looking for the purest and most exhilarating 911 experience, we’d have to point you in the direction of the GT3 RS. The Turbo S feels like a relatively blunt object by comparison. You’ll pocket a tidy saving as well. Ferrari’s more expensive 458 Italia has a much more engaging supercar vibe and a real sense of F1 technology transfer. But it can’t live with the Porsche’s pace.
Anything else I need to know?
All this comes in £130,791 soft-top form as well which, in the final analysis, probably tells you all you need to know about the Turbo S – an engine tweak and options bundle rather than a thoroughbred, but a crowd-pleaser all the same.
Source [EVO]
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: 911 Turbo 2010
Tja, die uitlaten he, die doen 'm de das om...
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 911 Turbo 2010
ik vind ze wel stylish, maar ook weer niet echt fraai?
de mooiste rocket shooters heeft de Gembala 2 x dik rond en een lanceerplatform erom heen
lijkt hier op, maar waren iets anders...

trouwens die dubbele van hen mag er ook best wezen...hoezo breed...

de mooiste rocket shooters heeft de Gembala 2 x dik rond en een lanceerplatform erom heen

lijkt hier op, maar waren iets anders...
trouwens die dubbele van hen mag er ook best wezen...hoezo breed...
- JP
- Berichten: 34233
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: 911 Turbo 2010
Als eerste in NL;

...en ja, idd die uitlaten.....

...en ja, idd die uitlaten.....


-
- Berichten: 1424
- Lid geworden op: 22 jun 2006, 23:31
- Locatie: Dwingeloo
Re: 911 Turbo 2010
Geweldige auto die 911 Turbo, maar een ding snap ik niet...
Waarom bestelt iedereen hem toch met PDK?
Als ik op mobile.de kijk is er geen één handbak te vinden!
De acceleratie zal fenomenaal zijn, maar toch lijkt het me een beetje saai die PDK?
Ik zou hem in ieder geval met handbak bestellen in het rood!
Waarom bestelt iedereen hem toch met PDK?
Als ik op mobile.de kijk is er geen één handbak te vinden!
De acceleratie zal fenomenaal zijn, maar toch lijkt het me een beetje saai die PDK?
Ik zou hem in ieder geval met handbak bestellen in het rood!

- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: 911 Turbo 2010
Hoop Turbo's worden als daily ingezet.
-
- Berichten: 1424
- Lid geworden op: 22 jun 2006, 23:31
- Locatie: Dwingeloo
Re: 911 Turbo 2010
Zo hoort een turbo te klinken!

- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: 911 Turbo 2010
Turbo rijden moet je willen.. ik zou toch voor de dikste atmo van Porsche gaan.
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Re: 911 Turbo 2010
Omdat ie met PDK zo snel is. Met handbak is er serieus gewoon niet tegen te schakelen eigenlijk. Daarnaast is die PDK zo soepel dat zeker als je hem als daily hebt, je gewoon veel meer aan de auto hebt. Maar ja, voor mij sowieso geen Turbo. Lekker een 2S of een GT3 met nog wat duiten op zak.EJGT3CS schreef:Geweldige auto die 911 Turbo, maar een ding snap ik niet...
Waarom bestelt iedereen hem toch met PDK?
Als ik op mobile.de kijk is er geen één handbak te vinden!
De acceleratie zal fenomenaal zijn, maar toch lijkt het me een beetje saai die PDK?
Ik zou hem in ieder geval met handbak bestellen in het rood!
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: 911 Turbo 2010
GT3 = handbak
Turbo = PDK
Simpel toch ? Hoort gewoon bij de Turbo die PDK. Anders moet je voor de GT2 gaan.
Turbo = PDK
Simpel toch ? Hoort gewoon bij de Turbo die PDK. Anders moet je voor de GT2 gaan.
-
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
Re: 911 Turbo 2010
Helemaal mee eens!Macboy schreef:GT3 = handbak
Turbo = PDK
Simpel toch ? Hoort gewoon bij de Turbo die PDK. Anders moet je voor de GT2 gaan.
