[02-09-2009]DF @ Zolder deel III - napraten

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
David R.

Re: [02-09-2009]DF @ Zolder deel III - napraten

Bericht door David R. » 03 sep 2009, 10:01

Op donderdag is er geen beperking op Zolder. Rijden is dan alleen voor mensen met licentie. Veel teams uit de Belcar komen dan testen. Het is echter de vraag of je daar tussen wil zitten.

Kgroot.nl
Auto: Volkswagen ID4 & Golf MK2

Bericht door Kgroot.nl » 03 sep 2009, 10:13

Ik moet wel zeggen dat het en geslaagde dag was.
Met dank aan Arie (altijd leuk om een dorpsgenoot tegen te komen waar je het niet verwacht) voor het afstaan van zijn bijrijders positie in de Golf..
Ben onder de indruk van dat ding :shock:

Michel P

Bericht door Michel P » 03 sep 2009, 10:16

Toch is dat hele DB gelul natuurlijk zwaar kut, op de openbare weg kan je amper nog het pedaal intrappen, en nu worden trackdays op deze manier ook verneukt voor velen. Erg jammer deze ontwikkelingen. De volgende stap is dat autosport in de breedste zin van het woord straks zga onmogelijk zal worden.

Michel

RobS

Bericht door RobS » 03 sep 2009, 10:18

Als de grijze Corvette ronde na ronde door kan blaffen dan wil dat toch gewoon zeggen dat het hele dB gebeuren aan de bestuurder ligt, 2x van het gas af en je kan zoveel rondjes rijden als je wil.

Kgroot.nl

Bericht door Kgroot.nl » 03 sep 2009, 10:21

Rob Schouten schreef:Als de grijze Corvette ronde na ronde door kan blaffen dan wil dat toch gewoon zeggen dat het hele dB gebeuren aan de bestuurder ligt, 2x van het gas af en je kan zoveel rondjes rijden als je wil.
Klopt ja..
Hans kwam behoorlijk brullend de pitlane uit en langs de meeting was ie fluisterstil :lol:

GTRene

Bericht door GTRene » 03 sep 2009, 10:23

Rob Schouten schreef:Als de grijze Corvette ronde na ronde door kan blaffen dan wil dat toch gewoon zeggen dat het hele dB gebeuren aan de bestuurder ligt, 2x van het gas af en je kan zoveel rondjes rijden als je wil.
ja maar je wil ontspannen kunnen gassen en niet van het gas af als het niet nodig is...das frustrerend, en jemoet elke keer die plekken onthouden...nee niks waard voor mij.

Kgroot.nl

Bericht door Kgroot.nl » 03 sep 2009, 10:26

GTRene schreef:
ja maar je wil ontspannen kunnen gassen en niet van het gas af als het niet nodig is...das frustrerend, en jemoet elke keer die plekken onthouden...nee niks waard voor mij.
en ook van het gas af gaan zegt niet alles...
De Golf GTi kreeg een zwarte vlag op het moment dat ie van het gas af ging :lol:

Jesper
Auto: BMW M135i

Bericht door Jesper » 03 sep 2009, 10:27

Zelfs wij kregen eenmaal een zwarte vlag vanwege ca. 100DB...
En dat terwijl we in een E30 met standaard s14 blok en uitlaat reden... De rest van de dag voor de zekerheid bij de meetpunten maar even van het gas gegaan.

frankv

Bericht door frankv » 03 sep 2009, 10:32

Jesper schreef:Zelfs wij kregen eenmaal een zwarte vlag vanwege ca. 100DB...
En dat terwijl we in een E30 met standaard s14 blok en uitlaat reden... De rest van de dag voor de zekerheid bij de meetpunten maar even van het gas gegaan.
Mijn S14 is standaard, maar mijn niet standaard einddemper maakt (althans in de auto) fors meer lawaai dan standaard. Ik heb de hele dag niet gelift, niet op de meetpunten gelet en ik ben niet binnen gehaald.

BrianV

Bericht door BrianV » 03 sep 2009, 10:36

allemaal aan de fransoos, geen probleem met meeting :mrgreen: :idea:

Kgroot.nl

Bericht door Kgroot.nl » 03 sep 2009, 10:40

BrianV schreef:allemaal aan de fransoos, geen probleem met meeting :mrgreen: :idea:
Met de Seat zal ik ook nergens last van hebben :lol:
maar die wil ik het circuit (nog) niet op gooien

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 03 sep 2009, 10:41

BrianV schreef:allemaal aan de fransoos, geen probleem met meeting :mrgreen: :idea:
Ook het enige probleem wat je dan niet hebt :wink:

Ziet eruit als een geslaagde dag, veel niet bekende rijders maar dat maakt het natuurlijk wel dekkend voor Peter. Mooie foto's ook van Luuk, Kees en my big brother. De GT3's :love: DAMN.. De Corvette ziet er zo ook bijzonder goed uit Hans, leuk dat Mark ook mocht sturen. Beide Nauta's al in dat ding gehad, je moet het maar willen...

@ 968Mint, ook aanwezig bij 911stedentocht komende zondag?

Chris van S.

Bericht door Chris van S. » 03 sep 2009, 10:43

Leuke verhalen en super mooie foto's.
Ik vind het alleen een erg groot contrast dat er zo pietluttig word gedaan over het geluid.

De afgelopen jaren ben ik naar de 24h van Zolder ben geweest. Traditiegetrouw gaan wij altijd midden in de nacht m.a.w. kom dus midden in de race aan.
Dan hoor je het geluid van de auto's luid en duidelijk bij de afslag van de snelweg. Dus dat is niet bepaald zachtjes.
Ik realiseer mij wel dat er dan een evenement plaats vind en geen trackday. Maar als standaard auto's zelfs zwarte vlaggen krijgen..... en er word zo makkelijk gedaan tijdens de 24h vind ik dat wel een erg groot verschil.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 03 sep 2009, 10:52

Steven Nauta schreef:

Ziet eruit als een geslaagde dag, veel niet bekende rijders maar dat maakt het natuurlijk wel dekkend voor Peter. Mooie foto's ook van Luuk, Kees en my big brother. De GT3's :love: DAMN.. De Corvette ziet er zo ook bijzonder goed uit Hans, leuk dat Mark ook mocht sturen. Beide Nauta's al in dat ding gehad, je moet het maar willen...

Ik wil NATUURLIJK NIET STOKEN maar ik weet nu wel wie er beter kan rijden al was Mark het niet met me eens op de weg terug........... 8) :bag: :mrgreen:

P.S. Ik zag een traan in zijn oog toen hij die gt3 voorbij ging, het deed duidelijk pijn... :mrgreen:

@ Mark, ik zal het er verder nier meer over hebben..... :thumbup:

Steven N.

Bericht door Steven N. » 03 sep 2009, 10:55

Downforce Hans schreef:
Steven Nauta schreef:

Ik wil NATUURLIJK NIET STOKEN maar ik weet nu wel wie er beter kan rijden al was Mark het niet met me eens op de weg terug........... 8) :bag: :mrgreen:
Mark en ik hebben hetzelfde bloed, dus stoken zit er niet in :wink: Tim/Tom, Ralf/Michael, dat idee.. :lol:

Kreeg hij hem ook goed dwars dan?

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 03 sep 2009, 10:59

Peppie/Kokkie...... :mrgreen: ;)

Was weer een gave dag; iedereen bedankt voor de gezelligheid!
Heb helaas even geen tijd om een uitgebreid verslag ervan te schrijven, maar dat komt na het weekend weer.
Het feit dat het met weinig marshalls en weinig organisatie ter plekke toch makkelijk lukte om de organisatie rond te krijgen geeft wel aan dat iedereen zich supernetjes gedragen heeft en hun hoofd erbij gehouden heeft!
Ik vond het in ieder geval een superdag en tot de volgende keer weer! :popcorn:

Metchu

Bericht door Metchu » 03 sep 2009, 11:10

iedereen aan de GTR(ene) Demper ® ©

niemand last van beperkingen 8)

(hmmmm denkt aan photoshop :mrgreen: )

Chuck

Bericht door Chuck » 03 sep 2009, 11:15

frankv schreef:Ik ben niet binnengehaald, maar Chuck met de witte M3 had eenmaal 95,2 ofzoiets, en heeft geen hele spannende uitlaat.

De meeste auto's die ik van de baan gehaald zag worden, hadden overigens wel een ruim meer dan standaard geluid. Praten was echt niet meer mogeljik toen de blauwe mini door de pitbox kwam rijden na zijn tweede zwarte vlag. 95dB is niet veel, maar ook niet heel weinig.

Haha ik vond het wel grappig met een standaard auto 95,4 db halen,
Zolder moet zijn regels denk ik maar eens veranderen ;)

Aad

Bericht door Aad » 03 sep 2009, 11:16

Zeer geslaagde dag inderdaad. En geluid is wel mogelijk , rij op Zolder met Supersprint en originele achterdemper van de M3 en totaal geen probleem :wink:

Sjoerd

Bericht door Sjoerd » 03 sep 2009, 11:20

Toch net iets te lang doorgeremd met de achterblokken; een nieuw setje achterschijven komt er op vanmiddag. Worden 997 GT3 schijven (350x28) met 996 blokken.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 03 sep 2009, 11:23

Dat is het ook idd, gewoon standaard uitlaat meenemen en dan heeft 90% gewoon geen problemen.

Er word ineens een hoop over gezeurd, maar die dB limiet geld daar echt al eeuwen en er worden zat trackdays gereden.

Over commentaar by the way dat ze op CPZ makkelijker zijn, dat is ook niet zo. Ze laten het alleen meer aan de organisatie over. Ga je daar als organisator over het daglimiet heen dan mag je of niet meer rijden of je krijgt er een boete van 10K achteraan.

VLA

Bericht door VLA » 03 sep 2009, 11:26

GTRene schreef:
Je hoeft niks te onthouden, langs de kant staan op de punten een paaltje met een blauw bordje, daar word het geluid gemeten. Ik heb de hele dag gas ingehouden op die plekken, en de laatste half uur heb ik express daar vol geplankt om te kijken hoeveel decibel ik zou maken. En bleek dat ik dus de hele dag voor niks van het gas af ben gegaan, want ik had op zijn hoogst 92,5 decibel.

Heb echt een super dag gehad, lekker kunnen rijden (ondanks dat ik elke keer van het gas af ging bij de meetpuntjes), en alles was weer top geregeld door Peter en de rest van de organisatie. Bedankt nogmaals voor de leuke dag. Heb nog wel wat videomateriaal, deze zal ik in de loop der dagen posten.

De Civic deed het prima, al had ik na een paar rondjes weer last van smerende banden en trillende remmen. Als snelste tijd een 2.05 gehaald (op racechrono, zal vanavond even vergelijken met de AMB transponder tijden). Zal vast geen supertijd zijn maar het was mijn eerste keer op Zolder, had ook geen flauw idee van de ideale lijnen daarzo. Sprak daar ook een jongen met een circuit Integra Type R en die deed 2.02 met semislicks en bigbrakes, dus met goede remmen en semislicks moet ik dat ook vast wel kunnen halen. Op de terugweg naar huis hoorde ik een aanlopend geluid, dus even gestopt, en bleek dat de remklauw linksvoor aan het aanlopen was, en de oppervlakte van de remschijf was beschadigd (heb nu gegroefde schijven :mrgreen: ) Dus maar goed dat ik niet verder had gereden op Zolder. Dacht trouwens dat ik 111 rondes had gereden, maar je word 2 keer gemeten natuurlijk per ronde, dus het zijn eigenlijk maar 55 rondes. :oops:

Rob had me nog een rondje aangeboden in zijn MX5, en heb dus even een paar rondjes ermee gereden (en hij erachter in mijn Civic), en moet zeggen dat zo een Mazda meer fun geeft dan ik had gedacht. Ontzettend speels wagentje is het, en stuurt echt een stuk scherper en directer als mijn civic. Bochten snelheid en vooral ook het uitkomen van de bochten doet ie erg goed, miste alleen wat vermogen voor de rechte stukjes, maar verder een super wagentje. Nog bedankt voor het rondje !

Verder werd er weer erg netjes gereden, op de 2 witte cup porsches na, die reden vrij agressief en haalden soms op gevaarlijke momenten in. Maar ja dat waren geen DFers volgens mij, maar cuprijders die de dag gebruikte als testdag. Had er zelf verder niet zo heel veel last van maar kan me voorstellen dat bij beginnende rijders het anders kan overkomen.

Heb alweer zin in de volgende trackday. :df:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 03 sep 2009, 12:19

Chuck schreef:
frankv schreef:Ik ben niet binnengehaald, maar Chuck met de witte M3 had eenmaal 95,2 ofzoiets, en heeft geen hele spannende uitlaat.

De meeste auto's die ik van de baan gehaald zag worden, hadden overigens wel een ruim meer dan standaard geluid. Praten was echt niet meer mogeljik toen de blauwe mini door de pitbox kwam rijden na zijn tweede zwarte vlag. 95dB is niet veel, maar ook niet heel weinig.

Haha ik vond het wel grappig met een standaard auto 95,4 db halen,
Zolder moet zijn regels denk ik maar eens veranderen ;)
Ik vind het wel een hele gave wagen die witte m3 :thumbup:

Steven N.

Bericht door Steven N. » 03 sep 2009, 12:49

Peter Tunissen schreef:Peppie/Kokkie...... :mrgreen: ;)
:fy:

De Sjack

Bericht door De Sjack » 03 sep 2009, 13:32

Wat een mooi park auto's weer zeg!
Prachtige Clio, monsterlijke Porsche's, heerlijke USA powerrrrr...
Heb het gruwelijk naar m'n zin gehad.

Ivm met de trackday's heb ik er vorige week een geheel nieuwe pijp eronder laten zetten,
van downpijp met racecat tot/met einddemper. Ben zelfs APK waardig :angel:
Niet hoeven te liften, loopt zelfs op toeren makkelijker door dan de geheel open pijp die eronder zat.
"loopt" is eigenlijk niet het goede woord, "liep" maar zometeen meer daarover.

Om de baan te verkennen op straatbanden gestart, was dat na 3 rondes al zat.
Trouwens, ik vind het ook veel gevaarlijker op de Eagle's. Dus snel de slicks er weer onder gezet.
Op een paar "late rem/blokkeren" acties na, gelukkig geen spannende dingen.
Na de laatste aanpassingen aan het onderstel is de auto nu ook heel voorspelbaar,
dat is voor mij als nieuweling zeker gewenst :nerd:
Nog 10 sec eraf, dan zit ik netjes aan de 01:50 :turtle:
Helaas, na een tijdje heerlijk te hebben getoerd, plots de turbodruk weg.
Hoorde direct daarvoor iets van een korte kreet onder de kap vandaan, en nee, was geen vogel door m'n scoop gekomen.... :wink:
Houdt er niet van om vanaf Zolder te moeten lopen, dus gestopt met het trackrijden.
Er rammelt nu iets, maar of het nu de turbo is, ik weet het niet zeker.
Ben gisteren zonder druk naar huis gereden, tot ik in de straat kwam, heb toen nog even een keer gas gegeven.
Dat stukje duwen naar de garage zou me nog wel lukken....
Ik heb vol druk, een spoolup waar je U tegen zegt.
Dus nog maar eens gaan dokteren wat er nu fout zit.

Ben nog een paar rondes mee geweest met de beemer van GareTT, was ik daar even positief verrast van zeg!
Dat gaat harstikke goed rond, zeker gezien de straabanden.
Beste remmen ook!
Hmm, interresante circuit-auto zo'n BMW :hmmm:

Mannen, bedankt voor het organiseren weer, nu snel sleutel voor de volgende trackday. :shithappens:

Plaats reactie