[02-09-2009]DF @ Zolder deel III - napraten
- David R.
- Berichten: 867
- Lid geworden op: 11 apr 2008, 17:32
Re: [02-09-2009]DF @ Zolder deel III - napraten
Op donderdag is er geen beperking op Zolder. Rijden is dan alleen voor mensen met licentie. Veel teams uit de Belcar komen dan testen. Het is echter de vraag of je daar tussen wil zitten.
-
- Berichten: 1246
- Lid geworden op: 05 aug 2009, 15:07
- Auto: Volkswagen ID4 & Golf MK2
- Locatie: Reeuwijk
Re: [02-09-2009]DF @ Zolder deel III - napraten
Ik moet wel zeggen dat het en geslaagde dag was.
Met dank aan Arie (altijd leuk om een dorpsgenoot tegen te komen waar je het niet verwacht) voor het afstaan van zijn bijrijders positie in de Golf..
Ben onder de indruk van dat ding
Met dank aan Arie (altijd leuk om een dorpsgenoot tegen te komen waar je het niet verwacht) voor het afstaan van zijn bijrijders positie in de Golf..
Ben onder de indruk van dat ding

- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: [02-09-2009]DF @ Zolder deel III - napraten
Toch is dat hele DB gelul natuurlijk zwaar kut, op de openbare weg kan je amper nog het pedaal intrappen, en nu worden trackdays op deze manier ook verneukt voor velen. Erg jammer deze ontwikkelingen. De volgende stap is dat autosport in de breedste zin van het woord straks zga onmogelijk zal worden.
Michel
Michel
- RobS
- Berichten: 3560
- Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
- Locatie: Brabant
Re: [02-09-2009]DF @ Zolder deel III - napraten
Als de grijze Corvette ronde na ronde door kan blaffen dan wil dat toch gewoon zeggen dat het hele dB gebeuren aan de bestuurder ligt, 2x van het gas af en je kan zoveel rondjes rijden als je wil.
-
- Berichten: 1246
- Lid geworden op: 05 aug 2009, 15:07
- Auto: Volkswagen ID4 & Golf MK2
- Locatie: Reeuwijk
Re: [02-09-2009]DF @ Zolder deel III - napraten
Klopt ja..Rob Schouten schreef:Als de grijze Corvette ronde na ronde door kan blaffen dan wil dat toch gewoon zeggen dat het hele dB gebeuren aan de bestuurder ligt, 2x van het gas af en je kan zoveel rondjes rijden als je wil.
Hans kwam behoorlijk brullend de pitlane uit en langs de meeting was ie fluisterstil

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: [02-09-2009]DF @ Zolder deel III - napraten
ja maar je wil ontspannen kunnen gassen en niet van het gas af als het niet nodig is...das frustrerend, en jemoet elke keer die plekken onthouden...nee niks waard voor mij.Rob Schouten schreef:Als de grijze Corvette ronde na ronde door kan blaffen dan wil dat toch gewoon zeggen dat het hele dB gebeuren aan de bestuurder ligt, 2x van het gas af en je kan zoveel rondjes rijden als je wil.
-
- Berichten: 1246
- Lid geworden op: 05 aug 2009, 15:07
- Auto: Volkswagen ID4 & Golf MK2
- Locatie: Reeuwijk
Re: [02-09-2009]DF @ Zolder deel III - napraten
en ook van het gas af gaan zegt niet alles...GTRene schreef:ja maar je wil ontspannen kunnen gassen en niet van het gas af als het niet nodig is...das frustrerend, en jemoet elke keer die plekken onthouden...nee niks waard voor mij.Rob Schouten schreef:Als de grijze Corvette ronde na ronde door kan blaffen dan wil dat toch gewoon zeggen dat het hele dB gebeuren aan de bestuurder ligt, 2x van het gas af en je kan zoveel rondjes rijden als je wil.
De Golf GTi kreeg een zwarte vlag op het moment dat ie van het gas af ging

- Jesper
- Berichten: 838
- Lid geworden op: 10 dec 2007, 23:09
- Auto: BMW M135i
Re: [02-09-2009]DF @ Zolder deel III - napraten
Zelfs wij kregen eenmaal een zwarte vlag vanwege ca. 100DB...
En dat terwijl we in een E30 met standaard s14 blok en uitlaat reden... De rest van de dag voor de zekerheid bij de meetpunten maar even van het gas gegaan.
En dat terwijl we in een E30 met standaard s14 blok en uitlaat reden... De rest van de dag voor de zekerheid bij de meetpunten maar even van het gas gegaan.
- frankv
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 17 jan 2007, 21:48
Re: [02-09-2009]DF @ Zolder deel III - napraten
Mijn S14 is standaard, maar mijn niet standaard einddemper maakt (althans in de auto) fors meer lawaai dan standaard. Ik heb de hele dag niet gelift, niet op de meetpunten gelet en ik ben niet binnen gehaald.Jesper schreef:Zelfs wij kregen eenmaal een zwarte vlag vanwege ca. 100DB...
En dat terwijl we in een E30 met standaard s14 blok en uitlaat reden... De rest van de dag voor de zekerheid bij de meetpunten maar even van het gas gegaan.
-
- Berichten: 1467
- Lid geworden op: 06 sep 2008, 23:16
Re: [02-09-2009]DF @ Zolder deel III - napraten
allemaal aan de fransoos, geen probleem met meeting
:idea:

-
- Berichten: 1246
- Lid geworden op: 05 aug 2009, 15:07
- Auto: Volkswagen ID4 & Golf MK2
- Locatie: Reeuwijk
Re: [02-09-2009]DF @ Zolder deel III - napraten
Met de Seat zal ik ook nergens last van hebbenBrianV schreef:allemaal aan de fransoos, geen probleem met meeting:idea:

maar die wil ik het circuit (nog) niet op gooien
-
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
Re: [02-09-2009]DF @ Zolder deel III - napraten
Ook het enige probleem wat je dan niet hebtBrianV schreef:allemaal aan de fransoos, geen probleem met meeting:idea:

Ziet eruit als een geslaagde dag, veel niet bekende rijders maar dat maakt het natuurlijk wel dekkend voor Peter. Mooie foto's ook van Luuk, Kees en my big brother. De GT3's

@ 968Mint, ook aanwezig bij 911stedentocht komende zondag?
- Chris van S.
- Berichten: 2065
- Lid geworden op: 25 sep 2008, 11:50
- Locatie: Reeuwijk
Re: [02-09-2009]DF @ Zolder deel III - napraten
Leuke verhalen en super mooie foto's.
Ik vind het alleen een erg groot contrast dat er zo pietluttig word gedaan over het geluid.
De afgelopen jaren ben ik naar de 24h van Zolder ben geweest. Traditiegetrouw gaan wij altijd midden in de nacht m.a.w. kom dus midden in de race aan.
Dan hoor je het geluid van de auto's luid en duidelijk bij de afslag van de snelweg. Dus dat is niet bepaald zachtjes.
Ik realiseer mij wel dat er dan een evenement plaats vind en geen trackday. Maar als standaard auto's zelfs zwarte vlaggen krijgen..... en er word zo makkelijk gedaan tijdens de 24h vind ik dat wel een erg groot verschil.
Ik vind het alleen een erg groot contrast dat er zo pietluttig word gedaan over het geluid.
De afgelopen jaren ben ik naar de 24h van Zolder ben geweest. Traditiegetrouw gaan wij altijd midden in de nacht m.a.w. kom dus midden in de race aan.
Dan hoor je het geluid van de auto's luid en duidelijk bij de afslag van de snelweg. Dus dat is niet bepaald zachtjes.
Ik realiseer mij wel dat er dan een evenement plaats vind en geen trackday. Maar als standaard auto's zelfs zwarte vlaggen krijgen..... en er word zo makkelijk gedaan tijdens de 24h vind ik dat wel een erg groot verschil.
- Downforce Hans
- Berichten: 12608
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: [02-09-2009]DF @ Zolder deel III - napraten
Ik wil NATUURLIJK NIET STOKEN maar ik weet nu wel wie er beter kan rijden al was Mark het niet met me eens op de weg terug........... 8)Steven Nauta schreef:Ook het enige probleem wat je dan niet hebtBrianV schreef:allemaal aan de fransoos, geen probleem met meeting:idea:
![]()
Ziet eruit als een geslaagde dag, veel niet bekende rijders maar dat maakt het natuurlijk wel dekkend voor Peter. Mooie foto's ook van Luuk, Kees en my big brother. De GT3'sDAMN.. De Corvette ziet er zo ook bijzonder goed uit Hans, leuk dat Mark ook mocht sturen. Beide Nauta's al in dat ding gehad, je moet het maar willen...
@ 968Mint, ook aanwezig bij 911stedentocht komende zondag?


P.S. Ik zag een traan in zijn oog toen hij die gt3 voorbij ging, het deed duidelijk pijn...

@ Mark, ik zal het er verder nier meer over hebben.....

-
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
Re: [02-09-2009]DF @ Zolder deel III - napraten
Mark en ik hebben hetzelfde bloed, dus stoken zit er niet inDownforce Hans schreef:Ik wil NATUURLIJK NIET STOKEN maar ik weet nu wel wie er beter kan rijden al was Mark het niet met me eens op de weg terug........... 8)Steven Nauta schreef:Ook het enige probleem wat je dan niet hebtBrianV schreef:allemaal aan de fransoos, geen probleem met meeting:idea:
![]()
Ziet eruit als een geslaagde dag, veel niet bekende rijders maar dat maakt het natuurlijk wel dekkend voor Peter. Mooie foto's ook van Luuk, Kees en my big brother. De GT3'sDAMN.. De Corvette ziet er zo ook bijzonder goed uit Hans, leuk dat Mark ook mocht sturen. Beide Nauta's al in dat ding gehad, je moet het maar willen...
@ 968Mint, ook aanwezig bij 911stedentocht komende zondag?![]()


Kreeg hij hem ook goed dwars dan?
- Peter Tunissen
- Berichten: 8386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
Re: [02-09-2009]DF @ Zolder deel III - napraten
Peppie/Kokkie......

Was weer een gave dag; iedereen bedankt voor de gezelligheid!
Heb helaas even geen tijd om een uitgebreid verslag ervan te schrijven, maar dat komt na het weekend weer.
Het feit dat het met weinig marshalls en weinig organisatie ter plekke toch makkelijk lukte om de organisatie rond te krijgen geeft wel aan dat iedereen zich supernetjes gedragen heeft en hun hoofd erbij gehouden heeft!
Ik vond het in ieder geval een superdag en tot de volgende keer weer!


Was weer een gave dag; iedereen bedankt voor de gezelligheid!
Heb helaas even geen tijd om een uitgebreid verslag ervan te schrijven, maar dat komt na het weekend weer.
Het feit dat het met weinig marshalls en weinig organisatie ter plekke toch makkelijk lukte om de organisatie rond te krijgen geeft wel aan dat iedereen zich supernetjes gedragen heeft en hun hoofd erbij gehouden heeft!
Ik vond het in ieder geval een superdag en tot de volgende keer weer!

-
- Berichten: 15240
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
- Locatie: Niet ver van Zandvoort
Re: [02-09-2009]DF @ Zolder deel III - napraten
iedereen aan de GTR(ene) Demper ® ©
niemand last van beperkingen 8)
(hmmmm denkt aan photoshop
)
niemand last van beperkingen 8)
(hmmmm denkt aan photoshop

- Chuck
- Berichten: 364
- Lid geworden op: 17 mar 2006, 12:16
Re: [02-09-2009]DF @ Zolder deel III - napraten
frankv schreef:Ik ben niet binnengehaald, maar Chuck met de witte M3 had eenmaal 95,2 ofzoiets, en heeft geen hele spannende uitlaat.
De meeste auto's die ik van de baan gehaald zag worden, hadden overigens wel een ruim meer dan standaard geluid. Praten was echt niet meer mogeljik toen de blauwe mini door de pitbox kwam rijden na zijn tweede zwarte vlag. 95dB is niet veel, maar ook niet heel weinig.
Haha ik vond het wel grappig met een standaard auto 95,4 db halen,
Zolder moet zijn regels denk ik maar eens veranderen

- Aad
- Berichten: 761
- Lid geworden op: 06 sep 2007, 13:02
Re: [02-09-2009]DF @ Zolder deel III - napraten
Zeer geslaagde dag inderdaad. En geluid is wel mogelijk , rij op Zolder met Supersprint en originele achterdemper van de M3 en totaal geen probleem 

- Sjoerd
- Berichten: 1428
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05
Re: [02-09-2009]DF @ Zolder deel III - napraten
Toch net iets te lang doorgeremd met de achterblokken; een nieuw setje achterschijven komt er op vanmiddag. Worden 997 GT3 schijven (350x28) met 996 blokken.
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: [02-09-2009]DF @ Zolder deel III - napraten
Dat is het ook idd, gewoon standaard uitlaat meenemen en dan heeft 90% gewoon geen problemen.
Er word ineens een hoop over gezeurd, maar die dB limiet geld daar echt al eeuwen en er worden zat trackdays gereden.
Over commentaar by the way dat ze op CPZ makkelijker zijn, dat is ook niet zo. Ze laten het alleen meer aan de organisatie over. Ga je daar als organisator over het daglimiet heen dan mag je of niet meer rijden of je krijgt er een boete van 10K achteraan.
Er word ineens een hoop over gezeurd, maar die dB limiet geld daar echt al eeuwen en er worden zat trackdays gereden.
Over commentaar by the way dat ze op CPZ makkelijker zijn, dat is ook niet zo. Ze laten het alleen meer aan de organisatie over. Ga je daar als organisator over het daglimiet heen dan mag je of niet meer rijden of je krijgt er een boete van 10K achteraan.
- VLA
- Berichten: 2279
- Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32
Re: [02-09-2009]DF @ Zolder deel III - napraten
Je hoeft niks te onthouden, langs de kant staan op de punten een paaltje met een blauw bordje, daar word het geluid gemeten. Ik heb de hele dag gas ingehouden op die plekken, en de laatste half uur heb ik express daar vol geplankt om te kijken hoeveel decibel ik zou maken. En bleek dat ik dus de hele dag voor niks van het gas af ben gegaan, want ik had op zijn hoogst 92,5 decibel.GTRene schreef:ja maar je wil ontspannen kunnen gassen en niet van het gas af als het niet nodig is...das frustrerend, en jemoet elke keer die plekken onthouden...nee niks waard voor mij.Rob Schouten schreef:Als de grijze Corvette ronde na ronde door kan blaffen dan wil dat toch gewoon zeggen dat het hele dB gebeuren aan de bestuurder ligt, 2x van het gas af en je kan zoveel rondjes rijden als je wil.
Heb echt een super dag gehad, lekker kunnen rijden (ondanks dat ik elke keer van het gas af ging bij de meetpuntjes), en alles was weer top geregeld door Peter en de rest van de organisatie. Bedankt nogmaals voor de leuke dag. Heb nog wel wat videomateriaal, deze zal ik in de loop der dagen posten.
De Civic deed het prima, al had ik na een paar rondjes weer last van smerende banden en trillende remmen. Als snelste tijd een 2.05 gehaald (op racechrono, zal vanavond even vergelijken met de AMB transponder tijden). Zal vast geen supertijd zijn maar het was mijn eerste keer op Zolder, had ook geen flauw idee van de ideale lijnen daarzo. Sprak daar ook een jongen met een circuit Integra Type R en die deed 2.02 met semislicks en bigbrakes, dus met goede remmen en semislicks moet ik dat ook vast wel kunnen halen. Op de terugweg naar huis hoorde ik een aanlopend geluid, dus even gestopt, en bleek dat de remklauw linksvoor aan het aanlopen was, en de oppervlakte van de remschijf was beschadigd (heb nu gegroefde schijven


Rob had me nog een rondje aangeboden in zijn MX5, en heb dus even een paar rondjes ermee gereden (en hij erachter in mijn Civic), en moet zeggen dat zo een Mazda meer fun geeft dan ik had gedacht. Ontzettend speels wagentje is het, en stuurt echt een stuk scherper en directer als mijn civic. Bochten snelheid en vooral ook het uitkomen van de bochten doet ie erg goed, miste alleen wat vermogen voor de rechte stukjes, maar verder een super wagentje. Nog bedankt voor het rondje !
Verder werd er weer erg netjes gereden, op de 2 witte cup porsches na, die reden vrij agressief en haalden soms op gevaarlijke momenten in. Maar ja dat waren geen DFers volgens mij, maar cuprijders die de dag gebruikte als testdag. Had er zelf verder niet zo heel veel last van maar kan me voorstellen dat bij beginnende rijders het anders kan overkomen.
Heb alweer zin in de volgende trackday.

- Downforce Hans
- Berichten: 12608
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: [02-09-2009]DF @ Zolder deel III - napraten
Ik vind het wel een hele gave wagen die witte m3Chuck schreef:frankv schreef:Ik ben niet binnengehaald, maar Chuck met de witte M3 had eenmaal 95,2 ofzoiets, en heeft geen hele spannende uitlaat.
De meeste auto's die ik van de baan gehaald zag worden, hadden overigens wel een ruim meer dan standaard geluid. Praten was echt niet meer mogeljik toen de blauwe mini door de pitbox kwam rijden na zijn tweede zwarte vlag. 95dB is niet veel, maar ook niet heel weinig.
Haha ik vond het wel grappig met een standaard auto 95,4 db halen,
Zolder moet zijn regels denk ik maar eens veranderen

-
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
Re: [02-09-2009]DF @ Zolder deel III - napraten
:fy:Peter Tunissen schreef:Peppie/Kokkie......![]()
![]()
- De Sjack
- Berichten: 251
- Lid geworden op: 24 jun 2009, 08:21
- Locatie: Naaldwijk
Re: [02-09-2009]DF @ Zolder deel III - napraten
Wat een mooi park auto's weer zeg!
Prachtige Clio, monsterlijke Porsche's, heerlijke USA powerrrrr...
Heb het gruwelijk naar m'n zin gehad.
Ivm met de trackday's heb ik er vorige week een geheel nieuwe pijp eronder laten zetten,
van downpijp met racecat tot/met einddemper. Ben zelfs APK waardig
Niet hoeven te liften, loopt zelfs op toeren makkelijker door dan de geheel open pijp die eronder zat.
"loopt" is eigenlijk niet het goede woord, "liep" maar zometeen meer daarover.
Om de baan te verkennen op straatbanden gestart, was dat na 3 rondes al zat.
Trouwens, ik vind het ook veel gevaarlijker op de Eagle's. Dus snel de slicks er weer onder gezet.
Op een paar "late rem/blokkeren" acties na, gelukkig geen spannende dingen.
Na de laatste aanpassingen aan het onderstel is de auto nu ook heel voorspelbaar,
dat is voor mij als nieuweling zeker gewenst
Nog 10 sec eraf, dan zit ik netjes aan de 01:50
Helaas, na een tijdje heerlijk te hebben getoerd, plots de turbodruk weg.
Hoorde direct daarvoor iets van een korte kreet onder de kap vandaan, en nee, was geen vogel door m'n scoop gekomen....
Houdt er niet van om vanaf Zolder te moeten lopen, dus gestopt met het trackrijden.
Er rammelt nu iets, maar of het nu de turbo is, ik weet het niet zeker.
Ben gisteren zonder druk naar huis gereden, tot ik in de straat kwam, heb toen nog even een keer gas gegeven.
Dat stukje duwen naar de garage zou me nog wel lukken....
Ik heb vol druk, een spoolup waar je U tegen zegt.
Dus nog maar eens gaan dokteren wat er nu fout zit.
Ben nog een paar rondes mee geweest met de beemer van GareTT, was ik daar even positief verrast van zeg!
Dat gaat harstikke goed rond, zeker gezien de straabanden.
Beste remmen ook!
Hmm, interresante circuit-auto zo'n BMW
Mannen, bedankt voor het organiseren weer, nu snel sleutel voor de volgende trackday.
Prachtige Clio, monsterlijke Porsche's, heerlijke USA powerrrrr...
Heb het gruwelijk naar m'n zin gehad.
Ivm met de trackday's heb ik er vorige week een geheel nieuwe pijp eronder laten zetten,
van downpijp met racecat tot/met einddemper. Ben zelfs APK waardig

Niet hoeven te liften, loopt zelfs op toeren makkelijker door dan de geheel open pijp die eronder zat.
"loopt" is eigenlijk niet het goede woord, "liep" maar zometeen meer daarover.
Om de baan te verkennen op straatbanden gestart, was dat na 3 rondes al zat.
Trouwens, ik vind het ook veel gevaarlijker op de Eagle's. Dus snel de slicks er weer onder gezet.
Op een paar "late rem/blokkeren" acties na, gelukkig geen spannende dingen.
Na de laatste aanpassingen aan het onderstel is de auto nu ook heel voorspelbaar,
dat is voor mij als nieuweling zeker gewenst
Nog 10 sec eraf, dan zit ik netjes aan de 01:50
Helaas, na een tijdje heerlijk te hebben getoerd, plots de turbodruk weg.
Hoorde direct daarvoor iets van een korte kreet onder de kap vandaan, en nee, was geen vogel door m'n scoop gekomen....

Houdt er niet van om vanaf Zolder te moeten lopen, dus gestopt met het trackrijden.
Er rammelt nu iets, maar of het nu de turbo is, ik weet het niet zeker.
Ben gisteren zonder druk naar huis gereden, tot ik in de straat kwam, heb toen nog even een keer gas gegeven.
Dat stukje duwen naar de garage zou me nog wel lukken....
Ik heb vol druk, een spoolup waar je U tegen zegt.
Dus nog maar eens gaan dokteren wat er nu fout zit.
Ben nog een paar rondes mee geweest met de beemer van GareTT, was ik daar even positief verrast van zeg!
Dat gaat harstikke goed rond, zeker gezien de straabanden.
Beste remmen ook!
Hmm, interresante circuit-auto zo'n BMW

Mannen, bedankt voor het organiseren weer, nu snel sleutel voor de volgende trackday.

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten