[02-09-2009]DF @ Zolder deel III - napraten

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Plaats reactie
RobS

[02-09-2009]DF @ Zolder deel III - napraten

Bericht door RobS » 02 sep 2009, 19:26

:df:

Weer thuis, hele goede dag gehad op 1 schuivertje na (einde rechte stuk). Ga zo de foto's en filmpjes bekijken en uploaden. In tegenstelling tot een hoop andere had ik geen last van de geluidslimieten :bag: Tot de volgende keer!

Peter --> :thnx:

Fotolinkjes!

http://www.superkitcar.net/circuit/driv ... rcuit.html" onclick="window.open(this.href);return false; --> Antoine
http://www.kgroot.nl/p/random/DFZolder" onclick="window.open(this.href);return false; --> Kgroot.nl
http://picasaweb.google.com/schouten/DF ... tember2009" onclick="window.open(this.href);return false; --> RobS
Laatst gewijzigd door RobS op 03 sep 2009, 14:07, 2 keer totaal gewijzigd.

Walter

Re: [02-09-2009]DF @ Zolder deel III - napraten

Bericht door Walter » 02 sep 2009, 20:28

.
Laatst gewijzigd door Walter op 30 mei 2011, 14:04, 1 keer totaal gewijzigd.

GTRene

Bericht door GTRene » 02 sep 2009, 20:34

Klote Walter...

zo te horen heb je gelukkig zelf niks, balen van je auto... :hammer:

sterkte, en ja geluk dat Bas Roos er was :thumbup:

Walter

Bericht door Walter » 02 sep 2009, 21:04

.
Laatst gewijzigd door Walter op 30 mei 2011, 14:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Kgroot.nl
Auto: Volkswagen ID4 & Golf MK2

Bericht door Kgroot.nl » 02 sep 2009, 21:07

Rob Schouten schreef::df:

Weer thuis, hele goede dag gehad op 1 schuivertje na (einde rechte stuk). Ga zo de foto's en filmpjes bekijken en uploaden. In tegenstelling tot een hoop andere had ik geen last van de geluidslimieten :bag: Tot de volgende keer!

Peter --> :thnx:
Volgens mij zat je een beetje vast :lol:
was inderdaad een geweldige dag 8)
Walter wat gebeurde er ineens
hoorde een hoop gepiep en ineens vlogen er een paar banden omhoog :shock:

antoine

Bericht door antoine » 02 sep 2009, 21:07

Komt er een apart topic met foto's of mag ik een aantal foto's in dit topic plaatsen?

frankv

Bericht door frankv » 02 sep 2009, 21:08

Het was me het dagje wel, ik zit hier compleet gaar achter de PC. (Te)veel achter het stuur gezeten vandaag. Eerst 2u15m heen rijden, van Utrecht tot Eindhoven 90 over de A2, vervolgens door allerlei kleine Nederlandse dorpjes heen (Waalre, Valkenswaard), de pret bleef nog uit.

Eenmaal alle borden naar het circuit gevolgd heb ik in opperste verbazing Peter gebeld waar zijn circuit Zolder was. Ik stond voor een enorme ingang met een 10 meter hoog bord met daarop "Welcome to Circuit Zolder" en "Main Entrance". Leek goed. Alleen was de ingang afgesloten met slagbomen en verbodsborden en stonden er twee grote circustenten achter. Only in Belgium...

Ik bleek een weggetje 100m verder te moeten nemen, stond nergens aangegeven, moest je blijkbaar weten...

De briefing van Peter was kort en tot the point (volgende keer wel een megafoon mee!), respect voor elkaar en allez!

Allez 5 uur is erg lang. 4 uur Zandvoort was te doen, 5 uur Zolder is wat veel van het goede, althans voor mij. Het circuit is heel anders dan Zandvoort. Zandvoort heeft hele leuke bochtencombinaties, die miste ik in Zolder. Het is wel een lastig circuit om de goede ideale lijn te vinden, maar je kunt je veel veroorloven, er zijn vele manier de bocht om op Zolder. Ik had dus eigenlijk nooit dat gevoel van "ja, helemaal goed op de limiet genomen". Misschien reed ik vandaag ook niet hard genoeg, ik was wat slapjes, een beetje half. Zolder is wel zwaar op de remmen, drie bochten waarvoor je zwaar in de ankers moet met vage rempunten. Het heeft me wel wat geleerd over hoe hard of zacht mijn remmen zijn (gewoon standaard E30 M3 remmen met standaard blokken).

De leukste bochtcombinatie vond ik die aan het eind van het rechte eind, hard links, subtiel rechts, doordraaien rechts, wat langzamer rechts, en uitaccelereren op het rechte stukje met het zwaarste rempunt aan het eind daarvan.

Zolder heeft een klein stukje dat een beetje op de ring lijkt (door het bos met wat hoogteverschil), volgend op het net beschreven stuk, maar echt spannend om te rijden vond ik dat niet. Qua circuit vind ik Zandvoort leuker om te rijden.

De terugweg toch maar via Anwerpen en Breda terug gereden, meer kilometers, in tijd even lang, maar je kunt wel doorkachelen.

En als altijd ben ik weer trots op mijn Cecotto. Frisse APK, beurtje gehad, zo uit de garage, dagje Zolder, zo de garage weer in en fris voor een volgende keer.

Chuck zijn track-day E30 M3 was overigens erg mooi opgebouwd, doet me toch denken, leer eruit, strippen, of zal ik daar eens een tweede voor bijkopen...

Kgroot.nl

Bericht door Kgroot.nl » 02 sep 2009, 21:09

Hans zijn heilige koe :shock:
Wat een V8 brul komt er uit die machine zeg..
Afbeelding

RobS

Bericht door RobS » 02 sep 2009, 21:16

http://picasaweb.google.com/schouten/DF ... tember2009" onclick="window.open(this.href);return false;

Fototjes :)

PB me even als je een foto in groot formaat wil.

Kgroot.nl

Bericht door Kgroot.nl » 02 sep 2009, 21:19

Wil de veroorzaker van deze plaatselijke mistbank zich even melden :lol:
Afbeelding

frankv

Bericht door frankv » 02 sep 2009, 21:21

Kgroot.nl schreef:Hans zijn heilige koe :shock:
blijkbaar kon deze machine zijn brul ook uitzetten want ik heb hem ook fluisterzacht zien accelereren bij de geluidsmeting langs, geen brul te bekennen

antoine

Bericht door antoine » 02 sep 2009, 21:23

Hierbij mijn foto's van vandaag. Bedankt aan diegene die gereden hebben, ik heb me weer goed vermaakt. Mocht er iemand foto's willen van zijn auto, laat maar weten via pm. Ik heb ongeveer 272 foto's en geloof dat ik van elke auto minimaal 1 foto gemaakt heb.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De rest vind je dmv een click op onderstaand plaatje

Afbeelding

Kgroot.nl

Bericht door Kgroot.nl » 02 sep 2009, 21:23

frankv schreef:
Kgroot.nl schreef:Hans zijn heilige koe :shock:
blijkbaar kon deze machine zijn brul ook uitzetten want ik heb hem ook fluisterzacht zien accelereren bij de geluidsmeting langs, geen brul te bekennen
Klopt en de Golf V GTI waarin ik meereed werd eraf gehaalt :lol:
Oh en hele mooie M3 trouwens
Afbeelding
272 foto's maar :lol:
ik heb er een dikke 900
foto verzoekjes kunnen inderdaad via PB of via de mail..

RobS

Bericht door RobS » 02 sep 2009, 21:25

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 02 sep 2009, 21:43

Vanmorgen werd ik opgehaald door Hans met de Z06 die sinds de laatste keer dat ik hem zag was voorzien van een setje erg fraaie strepen. Na een klein ritje kwamen we aan in Zolder. Aldaar ben ik meteen even een bandje gaan halen zodat ik langs de baan kon staan om foto's te maken( dank Peter) en samen met de belgische fotograaf Brent toen even langs de baan gestaan om wat plaatjes te schieten.

Later ben ik me vooral in de pitlane gaan ophouden om natuurlijk links en rechts wat dom te lullen en wat auto's te bekijken. Ook was het licht gunstig geworden om aan het einde van de pitlane wat plaatjes te gaan schieten.

Zo rond een uurtje of 5 een paar rondje met Hans mee gedaan in de Corvette en na een ronde of wat zelf het stuur overgenomen voor mijn eerste rondjes op Zolder. En dan nog wel in een Corvette Z06 met meer dan 500 trappelende paardjes. Het moet gezegd worden Hans, onze fête over Porsche en Corvette zal nog lang voorduren denk ik, maar ik was behoorlijk onder de indruk van de wagen. Wat een brute power bezit deze wagen. Je voelt direct waarmee je op pad bent, al na een paar bochten weet je heet. Deze auto is jou altijd de baas! Rustig aan wat tempo opgebouwd en dankzij het head-up-display zag ik toch op sommige momenten al snelheden verschijnen waarvan ik dacht dat ze niet mogelijk waren. Het moge duidelijk zijn, de Corvette gaat hard. Wat ook hard was, was het enthousiasme van Hans toen ik, Porsche-freak bij uitstek, in zijn Corvette een Porsche GT3 in kon gaan halen. Dat zal ik nog lang horen gok ik :P.

Hans, via deze weg nogmaals dank voor vandaag, voor het meerijden van en naar Zolder en natuurlijk het meest voor de ronden op het circuit. Superb!!!

Foto's van mijn hand zullen in de loop van vanavond en morgen wel online verschijnen.

Hugo Bos

Bericht door Hugo Bos » 02 sep 2009, 21:46

Mooie foto's! Zo te zien een leuke dag gemist. Hoe zat het met het weer?
Helaas lag gister tijdens Zandvoort de koppeling er uit, anders was ik zeker langs gekomen.

Kasteel

Bericht door Kasteel » 02 sep 2009, 21:48

frankv schreef:De leukste bochtcombinatie vond ik die aan het eind van het rechte eind, hard links, subtiel rechts, doordraaien rechts, wat langzamer rechts, en uitaccelereren op het rechte stukje met het zwaarste rempunt aan het eind daarvan.
+1; ligt denk ik ook voor een deel aan het feit dat dat gedeelte 'opener' is en er niet naar een relatief lage snelheid afgeremd dient te worden :).

Kgroot.nl

Bericht door Kgroot.nl » 02 sep 2009, 21:52

Het Downforce Team 8)
Afbeelding

Tom

Bericht door Tom » 02 sep 2009, 21:54

Afbeelding

Prachtig zo naast elkaar!

Corvette blijft ook een ontzettend brute verschijning.

Ik ga maar weer aan het werk, centjes verdienen :mrgreen:

Kgroot.nl

Bericht door Kgroot.nl » 02 sep 2009, 21:55

Hier nog een..
Ik mag morgen weer van 9 tot 21...
Dus mensen met fotoverzoeken.
De foto's krijgen jullie vrijdag avond 8)

Wannes

Bericht door Wannes » 02 sep 2009, 22:28

ben dus ook heel even daar geweest , was het minste wat ik als belgisch DF'er kon doen :oops: ....

Spijtig genoeg heb ik vandaag enkel maar kunnen passagieren...mijn vette staat gewond in zijn stal , en de vrouw haar JCW wou ik vandaag eens wat sparen....ik ga er zondag al een hele dag mee op de NS en aangezien zolder best wel intensief is wou ik geen risico's nemen.

De paar rondjes die ik mee mocht met Hans zijn vette waren echt de max...het is toch steeds weer een andere belevenis als je het stuur niet zelf vast hebt....tegen het eind van de sessie was ik als het ware zelfs een beetje ziek aan het worden.....nu begrijp ik waarom sommige mensen zich niet goed voelen in mijn vette :mrgreen:

Hans zijn vette was ook de hoofdreden om vandaag even tot daar te komen,...ik wou eens horen hoeveel geluid the beast nu maakt met z'n mufflermod, en hoelang hij het kon uitzingen op zolder..

Blijkt dat Hans veel karakter heeft...want hij wist telkens op het juiste moment zijn voet te lichten en op die manier het kaartje helemaal op te zingen...

De vette heeft dan ook verschillende toonaarden.... soms hoor je hem helemaal niet voorbij komen...en ga je dan weer een paar meter eerder op het rechte stuk staan , dan is het net of er oorlog uit breekt.... :love:
de striping en de remmen zijn ook dik in orde...topbeleving in een topwagen ...met een super sympa kerel achter het stuur :df: . Voor de rest was er niet echt veel volk vandaag ...nog even Mark gesproken en de mini van Berthil een zwate vlag zien krijgen , en dan maar naar huis gekoetst...Volgende keer ga ik er wel proberen bij te zijn met één van mijn wagens.

Xave30

Bericht door Xave30 » 02 sep 2009, 22:30

Thnx voor de foto's allen :thumbup:

Leuk om te lezen dat iedereen een fun dag heeft gehad. Jammer kon ik niet bijzijn.

Kees Bunk

Bericht door Kees Bunk » 02 sep 2009, 23:00

Zo, het was weer hartstikke geslaagd!
Enkel spijtig van schades en de geluidslimiet, moesten er toch noch aardig wat af.
Arie en Dennis, bedankt voor het ritje in de GTI. Ook als passagier merk je dat de auto heel mooi in de bocht te zetten is!

Hier alvast enkele foto's.
Een linkje naar de gallery volgt vanzelf. M'n pc is echter half kapot, dus moet dat eerst zien te fixen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gerhard

Bericht door Gerhard » 02 sep 2009, 23:03

Nou het was me het middagje wel weer.
Zegge en schrijve minder dan 2 uur gereden.
Al vrij snel een vlag met mijn nummer, of ik even binnen wilde komen.
Of ik even wilde tekenen voor 95,2 DB terwijl 95 is toegestaan.
Kan gebeuren toch?
Even voor 3 uur ten tweede malen een vlag met mijn nummer.
Weer naar binnen toe, of ik wilde tekenen voor 95,3 DB en gelijk verteld gekregen dat ik uitgesloten was om verder te rijden.
Nog verhaal wezen halen bij de dame die de DB's in de gaten hield.
Helaas, 95 DB is 95 DB.
Einde oefening dus.
Nog even langs Peter om te kijken of er een creatieve oplossing was, helaas.
Ik was ongeveer nummer 10 Volgens Peter die meer dan 95 DB liet noteren.

Voor de rest was het natuurlijk wel weer fijn aldaar.

Gerhard

Michel P

Bericht door Michel P » 02 sep 2009, 23:09

Goede keuze dus om niet te gaan! 95db en niets meer. Lullig voor een aantal dus. Je hebt nog redelijk kunnen rijden dus Gerhard.

Michel

Plaats reactie