Weet niet wanneer je gaat kijken maar als je een keer op een doordeweekse avond gaat (volgende week dus) wil ik eventueel wel mee als je dat op prijs stelt. Heb m'n eigen helemaal uit elkaar gehad (behalve blok) dus ken redelijk wat punten.
Bedankt Tristan!! dat print ik even uit en neem ik mee! Zover ik weet is de auto een 320 en is er een 2.5 motor M20 ingeplaatst, is het normaal dat wanneer de motor ingebouwd wordt direct bovenstaande zaken aangepakt worden wanneer de auto raceklaar gemaakt wordt??Tristan schreef:Aandachtpunten aan een M20 blok: Vragen wanneer voor het laatst de lagerschalen en krukaslagers vervangen zijn, of er een schot in het carter gelast is zodat de motor ook nog smering krijgt in de bochten en vragen of/wanneer nokkenas en tuimelaars vervangen zijn. Dat zijn vaak de punten waar een M20 motor kapot gaat of vervangen moet worden. Verder is het een betrouwbaar, bijna onverwoestbaar blok.
Ja ik denk dat het ook wel erg afhankelijk is van de bestuurder. Verder is denk ik de 103 een stuk lichter en zal denk ik met name de eerste meter rap acceleren.G Kolkman schreef:Op kruip-door-sluipdoor weggetjes is zo'n rally best vlug anders, ik had er op Malmedy ook redelijk de handen vol aan de rallye's voor te blijven, initieel. Toen ik wat meer aan de auto gewend was en de bandenspanning verlaagd had ging het al wat beter though. Op de rechte stukkies ging het helemaal wat beter
.
Weet niet wanneer je gaat kijken maar als je een keer op een doordeweekse avond gaat (volgende week dus) wil ik eventueel wel mee als je dat op prijs stelt. Heb m'n eigen helemaal uit elkaar gehad (behalve blok) dus ken redelijk wat punten.
Nee, dat begrijp ik de auto die wij nu willen kopen heeft met name tot doel om te kijken wat we er van vinden, hoe vaak we kunnen racen, wat de bijkomende kosten zijn etc. Mochten we het helemaal leuk vinden verbouwen we de auto of kopen we iets anders. Maar natuurlijk zit ik wel graag voor een dubbeltje op de eerste rijBert ///M3 schreef:Niet om het een of ander hoor maar als je een auto zoekt waarbij alles preventief vervangen is en een beetje profi opgebouwd dan moet je niet bij een auto gaan kijken van 2600 euro maar bij 1 die het drie voudige kost.
Als je weet dat een beetje auto opbouwen voor amateur races al over de 10.000 euro kost dan kan je wel voorspellen wat je in de regionen 2000 tot 3000 euro krijgt.
Dat is vaak zo ja. Heb ik ook gemerkt toen ik de E30 (oude body nog) ging ophalen. Later bleek dat de lagerschalen, lagers en krukas aan het einde van hun latijn waren. Daarom wou hij ook niet verder dan 5000 rpm. Dus vaak is idd. goedkoop = duurkoop.Bert ///M3 schreef:Niet om het een of ander hoor maar als je een auto zoekt waarbij alles preventief vervangen is en een beetje profi opgebouwd dan moet je niet bij een auto gaan kijken van 2600 euro maar bij 1 die het drie voudige kost.
Als je weet dat een beetje auto opbouwen voor amateur races al over de 10.000 euro kost dan kan je wel voorspellen wat je in de regionen 2000 tot 3000 euro krijgt.
Wat ben je normaal ongeveer kwijt voor het reviseren van een blok?? Of is het verstandiger er dan direct (als je niet aan een cup verbonden zit) een M50 motor te gebruiken??Tristan schreef:Dat is vaak zo ja. Heb ik ook gemerkt toen ik de E30 (oude body nog) ging ophalen. Later bleek dat de lagerschalen, lagers en krukas aan het einde van hun latijn waren. Daarom wou hij ook niet verder dan 5000 rpm. Dus vaak is idd. goedkoop = duurkoop.Bert ///M3 schreef:Niet om het een of ander hoor maar als je een auto zoekt waarbij alles preventief vervangen is en een beetje profi opgebouwd dan moet je niet bij een auto gaan kijken van 2600 euro maar bij 1 die het drie voudige kost.
ErikdB schreef:Ja ik denk dat het ook wel erg afhankelijk is van de bestuurder. Verder is denk ik de 103 een stuk lichter en zal denk ik met name de eerste meter rap acceleren.G Kolkman schreef:Op kruip-door-sluipdoor weggetjes is zo'n rally best vlug anders, ik had er op Malmedy ook redelijk de handen vol aan de rallye's voor te blijven, initieel. Toen ik wat meer aan de auto gewend was en de bandenspanning verlaagd had ging het al wat beter though. Op de rechte stukkies ging het helemaal wat beter
.
Ik ga a.s. vrijdagavond kijken, ik heb nog een ander op het oog die daar in de buurt staat misschien kan ik daar ook gelijk gaan kijken. Heb ik een beetje een beeld wat je er voor dat geld te koop en te krijgen is. Als je mee wil/kan heel graag
Ligt eraan wat je moet reviseren. Set lagers, lagerschalen, nokkenas e.d. kosten niet de hele wereld en je hoeft vaak niet het gehele blok te reviseren. M50 blok kan, meer vermogen maar blok is ook wat zwaarder.ErikdB schreef:
Wat ben je normaal ongeveer kwijt voor het reviseren van een blok?? Of is het verstandiger er dan direct (als je niet aan een cup verbonden zit) een M50 motor te gebruiken??
Oké, hopen dat we dat nog even kunnen uitstellen.Tristan schreef:Ligt eraan wat je moet reviseren. Set lagers, lagerschalen, nokkenas e.d. kosten niet de hele wereld en je hoeft vaak niet het gehele blok te reviseren. M50 blok kan, meer vermogen maar blok is ook wat zwaarder.ErikdB schreef:
Wat ben je normaal ongeveer kwijt voor het reviseren van een blok?? Of is het verstandiger er dan direct (als je niet aan een cup verbonden zit) een M50 motor te gebruiken??
Tristan schreef:Mag gewoon zonder helm met rolkooi over de weg.
oké gelukkig! kreeg net wat anders te horen!Metchu schreef:Tristan schreef:Mag gewoon zonder helm met rolkooi over de weg.
ik kan dat bevestigen
IS dat blok niet alleen zwaarder vanwege die aircopomp? Hoorde namelijk van iemand op DF dat een m50 zonder airco juist weer lichter is dan de m20.Tristan schreef:Ligt eraan wat je moet reviseren. Set lagers, lagerschalen, nokkenas e.d. kosten niet de hele wereld en je hoeft vaak niet het gehele blok te reviseren. M50 blok kan, meer vermogen maar blok is ook wat zwaarder.ErikdB schreef:
Klein skatehelmpje op, valt het niet zo op dat je een helm draagtDennis Cavallino schreef:Of het verstandig is, is weer een andere vraag.
Buis van kooi + blote kop = au + rondvliegende hersenen bij aanrijding. Zolang geen (zijwaartse) klapper maakt is er niets aan de hand.
Neem aan dat je het niet over racegordels hebt want anders werkt mijn HANS-systeem ook niet.Dennis Cavallino schreef:Bij een tikkie niet, maar bij een heftige klapper worden je gordels 40 cm langer.
nee inderdaad, echt slim is het niet. Kan me voorstellen dat je je hoofd daar aardig hard aan kan stotenBert ///M3 schreef:Moet je eens je kop licht stoten aan een kooibuis als je wat in je auto aan het sleutelen bent, heb je al een halve dag hoofdpijn. Wil je niet hebben bij een ongeluk oid.
Denk dat iedereen wel eens zonder helm in een auto met kooi rond rijd maar echt slim is het uiteindelijk niet.
Bedoelde ermee te zeggen dat als een gordel 40cm uitrekt, het HANS-systeem niet goed werkt omdat deze onder je gordels zit om op z'n plek te blijven, anders krijg je alsnog een whiplash. Maar idd, het blijft enigzins link maar gelukkig rij ik ook niet veel of ver met de E36.Dennis Cavallino schreef:Tuurlijk werkt dat wel, en 40 cm is erg overdreven hoor, bij een klap van meer dan 35G rekken ze hooguit een paar cm uit, in ieder geval kun je je gordels erna weggooien.
.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten