Saab, waarom zou je ervoor kiezen.

Dit is ons algemene autoforum.
De Flok

Bericht door De Flok » 16 jun 2006, 13:17

En bedankt Dasdaas, weer m'n toetsenbord ondergekwijld bij het zien van babyblue :P

Nee niet alle Saabs hebben turbo's. Wordt weleens gezegd dat een Saab zonder turbo geen Saab is. Nu ben ik het daar wel gedeeltelijk mee eens(omdat ik de mazzel heb zelf een turbo te hebben), maar is natuurlijk flauwekul.

En wat Marcel zegt over het kraken, das een bekend modern Saabkwaaltje. Heeft de mijne ook als het weer kouder en vochtiger is. Even de rubbers laten invetten en je bent er voor jaren vanaf.

Mathieu

Bericht door Mathieu » 16 jun 2006, 13:34

Geweldig 8)
En dat voor een tandarts :D

Tomaz

Bericht door Tomaz » 16 jun 2006, 13:41

Oef, ik wilde iets lelijks posten over Saab maar die hierboven is toch wel een nette youngtimer.

Terug naar de initiële vraag; "Saab, waarom zou je ervoor kiezen?"

Geen idee, althans voorlopig nog niet. Over een jaar of 30 denk ik wellicht anders. Het gaat dus om imago want de kwaliteit is prima denk ik.

RVV

Bericht door RVV » 16 jun 2006, 14:46

Even copypast van het SAAB forum

Thisafternoon schreef:(geen zin om me aldaar te registreren, dus hier maar een reactie ;))

Saab rijders zijn naar mijn idee geen conflict-rijders. Ze hoeven niet 'uitgedaagd' te worden om anderen te overtuigen van Saab. Ze zijn tevreden en niet op zoek naar bevestiging uit een andere hoek. Merktrouw!! Het zijn niet jaloerse mensen, want ze hebben een Saab (of willen een Saab).
Ze steken anderen de ogen niet uit, en al helemaal niet die van elkaar. De toon in dit forum is daar het bewijs van. Iedereen helpt elkaar, uniek!!

Dat is het sociologische aspect... (misschien denkt men daar anders over...)

Daarnaast is de Saab, en naar mijn idee dan ook vooral de oudere modellen in elk opzicht uniek. Een greep hieruit vind je hier:
http://www.saabforum.nl/viewtopic.php?t=3694

Het merk Saab kan verwarrend zijn voor veel mensen. "Wat moet ik nou met Saab". Het is geen patserbak, maar tis zeker geen lullig karretje. Het is geen mega slee, maar t gaat wel verder dan de gemiddelde luxe middenklasser. Het 'onbekende' stoot de meeste mensen af. De Saabliefhebber juist niet.

Zoals je al aangeeft, 'leeft' het idee dat het een doktorenauto is (die van mij heeft nog 2 stickers van een artsenvereniging, die man heeft er 17 jaar in gereden!!!). Maar de Saab staat ook wel weer bekend als 'alternatief'. Soms ook zelfs een beetje als antroposofisch, geitewollesokke-montesorie, kamperend in een de waard-tent met kinderen met Jonathan-achtige namen, harpspelende, voetbalverafschuwende automobilisten.
Ik pas niet in een van deze categorien (alhoewel ik ooit wel een de Waard tent wil hehe)

Het is leuk om te lezen dat men toch enthousiast reageert op de Saab-eigenaardigheden. Zo zie je maar weer, als je niet meteen oordeelt, kan er best weleens een boel achter zitten dat zeer de moeite waard is.

allen

Bericht door allen » 16 jun 2006, 21:20

Waarom zou ik voor een Saab kiezen? De uitstraling van zo'n 900 (classic). Met name de laatste modellen vond ik super. De opvolger was toch wel een lichte teleurstelling imho.

Vond de 9-5 ook altijd een erg mooie auto.

taaffert

Bericht door taaffert » 17 jun 2006, 17:58

Nel Frikandel schreef:
taaffert schreef:Ik heb zelf vorig jaar in de zomer een filmpje gemaakt van mijn auto. Ik zou zeggen, kijk zelf maar even, hier alvast even wat plaatjes.

Filmpje --> Klik hier Je ziet bij de inleiding een andere naam. Maar onder die naam zit ik op een ander forum
Wat een GEWELDIG gaaf filmpje....!
Heb je daar heel erg profi apperatuur voor gebruikt?
Michel Pol schreef:Idd prachtige promo van je Saab, super montage, had alleen de auto ook wel ff willen horen.

Michel
Dank je wel!!

Ja zijn we wel even mee bezig geweest met inderdaad professionele apparatuur.
Aan het einde hoor je een kort uitlaatgeluid, maar dit is niet zo spectaculair. Echter dat ís het wel. Roggelt en ploft als een beest en hoger in de toeren gaat de auto echt snerpen.
Ik heb zoiets ook gemaakt voor de Ford Focus ST.

rode ridder

wat jammer

Bericht door rode ridder » 17 jun 2006, 20:09

saab, je onderscheiden van de rest.

ja dat kun je ook doen door je klassieker zo te ver@#$%#@!#.
"black-rims", het moet toch niet gekker worden. lekker pimperig "black-on-black"

nee als saab's zo op de openbare weg gaan rijden zullen zelfs de grootste liefhebbers tzt afhaken. de uitgehaalde fratsen met de zwarte saab passen beter bij een BMW (van 10jr. oud)

Tom

Bericht door Tom » 17 jun 2006, 20:24

Soms kan het wel mooi zijn. En ieder z'n smaak toch, de auto ziet er netjes uit dus hier het stempel 'johnny' opplakken omdat de velgen meegespoten zijn is vergezocht.
Bij Porsche is het zelfs een optie, je wielen meespuiten in de kleur lak van de auto.

Maarten900

Re: wat jammer

Bericht door Maarten900 » 17 jun 2006, 21:57

rode ridder schreef:saab, je onderscheiden van de rest.
Maar oh wee als je je écht durft te onderscheiden door een eigen invulling te geven aan je kijk op de classic 900, dan krijg je meteen commentaar van mensen die vinden dat alle 900's er hetzelfde moeten uitzien. :roll:

Zo'n mooie zwarte 900 zoals hierboven staat afgebeeld zou me misschien kunnen overhalen nog eens een oude 900 te kopen. Zo'n classic vind ik wél mooi. 8)

De Flok

Bericht door De Flok » 17 jun 2006, 22:31

Ik zou zelf(als ik er een had) m'n 900 niet zo laten spuiten. Heb met die velgen geen moeite, vind de airflow kit niet zo mooi. Heb liever een gewone aero-kit. Maar ik vind deze Saab wel heel discreet "gepimpt", mooi gedaan. Vind 'm absoluut niet lelijk. Ieder z'n eigen smaak denk ik maar.

Michel P

Bericht door Michel P » 18 jun 2006, 08:37

Als alle mensen die hun auto verpersoonlijken als de zwarte Saab hierboven dan zou straatbeeld een stuk aantrekkelijker zijn. Weg met de Autostyle meuk.........

De zwarte Saab van hierboven zou ik graag willen hebben.

Michel

allen

Bericht door allen » 18 jun 2006, 08:40

rode ridder schreef:...de uitgehaalde fratsen met de zwarte saab passen beter bij een BMW (van 10jr. oud)
Ach hemel. Als je als Saabrijder zo over de rest moet denken zal ik geen Saab meer willen rijden.

Mvg,
een bmw's rijder.

Michel P

Bericht door Michel P » 18 jun 2006, 09:12

allen schreef:
rode ridder schreef:...de uitgehaalde fratsen met de zwarte saab passen beter bij een BMW (van 10jr. oud)
Ach hemel. Als je als Saabrijder zo over de rest moet denken zal ik geen Saab meer willen rijden.

Mvg,
een bmw's rijder.
Allen, ieder zijn meug, simpel toch. De een bone stock origineel de ander op een nette manier verpersoonlijkt. En helaas teveel versjonde meuk, die afbeuk doet aan het mooie origineel. Saab blijft dat laatste bespaart wat redelijk uniek is.

Michel

rode ridder

Bericht door rode ridder » 18 jun 2006, 21:00

duidelijk deelt NIEMAND mijn mening. das pech ... voor MIJ.
het is niet de bedoeling geweest iemand tegen de borst te stuiten, alleen uiting te geven van MIJN voorkeur.
al wil iemand zijn saab rose spuiten...prima, maar gaat iedereen dat doen met zijn/haar klassiekers, dan worden deze tzt minder geliefd (denk IK).

sorry voor de uitgesproken mening, maar ja...positieve acties vragen ook om positieve (en negatieve) reacties.

mzzl

allen

Bericht door allen » 19 jun 2006, 09:05

@Michel; Hier staan de wagens er iig netjes bij. Ik ben geen voorstander van al die aftermarket achterlichten, monsterbumpers, etc. Echter zal het me een worst zijn als iemand anders dat gaaf vind. Om hem dan nu een sjonnie te noemen gaat me wat ver. Hoe noem je dan mensen in een Lada? Tokkiefiguren?
Als dat zo zou zijn dan zijn, moeten we het gros van de Saabrijders dan Snobjes noemen?
Laat mij maar Sjonnie zijn dan. Ik kijk niet graag op de medemens neer.

Overigens vind ik zelf die zwarte 900 er super uitzien. Ik mag hopen dat deze een keer opgetuigd wordt met monsterbumpers en dan iedere dag langs de rode ridder z'n huis komt blazen. Sjonnie en Anita voorin, Sjon Junior op de achterbank. :twisted: :wink:

Maarten900

Bericht door Maarten900 » 19 jun 2006, 10:55

Bedoel je zoiets, allen?
[img:800:600]http://www.viggenonline.nl/photos/denma ... 04_029.jpg[/img]

Als je bovenstaande nog te subtiel vindt, hebben we ook onderstaande Saab in de aanbieding.
[img:797:600]http://www.900turbo.com/galleri/051126_ ... stcs_9.JPG[/img]

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 19 jun 2006, 11:50

Michel Pol schreef:Als alle mensen die hun auto verpersoonlijken als de zwarte Saab hierboven dan zou straatbeeld een stuk aantrekkelijker zijn. Weg met de Autostyle meuk.........

De zwarte Saab van hierboven zou ik graag willen hebben.

Michel
Eens!

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 19 jun 2006, 11:51

Ik vind de door Michel gepostte 900 eigenlijk èrg mooi. Subtiele verbeteringen die hem nèt dat beetje extra geven. De voorlaatste en overduidelijk de laatste vind ik te ver gaan. Zo heeft iedereen zijn eigen mening(/grenzen) over tuning. Is niet erg zolang je elkaar maar een beetje in je waarde kan laten.

Mathieu

Bericht door Mathieu » 19 jun 2006, 14:12

allen

Bericht door allen » 19 jun 2006, 15:23

LOL@Maarten

Die zwarte, maar dan met de bumper en stickers van die witte. :twisted:

Panda de Beer

Bericht door Panda de Beer » 20 jun 2006, 13:38

Foto's 9-3 MY2007
http://www.automotorsport.se/nyhetsmall ... sion=34223

Chroomrandje had van mij niet gehoeven.

Michel P

Bericht door Michel P » 20 jun 2006, 13:41

Post deze foto eens op het TFTF forum en de diversiteit aan Saab rijders zal toenemen als nooit te voor ;-)

[img:797:600]http://www.900turbo.com/galleri/051126_ ... stcs_9.JPG[/img]

RVV

Bericht door RVV » 20 jun 2006, 13:43

Ik heb er weinig verstand van, maar als je zou zeggen dat die zwarte wielen standaard zijn dan geloof ik het ook.

Panda de Beer

Bericht door Panda de Beer » 20 jun 2006, 13:47

Maar dat blauwige licht zal toch niet standaard zijn? :lol:

Plaats reactie