Thisafternoon schreef:(geen zin om me aldaar te registreren, dus hier maar een reactie

)
Saab rijders zijn naar mijn idee geen conflict-rijders. Ze hoeven niet 'uitgedaagd' te worden om anderen te overtuigen van Saab. Ze zijn tevreden en niet op zoek naar bevestiging uit een andere hoek. Merktrouw!! Het zijn niet jaloerse mensen, want ze hebben een Saab (of willen een Saab).
Ze steken anderen de ogen niet uit, en al helemaal niet die van elkaar. De toon in dit forum is daar het bewijs van. Iedereen helpt elkaar, uniek!!
Dat is het sociologische aspect... (misschien denkt men daar anders over...)
Daarnaast is de Saab, en naar mijn idee dan ook vooral de oudere modellen in elk opzicht uniek. Een greep hieruit vind je hier:
http://www.saabforum.nl/viewtopic.php?t=3694
Het merk Saab kan verwarrend zijn voor veel mensen. "Wat moet ik nou met Saab". Het is geen patserbak, maar tis zeker geen lullig karretje. Het is geen mega slee, maar t gaat wel verder dan de gemiddelde luxe middenklasser. Het 'onbekende' stoot de meeste mensen af. De Saabliefhebber juist niet.
Zoals je al aangeeft, 'leeft' het idee dat het een doktorenauto is (die van mij heeft nog 2 stickers van een artsenvereniging, die man heeft er 17 jaar in gereden!!!). Maar de Saab staat ook wel weer bekend als 'alternatief'. Soms ook zelfs een beetje als antroposofisch, geitewollesokke-montesorie, kamperend in een de waard-tent met kinderen met Jonathan-achtige namen, harpspelende, voetbalverafschuwende automobilisten.
Ik pas niet in een van deze categorien (alhoewel ik ooit wel een de Waard tent wil hehe)
Het is leuk om te lezen dat men toch enthousiast reageert op de Saab-eigenaardigheden. Zo zie je maar weer, als je niet meteen oordeelt, kan er best weleens een boel achter zitten dat zeer de moeite waard is.