Ik dacht al dit voelt niet echt plakkerig aanNutkees schreef:Als je dan trouwens toch tape gebruikt voor je bedrading, koop dan in ieder geval vulkaniserende tape ipv isolatietape.
Calibra AWD Turbo roestauratie *07-07: na 4 jaar.... APK!*
- InjectTheVenom
- Berichten: 4264
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
- Locatie: Import-Limburger
Re: Nieuw speeltje *22-03: we zijn compleet*
-
Luco
Re: Nieuw speeltje *22-03: we zijn compleet*
Nog beter is om gewoon een paar verschillende maten krimphoes te halen

- InjectTheVenom
- Berichten: 4264
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
- Locatie: Import-Limburger
Re: Nieuw speeltje *22-03: we zijn compleet*
Dat komt nog wel een keer als ik een verloren momentje heb, met een naald alle draden uit de connector gaan liggen peuren zodat die verdraaide kous er overheen kan is wat mij betreft van later of misschien geen zorg als dit ook voldoet. De sensor van de handrem bijvoorbeeld zit zo diep weg gewerkt dat ik daar gewoon niet aan begin omdat je er niet bij komt.
-
Marco R.
- Berichten: 1684
- Lid geworden op: 30 sep 2008, 21:43
Re: Nieuw speeltje *22-03: we zijn compleet*
Hmm, 1 bar minder op cil 3&4? (de compressietest)
Enne, kabelboom zou ik ook idd wat aan doen. Een bekende van mij heeft enkele jaren terug zijn auto in rook op zien gaan door een foutief gemonteerde startonderbreker gepruts:)
Enne, kabelboom zou ik ook idd wat aan doen. Een bekende van mij heeft enkele jaren terug zijn auto in rook op zien gaan door een foutief gemonteerde startonderbreker gepruts:)
- InjectTheVenom
- Berichten: 4264
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
- Locatie: Import-Limburger
Re: Nieuw speeltje *22-03: we zijn compleet*
Hopelijk zijn de ledjes uit de DSD-SLM serie ook los verkrijgbaar, dan moet dat hele gebied toch weer uit elkaar om de tellerbak los te schroeven. Zo niet dan ga ik toch maar even om een 2,5 en een 1,5 kwadraat krimpkous.
Ik heb alles ruim en dik ingetaped zodat er geen gekke dingen kunnen gebeuren maar ik wil niet dat ik dalijk Luco aan mijn deur krijg die me met de afwerkingsbijbel op mijn kop slaat
Ik heb alles ruim en dik ingetaped zodat er geen gekke dingen kunnen gebeuren maar ik wil niet dat ik dalijk Luco aan mijn deur krijg die me met de afwerkingsbijbel op mijn kop slaat
- Jeroen van Emmerik
- Berichten: 665
- Lid geworden op: 15 apr 2008, 17:09
- Locatie: Haarlem; auto: toyota supra mk3; Ruska classika 1966/1977; Lexus LS400 UCF10 1992
Re: Nieuw speeltje *22-03: we zijn compleet*
solderen en krimpkous all the way!
1 bar statische compressiedruk minder op een paar cilinders is nog binnen de marge voor een turbo motor..
1 bar statische compressiedruk minder op een paar cilinders is nog binnen de marge voor een turbo motor..
-
Marco R.
- Berichten: 1684
- Lid geworden op: 30 sep 2008, 21:43
Re: Nieuw speeltje *22-03: we zijn compleet*
Ja. Mij werd verteld vorige maand toen ik er één liet doen dat 10% verschil onderling binnen de marge was. Toch is het wel fijn als alles bij elkaar zit:)
- InjectTheVenom
- Berichten: 4264
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
- Locatie: Import-Limburger
Re: Nieuw speeltje *22-03: we zijn compleet*
Ja maar ik heb er dus 2 méérJeroen van Emmerik schreef:solderen en krimpkous all the way!
1 bar statische compressiedruk minder op een paar cilinders is nog binnen de marge voor een turbo motor..
- InjectTheVenom
- Berichten: 4264
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
- Locatie: Import-Limburger
Re: Nieuw speeltje *22-03: we zijn compleet*
KUCHE.. UCHE.. PROEST..
Loop amper een longinfectie op van de hoeveelheid stof in dit topic
Nadat ik bekomen ben van een bovengemiddeld leuke vakantie is het in week 52 dan eindelijk tijd om de Calibra grondig aan te gaan pakken. Vanuit de stalling verhuist hij weer terug naar mijn werk waar ik in een week tijd beide achterschermen ga demonteren, hiervoor liggen een cirkelvormige staalborstel, een puntlasfreesje met 3 reservekroontjes en een afbraamschijfje + haakse slijptol klaar.
Als deze er eenmaal af liggen gaat hij naar de overkant van de straat waar mijn plaatwerker gaat proberen om de wielkuipranden te redden en vervolgens de nieuwe origineel GM achterschermen op hun plaats vast te puntlassen. Dan gaat het in een langzaam tempo verder met schuren en strak maken, primer en uiteindelijk de nieuwe lak. Geen idee of ik voor origineel ga of de kleur die Paul op zijn E36 monster had laten spuiten
Foto's volgen wanneer er vooruitgang te melden valt!
Loop amper een longinfectie op van de hoeveelheid stof in dit topic
Nadat ik bekomen ben van een bovengemiddeld leuke vakantie is het in week 52 dan eindelijk tijd om de Calibra grondig aan te gaan pakken. Vanuit de stalling verhuist hij weer terug naar mijn werk waar ik in een week tijd beide achterschermen ga demonteren, hiervoor liggen een cirkelvormige staalborstel, een puntlasfreesje met 3 reservekroontjes en een afbraamschijfje + haakse slijptol klaar.
Als deze er eenmaal af liggen gaat hij naar de overkant van de straat waar mijn plaatwerker gaat proberen om de wielkuipranden te redden en vervolgens de nieuwe origineel GM achterschermen op hun plaats vast te puntlassen. Dan gaat het in een langzaam tempo verder met schuren en strak maken, primer en uiteindelijk de nieuwe lak. Geen idee of ik voor origineel ga of de kleur die Paul op zijn E36 monster had laten spuiten
Foto's volgen wanneer er vooruitgang te melden valt!
- InjectTheVenom
- Berichten: 4264
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
- Locatie: Import-Limburger
Re: Nieuw speeltje *14-12: update alert on bodywork*
Morgen komt als alles goed is het nieuwe origineel GM achterscherm binnen 
- InjectTheVenom
- Berichten: 4264
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
- Locatie: Import-Limburger
Re: Nieuw speeltje *14-12: update alert on bodywork*
Volgende week zaterdag linker + rechter achterscherm en nog wat kleinigheden ophalen en dan mag mijn plaatwerker zich uit gaan leven, moet zeggen dat het echt boven verwachting goed gegaan is en dat terwijl ik hiervoor geen flauw benul had van plaatwerkerij.
Zo daar gaan we dan, dit was het eerste demontageresultaat in de middagpauze.



Blijkbaar heeft hij ooit achterschade gehad aan de bumperbalk te zien, toen ik rechtsonder de bumpersteun los wilde draaien kwam hij van rottigheid in mijn handen zetten




Vooral hier is het goed te zien, let ook op de krabbels aan de binnenkant van de bumper in de verte.









Gauw naar binnen met die handel na het werk, op dit moment kon ik hem nog redelijk normaal verplaatsen. Hier ligt de tweedelige onderskirt van de rechterkant er af.

Niet veel later gevolgd door de linker kant.

Zo ziet het er vervolgens aan de auto uit.



Rechter zijruit gedemonteerd.

Links ook meteen maar.

Het is helaas niet anders ik zal de kattenbak moeten gebruiken voor opslag van alle delen, mag al blij zijn dat mijn baas zo gul is om me de werkplaats te laten gebruiken.

Ow help nu moeten we in de praktijk gaan brengen waar we voor geoefend hebben, als dat maar goed gaat
.... klein putje maken mooi in het midden van 2 puntlassen met een 2mm boortje zoals we geleerd hebben, freesje er tegenaan, beetje wrikken met een platte schroevendraaier.... WEL VERDOMME HET WERKT!!
Je hebt meteen de goede smaak te pakken en jaagt de hele rij er in 1 keer door. De uitschieters her en der zijn mijn eigen domme schuld omdat ik te gretig/ijverig werd.





Hier moest ik helaas ophouden omdat het te laat werd.

De avond daarna ging het weer verder, de onderkant van het raam en de zijkant van de deur zijn geen foto's van gemaakt.


Getver dit krijg ik nooit los zonder er vooraf stukken uit te slijpen met de flex durf ik dat wel... hmm deze zijkant is enkelwandig plaatwerk daar zit vast niets achter, even een stuk door halen en dan ombuigen om te kijken wat er achter zit... eeeeej super een hele open ruimte, kijkt stukken beter nu hebben we tenminste uitzicht op wat er wel en niet weg kan... even zo ver mogelijk door naar achteren, dan omlaag tot het niet verder gaat en weer terug naar voren met onderstaande foto's als resultaat.




Nog even een extra stuk aan de achterkant doorflexen zo ver mogelijk naar binnen toe en dat was het weer voor deze avond.







Toch maar niet helemaal er af halen omdat het nieuwe linker scherm wel bij GM-Tuning binnen is maar nog niet bij mijn plaatwerker die liever wil wachten tot rechts ook binnen is.
Nou dan zullen we dat rechterscherm maar met een noodgang in 1 avond net zo ver krijgen als de andere kant!


Mammie hoe moet dat nou met de tankopening
... HEEEEEEEL voorzichtig beginnen met een vierkant er omheen uit te slijpen, eerst ombuigen om te kijken waar we naartoe kunnen en dan pas verder.
Onderstaande foto's laten zien dat het gelukkig goed gekomen is, het stangetje van het tankklepslot hebben we keurig netjes gemist
Nu alleen er nog achter zien te komen hoe het rubber er uit moet want we zullen daar toch bij moeten kunnen om ook dit gedeelte fatsoenlijk los te krijgen.











Tijd om alles weerbestendig af te dekken.

Weltrusten schatje, tot 2011!

Zo daar gaan we dan, dit was het eerste demontageresultaat in de middagpauze.
Blijkbaar heeft hij ooit achterschade gehad aan de bumperbalk te zien, toen ik rechtsonder de bumpersteun los wilde draaien kwam hij van rottigheid in mijn handen zetten
Vooral hier is het goed te zien, let ook op de krabbels aan de binnenkant van de bumper in de verte.
Gauw naar binnen met die handel na het werk, op dit moment kon ik hem nog redelijk normaal verplaatsen. Hier ligt de tweedelige onderskirt van de rechterkant er af.
Niet veel later gevolgd door de linker kant.
Zo ziet het er vervolgens aan de auto uit.
Rechter zijruit gedemonteerd.
Links ook meteen maar.
Het is helaas niet anders ik zal de kattenbak moeten gebruiken voor opslag van alle delen, mag al blij zijn dat mijn baas zo gul is om me de werkplaats te laten gebruiken.
Ow help nu moeten we in de praktijk gaan brengen waar we voor geoefend hebben, als dat maar goed gaat
Je hebt meteen de goede smaak te pakken en jaagt de hele rij er in 1 keer door. De uitschieters her en der zijn mijn eigen domme schuld omdat ik te gretig/ijverig werd.
Hier moest ik helaas ophouden omdat het te laat werd.
De avond daarna ging het weer verder, de onderkant van het raam en de zijkant van de deur zijn geen foto's van gemaakt.
Getver dit krijg ik nooit los zonder er vooraf stukken uit te slijpen met de flex durf ik dat wel... hmm deze zijkant is enkelwandig plaatwerk daar zit vast niets achter, even een stuk door halen en dan ombuigen om te kijken wat er achter zit... eeeeej super een hele open ruimte, kijkt stukken beter nu hebben we tenminste uitzicht op wat er wel en niet weg kan... even zo ver mogelijk door naar achteren, dan omlaag tot het niet verder gaat en weer terug naar voren met onderstaande foto's als resultaat.
Nog even een extra stuk aan de achterkant doorflexen zo ver mogelijk naar binnen toe en dat was het weer voor deze avond.
Toch maar niet helemaal er af halen omdat het nieuwe linker scherm wel bij GM-Tuning binnen is maar nog niet bij mijn plaatwerker die liever wil wachten tot rechts ook binnen is.
Nou dan zullen we dat rechterscherm maar met een noodgang in 1 avond net zo ver krijgen als de andere kant!
Mammie hoe moet dat nou met de tankopening
Onderstaande foto's laten zien dat het gelukkig goed gekomen is, het stangetje van het tankklepslot hebben we keurig netjes gemist
Nu alleen er nog achter zien te komen hoe het rubber er uit moet want we zullen daar toch bij moeten kunnen om ook dit gedeelte fatsoenlijk los te krijgen.
Tijd om alles weerbestendig af te dekken.
Weltrusten schatje, tot 2011!
- InjectTheVenom
- Berichten: 4264
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
- Locatie: Import-Limburger
Re: Nieuw speeltje *31-12: het begin is er (+ foto's)*
Wat ook leuk is:
1: de dorpels kunnen blijven zitten omdat er volgens het deskundige oordeel van de plaatwerker alleen vliegroest op zit aan de onderkant!
2: niet alleen de versterkte Irmscher gasveren zijn nog leverbaar, ook de montageset inclusief de voetrubbers (degene die nu op de auto zitten zijn helemaal gescheurd en broos door leeftijd) voor mijn spoiler blijken bij Irmscher Classics nog altijd verkrijgbaar te zijn terwijl rechtstreeks contact met de hoofdafdeling van Irmscher in eerste instantie niets opleverde!
Een minpuntje is dan weer dat sinds gister de motor hondsberoerd loopt met enorm luide knallen uit de uitlaat, stationair houdt hij niet vol en het lijkt wel of niet alle cilinders mee doen en/of hij verzuipt (bougies zijn koolzwart en stinken naar benzine)
Maar goed dat is van later zorg gezien de locatie van de auto en de plaatwerker.
1: de dorpels kunnen blijven zitten omdat er volgens het deskundige oordeel van de plaatwerker alleen vliegroest op zit aan de onderkant!
2: niet alleen de versterkte Irmscher gasveren zijn nog leverbaar, ook de montageset inclusief de voetrubbers (degene die nu op de auto zitten zijn helemaal gescheurd en broos door leeftijd) voor mijn spoiler blijken bij Irmscher Classics nog altijd verkrijgbaar te zijn terwijl rechtstreeks contact met de hoofdafdeling van Irmscher in eerste instantie niets opleverde!
Een minpuntje is dan weer dat sinds gister de motor hondsberoerd loopt met enorm luide knallen uit de uitlaat, stationair houdt hij niet vol en het lijkt wel of niet alle cilinders mee doen en/of hij verzuipt (bougies zijn koolzwart en stinken naar benzine)
-
ErikS
- Berichten: 18989
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Nieuw speeltje *31-12: het begin is er (+ foto's)*
Als ik dit zou tegenkomen zou ik hem zo achter op een kar zetten en naar de sloop rijden......
Respect hoor.

Respect hoor.
- InjectTheVenom
- Berichten: 4264
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
- Locatie: Import-Limburger
Re: Nieuw speeltje *31-12: het begin is er (+ foto's)*
Als je zo door gaat besmet ik die BoerenMestWagen van jou dalijk ook met een paar roestspikkels
Zo erg is het nou ook weer niet hoor mijn vorige was veel krokanter.
Let wel ik had voor ik hier aan begon nog geen enkele ervaring met plaatwerk dus dank voor de respect
Let wel ik had voor ik hier aan begon nog geen enkele ervaring met plaatwerk dus dank voor de respect
- Gijs Evo
- Berichten: 516
- Lid geworden op: 14 sep 2010, 00:38
- Locatie: Krimpenerwaard
Re: Nieuw speeltje *31-12: het begin is er (+ foto's)*
Zeker respect, ik heb de mijne vorig jaar naar de sloop gebracht.
Nadat ik alles gedemonteerd had.
Nadat ik alles gedemonteerd had.
- JP
- Berichten: 35257
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: "No Risk, full poes"
Re: Nieuw speeltje *31-12: het begin is er (+ foto's)*
Leepu ?InjectTheVenom schreef:de dorpels kunnen blijven zitten omdat er volgens het deskundige oordeel van de plaatwerker
[mag ik dat zeggen?] Het ziet er wel heel erg amateuristisch en slecht uit[/dat mag ik wel zeggen]
Good luck...... I guess you need it.....
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Nieuw speeltje *31-12: het begin is er (+ foto's)*
wat een werk, en ja dan kun je wat tegen komen...
vroeger had je dat heel veel met bepaalde auto's, gelukkig zijn de meeste huidige auto's van goede behandelingen voorzien, beter dan vroeger...zelf een hekel aan roest.
vroeger had je dat heel veel met bepaalde auto's, gelukkig zijn de meeste huidige auto's van goede behandelingen voorzien, beter dan vroeger...zelf een hekel aan roest.
- InjectTheVenom
- Berichten: 4264
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
- Locatie: Import-Limburger
Re: Nieuw speeltje *31-12: het begin is er (+ foto's)*
Verwacht je hier nou echt een serieus antwoord op?
JP schreef:Leepu ?InjectTheVenom schreef:de dorpels kunnen blijven zitten omdat er volgens het deskundige oordeel van de plaatwerker![]()
[mag ik dat zeggen?] Het ziet er wel heel erg amateuristisch en slecht uit[/dat mag ik wel zeggen]
Good luck...... I guess you need it.....
- JP
- Berichten: 35257
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: "No Risk, full poes"
- Tim R
- Berichten: 849
- Lid geworden op: 07 jun 2009, 18:52
Re: Nieuw speeltje *31-12: het begin is er (+ foto's)*
Misschien mis ik het punt van dit topic, maar ik zou mijn auto ook niet heel graag langs brengen. 
- InjectTheVenom
- Berichten: 4264
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
- Locatie: Import-Limburger
Re: Nieuw speeltje *31-12: het begin is er (+ foto's)*
Eigenlijk kun je wat mij betreft verrekken maar vooruit omdat je het zo vriendelijk vraagt
Dat het er amateuristisch uit ziet is een open deur in trappen want inderdaad dit is met wat minimale oefening mijn eerste onderneming maar ik heb in ieder geval wel het lef om het ZELF te doen. Ziet het er door enkele uitschieters af entoe slecht uit? Geef ik eerlijk toe maar alle begin is nou eenmaal moeilijk.
Gaat dit een Leepu onderneming worden? Daar kan ik kort in zijn.... nee. Er komt origineel GM plaatwerk voor terug zonder gedrochten uit/verbouw zoals alleen hij ze maakt. Ik haal alleen het plaatwerk los en werk het zover af dat er slechts minimaal werk over blijft voordat de nieuwe delen er op gaan.
Dat het er amateuristisch uit ziet is een open deur in trappen want inderdaad dit is met wat minimale oefening mijn eerste onderneming maar ik heb in ieder geval wel het lef om het ZELF te doen. Ziet het er door enkele uitschieters af entoe slecht uit? Geef ik eerlijk toe maar alle begin is nou eenmaal moeilijk.
Gaat dit een Leepu onderneming worden? Daar kan ik kort in zijn.... nee. Er komt origineel GM plaatwerk voor terug zonder gedrochten uit/verbouw zoals alleen hij ze maakt. Ik haal alleen het plaatwerk los en werk het zover af dat er slechts minimaal werk over blijft voordat de nieuwe delen er op gaan.
- JP
- Berichten: 35257
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: "No Risk, full poes"
Re: Nieuw speeltje *31-12: het begin is er (+ foto's)*
Nounounou.....InjectTheVenom schreef:Eigenlijk kun je wat mij betreft verrekken maar vooruit omdat je het zo vriendelijk vraagt
(...)
Dat je veel zelf wil doen is RESPECT. Serieus....en dan nog eens de foto's hier plaatsen, idem.
Maar dan kun je er wel op wachten dat er mogelijk kritiek kan komen. Genaunceerd of ietwat rechter door zee...
- InjectTheVenom
- Berichten: 4264
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
- Locatie: Import-Limburger
Re: Calibra AWD roestauratie *31-12: het begin is er (+ foto
Ik ben slechts even recht door zee terug in ruil voor de kritiek (dacht dat het er nog redelijk netjes uit zag
), kan het wel hebben hoor ik krijg ook zo af entoe het verwijt dat ik een stugge perfectionist ben
Daarnet Tim R ook even tevreden gesteld door de topictitel aan te passen dus we kunnen weer.
Overigens ik geef je 2 hints wie het van me over gaat nemen als ik mijn gedeelte af heb... lichtblauwe Opel GT en paleis Het Loo.
Overigens ik geef je 2 hints wie het van me over gaat nemen als ik mijn gedeelte af heb... lichtblauwe Opel GT en paleis Het Loo.
- Jan-Willem
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
- Locatie: Hengelo
Re: Calibra AWD roestauratie *31-12: het begin is er (+ foto
Toen ik zag staan Calibra hield ik mijn hart vast, gelukkig zijn er ook nog mensen die zoon auto kunnen waarderen zonder het halve autostyle book erop te plakken
Dit is erg mooi spul om verroeste delen te behandelen http://www.rustbuster.nl/Caprotech/Capr ... dukten.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Sucses met je project!
Dit is erg mooi spul om verroeste delen te behandelen http://www.rustbuster.nl/Caprotech/Capr ... dukten.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Sucses met je project!
- InjectTheVenom
- Berichten: 4264
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
- Locatie: Import-Limburger
Re: Calibra AWD roestauratie *31-12: het begin is er (+ foto
TRUST ME hier blijft het bij de Irmscher spoiler die er nu op zit (remlicht gaat er waarschijnlijk uit waarna de opening die overblijft weg gewerkt word) en ik wil er nog een Lumma raamspoiler met 3e remlicht bij hebben omdat die gewoon een hele mooie look geeft:

Idealiter wil ik met een designer om de tafel gaan zitten en zelf iets smaakvols ontwerpen maar waar moet ik dan zijn? Anders misschien een Rieger voorbumper (de extra openingen zijn zeer welkom voor de koeling) en sideskirts met een eigen ontwerp voor de achterbumper (bladzijde 292 onderaan):
http://www.rieger-tuning.de/rt2/0_BK_2011_DE/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Idealiter wil ik met een designer om de tafel gaan zitten en zelf iets smaakvols ontwerpen maar waar moet ik dan zijn? Anders misschien een Rieger voorbumper (de extra openingen zijn zeer welkom voor de koeling) en sideskirts met een eigen ontwerp voor de achterbumper (bladzijde 292 onderaan):
http://www.rieger-tuning.de/rt2/0_BK_2011_DE/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
