Volgende week zaterdag linker + rechter achterscherm en nog wat kleinigheden ophalen en dan mag mijn plaatwerker zich uit gaan leven, moet zeggen dat het echt boven verwachting goed gegaan is en dat terwijl ik hiervoor geen flauw benul had van plaatwerkerij.
Zo daar gaan we dan, dit was het eerste demontageresultaat in de middagpauze.
Blijkbaar heeft hij ooit achterschade gehad aan de bumperbalk te zien, toen ik rechtsonder de bumpersteun los wilde draaien kwam hij van rottigheid in mijn handen zetten
Vooral hier is het goed te zien, let ook op de krabbels aan de binnenkant van de bumper in de verte.
Gauw naar binnen met die handel na het werk, op dit moment kon ik hem nog redelijk normaal verplaatsen. Hier ligt de tweedelige onderskirt van de rechterkant er af.
Niet veel later gevolgd door de linker kant.
Zo ziet het er vervolgens aan de auto uit.
Rechter zijruit gedemonteerd.
Links ook meteen maar.
Het is helaas niet anders ik zal de kattenbak moeten gebruiken voor opslag van alle delen, mag al blij zijn dat mijn baas zo gul is om me de werkplaats te laten gebruiken.
Ow help nu moeten we in de praktijk gaan brengen waar we voor geoefend hebben, als dat maar goed gaat

.... klein putje maken mooi in het midden van 2 puntlassen met een 2mm boortje zoals we geleerd hebben, freesje er tegenaan, beetje wrikken met een platte schroevendraaier.... WEL VERDOMME HET WERKT!!
Je hebt meteen de goede smaak te pakken en jaagt de hele rij er in 1 keer door. De uitschieters her en der zijn mijn eigen domme schuld omdat ik te gretig/ijverig werd.
Hier moest ik helaas ophouden omdat het te laat werd.
De avond daarna ging het weer verder, de onderkant van het raam en de zijkant van de deur zijn geen foto's van gemaakt.
Getver dit krijg ik nooit los zonder er vooraf stukken uit te slijpen met de flex durf ik dat wel... hmm deze zijkant is enkelwandig plaatwerk daar zit vast niets achter, even een stuk door halen en dan ombuigen om te kijken wat er achter zit... eeeeej super een hele open ruimte, kijkt stukken beter nu hebben we tenminste uitzicht op wat er wel en niet weg kan... even zo ver mogelijk door naar achteren, dan omlaag tot het niet verder gaat en weer terug naar voren met onderstaande foto's als resultaat.
Nog even een extra stuk aan de achterkant doorflexen zo ver mogelijk naar binnen toe en dat was het weer voor deze avond.
Toch maar niet helemaal er af halen omdat het nieuwe linker scherm wel bij GM-Tuning binnen is maar nog niet bij mijn plaatwerker die liever wil wachten tot rechts ook binnen is.
Nou dan zullen we dat rechterscherm maar met een noodgang in 1 avond net zo ver krijgen als de andere kant!
Mammie hoe moet dat nou met de tankopening

... HEEEEEEEL voorzichtig beginnen met een vierkant er omheen uit te slijpen, eerst ombuigen om te kijken waar we naartoe kunnen en dan pas verder.
Onderstaande foto's laten zien dat het gelukkig goed gekomen is, het stangetje van het tankklepslot hebben we keurig netjes gemist
Nu alleen er nog achter zien te komen hoe het rubber er uit moet want we zullen daar toch bij moeten kunnen om ook dit gedeelte fatsoenlijk los te krijgen.
Tijd om alles weerbestendig af te dekken.
Weltrusten schatje, tot 2011!